אמצעי חימום וקירור בדופלקס

אודטס

New member
אמצעי חימום וקירור בדופלקס

אנחנו מתלבטים בעניין התקנת אמצעי חימום וקירור בבית חדש ואשמח לתובנות. בענייני חימום חשבנו על חימום תת רצפתי אבל הבנו שיש עם זה לא מעט קשיים ולכן ירדנו מהעניין. כרגע אנחנו חושבים על התקנת יחידות מזגנים בקומה העליונה (4 חדרים) ובקומה התחתונה מזגן מיני מרכזי. יחד עם זאת, לחימום ההעדפה היא לא למזגן ולכן חשבנו להתקין קמין או יחידות חימום חשמליות (פלטות זכוכית שנתלות על הקיר). השאלה היא האם קמין יכול לחמם מספיק טוב את הקומה התחתונה (שבנויה בצורת ח). ובכלל האם יש למישהו תובנות בעניין חימום בבית כזה? תודה!
 
אל תוותרו כל כך מהר על תת רצפתי

על קשיים מתגברים ואין חימום נעים מזה. אופציה נוספת היא של רדיאטורים, זכוכית או מסורתיים בסגנון אירופאי. לא יודעת עד כמה פלטות הזכוכית נותנות מענה מעבר לחימום מגבות במקלחת, שווה לחקור את הנושא.
ושאלתך לגבי הקמין כללית מידי, כדאי להפנות לאנשי מקצוע, בלווי תכניות הבית.
חוץ מזה - בידוד! קירות, גשרי קור, סוג חלונות, מאד מאד חשוב.
 
גם אני מאזור ירושלים

ולא ויתרנו על החימום התת ריצפתי. עשיו גם מזגן וגם אח שעובד על גז. אם את רוצה שלחי לי מסר בפרטי ואדבר איתך.
 
על קמין פלט שמעתם?...

לא מומחית בכלל בענייני חימום תת רצפתי והידע שלי מסתכם בזה שזה נורא נעים כשיש אותו...
לעומת זאת על קמין פלט אני יכולה לספר קצת. לאחרונה התקנו קמין כזה בביתנו הקפוא במצפה רמון. זה חימום אקולוגי, חסכוני ונקי, שמספק חום נעים להפליא וטונות אווירה.
תוכל לקרוא על זה קצת יותר כאן -
http://www.rokach.co.il/קמין-פלט/
רוקח תנורי חימום היו אלה שמכרו והתקינו לנו את הקמין, ויש לי עליהם רק מילים טובות משיחת הטלפון הראשונה ועד להתקנה המוקפדת.
 

אודטס

New member
נשמע מעניין

יכולה לסבר את האוזן בעניין עליות התקנה ותחזוקה?
 
התקנה יקרה יחסית, תחזוקה מינימלית.

ועלויות הפלט, שזה מה שחשוב בשוטף, נמוכות.
מספרים מדויקים תקבל מהחברות המשווקות... זה תלוי בהרבה פרמטרים. יש מגוון גדול של קמינים שמתאימים לחללים שונים.
 

אודטס

New member
חימום תת רצפתי

החשש שלנו מחימום תת רצפתי הוא בעניין תקלות. קראנו שכאשר יש תקלה במערכת, למשל נזילה מאחד הצינורות (במקרה של חימום מבוסס מים) עשויה להיות בעיה לא פשוטה ולעיתים יהיה צורך אף לפרק את ברצפה על מנת לאתר ולטפל בתקלה. נשמע כמו סיכון לא קטן. מה דעתכם על כך?
 
אנחנו עשינו אצל חברת דומוטק,

חפשי את מספר הטלפון שלהם ברשת. כמו כן התענינו גם אצל חברת מעלות, טל 1-800-261-261. עשינו על חימום מים ולא חימום חשמלי, למרות שההתקנה יותר יקרה (40000 שח) אבל השמוש היומיומי הרבה יותר זול מהחימום על חשמל(17000). אנשים שעשו חימום על חשמל לא משתמשים בו. בנוסף עשינו מזגן מרכזי שמחמם להפליא, וקמין על גז בסלון לימים היה הפסקת חשמל.
 

גלמיש1

New member
לא יודעת איפה שמעת על תקלות - לנו יש כזה כבר 14 שנים

ומעולם לא היתה אף תקלה בתת רצפתי.
פונים למתקין מקצועי ורציני ומקבלים מערכת חסינת תקלות. מבצעים את צנרת המים שצינור אחד מעגלי. מדובר בצינור אחד ארוך שמונח במעגלים מתחת לרצפה, שיוצא וחוזר אל הברז בלי שום חיבור או הארכה. אחרי ההנחה על מצע ייעודי, מניחים רשת ועליה מבטנים בשכבת בטון דקה. ככה שהצנרת טמונה לבטח באופן מוגן ללא אפשרות לפגיעה.
כמובן שאם בא שיפוצניק ברברי וחופר עם קונגו ברצפה, יש מצב שהוא יצליח לפגוע בצנרת, ואז אכן מדובר בבלגאן גדול. אבל זה לא דבר שאמור לקרות, אפילו לא בשיפוץ. (אנחנו סיימנו בקיץ שיפוץ כללי של הבית והכל בסדר...).
מנסיוני - אין חימום נעים כמו זה.
&nbsp
 

shtaz

New member
באיזו חברה השתמשתם?

אנחנו מחפשים חברה לקבל הצעת מחיר לפני תחילת הבניה
 

אמרלדה

Active member
בזמנו, כשהיה לנו בית גדול מאוד בירושלים, גם כן דופלקס

חיממנו אותו עם קמין גז ענק בסלון - נראה כמו הקמינים המסורתיים, רק עם שתי כירות גז ענקיות בפנים. היתה לו ארובה והוא חובר לכל הרדיאטורים בבית, כך שגם חימם את המים.

מופלא לחללים גדולים שקשים לחימום (היתה בסלון תקרה בגובה קומתיים), דולק מתחילת החורף עד סופו על דרגה נמוכה מאוד כמעט בלי לכבות - רק אם נסענו. פיצוץ של דבר, שהיה הדבר שהכי התקשיתי להיפרד ממנו. של חברת אורטל, מומלץ בחום. מצד שני, יש היום הרבה פטנטים חדשים.

יש לנו היום, גם בהרי ירושלים, מזגן מרכזי בבית ורדיאטור גדול שהוא גם מפזר חום, חשמלי, שנמצא בחלל הציבורי ומידי פעם מעבירים אותו מהסלון לפינת האוכל לפי הצורך. חדר השינה שלנו קר יחסית, אבל אנחנו מסתפקים בהדלקת הסדין לפני השינה וזה לגמרי פותר את הבעיה. הבעיה עם זה היא שהשלם לא חי בשלום עם המזגן, ואחרי חצי שעה מבקש לסגור אותו. ולי לפעמים זה לא מספיק.

הלוואי והיה לי מקום לאיזשהו אח או קמין שאפשר להתקין בלי ארובה (בית משותף). אבל המצב הוא שאין לי אפילו מ"ר פנוי על הקירות בסלון כדי להתקין משהו תלוי.

בהצלחה. רק שלא יהיה קר.
 
למעלה