מבולבלת - אינוורטר או מיני מרכזי רגיל?

מחפשת333

New member
מבולבלת - אינוורטר או מיני מרכזי רגיל?

אני צריכה לקנות מע' מיזוג מיני מרכזית 5 כ"ס ומבולבלת מהדעות ההפוכות שאני מקבלת.
חלק טוענים שמיזוג רגיל הולך ונעלם מהעולם ושהסטנדרט היום הוא כבר אינוורטר. שהחימום שלו יותר נעים ויותר חסכוני.
אחרים מזהירים לא להתקרב לאינוורטר כי יש לו הרבה תקלות ושאם צריך להחליף כרטיס זה סיפור של אלפי שקלים.
אנשי מזגנים אומרים שהתקלות והמחיר היקר היו אופייניות לתחילת הדרך ושהיום יש לאינורטר פחות תקלות ושעלות תיקונן ירדה.
אז מה נכון??? מי צודק?
 
אני מקווה שאנשי המזגנים צודקים...

כששיפצנו והגדלנו את הבית, עשינו מיני מרכזי רגיל לשטח הציבורי ומולטי אינוורטר לחדרי השינה. הייתי עושה את שניהם אינוורטר אבל רצינו לחסוך - זה בכל זאת מעלה את המחיר בכמה אלפים.
&nbsp
בינתיים, שנה וחצי ושני המזגנים עובדים בלי בעיות, בלי עין הרע. חשבון החשמל שלנו התכווץ למרות שהגדלנו את הבית (וגם את המשפחה), לדעתי בזכות האינוורטר. התובנות שלי הן:
&nbsp
- לאחר החימום או הקירור הראשוני לטמפרטורת החדר המבוקשת, הרבה יותר נעים עם מזגן אינוורטר שדולק ברציפות ומוציא זרם אוויר חלש בטמפרטורה קבועה מאשר כשמזגן רגיל נדלק פעם ברבע שעה, מוציא זרם חזק של אוויר ממש קר או ממש חם וכבה שוב לאחר כמה דקות.
&nbsp
- המזגן הרגיל ממש עושה "בום" קטן כשהמדחס בחוץ מופעל, לפעמים גם מרגישים איזה נפילת מתח קטנה שגורמת לאורות להבהב וזה בטוח לא טוב למכשירי חשמל. בשעות הקטנות של הלילה, כששקט מאוד, הפעלת מדחס של מזגן מעבר לקיר יוצרת רעש שקצת מפריע, לפחות לי - ועם אינוורטר זה לא קורה בכלל - אנחנו מדליקים בערב או בלילה, מכבים בבוקר.
&nbsp
- נראה לי שהאינווטר באמת חסכוני בתפעול, למרות שכשחיפשתי חומר על זה טרם הקנייה מצאתי אמירות לכאן ולכאן, אין הסכמה בנושא.
&nbsp
- שמעתי על זה שכרטיס הפיקוד של האינוורטר עולה אלפיים שקל אבל ככל שעובר הזמן המחירים אמורים לרדת והביצועים והאמינות - להשתפר. עד כמה שהבנתי, ההנחה הרווחת היא שבעוד כמה שנים כל המזגנים יהיו אינוורטרים.
 

מחפשת333

New member
תודה. האם תוכלי להגיד לי

של איזה חברה האינוורטר?
וגם אשמח לשמוע מה זה מולטי איננרר. האם הכוונה לאינוורטר עם דאמפרים לכל חדר? כשבחדריפם הקטנים יש ילדים קטניים נראה לי נוח יותר שסוגרים ופותחים במקום אחד ולא בכל חדר בנפרד. לא?
 

מרי פופ

New member
מולטי אינוורטר זה מזגן עם מעבה בכל חדר

ומדחס אחד מרכזי.
בכל חדר יש יחידה שנראית כמו מזגן קטן והיא נשלטת בנפרד (יתרון עצום), גם מעבר החיווט יותר יעיל ואין צורך בהנמכות היסטריות אלא הנמכה מינימלית ביותר עד לכדי קרניז גבס קטן ותו לא. מיני מרכזי עם דמפר לעומתו זה מזגן רגיל עם רכיב מכני שסוגר כמו שער ומונע העברת אויר לחלקים מסויימים (חדרים).
 

sigu

New member
אנחנו לקחנו מיני מרכזי אינוורטר לדירה החדשה שרק קנינו

והקבלן לא מוכן לרדת מתחת ל45-50 הנמכת גבס
 
מיני מרכזי אינוורטר זה לא מולטי אינוורטר...

במזגן מיני מרכזי (אינוורטר או לא) יש סעפת שמתחברת אל המאייד, וממנה יוצאות תעלות שבהן זורם האוויר הקר/חם אל החדרים. אלה תעלות גדולות שמחייבות הנמכה משמעותית של התקרה.
&nbsp
במולטי אינוורטר אין מבנה כזה: מהמדחס בחוץ מושכים צנרת של חשמל וגז דחוס אל כל החדרים הפנימיים, ובכל חדר יש מאייד נפרד. הצנרת שעוברת אל החדרים היא קטנה מאוד, כמה סנטימטר, ובקושי דורשת הנמכה של התקרה.
 

מחפשת333

New member
חוץ מנושא ההנמכה יש הבדל משמעותיי ?

בין אינוורטר רגיל ומולטי אינוורטר?
האם המולטי נקרא גם VRF? הבנתי שזה יקר משמעותית מאינוורטר רגיל
אשמח לשמוע של איזה חברה המערכת שקנית, גם הרגילה וגם האינוורטר. אפשר גם במסר פרטי
 
אלה דברים שונים.

במולטי אינוורטר יש יחידה פנימית בכל חדר, בעוד שבאינווטר מיני מרכזי יש רק גריל בחדרים. גם מבחינת היעילות האנרגטית יש הבדל כי שימוש בדמפרים מקרר שלא לצורך את התעלות שמוליכות לכל החדרים, גם אלה שלא בשימוש, בעוד שבמולטי אינוורטר המאייד מופעל לפי בחירה.

VRF זה רעיון דומה למולטי אינוורטר אבל במספר גדול יותר של יחידות פנים, בהספקים גדולים יותר ובמדחסים גדולים יותר. לבית גדול זה כנראה מתאים יותר, אם אתם מדברים על מערכת של 5 כ"ס זה כנראה לא רלוונטי לכם.

אצלנו שני המזגנים הם של תדיראן. בזמנו כשבדקתי הטענה הייתה שהטובים ביותר הם היפנים, אבל המחירים שלהם גבוהים בצורה משמעותית.
 

מרי פופ

New member
תקראי את התשובה שלי, שבה תארתי מה זה מזגן מולטי

ותביני היטב את ההבדל בינו לבין מיני מרכזי.
 

מרי פופ

New member
אני בעד אינוורטר, למרות שהוא יותר "חכם" ולכן התקלות מסובכות

יותר ויקרות יותר.
יחד עם זאת זה מזגן מתקדם, מתאים לעתיד והטכנולוגיה שלו כבר לא חוד החנית, אלא קיימת כמה שנים עם נסיון בפיתוח, ייצור וטיפול.
&nbsp
 
למעלה