אשמח לעצה פרקטית כיצד לארגן מקלחת קטנטנה

אשמח לעצה פרקטית כיצד לארגן מקלחת קטנטנה

בדירתנו מקלחת הורים די קטנה. המבנה הכללי בשרטוט המצורף. אם נרכיב בה מקלחון- הוא יהיה בגודל 65X65- נראה לי ממש צפוף. בדירה קודמת היה לנו וילון על שטח גדול יותר ופרקנו אותו כי הרגיש צפוף. מה אפשר לעשות כדי שלא הכל ירטב בכל מקלחת? לא מפריע לי לגרוף מים מכל השטח (ממילא קטן ולוקח בדיוק שניה) אבל חייבת מקום להניח בו בגדים ומגבת מבלי שיירטבו, ומתבאסת שכל האסלה רטובה אחרי מקלחת. יש איזה פתרון יצירתי לבעיה? יש מישהו שמשתמש במקלחון בגודל כזה? שינוי במבנה המקלחת לא בא בחשבון כרגע, אלא רק תוספות על הקיים.
 

lab229

New member
מקלחון בגודל 65 ממש לא יאפשר להתקלח ..

תוגלי בבקשה לציין באיזה מרחק מרוחק הכיור מהמקלחון היום? ציינת שאפשר ארון עד גודל 80 אך לא ציינת מיקום וגודל כיור

כמו כן, עד היכן מגיע קיר האסלה (שיר מתקן ההדחה הסמוי) ביחס למקלחון
לא ברור בקובץ
 
תודה על התשובה הכנה, כך חשבתי

לגבי המרחקים- כיור כרגע יש כיור הכי פשוט של הקבלן, מעוניינת בפיתרון יותר אסתטי ופרקטי אבל בגלל הבעיה שציינתי לא יודעת מה לעשות שם. אם נגיד המקלחון מוגדר בריבוע של 65 ס"מ לכל כיוון, יש בערך 10 ס"מ עד הכיור הנוכחי, וסה"כ 80 ס"מ עד הקיר. כך שאם יהיה ארון מינמלי ברוחב 60, ישארו 10 ס"מ בכייון הזה. כנ"ל לגבי האסלה- עוד כ10 ס"מ לאסלה, אבל יש חלון מעל האסלה שקרוב יותר למקלחון ולכן אי אפשר להגדיל ב10 ס"מ לכיוון הזה. אשמח לכל רעיון, כרגע מאוד לא נוח ונעים בעיני ולא יודעת איך לשפר
 

lab229

New member
למיטראני יש סוג של מקלחון המתאים לגדלים קטנים

(הם אמנם מציגים שיש מקלחון בגודל 60X60 אבל לדעתי בלתי אפשרי למבוגר להתקלח בזה)

http://mitrani.co.il/מקלחונים/hadar/ha42/

יש להם מקלחון 70X70 (גם קטן אבל יותר טוב ממה שיש לכם) עם דלת מתקפלת בצד אחד וצד אחד קבוע זכוכית. הפרופיל עצמו ברוחב כ-5 ס"מ כך שלדעתי עשוי להתאים. (הדלת יושבת כביכול באמצע הפרופיל )
חייבת לציין שאין לי עם זאת נסיון אישי עם מקלחון מסוג זה.
 

lab229

New member
אז אחרי שהאתר שב לחיים אחרי נפילה קצרה עוד

מידע:
חוץ ממיטראני יש עוד חברות שמייצרות מקלחונים כמו שטרן ויש עוד שווה לבדוק...

דלת מתקפלת כזו (לפחות בצד אחד) מומלצת בשל המפתח הקטן יחסית אך אינה זולה - עולה במיטראני בסביבות 4000 ש"ח וכן ניתן להזמין בכל גודל לפי מידה מדוייקת (כלומר אם יש לך 73 ס"מ או 74 ...וכו)

ישנם מקלחונים אחרים שהם זולים יותר (2500 ש"ח בערך) שיש 2 קבועים (אחד בכל צד מחובר לקיר) ולכל אחד מחוברת דלת אך הם פחות יתאימו למפתח כזה כי מלבד היותו קטן יש כיור ואסלה ליד כך שלא ניתן יהיה כנראה לפתוח דלת החוצה ופתיחה פנימה לא מלאה (בניגוד כמו במתקפלת) עלולה להיות בעייתית למתקלח...
 

גלמיש1

New member
חלון הוא לא קיר, ואני לא רואה מניעה להכניס אותו למקלחון

אסלה לא באמת צריכה מרחב של 80 סמ. אפשר בקלות להצר לה את המקחב ל 70 סמ. ואף פחות אם צריך.
לפיכך אפשר להרחיב את המקלחון לכיוון האסלה (מאחר ושמת שרטוט בלי מידות אני אומר בערך) לפחות ב 10 סמ. לדעתי זה מתחייב כדי שתוכלו להשתמש במקלחון.
&nbsp
לפיכך מה שצריך זה להזיז את האסלה לכיוון הקיר (לתת לפחות 30 סמ. מרחק מהקיר למרכז האסלה) ולהרחיב את המקלחון לכדי 80-75 סמ.
במצב הקיים, הכי פשוט - הוילון יפול באמצע החלון ולכן תצטרכו לסגור את החלון כשמתקלחים (מה שממילא קורה מן הסתם) ולפתוח אחר כך.
&nbsp
אפשר לשפר את המצב בכמה דרכים יצירתיות - א. לקנות עוד וילון אמבט (זהה לזה של המקלחון, או להשתמש בעודף הבד) ולעשות ויןון זהה לחלון, ככה שכשמתקלחים 2 הוילונות יוצרים את הסגירה של החלון והגנתו ממים.
ב. להחליף חלון לחלון מחולק, כאשר חלקו נופל בתוך המקלחון (לא יודעת מה רוחב החלון הקיים ככה שלא ברור אם יש די רוחב לכנף נפתחת או רק חלק קבוע) וחלקו בחוץ עם כנף נפתחת.
ג. במקרה הנ"ל - אפשר גם לעשות דופן זכוכית בין המקלחון לאסלה, כזו ש"תיכנס" פנימה לתוך שקע החלון ותיפגש עם פרופיל החלוקה של החלון.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה