עיצוב חדר לתינוק

roellaza

New member
עיצוב חדר לתינוק

שלום לכולם,
אחרי שנעזרתי בכם רבות בשיפוץ הבית אני שוב חוזרת להתייעצות.
בע"ה אנחנו מצפים ללידת ילד ראשון בקיץ, ונכון שיש עוד זמן אבל ההתרגשות בשיאה וגם הרצון לתכנן הכל מראש ולהתחיל לחשוב על הדברים שצריך להכין.
יש לנו חדר ריק שמיועד להיות חדר ילדים.

כרגע, בגלל שזה ילד ראשון, אין לי מושג מה צריך מבחינת הריהוט (מבחינתי עכשיו לפי מה שידוע לי זה מיטת תינוק ושידת החתלה) ויותר חשוב מזה מה נוח שיהיה איפה ואשמח לייעוצכן, הן בתור מעצבות והן בתור אמהות.

אני מצרפת תרשים של החדר ואת מחשבותיי לגבי כל קיר.
קיר א': יוזמן ארון מנגר, בנגרות אישית שיתאים בדיוק למידות ההזויות של הנישה. דלתות בפתיחה רגילה, כלומר חלק מקיר ב' ייתפס עבור עומק הארון ופתיחת הדלתות.

עכשיו, אני מתלבטת איפה למקם את המיטה. האם בקיר ב' או בקיר ד'?
בקיר ב' יוצא שהוא יהיה בדיוק מתחת למזגן, אני לא בטוחה עד כמה זה טוב עבורו ואילו בקיר ד' זה בדיוק מול דלת הכניסה לחדר ופונה למסדרון, גם לא נראה לי אופטימלי. מה ההכי פחות גרוע?
בהתחשב בזה, איפה נח למקם את שידת ההחתלה? האם בקיר ג' מתחת לחלון ואז לחתל אותו מתחת לחלון? ואז זה קרוב יותר למיטה או פשוט בקיר הנגדי למיטה? אבל אז האם זה לא רחוק מדי מהמיטה?

עוד נקודה חשובה היא לגבי צבע לחדר, האם לצבוע את 3 הקירות? ב', ג', ד'? או רק אחד מהם?
איך מתנהלים במקרה כזה עם קיר ב' כשעל חלקו יהיה העומק של הארון שממוקדם בקיר א'? האם צובעים את הקיר עד לארון? זה נראה לי לא אסטטי במיוחד....מה עושים?

אשמח לתובנות וייעוץ הן לגבי התלבטויותיי במיקום הרהיטים והן בתוספות ודברים נוספים שצריך לשים לב אליהם בעיצוב ותכנון החדר.

תודה מראש!

 

מרי פופ

New member
יש לך כתב ממש יפה

מיקום המזגן בחדר מפריע לסידור שלו, אבל אם המזגן הוא עם תריס מתכוונן אפשר לכוון אותו לצד ולמעלה יותר כך שלא יפריע למקם מיטה בפינת קיר ג/ד.
הנישה לארון נהדרת, אחסון לבית זה דבר חשוב אבל בתכלס תינוק לא זקוק לארון בשנה הראשונה, אני הייתי מזמינה ארון של 160 ויחידה פתוחה של מדפים לצעצועים בפינה של קיר ב' ברוחב 45.
את המיטה הייתי ממקמת על קיר ב' בהנחה שהמזגן ניתן לכיוון הרחק מהמיטה. מצד שני לא זוכרת שפתחנו מזגן בחדר של התינוקות, וחימום לא מפריע ממילא.
את שידת ההחתלה הייתי מעמידה על קיר ד' ובין השידה למיטה שמה כורסא נוחה להנקה או סתם להאכלה וישיבה בחדר בערב/לילה.
לגבי צביעה, אין שום בעיה לצבוע לפני הכנסת הארון... או עד הארון ומעליו בצורה שיראה כאילו כל הקיר צבוע. אפשר גם לחפות רק חלק מהקיר בטפט.
על החלון הייתי תולה וילון עד הרצפה ובאמצע שטיח נחמד, אני אוהבת חמימות וטקסטיל בחדרי ילדים.
 

roellaza

New member
תודה תמי

היית צובעת את שלושת הקירות או בוחרת רק קיר אחד לצבע?
 

מרי פופ

New member
אני לא חושבת שחובה לעצור בקיר אחד...

אפשר לבחור גוונים מאותה משפחה או גוונים משתלבים לפי מין התינוק, או שלא... ולשחק איתם בשאר הקירות. בנוסף להתאמה לוילון למשל.
 

MissPegi

New member
גם לדעתי..

אפשר להוציא תוצאות מאוד יפות באמצעות משחק עם הגוונים..
 

iritosm

New member
חדר תינוק

היי,

ראשית שיהיה לך בשעה טובה...
מסתכלת על התכנית של החדר וזה נראה שיש לי חדר די דומה בבית לקטנה שלי (8 חודשים).
בגדול בקיר א' - ארון
קיר ד'- שידת החתלה ומצד שמאל סל כביסה +פח חיתולים. (השידה מסתירה אותם)
קיר ב'- מיטה. (צריך לראות את גודלו ומיקומו של המזגן- האם הוא בדיוק מעל מיטת התינוק?). האם יש אפשרות להעביר אותו לחלון ליד?
כמובן שבחלון וילון.
מה שאני עשיתי בחדר מבחינת עיצוב זה חילקתי לשני חלקים עד גובה 1.20. בחלק התחתון צבע ורוד בייבי מאוד עדין. קרניז בצבע לבן,ואז צבע הקיר הכללי של הבית. מעל שידת ההחתלה הוספתי מדף לבובות ומעל המיטה תליתי 3 תמונות עם טקסטיל עליהם. הגוונים הם ורוד אפור פחות או יותר בכל החדר. (עדיין לא העלתי תמונות לאתר שלי). עדיף שהמיטה לא תהיה בקיר חיצוני. וגם שידה פחות נוח שיש חלון מאחורה או מעל.
עיצוב זה עניין של טעם וגם סגנון. יש לך הרבה דוגמאות ורעיונות בPINTREST.
בכל מקרה הכי חשוב שיהיה בהצלחה
ושתצאי בידיים מלאות :)

עירית אוסמן
תכנון ועיצוב פנים
 

roellaza

New member
תודה רבה לך

חילקת עם קרניז את כל 3 הקירות ללא הקיר עם הארון? איך זה נראה בקיר שבו זה מגיע לארון? פשוט עוצר לידו?
 
למעלה