שאלה על סוגי צבע (סופרקריל מט? פוליאור?)

שאלה על סוגי צבע (סופרקריל מט? פוליאור?)

שלום לכולם,
כרגיל עצותיכם זהב, ואשמח לעוד אחת.

נכנסים לדירת קבלן בקרוב
כל הדירה צבועה בלבן-שמנת סופרקריל מט (24 day dreaming של טמבור: http://colors.tambour.co.il/Color.aspx?pvq=FK&_Day Dreaming_0024P)

אנחנו מעוניינים לצבוע את החצי התחתון של החדר של הילדות (מתחת לבורדר) בצבע סגול (1278 - http://colors.tambour.co.il/Color.aspx?pvq=EFLD&_Desert Life_1278P)
וקיר אחד בחדר שלנו, בגב של המיטה, בצבע אפור בהיר - 1522 (http://colors.tambour.co.il/Color.aspx?pvq=EIFH&_Let‘s Talk Business_1522P)

השאלה באיזה סוג צבע הכי טוב לצבוע?

יש מליון אופציות!
http://catalog.tambour.co.il/קטלוג-צבעים.aspx?SubCategoryID=31
המרקם של המשי נראה מאוד נעים (הלכתי לחנות להסתכל), וראיתי שיש גם סופקרלי אבל גם פוליאור משי, וזה על בסיס מים. לא בטוחה מה השיקולים שצריך - מה רחיץ יותר? עמיד יותר? ואולי עדיף מט כמו כל יתר הדירה?
אשמח לעצה. הצבאי מחכה להוראה מה לקנות.

תודה!
 
אני לא אשת מקצוע אבל אנסה לענות בכל זאת

מקווה שאני לא מטעה.

כל הצבעים הנ"ל עמידים מאוד, וודאי כשמדובר בפנים הבית.

לגבי מה רחיץ יותר- כל הצבעים האקריליים, הן על בסיס מים והן על בסיס שמן הינם רחיצים. מנסיוני הדל בביתי שלי הפוליאור מתנקה יותר בקלות ובשלמות מהצבעים הרגילים (סופרקריל/נירוקריל וכו'), אבל זה חשוב רק אם זה קיר שמועד להתלכלך, אחרת הצבעים הרגילים מספיקים ומתנקים גם הם. כל זה נכון כל עוד לא מדובר בצבע טיח (כלומר מגורגר, גימור מחורר עם חריצים למיניהם) - שעליהם הרבה יותר קשה להעביר סמרטוט.

לגבי האם מט או מבריק- זה לגמרי עניין של טעם ומה אוהבים. אם אהבת את גימור המשי- אז לכי על זה. השאלה צריכה להיות בעיקר האם זה מתאים לסגנון של חדר השינה, ולא לשאר הקירות בבית. לדעתי זה ממש לא משנה ששאר הבית צבוע בשמנת מט ניטראלית, וקיר אחד בחדר השינה צבוע בצבע אחר ובגימור אחר שאת אוהבת. אין קשר בין הדברים.
 
למעלה