שיפוץ וחלוקה של דירה ישנה

צחי188

New member
שיפוץ וחלוקה של דירה ישנה

שלום, אני ואשתי קנינו לאחרונה דירה יש שנייה בגודל של כ- 104 מטרים (נטו) ורצינו לשפץ את הדירה מהיסוד וכן לחלק אותה ל-2 יחידות.
הדירה די ישנה (30 שנה) ותוכננה בהתאם, כלומר ארוכה כאורך הגלות, מכילה חללים רבים לא מנוצלים, קולטן אחד וכו׳.
בשל כך, תיכנון חלוקת הדירה היה מאתגר במיוחד ועד עכשיו אינינו בטוחים לגבי טיבו.
נשמח אם תוכלו להביט בדוגמאות שיצרנו ולתת הערות ועצות לשיפור.

תמונה1: התוכנית המקורית של הדירה. החדר הכי ימני הוא סלון, אחריו המטבח, אחריו מרפסת + מקלחת + שירותים ולאחר מכן 2 חדרים נוספים. הקולטן נמצא בשירותים (החדר הקטן ביותר) בצידו הימני העליון.

תמונה 2 - ניסיון ראשון:
* דירה1 (דירה להשכרה), הדירה השמאלית - נכנסים לבית אל תוך הסלון והמטבח (4.5 על 4.5), שירותים בצד ימין עליון של הסלון, בצד שמאל כניסה לחדר שינה, בתוך חדר השינה ישנו חדר נוסף שבו יהיה דוש, מכונת כביסה, כיור וכו׳. אין שירותים כי אין קולטן באיזור.
* דירה 2 (הדירה שלנו), כניסה אל תוך סלון ומטבח, מעל נמצא חדר שירותים, דוש, מכונת כביסה, כיור וכו׳ (ישנו בחדר חלון מרפסת גדול), חיסרון - חלון יחיד קטן בסלון. בצד ימין מסדרון קטן ובו שתי כניסות לשני חדרים, החדר הימני הוא חדר שינה (הורים) המכיל חלון ענק ומואר.

תמונה 3 - ניסיון שני:
* דירה 1 כמו בניסיון הראשון.
* דירה 2, כניסה אל תוך מסדרון ארוך (שאורכו כתשעה מטרים), כניסה ראשונה היא לחדר שירותים, דוש, מכונת כביסה, כיור וכו׳. שתי כניסות הבאות לשני חדרי שינה. והחדר הימני ביותר הוא סלון + מטבח (5 על 5).

הניסיון השני הגיוני יותר, אך יש בו מסדרון ארוך (שרק בקיר אחד בו דלתות) ואנו חוששים שזהו חיסרון גדול. אך ראינו שישנם פתרונות מקוריים למסדרונות ארוכים.

נשמח לדעתכם והצעותיכם, תודה.





 

גלמיש1

New member
קחו מתכנן-לא בגלל שזה מורכב מדי לפורום, אלא מורכב מדי ל DIY

2 הדירות שתכננתם גרועות מאד. החל משרותים בתוך המטבח-סלון בדירה השמאלית, ח.רחצה קטן מכדי להכיל הכל וכו. ודירה ימנית שבה סלון+מטבח עם חלון אחד קטן ושרותים+רחצה בתוך המטבח-סלון. או מסדרון שהוא זונדה ארוכה....וכן הלאה.
&nbsp
שיפוץ "עמוק" בדירה לא נכון לתכנן לבד, הן מבחינת איכות התוצאה והן (אולי זה יפתיע אתכם) מבחינת עלות הפרויקט בסופו של דבר (אחרי כל הטעויות שתעשו, וכל ה"הפתעות" שיצוצו במהלך השיפוץ, וכל ההתנהלות הלא מקצועית ולא נכונה מול הקבלן ושאר אנשי המקצוע הרבים בשיפוץ.).
שיפוץ כזה, שגם מפתל יחידות בתוך דירה, הוא מורכב כפליים ומהתכניות עולה שאתם הולכים "לאכול אותה" באופן יסודי.
לכן התנהלות נכונה תהיה למצוא מתכננת/ן רציני ומקצועי ומנוסה, ש:
1. יכין תכניות לחלוקה טובה ונכונה, כשאת שתיצור 2 יחידות איכותיות וגם תאפשר האחדה עתידית של שתיהן ליחידה אחת כשיעלה הצורך בדירה גדולה יותר.
2. יכין כתב כמויות/מפרטים לכל הנושאים הטכניים וכל המערכות שצריכות טיפול. ויכין מכרז קבלנים כדי שתוכלו לקבל הצעות מחיר אמיתיות (ולא מפוברקות) מקבלנים, שגם תהיינה ברנות השוואה.
3. שילווה אתכם לאורך השיפוץ מול כל אנשי המקצוע (נגר, חשמלאי, איש מיזוג, אלומיניום וכו) ויעזור בבחירת חומרים.
&nbsp
העלות הזאת תחסוך המון צרות וכסף בביצוע.
 

גלמיש1

New member
אגב - לידיעתכם ! פיצול יחידות דיור דורש אישור, כלומר היתר

ואם הוא נעשה ללא היתר עלול לגרור רישות פלילי וקנסות כבדים. ומספיק ששכן אחד יכעס ויתלונן....
מומלץ לגשת לעיריה שלכם ולוודא שהדבר מותר באיזורכם.
 

Corinne7

New member
פיצול דירה לשתי דירות

קודם כל זה חכם לחשוב על הרעיון כאשר יש שטח מתאים. יש דרך לתת תחןשה של מסדרון יותר קצר.
 
למעלה