באיזה שלב כדאי להביא מעצב פנים?

inbi007

New member
באיזה שלב כדאי להביא מעצב פנים?

אני ממש בתחילת תהליך בניית בית פרטי, רק בחרנו אדריכל..
ואני מנסה להבין, מתי מתחיל התפקיד של מעצב פנים? האם רק בשלב בחירת הגמרים (וכמובן ריהוט וכו) או שיש מה להעזר בו כבר בשלבי התכנון?
ואם זה בשלב התכנון איך עובד שיתוף הפעולה בין המעצב לאדריכל?

תודה לעונים
 

eden7115

New member
חד משמעית - בשלב התכנון!!!

אתן למנוסות ממני להסביר את החשיבות...
 

גלמיש1

New member
ממש לא חד משמעי!

הכל תלוי באדריכל/ית שלך. יש אדריכלים שנותנים חבילת תכנון של טוטאל-דיזיין, כלומר עד עיצוב ידית המטבח והמראה בח.הרחצה. אם יש לך אדריכל שכזה, שיודע וגם מעונין, אתה לא צריך מעצב פנים בכלל.
&nbsp
אם אין לך אדריכל כזה - אז צריך להבין מה יהיה הממשק (הרצוי לך!) בין האדריכל לבין המעצב/ת. איפה השרביט עובר מזה לזה. כמובן שרצוי להשיג שיתוף פעולה מרצון בין שני הגורמים הללו.
עם זאת - חשוב (לא פחות, ולדעתי הרבה יותר) להבין מה היכולות של האדריכל שלך בנושא תכנון החוץ (בד"כ יכולות נמוכות) ולהכניס לתמונה מוקדם ככל האפשר מתכנן נוף.
שים לב - גבולות הגזרה של עבודת האדריכל נוגעות לא רק ליכולות שלו, אלא במידה רבה לשכר הטרחה שהלקוח משלם. אדריכל "זול" לא יוכל להשקיע זמן נדרש מעבר למינימום התכנוני ולהיכנס לפירוט ולהשקעה הנדרשת הן לטובת עיצוב פנים והן לטובת תכנון חוץ.
 

מרי פופ

New member
תלוי מה את מסכמת עם האדריכל שלך

אם את משלמת לו גם על עיצוב פנים שכולל: תכנון חללים, מעברים, גדלים מדוייקים, העמדת ריהוט ותכנון האחסון, תכנון חדרי רחצה בצורה מפורטת, כולל נגרות (נגרות ארונות רחצה למשל משפיעה על תכנון האינסטלציה), התאמת הבית ככפפה ליד מבחינת תאורה פונקציונלית ותאורת אוירה, תכנון החשמל בפרוטרוט בהתאם לתכנית העמדת הריהוט וצרכים משתנים שלכם עכשיו ובעתיד, תכנון המטבח לפרטי פרטים, כולל תכניות נגרות, תכנון החלונות והפתחים בהתאם למיקום הרהיטים (למשל, הכנת מקום מראש לטלויזיה בסלון אם תרצו כזו - לא טריויאלי כבר נתקלתי בבתים פרטיים שכמות החלונות או גודלם הגבילה את העמדת הטלויזיה), תכנון נישות, חומרי גמר לריצוף, חיפוי, חדרי רחצה וכו'... כל אלו דברים שמשפיעים על התכנון ובתהליך נכון אמורים להיות מתוכננים בשלבים מקבילים לתכנון הבית.
במידה והאדריכל שלך לא נותן חבילה כוללת או שאתם לא מוכנים לשלם את המחיר שהוא מציע עבור החבילה הכוללת, מומלץ לשלב מעצבת פנים שתעבוד בשיתוף פעולה עם האדריכל. עוד אפשרות זה לקחת מהאדריכל את המעטפת בלבד ולתת למעצבת הפנים לתכנן את כל מה שקשור בפנים.
 

inbi007

New member
תודה על התשובות המפורטות!

נראה באמת שכדאי לשלב מעצב פנים בזמן התכנון
האמת שבנתיים דיברתי עם מקום אחד של עיצוב ואמרו לי שהם נכנסים רק בשלב בחירת הגמרים.. זה בין היתר מה שגרם לי לבלבול.... אבל אני מניחה שכל אחד עושה אחרת ואני צריכה למצוא מישהו שמוכן להשתלב עוד לפני
או שבכלל אני אלך רק לייעוץ אצל מעצב, עם התוכנית של האדריכל כשעוד אפשר לעשות שינויים
 

מרי פופ

New member
בכל תלוי ברמת הפרטים ועומק ה"עיצוב" שאתם מתכוונים להכנס אליו

כל מה שפרטתי פרטתי מנסיון שלי בליווי בתים בבניה.
אם אתם מתכננים נגרות תפורה ושילובי חומרים בבית, בחדרי הרחצה ועוד. מישהו צריך ללכנן את זה ולתת לקבלן ולשאם העושים במלאכה תכניות מפורטות. אחרת כל השאלות שלהם יופנו אליכם.
בשלב החשמל כל מיקום שזז בטעות ולא נעשה לפי התכנית יכול להשפיע על מיקום של רהיט מתוכנן שעלול לא להתאים. שקע במיקום לא נכון במטבח יכול להפריע להתקנה, יש מליון פרטים שיש לתת עליהם את הדעת ובהעדר מישהו שמבין את הקונספט של הבית ושאל אתכם מה אתם רוצים, מתוך כוונה להדריך את הנוגעים בדבר, אפשר בקלות ללכת לאיבוד.
 

interiordesign1

New member
עיצוב פנים ותכנון אדריכלי

שלום, שמי איתמר, מעצב פנים. אני ממליץ בחום לשלב מעצב פנים בראשית כל עבודת התכנון. על האדריכל ועל מעצב הפנים להיות קשובים לצרכים שלכם כלקוחות ולהתאים את כל מערכות הבית (חשמל, מיזוג, אינסטלציה וכו...) ולעבוד בשיתוף פעולה לכדי יצירה הרמונית ופרקטית. מה עוד ששיתןף פעולה יוליד תוצר מוצלח יותר וכמו כן ניתן כל פעם להתייעץ אצל האחר ולשמוע את חוות דעתו. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר לכל שאלה ואשמח לעמוד גם להיות שותף לפרויקט. איתמר 0525829404 [email protected]
 
למעלה