המלצות - מה עושים עם החלל הזה !?

המלצות - מה עושים עם החלל הזה !?

שלום לכולם,
אשמח לשמוע את דעתכם.
מה עושים עם החלל הזה שמוגדר "חדר משפחה" ? (מצורפת תמונה)
האם אכן לנצל אותו כסלון #2 (מרגיש לי בזבוז) ?
יש לכם רעיונות טובים יותר ? (אשמח לכאלו שלא דורשים השקעה כספית גבוהה מידי)

*הדירה בשלבי בניה

 

חופית87

New member
מה ז"א? לשבור ולבנות מחדש!!!

סתאאאם
חומדת לצון שכמותי.
בכל אופן, זה תלוי באורח החיים שלכם בבית.
האם נהוג שיש בסלון טלוויזיה? אם לא, זאת יכולה להיות פינת טלוויזיה נעימה ומגניבה.
יש ילדים קטנים בבית? פינת משחקים (ככה יהיה מאוד נוח להשגיח עליהם בזמן שעובדים במטבח למשל.
פינת עבודה במידת הצורך.
אולי להעביר את פינת האוכל, לא סגורה על זה באופן כללי, אבל אם כבר אז נראה לי שזה יילך יותר טוב עם פינת אוכל עגולה.
זה על קצה המזלג
 

meedas

New member
לא מומחית גדולה

אבל האינסטינקט שלי אומר - להעביר לשם את פינת האוכל (או יותר טוב, את המטבח עצמו ושפינת האוכל תהיה במיקום הנוכחי של המטבח, צופה למרפסת)
ואז לנצל חלק מהשטח שכרגע תפוס ע"י השולחן להגדלת חדר האמבטיה ושירותי האורחים (במידה שיש בזה צורך) או כפינת עבודה/מחשב
 

מאי 282

New member
גם לא מומחית גדולה...אבל זה חצי

או רבע תוכנית ולא ברור מה כבר יש...יש חדר שירות/מזווה?
אולי אתם צריכים כזה?
מה הגודל של המטבח? אולי הייתי מגדילה את המטבח....
 

אודרי11

New member
אני הייתי עושה מטבח גדול

כרגע כמו שזה נראה זה מטבח ממש קטן, עם מעט משטחי עבודה, ובלי מזווה, הייתי עושה תכנון אחר לגמרי של המטבח, עם ארון גבוהים, מזווה גדול , ועם פינת אוכל קטנה במטבח...

הייתי שוברת את הקיר הקטן בכניסה, ואת הקיר הקטן שתוחם כרגע את המקום של המקרר...
 
יתרונות של פינת משפחה הצמודה למטבח

לנו יש כזאת פינת משפחה וזה החלק הכי הכי מוצלח בבית
אנחנו נמצאים שם כל הזמן..ואין מי שנכנס ולא נהנה
כמה יתרונות-
במידה וחדרי הילדים קטנים , זה גם המקום לאחסון המשחקים ולמשחק
קשר עין וקירבה ..שהרי תמיד הם ממילא באים להיות לידי

הסלון, שנמצא ממש בכניסה לבית, נשאר מסודר ונקי
זה מקום פחות "רשמי", שמנו פופים ושטיח נעים..
כמובן שמה שמתאים למשפחה אחת (לנו יש קטנים וגדולים,גילאי 6-16) ,לא בהכרח מתאים לאחרת, וגם, צריך לבדוק אופציות שעלו פה כמו שינוי המטבח ו/או העברה של פינת אוכל לשם שזה גם יכול להיות יפה ופרקטי
 
עוד פרטים ... ותודה!

היי,
האמת שהמטרה בצרוף רק חלק מהתוכנית הייתה למקד בחדרים שלגביהם יש לנו ספקות. שאר התוכנית מתארת את החדרים ושם גם אנחנו לא מרגישים צורך לשנות וגם פונקציונאלית נראה לי שהם פחות רלוונטיים למטבח/פנית משפחה (בהנחה שמזווה יהיה באזור המטבח ולא בחדר שירות)

גדלים:
מטבח = 343/280
חדר משפחה= 260/249
סלון + פ.אוכל = 781/408

ותודה לכל העונים עד כה... חופית, מאי, אודרי, מירב ומדס (?!) אם יש לכם תובנות חדשות. אשמח לשמוע. חייב לציין שחלק ממה שכתבתם עלה כאפשרות. טוב לשמוע שאנחנו לא לבד :)
 

meedas

New member
מידאס


נועה בעולם האמיתי
פעם, בימים שנרשמתי לתפוז אי שם לפני יותר מעשור, לא היה נהוג לבחור כינוי שמסגיר את השם האמיתי. היינו צעירים ותמימים (ואף אחד לא דמיין את פייסבוק ואחיותיה)
 

אמרלדה

Active member
השניקל שלי לקסם של חלל

ראשית, חדר זולה שהוא גם חדר משחקים לילדים זו אופציה מצוינת. ואם כן, אז לתלות שם גם טי.וי. שתהיה בשליטת ההורה שבמטבח... במקרה זה הייתי מורידה לחצי את גובה הקיר שמפריד בין הכניסה למטבח והופכת אותו לדלפק ארוחת בוקר.

אופציה שניה, להגדיל את המטבח על ידי הארכתו על הקיר הארוך לא עד סופו (וכמובן לארגן מחדש את הכיור-כיריים-מקרר בהתאם ובמקום שנותר להעמיד שולחן אוכל קטן למטבח לארוחות בוקר וכולי (ליד קיר הרוחב). הקיר הנ"ל במקרה זה הופך לדלפק אחסון בלבד, ללא ישיבה.

אופציה שלישית, האהובה עלי ביותר - בשטח פינת המשפחה להעמיד שולחן עגול גדול ככל שנכנס, עם כסאות. מניסיוני במשפחתי המורחבת הדתית, שולחן מרכזי במטבח הופך להיות מרכז הבית, שיעורי הבית, ילדים והורים, זמן איכות, והוא באמת ובתמים משנה את ההתנהלות בבית לטובה ומוריד את זמן הטי. וי. והמחשב. אם היתה לי אופציה כזאת כשהיו לי ילדים בבית, אין ספק שהייתי בוחרת בה כמועדפת, כי היא נותנת ערך מוסף על אף שאנחנו לא משפחה דתית. גם הילדים לא מיד מתפזרים לחדריהם...
במקרה כזה הייתי בודקת את האפשרות לשים על קיר הרוחב הרחוק ארון מקיר לקיר, אולי לא צריך עומק 60. ארון גבוה עד התקרה שמעוצב יפה, ואולי עם גומחה פתוחה באמצעו. בארון הזה הייתי משתמשת לאחסון של כל מה ששייך למטבח ואינו של יום יום, וכן משחקים לילדים או ספרים וכדומה. ואם יש מספיק אחסון, מורידה לגמרי את הקיר המפריד בין המטבח לכניסה, עד הסוף.
כמובן שצריך במקרה זה לבדוק היטב את המידות. אבל גם אם ארון הרוחב בסוף יהיה לא עמוק בכלל, אפילו 25 ס"מ עומק, לדעתי זה כדאי.
 
ספה קטנה וכוננית ספרים במטבח זה החלום שלי...

חבל שלא נראה שהולך להתגשם :)
וגם פינת מחשב לילדים, שחשוב מאין כמותו שתהיה בקשר עין/אוזן עם מבוגרי הבית.
אצלנו המחשב בסלון, לא היתה ברירה, וכמובן שזה לא הכי מסודר ויפה ביומיום.
ועדיין מבחינה חינוכית אני שלמה עם זה.
אתם בני מזל! תנצלו את זה.
 

י י ל י

New member
נראה מעולה

את הקיר שצמוד לדלת הייתי או מרחיקה לכיוון המטבח ואז שמה ארון בכניסה למעילים, תיקים וכדו', או מרחיקה לכיוון הכניסה לדלת ואז עושה מזווה במטבח. או אם זה אפשרות מבטלת לגמרי ופשוט שמה שם ארון לפי הצרכים שלי.


על פינת המשפחה לא הייתי מוותרת, כוננית של משחקים עכשיו/ספרים בהמשך. שטיח, ספה כיפית או פופים.
 

גלמיש1

New member
לדעתי התשובה נעוצה בצרכים שלכם.

לו היית מעלה את תכנית הדירה כולה היינו לומדים על גודל המשפחה, על קיום/אי קיום של פינת עבודה חלופית, על הצורך/מיותרות של שרותי האורחים וכו. ואם היית גם מוסיף הפרטים רלוונטים - היה אפשר לתת ייעוץ ממוקד יותר.
&nbsp
הגישה שלך של פתרון נקודי שגויה בעיני! שכן בית/דירה זהו מערך חללים שעובד כיחידה אחת. במקום להתחיל מחלל מסויים ספציפי והסידור שלו - כדאי להתחיל בניתוח כלל הצרכים, ולהתחיל מהסתכלות על הדירה כולה!
לראות מה חסר לכם, מה יש בעודף.
&nbsp
אני מאבחנת כמה בעיות עיקריות בחלל הזה - קודם כל פינת האוכל שממוקמת רחוק מהמטבח ומעבר לכניסה הראשית לדירה. זה מצב לא טוב בעליל.
בנוסף - המטבח די קטן. מאחר ולא ידוע גודל המשפחה, ולא גודל הדירה, אני לא יודעת אם מטבח כזה מספק אתכם....
שרותי אורחים - ממוקמים באופן לא טוב, ללא פרטיות, ממש במרכז העצבים של הבית. אם יש מספיק אסלות בבית הייתי מבטלת אותם! המקום הזה יכול להיות מנוצל לרצכים בוערים יותר כגון מזווה, כגון ארון מעילים ואיכסון, אולי פינת עבודה/מחשב. ו/או להרחבת פינת האוכל לצד ספריה גדולה.....
אם חסרה פינת עבודה שלא תהיה חשופה לציבור יתכן שהמיקום אחרי המטבח מעולה. אם אתם דוקא מסודרים, או אוהבים לעבוד וגם להיות "בענינים" יתכן שהחלפת פינת עבודה עם פינת האוכל תיתן מענה מיטבי.
אם חסר איזור משחק לילדים - אפשר למקם בקצה המטבח שולחן ארוך ליצירה עם שידת כוורת לצעצועים/ספרים/חומרי יצירה וכו על הצלע שמתחת לחלון...
וכן הלאה....האפשרויות רבות.
&nbsp
בכל מקרה אני הייתי מחפשת דרך להגדיל את שטח האכסון לטובת המטבח. אם ע"י הארכת ארון המטבח עד לקצה החלל. למשל, אם פינת משפחה נשארת במקומה, אפשר לשתול את הטלויזיה בתוך ארון גדול על כל הקיר שיוכל להכיל המון איכסון גם לטובת המטבח. או ע"י שינוי מיקום ומבנה המטבח.
ראה סקיצה מהירה מצורפת (רק אופציה אחת מיני רבות)
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אם ממש חסרה לכם פינת טלויזיה, כי אתם לא רוצים טלויזיה בסלון, אז תשאירו את המצב כמו בשרטוט. אני רק הייתי מזיזה את המקרר כמעט עד החלון כדי להרוויח עוד קצת אורך למטבח..

 
למעלה