בעייה קשה. תכננו מקום למקרר של 90 ס"מ והינה מתברר שאחרי

בעייה קשה. תכננו מקום למקרר של 90 ס"מ והינה מתברר שאחרי

טיח נשארו 84.5 !!!! בלבד. אין מה לעשות. אי אפשר לגרד את הטיח כי הוא ממש על האפס והמקרר עומד בתוך נישה. המקרר הנוכחי יכנס בלי בעייה אבל אם נקנה מקרר חדש, מן הסתם הוא יהיה רחב יותר (לא כ"כ מדאיג אותי שהוא לא 100 או 120 ממילא לא רציתי כזה). המקרר הנוכחי הוא 116 ליטר במקפיא ו-447 במקרר עצמו.

הייתי רוצה משהו קצת יותר גדול וגם להבטיח שהליטרים באים לידי ביטוי גם ביותר מקום. לפעמים הנפח לא ישקף את נפח האיחסון בפועל.

כל עיצה תתקבל בברכה. אולי אני מפספסת משהו.
 

גלמיש1

New member
הסיטואציה לא לגמרי מובנת - מאיזה צד חסר מקום?

תכנית תעזור להבין את המצוקה ולחשוב על פתרון.
אולי אפשר להחליף את הקיר בקיר גבס ? אז אין טיח ואפשר לייצר קיר דק יותר. או ליצור דופן בנגרות?....
מי יצר את התכנית, אתם או מעצבת? זו פשלה שלא צריכה לקרות לאיש מקצוע שכן הטיח נלקח בחשבון המפתח.
 
ביקשנו 90. גם אם היה יוצא 85 זה היה מספיק

יתכן שלא לקחת בחשבון את הטיח ולחלופין לא ידענו שהקיר ללא טיח אינו 10 ס"מ אלא יותר. פה הטעות כנראה. זאת נישה כזאת שהמקרר תוכנן ליהיות שקוע בה חלקית. אם אפשר היה אפילו לגרד את הטיח בקיר של ה-20 ס"מ זה היה פותר את הבעיה אבל הטיח שם אפס. אי אפשר לשבור ולהזיז את הקיר השני כי זה ישבש את המעבר.

 

גלמיש1

New member
ממי ביקשתם ? לא ברור.

זה טריוויאלי לגמרי שעל קירות יש להוסיף טיח וזה לוקח מקום, ואם הקירות לא 100% ישרים, אז טיח יותר עבה. את לא אמורה לדעת את זה, אבל מעצבת בהחלט כן.
מה לעשות עכשיו? לפרק את הקיר התוחם של המקרר, ולבנות דופן דקה של עץ בסגנון המטבח. במקום 10 סמ. זה יהיה 3 סמ. לערך.
אגב, אני הייתי עושה פה מקרר עמוק כדי שיישר קו עם המטבח, וכן דואגת שהמטבח יגיע עד קרוב למקרר - לא ככה עם רווח גדול.
 
המקרר יהיה שקוע ויתיישר עם הארונות

מתאמת השינויים. זה מעבר. אי אפשר לשים קיר עץ במזדרון. וכבר יש שם חשמל וזה לא מה ששאלתי :'(
 
המקרר הנוכחי הוא 80 ס"מ והוא ייכנס.

את מציעה שהמחיצה בין הסלון/פינת האוכל והמעבר לחדר משפחה יהיה מעץ? שהמטבח למעשה יהיה פתוח?
 

גלמיש1

New member
אם אני מבינה נכון את חתיכת התכנית הזאת

הרי שהבעיה היא הקיר שתוחם את המקרר מהצד - נכון? זה שנמצא בין המקרר לדלת המעבר? נצעתי להוריד אותו ולעשות שם דופן נגרות, שתסתיר את המקרר, ותיתן את ההפרדה מהדלת, אבל בעובי של 2-3 סמ. ולא 11-12.
אם לא הבנתי נכון - אז תסבירי מדוייק יותר, או בתכנית עם צביעת הקיר הבעייתי...
 
בדיוק. ואני לא רוצה נגרות במעבר הזה

כמו שציינתי הבעיה היא בקיר הקטן אבל אין מה לעשות לגביו. אין שם די טיח לגרד וכאמור אני לא באמת צריכה 90 ס"מ אלא די לי ב-1.5 ס"מ.
 
ישששש יביאו דיסק ויורידו 2 ס"מ.

לא ביקשו כסף בנתיים. כשרוצים אז יכולים? ��
 

פרחעציץ

New member
מנצלת לשאלה. האם כדאי להשאיר 95 בכל מקרה?

גם אם המקרר המתכנן יכנס ב90? מצד אחד חבל על המקום מצד שני מה אם נחליט לקנות מתישהו אחד גדול יותר.
 

מרי פופ

New member
ההנחה היא שמטבח מחזיק 15 שנה לפחות

בזמן הזה הצרכים של המשפחה משתנים.
אצלי בבית לפני 15 שנה תוכננה נישה למקרר ברוחב של 87.
מזל, מזל שבנתיים המקרר הישן שיש לי, שהיה שייך לסבתא שלי, לא שבק כי אם היה שובק הייתה לי בעיה של ממש למצוא משהו שיכנס בנישה, כל השנים חיכיתי לשיפוץ ולא יכולתי להחליף.
אז כן חובה לטעמי להשאיר 95 ואם יש מקום אף 100 למען החלפת מקרר עתידית מסיבה כלשהי.
 
ואז חיים 15 שנה עם חריץ ענק?!

אני מבינה את התפיסה....זה מה שעשינו אצל אמא וכשהיא באה לראות היא דרשה שמיד יקטינו (הקטנו מ-90 ל-80)ויש מה מקרר פצפון שהתוכנית שהיתה שתתחדש לה כבר במשהו יותר נורמלי (אפילו שהיא חיה לבד). בנתיים (שלוש שנים) אין לה שום כוונה לעשות זאת. זאת היתה טעות!!!! גם ה-80 זאת היתה טעות. כי כרגע זה מקטין לה את המטבח ב-10 ס"מ.
&nbsp
חמותי השאירה מקום, כמוךך ושנים שהיא רוצה להחליף את מקרר הקסם שלה (במארח 20+ איש בקלות עם קצת תמרון) במקרר גדול יותר. כאמור ראיתי אצל גיסתי מקרר ענק של שארפ שתי דלתות. משהו-משהו....את הסירים היא נאלצת לשים במקרר קטם נוסף שישלמה (למזלה) מקום עבורו. המקקרים החדשים הם מכה (לפחות אלה שהתקציב שלי). כשהצלע שם גל כך קטנה. אין מצב שהייתי גוזלת מהמטבח עוד 10 ס"מ למקרר.
&nbsp
כאמור הטעות היתה בבניה של היציקה החיצונית. המשמעות להגדלת המקום ל-95 בתוכנית היתה הקטנת הסלון או הצרת המעבר לחדר משפחה. שתי האופציות נשקלו ונפסלו.
&nbsp
זאת לא טעות. זאת חשיבה וקבלת החלטה. אין דברים מושלמים.
 

מרי פופ

New member
סבבה, לא מכירה משפחות שלא משאירות אופציה להחלפת מקרר

בהצלחה בכל אשר תפנו.
 

אודרי11

New member
בגלל הקטע הזה..בקושי מצאנו דירה להשכיר

לשום מטבח בדירות שראינו, לא נכנס מקרר האמנה שלנו סייד ביי סייד, שאני כל כך אוהבת ומתכוונת לקחת איתי לדירה החדשה...וכשקנינו אותו כל כך שמחתי שכשעשיתי את המטבח, 10 שנים קודם, השארתי המון מקום למקרר גדול עתידי.

בסופו של דבר התפשרנו על דירה, שיש בה מקרר קטן במטבח, ואת הענק שלנו ,שמנו בממ"ד, שמשמש חדר עבודה.
 

גלמיש1

New member
ממש לא!

למה לחיות עם חריצים ? מזמינים מנגרית המטבח הלבשה שהם יתקינו עם המטבח סביב המקרר. זה מה שאני תמיד עושה. אם צריך זרימת אויר לאוורור המקרר - מתקינים גריל, או עץ מחורר....
בכל מקרה 10 סמ. זה לא חריץ ענק , ולא הפסד עצום למטבח, אבל כן הפסד באופציות למקררים.
 

batno1402

New member
וזה בדיוק מה שהמעצב הציע לי לפני עשר שנים

כששיפצתי את הדירה. בתחילה נראה לי משונה, אבל בנתיים,המשפחה התרחבה, נוספו נכדים .בחגים-יש כבר יותר מחותנים שצריך להזמין, וגם משפחות האחים-התרחבו, ונוספו עוד חברים שצריך לארח -והיה צורך במקרר יותר גדול. אני מארחת בשנה -6.7קבוצות גדולות, ושלוש פעמים בחודש,את המשפחה המורחבת. מזל שהיו לי 100 הס"מ ,להכניס מקרר גדול בנפח 735 ליטר. הבת שלי, עשתה מטבח לפני 8 שנים, ולא השאירה מרווח, ולא מארחת כמוני, אבל הם כבר 5 נפשות והיא טוענת שהמקרר כבר קטן, אבל לא יכולה לקנות מקרר יותר גדול כי אין מקום.
 
הלוואי והיתה לי בצד ההוא אפשרות לוותר על שטח שיש של עוד קצת

היש שם גם כך קטן והיה חשוב לי כל ס"מ. אני מבינה את הרצוי אבל תמיד צריך להתפשר על משהו. בנתיים חזרנו לקבלן וביקשנו שישייף את הקיר למקסימום שניתן גם אם זה לא יהיה 90 ס"מ שיהיה 86. מילא.

לגבי אירוח. את כמובן צודקת. ובטוח שיש זמן ש1. מה שעיצבת מזמן לא מתאים או שעיצבת משהו מזמן ובנתיים את תקועה בשלב אמצע למשל....אם היינו עושים הפוך. מתכננים בדירה הקודמת שלנו בה גרנו 17 שנה מקום למקרר 100. היינו חיים עם חריץ של 20 ס"מ שהיה גונב לנו שטח שיש שפשוט לא היה שם. העשרים ס"מ האלה היו גומרים את משטח העבודה שגם כך היה פצפון. לא החלפנו מקרר בשנים האלה למרות שארחנו פעם בשנה 17 איש. זה התאים לאז. מה יהיה בעתיד? לא יודעת. כאמור יש אפשרות לשים מקרר "זוגות צעירים" במרפסת שירות.
 

2FF

New member
שאשמח לעזור אם תוכלי לצרף שרטוט על מנת להבין את החלל

 
למעלה