עזרה בבחירת מיקום סלון/מטבח

YanivStyle

New member
עזרה בבחירת מיקום סלון/מטבח

שלום,
אני בקרוב מתחיל שיפוץ בדירה ועלתה לי התלבטות לגבי תכנון הסלון/מטבח.
יש לי אפשרות למקם אותו בשתי צורות בחלל המרכזי של הבית (שהוא קצת מוגבל בגודל ובצורה שלו). באחת אני מקבל קצת יותר שטחים פתוחים ואופציה ליותר מקומות ישיבה אבל הטלוויזיה נמצאת במעבר למטבח. בשני הסלון והמטבח יותר "נורמלים" אבל השטחים צפופים יותר...

אין בעיה טכנית לבצע את שתי האופציות.

אני ממש בהתלבטות ולא בטוח מה כדאי. אשמח לחוות דעת.

תודה רבה!



 
התכנית הראשונה

מוצלחת יותר בעיני, או לפחות הכיוון של המיקום הכללי של הפונקציות.
מהסיבות שציינת ועוד.
התרשמתי מהטאצ' התכנוני, לא רע בכלל בהנחה שאינך איש מקצוע.
אבל, לא מבינה למה החלטת שהטלויזיה צריכה להיות במעבר, יש פתרונות טובים יותר. וחוץ מזה, גם למיקומים יש אופציות נוספות שכדאי מאד לבחון, ה2 שלך הן ממש לא היחידות שרלוונטיות לנתונים.
 

גלמיש1

New member
האופציה הראשונה חד משמעית טובה יותר.

בשניה אין סלון, יש חדר המתנה....
הטלויזיה לא צריכה להיות בפינה מול המטבח. זה מיקום חסר הגיון לחלוטין. תעביר אותה לקיר הסלון.
באופציה הראשונה צריך גם לתכנן יותר טוב את המטבח. בתור התחלה יש לפתוח יותר את מבואת הכניסה ע"י הזזה של המקרר לכיוון למטה, אל הפינה. ולתכנן מחדש באופן יעיל יותר את שאר המטבח ופ.האוכל.
בנוסף - חדר הורים לא טוב. השפיץ שנוצר מפינה המקלחת בחדר הורים לא נעים. יצרת מקלחון עצום, לא פרופורציונלי בכלל לשאר החללים, ותוצאתו מפגע בעיניים בח.הורים.
אפשר לישר את הקיר לגמרי. או , אם יש צורך בפינת איפור, לישר את קיר המקלחון ולהכניסו פנימה לכיוון הכיור ככה שהמקלחון יקטן קצת ויקבל צורת טרפז (בכלל לא בעייתי במקלחון). כמו כן הייתי מסובבת את המיטה ב 90 מעלות, עם הגב על הקיר התחתון, ככה שזה ישחרר את החלון הקטן בפינה שקודם היה חסום ולא נגיש.
&nbsp
 

YanivStyle

New member
שלום גלמיש

דבר ראשון תודה על הטיפים
דבר שני רציתי לדעת אם את נותנת שירותי ייעוץ בעיצוב (בתשלום)
אם כן בבקשה הפני אותי לאתר אינטרנט על מנת להתרשם מעבודות

בברכה ושנה טובה
 

YanivStyle

New member
לקחתי את עצתך לגבי המטבח והמקלחון

צדקת בשני המקרים
אני מעלה סקיצה חדשה של המטבח עם כמה שינויים. כשהזזתי את המקרר באמת נפתח לי יותר השטח אבל פתאום היה חסר לי שיש אז הוספתי בר קטן שהמטרה שלו תהיה כפולה (ארוחת בוקר + עוד שטח ליד הכריים).

אגב התוכנית לגבי השולחן הוא לקנות משהו מתארך שרוב הזמן יהיה קצר יותר (מה שמצוייר הוא באורך 2 מטרים). אני משתדל בתכנון שטח לקחת בחשבון את המקסימום שולחן שאני אוכל להכניס לשם ושעדיין יהיה נוח לעבור בבית.

אשמח לחוות דעת :)

 
לפעמים כשהחלטה לא זורמת בין 2, השלישית לוקחת

הייתי בודקת כמה אפשרויות נוספות, לדוגמא מיקום מטבח וסלון בטווח של סלון אופציה א' והחדר הגובל בו. זה גורר כמובן שינויים כמו העברת חדר השינה, העברת חדר העבודה למשולש השמאלי התחתון. אז צריך להעמיק בתכנון להעמדת כל הפונקציות, אולי חדר עבודה פתוח חלקית שלוקח רק את המשולש ומיישר את החדר, אולי אחרת.
את האפשרויות האלה יש לבדוק במדוייק בכלי שרטוט מקצועיים וכמובן להתאים לצרכים שלכם ולסגנון החיים שמתאים לכם. זה וכל מה שגלמיש כתבה..
בהצלחה ושנה טובה!
 

YanivStyle

New member
ניסיתי ליצור איתך קשר טלפוני

אך לא היה מענה. אני שוקל להיעזר במעצבת בפרוייקט אז אשמח אם נוכל לדבר לפני החג (המספר שלי אמור להופיע אצלך בטלפון).

אם לא אז שנה טובה
 
למעלה