קרמיקה דמויית פרקט או פרקט פולימרי?

nikita5s1

New member
קרמיקה דמויית פרקט או פרקט פולימרי?

שלום לכולם,

אחרי כ7 שנים עם פרקט למינציה עם בלאי מאוד גבוה החלטנו להחליף למשהו קבוע יותר ואנחנו מתלבטים בין קרמיקה דמויית פרקט או פרקט פולימרי שעמיד במים (מאוד אוהבים את מראה הפרקט ואת העובדה שכמעט ולא רואים עליו לכלוך).

לא הצלחתי למצוא ברשת מה רמת העמידות של פרקט פולימרי מבחינת שחיקה ושריטות, האם מדובר במשהו לעשרות שנים או שניצטרך להחליף בעוד כמה שנים?

בנוגע לקרמיקה דמוי פרקט, כנראה נעדיף התקנה ללא רובה בכלל כי לדעתנו המרווח שיוצר הרובה פוגם משמעותית במראה הרציף כמעט של דמוי פרקט. האם זה פרקטי?

תודה מראש על כל עיצה
 

מרי פופ

New member
בפעם הקודמת בחרתם דגם לא נכון ולא טוב של למינציה

יש לי נסיון עם למינציות איכותיות שמותקנות אצל לקוחות שלי כבר מעל 6-7 שנים ומצבן טוב מאוד.
הפרקט הפולימרי נראה רע בעיני, אין לו עומק וגוונים והוא לא מתקרב בכלל להיות דומה לדבר האמיתי.
קרמיקות דמויות פרקט יש נפלאות ויפייפיות, אבל להתקין בלי פוגות זה לא יתכן.
יש תקן לריצוף ואגב, גם בפרקטי עץ שאני עכשיו מתעסקת איתם לא מעט, יש פוגות זהות למה שיש בין הלמינציות ואין שום בעיה עם הפוגות של הרובה.
 

nikita5s1

New member
יש לנו שתי כלבות בבית וילדה

ראיתי שיש היום למינציות בעובי רציני של סנטימטר אבל אם שמים רגע בצד את עניין הרגישות למים, בסופו של דבר למינציה זה ציור מודבק וסופו להינזק בבית עם הרבה פעילות. הברק שלו נעלם אחרי כמה שנים ומכיוון שזה ממש יקר ולוקח לנו כמה שנים לחסוך להחלפת רצפה לא היינו רוצים להיתקל במצב הזה שוב. הפולימרי על פניו נראה פתרון מושלם בהנחה שעמיד לשריטות, בינתיים ראיתי כמה דוגמאות שלו במקום אחד ספציפי שבאמת לא הרשימו אותי מבחינת עושר ההדפס והדוגמה המדומה של העץ. הבנתי שיש מה שנקרא למינציה תלת שכבתית שבעצם החלק העליון זה עץ אמיתי דק, אבל עדיין כמו כל עץ הוא רגיש לשריטות ודפיקות מצעצועי ילדים וכו'. לגביי הריצוף, החסרון זה עלות העבודה בעיקר והזמן שלוקח לרצף. בעיניי רובה זה דבר שמכער ריצוף, מהר מאוד הוא נהיה שחור ועם כתמים ובמקרה של מראה של פרקט הוא ממש פוגם במראה הרציף. למיטב הבנתי הרוחב המינימלי של רובה הוא שני מילימטר נכון? בבית של הוריי יש קרמיקה שמודבקת מעל ריצוף (גם אצלי תהיה הדבקה מעל ריצוף הקבלן שמתחת לפרקט כרגע) ללא רובה. המרצפות נמרחו בדבק על כל שטחן והודבקו במרווח של מילימטר אחד בניהן. הרווח מהר מאוד מתמלא בחול ולכלוך מהבית ונוצר חיבור כהה יחסית עדין בניהן. מזה עשר שנים אין מרצפות שבורות או צפות וכו'. האם זה מראה נכון ריצוף דמוי פרקט עם רובה של שני מילימטר? קשה לי לדמיין את זה לאור העובדה שבלמינציה יש חיבור רציף. מה היית מציעה כפתרון לעשרות שנים? תודה
 

מרי פופ

New member
למינציות איכותיות עם מקדם שחיקה של 4 ובעובי 8 מ"מ לפחות

לא ניזוקות ממה שאתה מתאר, מנסיון רב שיש לי עם מוצרים איכותיים של בלטריו וקרונו למשל. לי אגב יש למינציה לא איכותית כבר 10 שנים במטבח ואין עליה שריטה אחת אפילו ויש לי 3 ילדים היפרים לגמרי.
אין שום דבר שהוא פתרון לעשרות שנים. היתרון בלמינציה זה הקלות שבה מחליפים אותה יחד עם המחיר הזול יחסית. דמוי פרקט איכותי יעלה לך עם העבודה כ 350 ש"ח למ"ר בעוד למיציה יפיפיה תעלה במקרה הכי יקר 150 ש"ח למ"ר... להדביק בלי פוגות זה בניגוד לתקן שאומר 3 מ"מ בריצוף.
גם אצלי בבית יש מזה 15 שנה מרצפות ללא רובה וזה דוחה בעיני.
 

מרי פופ

New member
אגב, התלת שכבתי זה לא למינציה זה פרקט עץ כל דבר והוא פגיע

בהרבה מלמינציה לפגיעות ולשריטות.
 

nikita5s1

New member
ועוד שאלה - האם מראה העץ מתאים לעיצוב מודרני?

עם שולחנות ואלמנטים של זכוכית, מראות וספת עור בהירה? עד עכשיו היה לנו פרקט שמנת דיי שקט. חשבתי לעבור לריצוף דמוי עץ עם משחק של צבעים שמנת וחום שוקולד שזה יכהה מעט את החדר ואולי יקנה מראה יותר כפרמ ופחות מודרני. עם זאת אני אוהבת את המראה המודרני הנקי ולא מתכוונת להחליף רהוט. זה נראה לכם לעניין? או שאני צריכה להמשיך עם פרקט שהוא אחיד ובהיר יותר? תודה
 

מרי פופ

New member
מראה של עץ מתאים מאוד לכל הסגנונות, פרקט כהה מתאים מאוד

לכל הבהירות והשקיפות שאת מתארת.
&nbsp
 
למעלה