מספר התלבטויות, אודה לעזרה

מספר התלבטויות, אודה לעזרה


הי,
קנינו דירה חדשה ונקבל את המפתח בשבועות הקרובים, בינתיים אנחנו מתכננים את השיפוץ הקל שנעשה (דירת קבלן, קנינו אותה כבר מוכנה לאחר שהכל נבחר).
קצת פרטים עלינו - זוג עם שלושה ילדים קטנים (6.5,4.5,2).
המטבח שבתוכנית הוא לא המטבח שהזמנו, יש בקצה עוד אי גדול מאונך לשיש.
ועכשיו להתלבטויות:
1. במקלחת ילדים, מיקמו את האסלה בצורה ממש לא חכמה, כזו שמאפשרת ארון אמבטיה קטן של 80 ואחרי האסלה יש מקום לארון נוסף. אני מתלבטת אם לשים שם שידה או ארון גבוה, כאשר ממול נבנה ארון מנגרות שיכיל את מכונת הכביסה, המייבש ועוד שפע מדפים עד התקרה.
השאלה אם זה לא יהיה יותר מדי ארונות בחלל לא גדול שכזה או, אולי בכלל כדאי להשקיע כמה אלפים ולהזיז את האסלה ממקומה ולהעביר אותה קרוב יותר לחלון ואז ישאר מקום לארון אמבטיה רציני יותר.
2. כאשר פותחים את הדלת לבית, יש מבט כמעט ישר אל האסלה שבחדר המקלחת של ההורים. שווה לדעתכם להשקיע 15K בהזזת הדלת להפתח מתוך חדר השינה (ולרצף מחדש ולסגור את הפתח שנפער)?
3. הקיר הארוך בסלון נבנה (לאורך כל הבניין) עם זוית, כך שההפרש בין התחלת הקיר לבין הויטרינה הוא 40 ס"מ!. השאלה איך לישר לפחות עד אמצע הקיר שיהיה גב ישר לספה (הפינתית). האם פריט נגרות? קיר גבס נמוך/גבוה? יש לכן תמונות של משהו דומה שעשיתן?

יש לכם עוד משהו שקופץ בעיניים וכדאי לחשוב עליו בשלב זה?
תודה!
ענת

 

Iris Design

New member
תשובות

1.חדר הרחצה בסדר גמור. תכנון ארונות חכם, שתצטרכי בין אם תזיזיז את האסלה או לא, יפתור את הבעיה. להערכתי התכנון מעשה כך על מנת להגדיר את איזור הכביסה כמרפסת שרות, למרות שבאופן תמוהה היא לא סגורה.
2. תשאירט את דלת מקלחת ההורים סגורה ויהיה בסדר. חבל על הכסף שלכם. וגם - עליכם לשאול את עצמכם - מי רואה? מי נכנס הביתה חוץ מכם? כמה פעמים אתם מארחים שזה כ״כ מפריע? אם כבר, תכננו מחדש את חדר הרחצה של ההורים כך שהדלת לא תפתח החוצה.3. גבס או נגרות.
 

גלמיש1

New member
לדעתי יש איך לשפר וכדאי

1. במקלחת ילדים - מסכימה אתך שהתכנון לא טוב. הייתי מזיזה את האסלה למיקום של מכונת הכביסה, וכך מאפשרת הארכת הכיור. את מכונת הכביסה צריך להעביר לצד שממול. מציעה לבדוק הצבת המכונה במקום האמבט, מאחורי הדלת (במידה ויש די מרחב), ואת האמבט למקם בהמשך. ככה גם המכונה נסתרת יותר, וגם האמבט מתרחק מהדלת (דלת ומים לא הולכים טוב יחד).
&nbsp
2. בחדר המקלחת של ההורים - מסכימה שהמצב הזה של דלת מול דלת לא מוצלח. צריך לשבת על זה כדי להגיע לתכנן טוב.
&nbsp
3. הקיר הארוך בסלון נבנה (לאורך כל הבניין) עם זוית - זה באמת מרגיז. אפשר ליישר עם קיר גבס. אבל אפשר להסתיר את האפקט ע"י הצבת ספריה/שידת ספרים גדולה שתייצר 'חיתוך' ויזואלי של הקיר הארוך.
 

גלמיש1

New member
נו...ברור לך שלא התכוונתי אלייך, אז מה אכפת לך

ככה אני קוראת את השאלה, ובודקת את התגובות כדי לא לכתוב שוב מה שכבר נכתב. ואז עונה, וככה זה לפעמים יוצא בתגובה למגיב.
 

shany1a

New member
את מתכוונת אליי איריס?

אולי כי אני לא מעצבת , אני מאוד נהנית לקרוא כאן בפורום, לפעמים אני שואלת שאלות , לפעמים מגיבה אם רלוונטי.

אבל תמיד מצחיק אותי ההיתקלויות ביניכן המעצבות.
 

Iris Design

New member
כן אני מתכוונת אלייך

אד מעניינת ההתייחסות הספציפית שלך. אולי את לא סתם ״שני״:)
 

מרי פופ

New member
מסכימה עם כל מה שגלמיש כתבה, הבעיה היא שמדובר ביותר משיפוץ

קל כי זה לשנות לגמרי את מבנה חדר הרחצה של הילדים, כלומר אינסטלציה, ניקוזים ונובע מכך קרמיקות.
לגבי חדר הרחצה של ההורים לטעמי חבל על הזמן, התכנון פושע כמו שרואים הרבה בדירות קבלן, אבל שוב זו השקעה מאוד גדולה עבור תמורה קטנה יחסית.
 
תודה לכולכן! יש לכן דוגמאות לקיר מאחורי הספה

בהנחה שאם אמקם ספריה גדולה הסלון שלי יצטמצם משמעותית?
עשיתן איזה קיר דקורטיבי מעץ במקום דומה?
 

eden7115

New member
גם אצלי בסלון היה קיר עקום כזה

תכננתי שם קיר גבס שכולל נישה דקורטיבית עם תאורה נסתרת (בקרוב תכיל שידה ואגרטל מעל) ובהמשך 3 נישות מלבניות ארוכות מגבס (אחת מעל השנייה) שמשמשות כספרייה מעל הספות. כמובן שניתן לעצב קיר כזה בצורות שונות ומעניינות - ולהתאים את תכנונו לעיצוב ולצרכים שלכם. אני למשל הייתי חייבת ספרייה גדולה והספרייה הקודמת שהיתה לי תפסה שטח גדול מהסלון והקטינה אותו משמעותית, לעומת ספריית הגבס שתופסת רק 25 ס"מ בעומק ועל הדרך גם מיישרת את הקיר...
 
למעלה