דלתות זכוכית בחדר רחצה

חופית87

New member
דלתות זכוכית בחדר רחצה

גודל חדר האמבטיה הוא 2.3 מ' * 1.3 מ' (קטנצ'יק), פתח הדלת נמצא על הקיר של 2.3 - כך שבין הפתח לבין הקיר שמולו נותר מרווח של 1.3 כאמור (אגב, מול הדלת יותקן ארון אמבטיה, כך שבפועל המרווח קטן ב40 ס"מ לפחות, תלוי בארון שנמצא), אך עובי הקיר שבו נמצא הפתח הוא 30 ס"מ, כך שניתן "להוציא" את הדלת החוצה כדי שכאשר יפתחו אותה - היא תפלוש כמה שפחות פנימה לתוך חדר הרחצה.
בכל אופן, מכיוון שלא ממש ניתן להתקין דלת פנים רגילה (כי לא יהיה נוח לפתוח ולסגור את הדלת כאשר נמצאים בתוך החדר) - חשבנו על זוג דלתות זכוכית שיהיו צבועות בצבע אטום לחלוטין.
התייעצתי עם הזגג, הוא אמר שהוא מתקין מין פרופילים/פנלים (לא זוכרת באיזו מילה השתמש) מסיליקון על מנת לסגור את הפתחים כך שלא יהיו רווחים בין הדלתות לקיר עליו הן מותקנות.
חשוב לציין כי חדר הרחצה הנ"ל נמצא בתוך חדר השינה, ולא ליד אזור ציבורי בבית כמו הסלון למשל.
האם דלת הזזה תתן יותר פרטיות? לא ניתן לעשות דלת כיס מכיוון שזה מייקר מאוד את העניין, אז השאלה נוגעת לדלת הזזה רגילה - הבנתי שהן לא אוטמות כל כך.
דעתכן בנושא?
למישהי יש פתרון אחר אולי?
או ניסיון עם דלתות זכוכית כאלה?
תודה
נ.ב.
אנחנו מחליפים את כל הקרמיקה בחדר הרחצה, הסרנו את אחת המרצפות שמחפות את הקיר, וראינו שהחומר המקשר בין הקיר לקרמיקה הוא בעובי של 5 ס"מ לפחות, האם זה הכרחי שיהיה כל כך הרבה חומר בין הבלוקים לבין הקרמיקה? או שמישהו עשה לעצמו חיים קלים כשהתקין שם את הקרמיקה? קיוויתי להרוויח אפילו עוד כמה ס"מ בודדים מכל קיר.
 

מרי פופ

New member
הזזה עדיף בעיני על פני זכוכית

בכל מקרה כיס ניתן לעשות רק אם יש רוחב קיר של 155 לפחות ואם יש אפשרות זה עדיף כמובן.
לגבי עובי החומר מתחת לקרמיקה, את מדברת על עובי הטיט/דבק שעימו הודבקה הקרמיקה במקור. ברוב רובם של המקרים ה"עובי" המופלג הוא תוצאה של הצורך לישר קירות עקומים כדי שהקרמיקה תהיה ישרה. בגדול אפשר לקלף את זה אבל זה יחליש את התפיסה של הקרמיקה החדשה ויש מצב שבגלל העקמוקמיות השכבה החדשה תהיה בדיוק באותו מישור.
 

חופית87

New member
תודה תמי

ביררתי לגבי העלות של דלת כיס, כל הפרוצדורה תעלה פי 4-5 מזוג דלתות זכוכית, אז זה לא אפשרי.
יש אפשרות לדלת הזזה חיצונית, שהמסילה שלה תשב מחוץ לחדר הרחצה בעצם, מן הסתם זה בטח לא אוטם כל כך טוב, וזה גם יתפוס לי מקום של ארונות שאמורים להיות מחוץ לחדר הרחצה, אלא אם כן נקטין את אחד הארונות.
מניסיונך, מה דעתך על דלת הרמוניקה? אוטמת יותר טוב מזכוכית? אני לא ממש אוהבת את המראה, קצת זקן ומדכדך, יש היום עיצובים יפים של דלתות כאלה?
 

Iris Design

New member
דלת זכוכית זה מאד יפה אבל פחות פרקטי

היא אינה מבודדת מרעשים, וגם לא תמיד מריחות חזקים.

דלת הזזה עדיפה, ואולי כן תשקלו להוסיף קצת ולעשות דלת כיס.
 

חופית87

New member
אוקיי, תודה איריס

נצטרך לשבת שוב על התקציב (שבינתיים רק תופח
) ולבדוק אם יש עוד דברים שנוכל לעשות בעצמנו ע"מ לחסוך כסף ולהוציא את זה לפועל. הקצנו 10% נוספים לתקציב עצמו להפתעות שיצוצו בהמשך הדרך - הבעיה שהעלות של התקנת דלת כזו - היא ה"עודף" שהשארנו בצד. אני באמת מקווה שזה שווה את ההשקעה, כי זה יוצא מאוד יקר (בשבילנו בכל אופן), ודווקא שיפוץ המקלחת לא לוקח נתח גדול מסך השיפוץ הכולל.
 
למעלה