שאלה לגבי הפרקט למינציה.

שאלה לגבי הפרקט למינציה.

אחרי שהבנתי שהפרקט פרקטי ולא נשרט מצעצועים, מכוניות או גרירת רהיטי עץ ונותן חמימות לחדר . יש לי מספר שאלות
1.האם זה יראה בסדר לשים פרקט למינציה בחדרי השינה למרות שלא הנמכנו את הריצוף בחדרים בזמן הבניה ? לגבי הדלתות כמובן ניקח מידות רק אחרי התקנת הפרקט.
2.אנחנו גרים בירושלים בדירת גן. בתקופת החורף בימים המאוד קרים נוצרת קרה על הרצפה והפנלים שצמודים לקירות החיצוניות (הרצפה והפנלים רטובים ).האם זה יקרה גם עם הפרקט ?: האם זה יכול להרוס את הפרקט באיזורים האלה ? או שאולי הפרקט יבודד את הקור וזה לא יקרה ? או שיהיה רטוב ברצפה שמתחת לפרקט ואז הפרקט יתנפח ? מה דעתכם ? האם תופעה זו מוכרת ?
3. האם הפרקט למינציה משדרג את החדר ואת הריהוט שיש בחדר השינה ?
 
פאזה היקפית

הבנתי שיש לקוויקסטפ פאזה היקפית , שבעצם הלוחות לא צמודות אחד לשניה אלא שיש רווח קטן בינהם וזה מדמה יותר פרקט עץ אמיתי . השאלה אם לא מצטבר לכלוך בתוך החריצים בתוך הרווח שבין הלוחות. מה דעתכם. אבל מצד שני פחות יפה שהכל צמוד אחד לשני ללא רווח , לפעמים מזכיר לי רצפת PVC עם הדפסה של עץץ
מה דעתכם
אה ויש גם למינציה שהיא לא חלקה אלא טיפה מחוספסת כמו עץ נכון ? האם זה גם מומלץ ונראה יפה יותר ?
 
לגבי הפזות

מה דומה יותר לפרקט עץ אמיתי . 4 פאזות או 2 פאזות
אם מבחינת הלכלוך שמצטבר בתוך הפאזות זה כמו פזות של ריצוף עם רובה. אז לי אין בעיה עם הלכלוך שמצטבר בתוך הרובה. כי אני לא רוצה בתוך הרובה חתיכות אוכל או לכלוכים, אלא שרק הרובה השחירה. ולי זה לא מפריע. השאלה אם בפאזות של הפרקט יהיו חתיכות אוכל , שערות ולכלוכים או רק שחור.
 

גלמיש1

New member
1. כן. 3. מעבר ליופי בחורף זה גם מספק מצע חמים לרגליים.

2. אם יש היום לחות ברצפה אל תתקינו פרקט משום סוג.פרקט רגיש מאד ללחות ומים ויתחיל להתנפח. בנוסף - אם יהיה מצב של מיםפ כלואים מתחת לפרקט יתחיל להיווצר שם עובש שזו צרה בריאותית בפני עצמה.
לכן - צריך קודם לבדוק למה יש לחות ברצפה. זה שאתה ירושלמים (גם אנחנו) זו לא סיבה לרטיבות. יתכן שהסיבה היא שלא ביצעו איטום מתחת לרצפה, והבטון שותה את המים מהקרקע...במצב כזה יתכן שהחול מתחת לריצוף לח/רטוב והמים עולים קפילארית בקירות ולכן רואים את זה על הפנלים.
יתכן שהסיבה היא שלא ביצעו בידוד תרמי מתחת לריצוף ולכן נוצר הפרש טמפרטורות גדול בין הבטון שמתקרר מהקרקע, לבין פנים הבית המחומם, וזה יוצר קונדנסציה ע"ג הריצוף.
אם הרטיבות מופיעה על הפנלים - יתכן שהבעיה בכלל מגיעה מהקירות החיצוניים שלא נאטמו כראוי.
&nbsp
בכלל בלי קשר לפרקט ! אני מאד ממליצה לכם להביא איש מקצוע שיבדוק מאיפה מגיעה הרטיבות ואיך צריך לטפל בה. כי אין שום סיבה שתהיה רטיבות בבית, לא על הפנלים, ולא בגלל חורף ירושלמי!!!! אם יש רטיבות - יש כשל בביצוע. חד משמעית. והרבה לפני עניני פרקט או קוסמטיקה - חשוב לטפל בבעית רטיבות כי זה ענין בריאותי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Iris Design

New member
תשובות

1. כן. שימי לב לדלת הממד, האם ניתן להגביה אותה?
2. בררי עם חברת הפרקטים. האם יתנו לך אחריות בהנתן מידע זה? עקרונית יש פתרונות, בכל אירופה משתמשים בפרקטים, ושם בהחלט קר.
3. כן.
 
למעלה