סידור יעיל של המקרר

סידור יעיל של המקרר

האם יש לכן עיצות כיצד לסדר את המקרר כך שהכל יהיה נגיש ואסטטי?
 

מרי פופ

New member
הלוואי, המקרר שלי מתבלגן נורא מהר


 

חופית87

New member
כמה טיפים

1. למיין את המוצרים שנכנסים למקרר למספר קבוצות - לרכוש כמה סלסילות שקופות, עדיף במספר גדלים, להתאים את הסלסילות למוצרים. למשל: נאמר שאין מגירת חלב, ואתם רוכשים המון מוצרי חלב - אז סלסילה גדולה למוצרי חלב וכו'. סלסילות מתאימות אפשר לרכוש ב"איקאה", "מקס סטוק" (לא בטוחה שככה קוראים לרשת הזו, אבל נראה לי שכן). לא את הכל אפשר למיין לקבוצות, וצריך לזכור להשאיר מקום לקופסאות אחסון לאוכל מבושל, אבל מה שייכנס לסלסילה - יחסוך לך הרבה מקום. זה בעצם הופך את רב המקרר לסוג של מגירות - את שולפת ורואה מה יש ומה אין, בלי לפלס את הדרך בין הררי קופסאות, צנצנות, סירים ועוד דברים לא מזוהים.
2. את המוצרים לסדר בסלסילה לפי התוקף (בדיוק כמו במדף הסופר) - מה שהתוקף שלו קרוב מקדימה, מה שהתוקף שלו רחוק מאחורה.
3. כדאי להוסיף מדבקה עם השם הכללי של מה שיש בה: חלב, ירקות, פירות, ממרחים, שימורים. אותו הדבר במקפיא: בשרים, עופות, דגים, ירקות, לחמים, בצקים, גלידות וכו'. אם המקפיא מסודר במגירות - מה טוב - חוסך לך את העניין - פשוט למיין לפי מגירות.
4. לא לאחסן אוכל בסירים - אחרי שאכלתם מהאורז - הסיר חצי ריק אבל עדיין תופס הרבה מקום במקרר - פשוט להעביר לקופסה (עדיף שקופה) שהגודל שלה מתאים לכמות.
לקנות כמה גדלים שונים של קופסאות, אפילו כמה קופסאות ממש קטנות, כי לפעמים את צריכה לאחסן משהו ממש קטן או מועט - וסתם מטופש ללכלך קופסה גדולה בשביל דבר כזה.
5. לגבי המקפיא: רב האנשים מקפיאים בקופסאות שתופסות הרבה מקום במקפיא, חבל. אני קונה שקיות 'זיפלוק' עבות, קטנות וגדולות, ומקפיאה בהן את רב הדברים למשל: צירי בישול, מרקים, קוסקוס שאני מביאה מההורים (מקפיאה לפי מנות - כל שקית מכילה קוסקוס שמספיק לסיר אחד), לפני כמה ימים הכנתי תערובת בשר להמבורגרים - הקפאתי את התערובת כשהיא כבר מחולקת לקציצות המבורגר - ככה שאפשר להוציא ולהפשיר רק מה שאת רוצה - אפשר לעשות את זה עם כל דבר. בכל אופן, כשזה בתוך השקית - זה תופס בדיוק את המקום שהוא צריך, בלי נפח מיותר.
6. לשים על המקרר פנקס ממוגנט עם עט - נגמר הקטשופ? נשארה עוד כוס אורז אחת בשקית? מיד לכתוב בפנקס.
זה מה שהכי עזר לי להפסיק לקנות מה שיש לי כבר בבית (מכירה את זה שאת קונה גזר - מגיעה הביתה ומגלה שיש עוד 3 אריזות של גזר, אבל חסה לא קנית כבר שנתיים - אז הפנקס הפשוט הזה עושה סדר בבלגן).
7. חוזרת עם קניות מהסופר - מקדישה 10 דקות לסידור המקרר:
- זורקת מה שעבר זמנו.
- מעבירה לקדמת המקרר את מה שכבר קיים בו, ומאחסנת מאחורה את מה שחדש.
- בודקת אם צריך לנקות משהו בקטנה, אולי משהו נשפך או התפזר.
עוד דבר כשרוצים לנקות את המקרר בצורה יותר יסודית:
כשהמקרר מסודר בצורה הזו - מאוד מאוד קל לנקות אותו - במקום להוציא 1000 מצרכים - הרב כבר מאוחסן בסלסילות - פשוט להוציא, לנקות את פנים המקרר, לטפל בכל סלסילה בנפרד, ולהחזיר פנימה.
מקווה שהמידע יעזור לך, רוב הטיפים פה תקפים גם לגבי המזווה.
בהצלחה
 
טיפים מצויינים

את מוציאה את הירקות מהשקית ומניחה בסלסילה? או מאחסנת עם השקית?
מה את עושה עם ענבים שמגיעים במארז סגור?
תודה רבה
 

חופית87

New member
ירקות תמיד מוציאה מהשקית

אחרת הם נרקבים מהר.
כשאני ממלאת את מגירת הירקות - אני משתדלת להזיז הצידה את כל הירקות הקיימים שצריך להשתמש בהם לפני, מרוקנת את שקיות הירקות החדשים בתחתית המגירה, ועורמת עליהם את הירקות הקודמים. להשתדל גם לשים בתחתית את הירקות הקשים ומעליהם הרכים - שלא יתכווצ'צ'ו כל העגבניות

ענבים/דובדבנים וכו' - משאירה בקופסה שלהם, שוטפת רק לפני האכילה, לא מראש.
כל העשבים: פטרוזיליה/כוסברה/ עירית/שמיר/נענע וכו' - עוטפת בנפרד במגבות נייר ומכניסה לקופסאות פלסטיק שטוחות שלא יתפסו הרבה מקום במקרר. אפשר לשים כמה סוגים באותה קופסה - זה לא משפיע על הטעם.
זה נשמע כמו הרבה טרחה ואולי אפילו קצת כפייתי - אבל בדיוק להפך, זה חוסך המון זמן ואנרגיות כשמראש עובדים מסודר. טוב, אולי זה באמת קצת כפייתי
 

talitush2

New member
טיפים נפלאים. מוסיפה רק עוד כמה

שעובדים עבורי.

- לשמור על מקומות קבועים - תמיד לאחסן את המיונז, חרדל וכו' באותו מדף. כך לא צריך כל פעם לחפש בכל המקרר ולהזיז הכל.
- המקום ה"מיועד" לביצים על הדלת - להעיף את תבנית השקעים ולהשתמש במדף לאחסון כל מה שעולה בדעתכם. זה מקום יקר מפז שניתן לנצלו פי אלף יותר טוב. וגם השארת הביצים בתבנית הקרטון מהסופר שומרת עליהם טוב יותר.
- לענבים אני עושה אמבטיה של מים וסבון איך שמגיעים מהסופר. חותכת לאשכולות קטנים ונוחים לאכילה. שוטפת הכל. מעיפה את הפגומים ואז מניחה בקערה - כך הם נקיים נוחים וזמינים לאכילה. אם לא אשטוף, במקרה הטוב יעבירו אותם בתנועת ויש מתחת לברז - זו לא שטיפה !!!
 

חופית87

New member
לגבי הטיפ של הענבים

למען בריאותכם: זה מאוד מאוד לא בריא לשטוף ענבים עם סבון (או פירות וירקות בכלל, במיוחד מהסוג עם הקליפה הדקה, בטח עם הקליפה שאוכלים).
עדיף סבון שמיועד לשטיפת ירקות ופירות, ובאופן ספציפי לגבי ענבים, השריה קצרה במים קרים, לא יותר מדי זמן, כי ויטמין B שקיים בענבים - נמס במים, וחבל.
 

YESITIS

New member
תוספת לטיפ עם הענבים

לשטוף במים עם כף חוץ, אומרים שזה מנטרל את הריסוס וזה חומר טבעי
 

אייבורי

New member
WOW

&nbsp
אחלה טיפים, ברובם אני כבר משתמש
במיוחד בקטע של קופסאות לאוכל מבושל.
&nbsp
אשמח לראות תמונה איך מסודר המקרר אצלך
וגם תמונה למקפיא עם השקיות
 

חופית87

New member
לצלם את המקרר שלי?!


לא נעים לי אפילו כשחברים שמגיעים אלינו פותחים את המקרר - אז "לפתוח" את המקרר בפני כל הפורום? זה מביך..
בכל אופן, זאת לא תורה מסיני, אני בעצמי למדתי את הטריקים האלה מהאינטרנט לפני כמה שנים, הרשת מוצפת בהם. צירפתי תמונה לדוגמה, אבל לא של המקרר שלי.
לגבי השקיות, את זה למדתי דווקא מאחותי, כשאני מקפיאה את המזון בשקית - אני מקפיאה ב"שכיבה" את השקית, כך שהתכולה תהיה כמה שיותר שטוחה ותתפוס כמה שפחות מקום, אחרי שזה קופא, אני פשוט מעמידה את השקית יחד עם כל השקיות בסלסילה הרלוונטית, כך שהן מסודרות כמו ספרים בספריה, ואז רואים מה יש בפנים.
זה באמת נשמע כמו כאב ראש - אבל זה ממש לא, זה זורם אחרי שמתרגלים לזה שככה זה עובד.

 
אם כבר מדברים על פירות וירקות

אז הנה כמה טיפים
חסה, שקונים חסה , לפני שמכניסים למקרר לשטוף במים קרים מתחת לברז את החסה שטיפה קצרה , לנער טיפה ואז להכניס לשקית ניילון ולסגור , לא צריך לייבש בכלל את החסה. , וכמובן להכניס למקרר. החסה תהיה פריכה כמה ימים.
וטיפ שני.
לקחת קופסא פלסטיק לשים בתחתית נייר סופג ואז לפרוס את המלפפונים ואז מעל המלפפונים עוד נייר סופג ולסגור את הקופסא מפלסטיק. המלפפונים יהיה טריים הרבה זמן ולא יהיה את הריר הזה שיש אחרי כמה ימים על המלפפון .
 
למעלה