יעוץ לשיפוץ דירה.

אנה1235

New member
יעוץ לשיפוץ דירה.

שלום וברכה, חייבת להתחיל בהתפעלות מהפורום המדהים הזה ומהעצות והרעיונות הנפלאים של המעצבות, שאפו גדול!
ולענין, אנו גרים בדירה משנת 1970 במרכז הארץ , 3 וחצי חדרים מרווחים בגודל של כ - 100 מ"ר. הילדים גדלו וכעת יש צורך בחדר נוסף. מכיוון שאין לי חצי מושג בנושא שיפוץ ועיצוב, רציתי לשאול בעצתכם. הרי הכי קל עבורנו היה לנו לעבור לדירת 5 חדרים יפה ומושקעת וגמרנו. לצערי, אין לנו תקציב לכך וזה מה שמביא אותנו לאפשרות השניה - שיפוץ מקיף כולל שינוי במיקום קירות (ככל שיתאפשר מבחינת עמודי תמיכה) ויצירת דירה חדשה המתאימה לצרכים העכשווים.
ממה שקראתי פה, המעצבות לא חוששות משום אתגר ויוצרות בתים פשוט מדהימים כבמטה קסם,זה מהמם לראות חדר או מטבח או אמבטיה לפני ואחרי.
ופה למעשה אני נופלת... אני חוששת משיפוצים . מאד! זה בעיניי גהינום קטן וסבל גדול עד לסיום המיוחל.... אני מתנצלת על האורך אבל בבקשה , אשמח לכל עצה, תובנות והמלצות מכל אחת/אחד שמנוסה ויודע לתת הכוונה :
כמה זמן יכול להימשך שיפוץ מקיף לדירה?
האם יש חברה קבלנית שמתמחה בכל ההליך מהתחלה ועד הסוף?
האם השיפוץ המקיף כולל גם עיצוב או שאת זה עושים בסוף,בנוסף?
האם בתוך הבית שלי אני יכולה לשנות קירות? חלונות? ויטרינות ותריסים?
מהו טווח המחירים המקובל לשיפוץ כזה?
תודה מראש לכל העונים!
 

batno1402

New member
אני עשיתי שיפוץ בדירה

מבינה את הלבטים שלך. אני החלטתי,לפמי עשר שנים- לערוך שיפוצים,בדירה בת 14 שנים. זה התחיל מכך, שהיו רק אמבטיות בדירה,והיינו זקוקים גם למקלחת,מטעמי בטיחות. אז אם כבר- להחליף צנרת, כי בחלק מהדירות,כבר היו נזילות, ואם כבר-להחליף-רצפות, לשפץ אמבטיות. זו היתה המסגרת. לקחנו מעצב, שעבד עם קבלן-שגם הביא את שאר בעלע המלאכה, בפיקוח המעצב. לא היה קל. היינו 4 איש בבית, כשהקטן, היה בתקופת בגרויות. המעצב הבטיח-לסיים את השיפוץ במשך-חודש וחצי(דבר בד"כ -לא אפשרי. זה לוקח בד"כ-חודשיים-שלושה). הגדרנו גם תקציב. בסופו של דבר- הגדלנו אותו- כי הוספנו פרקטים בחדרים, תאורה וגם החלפנו מטבח. מכיוון שקנינו חומרים יקרים ,כמו ברזים ,כיורים, חיפויים, מטבח צבוע, -התקציב גדל ,בהסכמתנו. אולי המחיר שהוצאתי אז,כבר לא רלוונטי להיום, אבל חברים,שעשו שיפוץ לאחרונה, כולל קניית רהיטים ,ריצוף, אמבטיות, שיש, צביעת חזיתות מטבח ,שיפוץ חלק מהרהיטים, החלפת ויטרינה בסלון, -המחיר היה -כ-250 אלף ש"ח. היה לא קל, אבל-התוצאה- חיפתה על כל הקושי. לדעתי-צריך להביא מעצב-מעצבת הביתה, לבדוק-מה אפשר לעשות, לבדוק תקציב-ולצאת לדרך. אני יודעת-שאצל מעצבים רבים=פגישת ההיכרות-היא ללא תמורה. מתארת לך שהמעצבות כאן-יתנו לך גם תשובות מקצועיות. אם תסתכלי באתרי עיצוב,או חברות עיצוב, תמצאי שדירות ישנות-עברו מהפכים מתאימים. לפני הכל-תגדירו מה אתם רוצים, מה הצרכים שלכם, ומה התקציב שלכם. בהצלחה.
 

אנה1235

New member
מאד מודה לך ,

למדתי המון מניסיונך. אני מתכוונת לקרוא ולהיכנס יותר לעומק הדברים ואז אולי תתקבלנה החלטות יותר וודאיות....
תודה והמשך יום נפלא
 

מרי פופ

New member
חחח, הרגת אותי עם פגישת היכרות ללא תמורה...

תמורה יש, אבל לפעמים אין עלות.
&nbsp
 

batno1402

New member
צודקת-מרי פופ

טעיתי בהגדרות.בהחלט-יש תמורה לעבודה,של מעצבים טובים. אני בעד מעצבים.
התכוונתי -כמובן-ללא עלות. והדגשתי-יש מעצבים. אולי יש שכן גובים-עבור פגישה ראשונה. זכותם. אני מכירה כמה שמפרסמים-פגישה ראשונה-ללא עלות.
ככה זה-כשחוזרים מטיסה, ממהרים לצאת לפגישת חברות,ובאמצע מזרזפים באתרים. המהירות-מן השטן. חחהה
 

מרי פופ

New member
שיפוץ יכול לעבור בנעימים לכולם אם בוחרים אנשי מקצוע טובים

שיפוץ דירה מהיסוד מחייב יציאה מהבית לחודשיים עד שלושה.
בלתי אפשרי להפיק את המרב, לשפץ את כל חדרי הרחצה, להחליף אינסטלציה וחשמל כפי שמתבקש בדירה של מעל 40 שנה (אלא אם עברה ב 10 השנים האחרונות שיפוץ מקיף...), להרוס קירות ולעשות חלוקה מחדש אם אנשים גרים בבית.
עלות של שיפוץ שבו הורסים קירות ומרימים את כל הבית לרמה מודרנית לא יעלה פחות מ 300K והשמיים הם הגבול.
מעצבות מהסוג שלי, מנהלות את הפרוייקט, החל מהתכנון ועד הליווי כך שהלקוחות מעורבים במינימום האפשרי, או ליתר דיוק בדיוק ברמה שהם מעוניינים להיות מעורבים בה. למעצבת. העלות של הליווי הזה הוא החל מ 20K. אף אחד מהלקוחות שליוויתי בעשרות שיפוצים בשנים האחרונות לא התייסר, סבל או עבר חוויה קשה, או משהו שבכלל דומה לזה, כי הסוד זה להשקיע ולתת אמון בבעלי מקצוע טובים עם המלצות ונסיון, להשען אחורה ולהינות.
ממליצה בחום שאם אין לכם את הסכום הדרוש כעת, אז לא לנסות להכנס להרפתקה, אלא לחכות קצת שיהיו יותר משאבים ולעשות את זה כמו שצריך.
ובגלל שהזכרת לפני ואחרי אני מצרפת לך כטיזר.



 

אנה1235

New member
נתחיל מהסוף

אחלה טיזר!
אלו הן התמונות שתופסות אותי וכמעט משכנעות אותי "לעוף על זה".... אבל, קיבלתי את המלצתך ועושה רגע חושבים, נבדוק יכולות וכשיהיו תשובות ברורות יש מצב שנלך על זה.
מרי פופ יקרה, מניסיונך הנכבד והמוערך , האם את מאמינה שניתן להגיע למצב של אמון מלא עם המשפצים בליווי מעצבת כמוך בבחינת - הנה המפתחות, ביי ונתראה בעוד שלושה חודשים? תשובה כנה תוסיף משקל להחלטות שנקבל.
תודה רבה על הסבלנות, היעוץ המקצועי ועל התחושה שיש עם מי לדבר!
המשך יום נפלא
 

מרי פופ

New member
לא, אני לא חושבת שזה מומלץ בצורה כזו של "הנה המפתחות... ביי"

מכיוון שההשראה של כל פרוייקט הוא האנשים שגרים בדירה. הדירות שאני מעצבת הן לא ג'נריות, הן תפורות לאנשים הספציפיים וכך רוב המעצבות, לא מעצבות עבורם לפי הטעם וההעדפות שלהם, אלה לפי שלך!
בסופו של דבר מתחייבת מידה מסויימת של מעורבות, בדברים הנעימים, של בחירות תכנון, ריהוט, צבעים, העדפות שונות, חלומות וכו'...
המעורבות לא צריכה להיות כזו של עצבים, "האינסטלטור מיקם נקודת מים במיקום שגוי ועכשיו הנגר לא יכול להתקין מטבח והחוזה שכירות נגמר ויש עוד להתקין שיש ואנחנו לחוצים...".
את כל ההתנהלות עם אנשי המקצוע סופגת המעצבת, בודקת שכל אחד עשה את שלו, מתאמת בין הספקים ובעלי המקצוע. יש לקוחות שאני הולכת בעבורם לחנות תאורה, בוחרת דברים שולחת להם לאישור, והם רק מתקשרים ומשלמים בכרטיס אשראי... ויש לקוחות שאיתם מקיימים פגישה ב2-3 חנויות ואז מחליטים... אני יכולה להתקשר ללקוח ולבקש שיתאם התקנה של דלת כניסה למשל עם תאריך שאתן, אבל זה בעיקר ברמה הזו.
 

אנה1235

New member
בהחלט

חומר למחשבה.
תודה שוב, מתחילים להכיל את העצות ומקווים להגיע להחלטה טובה.
סופ"ש מהנה!
 

rubber duckit

New member
בתור כאלה שסיימו כזה שיפוץ בדיוק לפני חצי שנה

אז היתה לנו מערכת אמון מדהימה עם המעצבת שהביאה את שיפוצניק שגם איתו היתה מערכת אמון מדהימה, יצאנו מהבית לשלושה חודשים מלאים, במהלכם באנו לבקר לראות איך מתקדם, הלכנו עם המעצבת לבחור דברים, ראינו איך החלומות שלנו מתגשמים ונבנים ואנחנו בינתים, המשכנו לעבוד כרגיל, להתנהל בחיים הרגילים רק בבית אחר זמני.
אם היו בעיות מאחורי הקלעים לא ידענו עליהם כי הם נפתרו מול המעצבת ע"י בעלי המקצוע.

היום אני יודעת כמה הכל תלוי במערכת היחסים שיש לך עם המעצבת, האם אתה סומך עליה ומאמין בה, האם אתם משדרים על אותו גל והאם היא נעולה על מה שהיא רוצה לעצב ואיך זה אמור להראות בעיניה או שהיא קשובה ומעצבת את מה שיהיה הכי טוב למבנה ולדיירים.
חייבת להודות שאנחנו באמת בורכנו והיתה לנו חווית שיפוץ מדהימה, נעימה ומוצלחת ביותר.

נורית
 

אנה1235

New member
נשמע חלומי...

איזה כיף לכם! ממש זכיתם!!
זה מעודד אותי מאד ובמידה ואחרי מס' בדיקות חשובות נחליט לשפץ, אודה לך באם תוכלי להמליץ על הצוות המופלא... אבל, עוד חזון למועד, אנחנו עדיין מעכלים..

תודה ושיהיה לכם בכיף גדול!
 

batno1402

New member
מסכימה איתך-מהצד של המשתפצת.

זה חווייתי ומעורר וגורם לאנרגיות חיוביות.
אבל-למי שגר בבית- זו תקופה לא קלה. אני עבדתי באותה תקופה,שעות רבות בכל יום, ובערב, ניקיתי את כל הבית, כדי שאפשר יהיה לישון בנוחות יחסית. כשהבית משופץ ויפה-שוכחים את כל המאמץ.
 

L K Design

New member
שיפוץ דירה

שלום,
לפני מספר שנים נפגשתי עם לקוחות שהיו בדיוק בסיטואציה שלכם.
הם רצו להשתדרג ולעבור לדירה שתתאים יותר לצרכים המשפחתיים שלהם.
הם בדקו וגילו שהם יצטרכו להוסיף המון כסף כדי לרכוש דירה אחרת.
לבסוף הם החליטו לעשות שיפוץ כללי לדירה. השיפוץ לקח כחודשיים ובסוף התהליך הם יצאו מרוצים מאד ורוב לקוחותיי האחרים הגיעו דרך המלצתם.
לכן אני ממליצה שבמידה ותחליטו לעבור תהליך של שיפוץ, תפגשו עם מעצבת פנים שקיבלתם עליה המלצות והתרשמתם מעבודותיה וצאו יחד לדרך...
בהצלחה!
אתי לב כץ.
 

גלמיש1

New member
יש לי 3 הערות לדברייך :

א. כתבת "המעצבות יוצרות בתים פשוט מדהימים כבמטה קסם..." הלוואי
. אז זהו שמדובר בתהליך לא קצרצר בכלל, ומסובך, קודם של תכנון ואח"כ של שיפוץ.
ב. את יוצאת מהנחה שאפשר לייצר עוד חדר סביר בדירה. לא ראיתי תכניות, ויתכן שהדבר אפשרי - אבל יתכן גם שלא. כלומר לא אפשרי ליצר חדר טוב או סביר, או שהפגיעה בשאר הדירה תהיה גדולה מדי.
ג. לפעמים העלות של שיפוץ כזה זהה או גדולה מרכישת דירה אחרת, גדולה יותר עם החדר הדרוש. אם בתמורה לאותו מחיר מקבלים דירה משופצת קטנה יותר, או טובה פחות, אזי השיפוץ לא משתלם.
&nbsp
נקודות למחשבה לפני שמחליטים על צלילה לפרויקט....

&nbsp
 

מרי פופ

New member
צודקת! העלויות לא מבוטלות

אני חושבת אבל שחלק מהצלחת השיפוץ הוא לבחון את החלופות ולהשוות החלפת דירה לשיפוץ.
אם המתכנן מקצועי אז לא יעלה על הדעת מצב של דירה משופצת פחות טובה.
אם הדירה לא יכולה להשתפר עם שיפוץ שכזה אז אין טעם.
אפשר להתחיל תהליך מקבלת חוות דעת על סמך בחינת האופציות לתכנון ולא מיד לצלול ראש לתוך השיפוץ בלי להבין עלות תועלת.
 
שלום אנה! תשובות לשאלותייך

כמה זמן יכול להימשך שיפוץ מקיף לדירה?
לגבי זמן השיפוץ אפשר להעריך כחודש אבל כמובן שלפי הנתונים בשטח והתחייבות הקבלן לביצוע השיפוץ. יש גורמים כגון: אנשי מטבחים ואלומיניום שצריכים להיות מתואמים ובזמן עם הקבלן כדי לא לעכב את רצף העבודה.

האם יש חברה קבלנית שמתמחה בכל ההליך מהתחלה ועד הסוף?
יש חברות שמתמחות בכל התהליך אבל בד"כ מזמינים בנפרד אדריכל או מעצב, קבלן שיפוצים לכל העבודה ה"שחורה" ומטבח, אלומיניום, פרקט, דלתות, מיזוג אוויר אלה גם חברות ובעלי מקצוע שעדיף להזמין בנפרד. חשוב לציין שהרבה קבלני שיפוצים עובדים בשיתוף פעולה עם חברות ובעלי מקצוע שציינתי ואז הם יכולים לתת לך בהצעת המחיר את הכל קומפלט ולהיות אחראים על כל העבודה.

האם השיפוץ המקיף כולל גם עיצוב או שאת זה עושים בסוף,בנוסף?
צריך להפריד בין תכנון הבית לבין הום סטיילינג. מומלץ להזמין (לפני תחילת השיפוץ) אדריכל או מעצב פנים שיעזור בתכנון הבית לפי הצרכים שלכם ויכין כתב כמויות ומפרט עבודה עליו קבלני שיפוצים יוכלו לתת לך מחיר לשיפוץ. מבחינת עיצוב הבית המעצב או האדריכל יוכל לתכנן לך דקורציות מיוחדות ולעזור לך בבחירת הקרמיקה והצבע לחדרים וכו'... לאחר השיפוץ ישנם שירותים של הום סטיילינג או להיעזר במעצב פנים אם לקחת שיעזור גם לעיצוב מבחינת ריהוט והתאמה של תאורה וכדו'.

האם בתוך הבית שלי אני יכולה לשנות קירות? חלונות? ויטרינות ותריסים?
מבחינת החוק שינויים בתוך הבית לא צריך לקבל להם היתר מהעירייה אלא רק שינויים חיצוניים. בתוך הבית כשרוצים לבצע שינויים רק צריך לוודא שלא פוגעים קונסטרוקטיבית במבנה ומורידים עמוד שאסור להוריד. לעיתים צריך להזמין לצורך זה מהנדס או קונסטרוקטור שיאשר את שבירת הקיר או העמוד או יציע פיתרון חלופי.

מהו טווח המחירים המקובל לשיפוץ כזה?
את טווח המחירים כדאי מאד לקבל מהקבלנים לאחר ביקור בשטח מכיוון שבשיפוץ ישנם הרבה מאד משתנים שמשפיעים על המחיר. אלמנטים נוספים לעבודת הקבלן כמו מטבח, אלומיניום, דלתות, פרקט, בחירת הקרמיקה וכדו' גם משפיעים מאד על המחיר וזה בעיקר תלוי בתקציב שלך וברמת היוקרה הרצויה.

מקווה שעזרתי לך,
נתנאל מאתר שיפוצים פלוס

 

Dannyboy2k

New member
אדריכל ומעצב פנים

שלום אנה!
נשמח להציע את שירותינו לתכנון ועיצוב דירתכם באופן שתתאים לצרכיכם החדשים בצורה הטובה והנעימה ביותר.
את מוזמנת ליצור עמי קשר ב-0523327174 או במייל [email protected] ואשלח לך דוגמאות מייצגות של פרויקטים.

שיהיה שבוע נפלא!

דן
 
למעלה