גובה חלונות
מי יכול לעזור?

חופית87

New member
גובה חלונות
מי יכול לעזור?

גובה הדירה שלנו הוא 2.35 מ', אני לא בטוחה מה כדאי לעשות מבחינת גובה החלונות, בעיקר במטבח, מכיוון שגובה השיש הוא 0.9 מ', ואני מעדיפה להרחיק את הקצה התחתון של החלון כמה שניתן מעל השיש, כדי למנוע התזות של מים ושמן וכו' על החלון.
גובה החלונות המתוכננים הוא 1 מטר, משמע שאם עולים 20 ס"מ מעל השיש - הקצה העליון של החלונות יהיה בגובה של 2.10 מ' - מה שאומר שיישאר רק 25 ס"מ מעל החלון ועד התקרה - אבל צריך להתקין גם את הקופסה של התריס - והכוך של הקופסה לבד הוא בגובה של 30 ס"מ. האם כדאי לעשות קופסה חיצונית לתריס? או שזה לא משנה מהבחינה הזאת? אגב, אנחנו ממש לא מעוניינים בתריס שלבים - זה אומר שמקסימום חצי מהחלון יהיה פתוח, וגם ככה הדירה חשוכה.
בנוסף, בקיר הזה יש חגורת בטון (צמודה לתקרה) שתומכת בקומה מעל - והיא באורך של 25 ס"מ - ולא ניתן לחצוב בה כמובן, מה שגם ככה "מקצר" את הקיר ב25 ס"מ, ומקשה על כל העניין.
למישהו יש רעיונות? אני ממש מעדיפה להימנע עד כמה שניתן מחלונות רחבים וקצרים, כי אני רוצה כמה שיותר אור ואוויר (הוספתי תמונה לדוגמה - של החלונות שאני מעדיפה להימנע מהם).
בנוסף, יש חלון בסלון, והסלון והמטבח הם באותו חדר - האם החלון של הסלון צריך להיות באותו גובה כמו במטבח (גם מעל החלון הזה יש חגורת בטון
).
תודה מראש

 

חופית87

New member
עוד דבר קטן

אם בכל זאת נאלץ לעשות חלונות רחבים וקצרים - האם זה ייראה מגוחך להתקין מעליהם קלאפות? גם ככה המטבח לא גדול, וכל אחסון נוסף רק יעזור.
 

מרי פופ

New member
אם יש חגורת בטון אז תאלצו ללכת על תריסים חיצוניים

תבררו עם המתקים מה התריס הכי נמוך שיש.
בעיני רצוי שהחלונות בחללים השונים יהיו באותו קו, כמידת האפשר.
 
למעלה