לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
3927839,278 עוקבים אודות עסקים

פורום סטודנטים

ברוכים הבאים לפורום "סטודנטים"!
בפורום שלנו תמצאו סטודנטים בכל שלבי הלימודים הקיימים: החל מתעניינים איזה תואר כדאי ללמוד ואיפה ומה הדרישות קבלה, ועד בתלמידי תואר שלישי ומעלה.
ההטרוגניות של חברי הפורום מאפשרת לסייע ולתת מענה למגוון רחב של שאלות. היינו רוצות, שהטרוגניות זו תבוא לביטוי גם בעזרה הדדית במציאת חומרי לימוד ומבחנים לדוגמא, מידע על קורסי בחירה מומלצים, ועל מרצים מועדפים ובדיונים שונים על עולם האקדמיה בארץ- על הקבלה ללימודים (מישהו אמר פסיכומטרי?) על הלימודים עצמם, על הרלוונטיות וההתאמה לשוק העבודה, על ההבדלים בין מכללות לאוניברסיטאות ועל האפשרות של לימודים בחו"ל.
כמובן, שתקופת המבחנים דורשת מאתנו מאמצים מיוחדים (כמה פעמים הבטחנו לעצמנו שנלמד לאורך כל הסמסטר?), והיא משפיעה על הגולשים בפורום.
הפורום, הוא פורום סטודנטים. למרות זאת, לפעמים קיימים שרשורים שלא קשורים בקשר הדוק לפורום.
מבט ראשוני על הפורום עלול להרתיע. לכן, אנחנו ממליצות למשתתף הטרי לקחת כמה רגעים, לדפדף אחורה בפורום כדי להכיר את שאר המשתתפים ואת הלך הרוח בפורום, וכמובן לקרוא את תקנון הפורום שמבהיר את כללי ההתנהגות והדינמיקה הנהוגה בו.
אנחנו נעשה כל מאמץ לשמור על הפורום כבית חם לקהילה שלנו, כדי שמרבית הגולשים יהפכו לגולשים קבועים בפורום. נשמח לשמוע הערות, הארות והצעות בתיבות המסרים.
מלכת הקרח הפולניה ו oromer

הנהלת הפורום:

אודות הפורום סטודנטים

ברוכים הבאים לפורום "סטודנטים"!
בפורום שלנו תמצאו סטודנטים בכל שלבי הלימודים הקיימים: החל מתעניינים איזה תואר כדאי ללמוד ואיפה ומה הדרישות קבלה, ועד בתלמידי תואר שלישי ומעלה.
ההטרוגניות של חברי הפורום מאפשרת לסייע ולתת מענה למגוון רחב של שאלות. היינו רוצות, שהטרוגניות זו תבוא לביטוי גם בעזרה הדדית במציאת חומרי לימוד ומבחנים לדוגמא, מידע על קורסי בחירה מומלצים, ועל מרצים מועדפים ובדיונים שונים על עולם האקדמיה בארץ- על הקבלה ללימודים (מישהו אמר פסיכומטרי?) על הלימודים עצמם, על הרלוונטיות וההתאמה לשוק העבודה, על ההבדלים בין מכללות לאוניברסיטאות ועל האפשרות של לימודים בחו"ל.
כמובן, שתקופת המבחנים דורשת מאתנו מאמצים מיוחדים (כמה פעמים הבטחנו לעצמנו שנלמד לאורך כל הסמסטר?), והיא משפיעה על הגולשים בפורום.
הפורום, הוא פורום סטודנטים. למרות זאת, לפעמים קיימים שרשורים שלא קשורים בקשר הדוק לפורום.
מבט ראשוני על הפורום עלול להרתיע. לכן, אנחנו ממליצות למשתתף הטרי לקחת כמה רגעים, לדפדף אחורה בפורום כדי להכיר את שאר המשתתפים ואת הלך הרוח בפורום, וכמובן לקרוא את תקנון הפורום שמבהיר את כללי ההתנהגות והדינמיקה הנהוגה בו.
אנחנו נעשה כל מאמץ לשמור על הפורום כבית חם לקהילה שלנו, כדי שמרבית הגולשים יהפכו לגולשים קבועים בפורום. נשמח לשמוע הערות, הארות והצעות בתיבות המסרים.
מלכת הקרח הפולניה ו oromer
x
הודעה מהנהלת הפורום
 
 
הודעה מנהלתית- חובה לקרוא לפני הכתיבה בפורום!!!
לפני הכתיבה בפורום, הנכם מתבקשים, לעיין בפורום קצת לפני, ולקרוא את התקנון של הפורום. הודעה שלא תיכתב לפי התקנון, תמחק ללא התראה מראש.
אני מעוניינת לצור מרחב וירטואלי נעים, שמאפשר לשאול, להתייעץ וגם להביע דעה  ולכן, חשוב לשמור על הכללים כדי שהפורום ייתן מענה הולם ומאוזן לכולם.
לאור המקרים האחרונים, אני רוצה להגיש שהפרסום בפורום אסור.
בנוגע להצעות עבודה- לשם כך יש את לוחות הפורום, ניתן לפרסם שם. פרסום הצעות עבודה על גבי הפורום, מותנה באישור מראש במסר ( הצעת העבודה צריכה להיות רלוונטית לסטודנטים או בוגרים טריים בתחומים אותם הם לומדים, ללא ניסיון תעסוקתי רלוונטי. יש צורך לשרשר לשרשור רלוונטי או לפתוח שרשור חדש ).
בנוגע לסיוע בסמינריונים או עבודות תיזה- לאור חשיבות הנושא עבור הסטודנטים, אני מאפשרת. אך יש צורך לשרשר אותו לשרשור מתאים קיים או לפתוח שרשור חדש ייעודי לשם כך- "עזרה במילוי שאלונים".
לעיתים, יש גולשים ששואלים שאלות, שלא ניתן לתת תשובה טובה ומדויקת בפורום. חשוב לציין שהפורום אינו פורום רשמי של אף מוסד, והוא משרת את קהילת הסטודנטים. סטודנטים עונים, בהתאם למידע שיש ברשותם, שהם שמעו, שאלו, התייעצו. חלק מהתשובות יכולות להשתנות בין חוגים שונים/ פקולטות שונות ומוסדות שונים. גם מדיניות של מוסד משתנה ובהתאם לכך גם התקנון. לכן בשאלות שבהם יש צורך בתשובה רשמית בנוגע לנוהל מסוים, יש לברר גם במוסד הרלוונטי.
 
הודעות שלא ייכתבו לפי הנוהלים האלו, יימחקו ללא התראה מראש.
 
תודה לכולם על שיתוף הפעולה וכמובן בהצלחה בלימודים
oromer
 
המשך >>

לצפיה ב-'שאלה של עניין...'
שאלה של עניין...
01/04/2007 | 10:53
49
128
סביר להניח, שרוב הסטודנטים כאן בפורום,ובכלל, בעולם- בחרו ללמוד בחוג מסוים כי הנושא מעניין אותם,והם היו רוצים לעסוק בו בעתיד...
א-ב-ל בכל חוג, ללא יוצא מן הכלל יש קורסים ונושאים מעניינים פחות, שעליהם הייתם מעדיפים לוותר, אם היה אפשר. אבל גם נושאים מעניינים יותר- שעליהם הייתם שמחים להרחיב, או כאלה שלא מלמדים בחוג, אבל היה נחמד אם היו מלמדים...

בקיצור, השאלה שלי היא: אלו קורסים הייתם באמת  רוצים לראות בתוכנית הלימודים שלכם, מעבר לחומר הלימודים ה"יבש" ??

(למשל, במשפטים- קורס "תורת השקר" - שבו ילמדו כיצד לזהות מתי אדם(עד,נאשם) משקר, וכיצד להערים עליו ולהוציא את האמת לאור..
או בספרות .- קורסים כמו "אמנות הסרקזם" או " כיצד להגיב לביקורות קטלניות"
או בחינוך- "הדרך לליבם של בני-נוער מרדניים"...)

סטודנטים >>
לצפיה ב-'אצלנו באת"א יש קורס כזה במשפטים'
אצלנו באת"א יש קורס כזה במשפטים
01/04/2007 | 17:48
5
38
בערך.. :)
יש קורס שנקרא "מציאות משפטית מול מציאות פסיכולוגית" והוא מדבר על כל מיני תעתועי מוח וזיכרון ואיך שזה מתקשר לעדים, כל מיני מקרים פליליים וכו'...

מעניין בטירוף.

מה שהייתי רוצה לראות - משהו שמתקשר לבע"ח, אולי איזה קורס שדן רק בסיפורים המעניינים ביותר, אולי קורס פרקטי שמדמה את החיים האמיתיים בתור עו"ד או בבימ"ש (יש משפט מבוים אמנם, אבל אני מדברת על קורס של ממש).
סטודנטים >>
לצפיה ב-'לשי לביא יש משהו על בע"ח'
לשי לביא יש משהו על בע"ח
01/04/2007 | 23:52
4
8
לצפיה ב-''
01/04/2007 | 23:55
3
16
1. זה שי לביא... היה לי איתו עונשין, הספיק לי לכל החיים...
2. זה סמינר כמדומני, השנה לא היה יותר את הקורס הזה... (ובכל מקרה - יש לחזור לסעיף 1...)

:)
סטודנטים >>
לצפיה ב-'זה בסדר, גם אני לא מת עליו '
זה בסדר, גם אני לא מת עליו
02/04/2007 | 01:28
14
(או על הציון שקיבלתי אצלו)
סטודנטים >>
לצפיה ב-''
02/04/2007 | 09:13
1
2
לצפיה ב-''
02/04/2007 | 22:17
לצפיה ב-'בדיוק אמרתי לחברה שלי שצריך קורס'
בדיוק אמרתי לחברה שלי שצריך קורס
01/04/2007 | 17:54
19
37
היא לומדת היסטוריה, שזה בעיניי יותר משעמם מספירת פיקסלים במסך כחול.
כשאנחנו יושבות ולומדו ביחד למבחנים (כל אחד למבחן שלה), היא יודעת שהרוב שם לא יעניין אותי, אבל מדי פעם היא מעלה איזה סיפור קצר ומצחיק, או מעניין, או מפתיע. כל מיני קוריוזים כאלה.

אז אמרתי לה שצריך להיות קורס רק של כאלה. בלי כל השעמום מסביב. פשוט אוסף של אנקדוטות מצחיקות או מפתיעות מההיסטוריה, שגם שונאי היסטוריה כמוני יהנו לשמוע. (לא יודעת אם אני גם אהנה לזכור למבחן )
סטודנטים >>
לצפיה ב-':)'
:)
02/04/2007 | 00:38
18
18
בעולם אידאלי,היה צריך להיות ככה: שכבר בבית הספר, במקום להאביס את הילדים המסכנים בחומר משעמם עד כדי בחילה, לנסות להראות את הצדדים היפים בכל מקצוע... בשיעורי ספרות לתת להם גם להביא יצירות משל עצמם לשיעור ולנתח אותם כמו שהם מבינים, או בפיזיקה- להדגים איך החוקים השונים באמת עובדים על חפצים וכו.....
יש עוד רעיונות?
אני למשל הייתי רוצה שמי שלומד גנטיקה, הנדסה ביו רפואית וכאלה.. , יוכל לקחת קורס- "ניתוח גנים אישיים"  שבעזרתו הוא יוכל לגלות- מאיזה מחלות הוא עתיד לסבול לעת זקנה, איך ייראו הילדים שלו ושל בת הזוג, ואיך הוא יראה אם יהיה רזה ב20 ק'ג, אם יקצר את האף  ויעבוד על שרירי הידיים...
מתערבת אתכם,שיהיה די מעניין לעבוד על פרוייקט סיום לקורס שדורש: "השתמש במידע הגנטי שלך ושל בת./בן .זוג לבחירתך, והצג שלוש וריאציות אפשריות (תוך שימוש בנתונים ריאליים)  לצאצא משותף, תוך דגש על:
1.חיצוניות. 2. תכונות אופי 3. כישורים ."
משימה לא קלה, אבל כסטודנטית בקורס כזה, לי היה יכול להיות שווה להשקיע, לא רק בשביל הציון, אלא גם בשביל העניין
ומה אתם אומרים?יש עוד רעיונות?
סטודנטים >>
לצפיה ב-'כשאת אומרת עולם אידיאלי'
כשאת אומרת עולם אידיאלי
02/04/2007 | 02:07
1
14
את מתכוונת לעולם שבו:
א. ילד שיעיז להביא יצירה שלו לשיעור ספרות, לא יחטוף מכות מאותו הרגע ועד סיום י"ב?
ב. ילדים יראו איך חוקי פיזיקה עובדים על חפצים, ולא ינסו את זה בבית על האח הקטן?
ג. בתואר ראשון ילמדו קורסים ברמה של תואר שני עם תזה?
ד. פרויקט סיום לקורס ששווה ארבע נקודות זכות יהיה ברמה של דוקטורט?

רעיון חמוד, אבל מאוד תמים.

סטודנטים >>
לצפיה ב-''
02/04/2007 | 13:33
12
יש בזה משהו.......אגב, ה"אידאלי" שלי, הוא לא בהכרח "אידאלי " גם בשבילך .... כמה חבל שאי אפשר לקלוע לטעם של כולם,נכון?*אנחה של אכזבה*
אהבתי את הקטע עם הניסויים על האח הקטן...:))))
סטודנטים >>
לצפיה ב-' אני לא חושבת שהרעיון בגנטיקה'
אני לא חושבת שהרעיון בגנטיקה
02/04/2007 | 02:08
15
15
כ"כ טוב. לכי תדעי מה יתגלה. אנשים פתאום יגלו שהם אמורים למות מחוסר מוח בגיל צעיר או משהו כזה. לא נעים.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'אנשים כאלה'
אנשים כאלה
02/04/2007 | 03:24
14
11
לומדים במגמת ספורט, לא גנטיקה
סטודנטים >>
לצפיה ב-'תתפלא'
תתפלא
02/04/2007 | 10:07
6
לצפיה ב-''
02/04/2007 | 13:51
12
8
טוב, לא נראה לי שהרעיון לקורס בגנטיקה ימומש בחמישים השנים הבאות , אז לסטודנטים למדעי החיים בימינו אין מה לדאוג(אלא אם כן תתגשם משאלתו של סטיב הקלידן).
א-ב-ל יש לי שתי טענות בעד הרעיון שהצגתי:
1. תמיד נעים ומעניין יותר ללמוד דברים חדשים כשזה נוגע בחיים שלך אישית.
2. נראה לי שעדיף לגלות בגיל 20 שיש לך נטייה תורשתית למחלה מסויימת, (ולנסות למנוע או למזער את הנזק) מאשר להגיע לגיל 70 ולחלות בה... אם יש לך אפשרות לדעת מראש ולמנוע בעיות, לא תנצל אותן?
זה בערך כמו השיקול של לעשות בדיקות גנטיות לעובר, ולמנוע את לידתו, אם יתגלה שהוא סובל ממום חמור...

סטודנטים >>
לצפיה ב-'נכון רק כאשר ניתן למנוע או למזער את'
נכון רק כאשר ניתן למנוע או למזער את
02/04/2007 | 14:01
11
8
המחלה. אבל יש הרבה מחלות שלא ניתן לרפאן (עדיין). אני עצמי מאמינה שהייתי מעדיפה  לחיות בכיף ובסבבה עד גיל 40 (ראי: מחלת הנטינגטון) ואז לחלות במחלה, ולא לחיות כל הזמן בהרגשה שהשעון שלי מתקתק. יש הבדל בין מצב כזה לבין הפלה של תינוק הסובל ממומים חמורים,מהסיבה הפשוטה- מדובר עלייך עצמך, את כבר יצאת לאוויר העולם ולא יכולה לשנות זאת (אפשרי אך לא מומלץ).
סטודנטים >>
לצפיה ב-'בדיוק הדוגמה שרציתי לתת'
בדיוק הדוגמה שרציתי לתת
02/04/2007 | 22:06
5
6
אבל במקרה של הנטינגטון יש שיקול מצויין אחר לטובת הבדיקה - ילדים. הרי הגיל שבו מתגלים הסימפטומים הראשונים הוא הרבה פעמים גיל שבו כבר יש ילדים, ואז חוץ מהמחלה צריך גם לחיות עם השאלה אם העברת להם את המחלה או לא. אבל אני חייבת להודות שאני ממש לא יודעת מה הייתי עושה במצב כזה - חוץ מבדיקה שלילית, זה מצב שבו אין דרך לנצח (וגם אז - ההתלבטות לפני והציפיה לתוצאות נראים לי איומים).
סטודנטים >>
לצפיה ב-'לא יודעת'
לא יודעת
02/04/2007 | 22:53
4
3
הרי אם הילדים כבר נולדו, ופתאום אצל אחד ההורים מתגלה המחלה- במה יועיל להם לדעת שבגיל 40 ( יסבלו מגורל דומה?  אם הם עדיין לא נולדו, זו שאלה אחרת.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'בסוגרים היה אמור להיות כתוב'
בסוגרים היה אמור להיות כתוב
02/04/2007 | 22:54
3
3
אם יש להם האלל הפגום.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'תוספת שנשמטה'
תוספת שנשמטה
02/04/2007 | 22:56
2
4
וזה לא אומר, כמובן, שהם לא אמורים להיבדק. סתם רציתי להצביע על  המצב.


<גם למחשב שלי יש בעיות נוירולוגיות>
סטודנטים >>
לצפיה ב-'זו הנקודה'
זו הנקודה
03/04/2007 | 12:18
3
הילדים של אלו שחולים היום נבדקים לפעמים כשהם מתחילים לחשוב על הבאת ילדים משל עצמם לעולם - כדי לא להעביר את המחלה לילדים שלהם (שהם הנכדים של מי שחולה).
לא אמרתי כלום על אמורים. אני ממש לא יודעת מה אמורים לעשות - כמו שאמרתי, נראה לי שזה מצב נוראי בכל מקרה, וההחלטה קשה.
סטודנטים >>
לצפיה ב-''
03/04/2007 | 12:47
2
טוב, אני לא אמשיך להגן על הפרוייקט התאורטי הזה בגנטיקה...
א. כי לשמחתנו או לצערנו דבר כזה לא יצא לפועל בקרוב.
ב. יש משהו בנימוקים שלכם.כי אני בעצמי לא יודעת מה הייתי מעדיפה , לדעת או לא...
מה אתם אומרים, שנסגור את הדיון הרפואי ונחזור לאקדמי?:)
סטודנטים >>
לצפיה ב-'מה אם המחלה PKU'
מה אם המחלה PKU
04/04/2007 | 09:37
4
4
http://en.wikipedia.org/wiki/Phenylketonuria

בהחלט ניתן למנוע את ההתפתחות שלה עם יודעים מספיק מוקדם  ונותנים את הדיאטה הנכונה
סטודנטים >>
לצפיה ב-'בשביל זה לא צריך סקר גנטי'
בשביל זה לא צריך סקר גנטי
04/04/2007 | 10:00
3
4
קודם כל, כל תינוק שנולד בארץ נבדק בלידתו (בודקים ל-PKU, היפותירואידיזם ולדעתי לפחות עוד משהו אחד שפרח מזכרוני כרגע).
אחר כך, חשוב לציין שלא מונעים את המחלה. מונעים את הביטוי ואת הסיבוכים שלה, אבל המחלה עדיין קיימת.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'אם תקראי את הקישור'
אם תקראי את הקישור
04/04/2007 | 10:04
2
3
של ויקיפדיה כתוב שם שניתן לגלות את המחלה על ידי בדיקה גנטית.

שנית כתבתי שניתן למנוע את החרפת או ביטוי המחלה עם דיאטה נכונה.

נדמה לי שאם עשים בדיקה גנטית להורים עוד לפני הלידה(או הבאת ילדים ) אפשר לעשות התערבות גנטית כך שהמחלה לא תבוא לביטוי  בעובר
סטודנטים >>
לצפיה ב-'אני לא צריכה לקרוא את הקישור'
אני לא צריכה לקרוא את הקישור
04/04/2007 | 10:08
1
2
יש לי מקורות קצת יותר אמינים מוויקיפדיה, תודה.
אמרת שאפשר למנוע את *התפתחות* המחלה, וזה לא נכון - זו לא מחלה שמתפתחת, ומי שנולד עם PKU ישאר עם חסר של האנזים במשך כל ימי חייו (או עד שההנדסה הגנטית תתפתח ויצליחו להשתיל לאנשים תאים שמייצרים אנזימים חסרים, מה שלא יקרה מחר - ואם על זה מדברים בוויקיפדיה, היום זה בעיקר תאורטי).
סטודנטים >>
לצפיה ב-'אם נותנים דיאטה נכונה'
אם נותנים דיאטה נכונה
04/04/2007 | 10:22
1
המחלה נשארת "רדומה"
היא שם אבל לא מתפתחים הסמפטומים
והבן אדם (ילוד) יכול לנהל חיים רגילים לחלוטין
סטודנטים >>
לצפיה ב-'חסרים שני קורסי בסיס'
חסרים שני קורסי בסיס
02/04/2007 | 10:00
15
בלימודי כלכלה: "פילוספיה של הכלכלה" ו"היסטוריה של הכלכלה", על מנת לתת יסוד להבנת הנחות הבסיס,  ההתפתחות בתחום ולתת מושג כללי שגם מדע הכלכלה הוא חלק מרצף של התפתחות מחשבתית, וככל הנראה לא הגענו לשלב שבו לוקחים ארבע משוואות ושני גרפים ויש לנו תיאור מדויק, מהימן ולא ניתן לערעור של המציאות.  


החלק המפחיד, שחלק מהמרצים ממש מנסים לתת את התחושה הזאת, רק הסטודנטים מתעקשים לא לקלוט. היה לי מרצה שאמר בזמן שיעור "מה שאתם רואים כאן הוא לא נכון ואנחנו יודעים שהמציאות שונה וצריך מודל אחר, אבל זה מה שלומדים כרגע."  ושיעור אחר כך רק הכיתה כבר לא זכרה את זה, כי זה לא הופיע בשיעורי בית ולא יופיע במבחן.  אולי אם יתנו על זה ציון, הם יזכרו משהו.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'אורגנית,אלא מה'
אורגנית,אלא מה
02/04/2007 | 12:14
15
אם היום הייתי אמור להרכיב לעצמי את תכנית הלימודים כבקשתי היא הייתה נראית כדלקמן:

60% קורסי ליבה בכימיה אורגנית(בסיסיים,מתקדמים,מאד,מתקדמים ומעבדות{3/4}).
10% קורס/שניים בכימיה כללית/פיזיקלית, כדי ש"לא יהיה יבש".
30% קורסים בספקטרוסקופיה/שאר שיטות אנליטיות,כולל קורסי מעבדה.

כן,יש היום אורגנית בתכנית הלימודים אבל לא מספיק לדעתי

נ.ב.

מה שאני מציע לעיל זה בעצם "תואר ראשון בכימיה אורגנית".  ולמעשה, אם התכנית הנ"ל תתקבל בזכותי{בגללי}, החיים שלי די יהיו בסכנה(רוב הסטודנטים לכימיה שאני מכיר "שונאים למדיי" עד "מתעבים מאד" כימיה אורגנית).

מזל שבתואר שני אפשר ללכת לכיוון שבאמת רוצים.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'קורס כתיבה משפטית'
קורס כתיבה משפטית
02/04/2007 | 13:46
5
18
משהו שירחיב את אוצר המילים, ילמד לכתוב כתבי תביעה/הגנה/כתבים משפטיים
אולי קצת ניתוח פסקי דין של חשין, וצורות כתיבה שונות של משפטנים שונים וניתוח שלהם
הייתי מעבירה כזה קורס בעצמי, אבל לא יתנו לי
כל הנושא של הכתיבה מאוד חסר לי במשפטים (כתיבה של עבודות זה לא כתיבה, זה צימצום מילים מ-1800 ל-300, וככה זה נראה גם אחר כך, כמו רשימת מכולת).
סטודנטים >>
לצפיה ב-'אם תרצי'
אם תרצי
02/04/2007 | 14:04
4
14
אני מלמד שיעורים פרטיים בנושא (בעבור סכום סמלי, כמובן).
סטודנטים >>
לצפיה ב-''
02/04/2007 | 22:19
2
לצפיה ב-'הוא תמיד כותב המישנה עם י''
הוא תמיד כותב המישנה עם י'
02/04/2007 | 22:46
2
12
או מי שכותב את השמות של השופטים
סטודנטים >>
לצפיה ב-'כך כותבים בכתיב מלא.'
כך כותבים בכתיב מלא.
03/04/2007 | 01:19
8
לצפיה ב-'שתי סיבות להיעדרה של ה-י''
שתי סיבות להיעדרה של ה-י'
03/04/2007 | 02:00
8
- אחד העוזרים המשפטיים שלי תיקן אותי ואמר לי שה-י' אין מקומה במילה "משנה", גם לא בכתיב מלא. בשל כך פסקתי לאחר פרישתי משימוש ב-י'. ברם אני מבטיח לך שהעוזר המשפטי "חטף על הראש" עקב התיקון (על אף שצדק).
- באתר זה, תפוח-זהב, הגבילו את מספר התווים ולא יכולתי להוסיף אף פסיק גם לו רציתי.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'תואר בכלכלה וזה מה שהייתי מוריד:'
תואר בכלכלה וזה מה שהייתי מוריד:
02/04/2007 | 17:08
1
15
התנהגות אירגונית(זוועה), חשבונאות ניהולית, חשבונאות רגילה, כתיבה עסקית.
הייתי מתמקד במיקרו(למראות כול מה שאומרים, זה ממש מעניין). דיני תאגידים, וזהוא בעיקרון.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'איפה אתה לומד?'
איפה אתה לומד?
02/04/2007 | 18:25
11
הלוואי עלי קורסים נחמדים כמו כתיבה עסקית והתנהגות ארגונית.

התמקדות במיקרו? מחירים א' וב' לא מספיקים?

ד.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'משהו כזה קרה באמת אצלינו..'
משהו כזה קרה באמת אצלינו..
02/04/2007 | 22:48
3
19
אני לומדת הפרעות בתקשורת וחלק מהלימודים זה אנטומיה ונוירולוגיה. כמובן שמה שהכי רלוונטי לנו הוא מבנה האוזן והגרון.
המרצות (שהן מעולות לגמרי) הציעו שבסוף הסמסטר תהיה לנו הזדמנות בחדר דיסקציות לראות איך כל זה "באמת" בנוי.

כשהגענו לשם סופסוף, אחרי שעה וחצי שאלתי אם אפשר לראות אוזן (כי ת'כלס זה מה שהכי רלוונטי לנו, ואנחנו אמורים להכיר שם הכל) והמרצה אמרה שהיא לא יודעת איפה היא עכשיו..

אבל העיקר שהשכלנו
(אז מה אם זה לא בחומר שלנו).
סטודנטים >>
לצפיה ב-''
03/04/2007 | 12:51
2
8
במקצועות הרפואה, חלק מהסטודנטים דווקא נרתעים מהקטע של "לראות הכל(איברים פנימיים,גופות וכו) במציאות"
אני, סטודנטית לסיעוד בעתיד הקרוב, דווקא בעד.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'אבל אם כבר-שיהיה רלונטי!'
אבל אם כבר-שיהיה רלונטי!
03/04/2007 | 14:20
1
6
אני גם בעד, וזה מעניין בלי קשר למקצוע הספציפי (מה גם שכמובן לומדים הרבה מעבר למקצוע הספציפי). אבל נראה לי קצת חלמאי לארגן שיעור מיוחד, להגיע, להקשיב שעתיים----אבל לא לדבר על הדברים הקונקרטיים...

שיהיה בהצלחה!
סטודנטים >>
לצפיה ב-''
04/04/2007 | 11:31
3
לצפיה ב-'קורסים שהייתי רוצה שיועברו לכולם'
קורסים שהייתי רוצה שיועברו לכולם
03/04/2007 | 16:25
7
25
אבל בגרסה מעניינת ו"פופולרית" הם:

* לוגיקה - לא יודעת מה לומדים בלוגיקה של פילוסופים.. אבל דברים כמו כל מה שמביא לטבלאות אמת, קצת תורת הקבוצות בהקשר של לוגיקה, וכל זה בלי אותיות ומשוואות אלא בעברית

* דיבייטינג / תורת הויכוח או משהו כזה - כי כואב לי לראות סטודנט שעומד על עקרונותיו וכשבא מישהו עם עקרונות אחרים הוא מנפנף אותו עם סיסמאות ריקות.

* ומשהו שיגרום לאנשים להעריך ידע, כי מעצבן אותי גם לראות אנשים במדעי הרוח שמתרחקים מפיזיקה כי זה איכסה והם לא אוהבים ולא טובים ולא יודעים. צריך משהו באוניברסיטה שילמד אנשים שאין מה להתגאות בחוסר ידע באף תחום. וגם שילמד שאין דבר שהוא מסובך מדי אבסולוטית: אם אתה לא יודע על מה תורת המיתרים מדברת, זה לא ש"אתה לא טוב בזה". אתה יכול לבחור שלא ללמוד עוד על הנושא, אבל מי שחושב שיש לו חסם במוח שמונע ממנו להבין על מה תורת המיתרים מדברת - לא צריך לקבל תואר אקדמי.
(לפתור תרגילים זה כבר סיפור אחר, זה קשה יותר. אבל אני רואה אנשים שיש להם חסם נגד יחסות פרטית - שזה תחום שסתם יצא לו שם של מסובך ובעצם אם יש לכם דמיון אפשר להבין אותו. לא לפתור תרגילים, בשביל זה צריך עוד רקע מתמטי.)

(ואז כשאני לא יודעת משהו בסיסי בהסטוריה זה פתאום לא בסדר. כי את המקצועות האלו חייבים לדעת, ומדעים חייבים שלא לדעת)


בפיזיקה הייתי רוצה לראות קורסים שמשחקים על ההבנה שלנו. אולי בלי מבחן, כי מה שאני מתארת פה קצת קשה מדי בשביל זה, אבל עם אתגר לסטודנטים: דיונים בקבוצות קטנות ושהסטודנטים יעלו על התשובות.
הכוונה לכמה שיעורים אחרי כל קורס או בסוף הסמסטר ששואלים "מה אם" - מה אם הפיזיקה היתה שונה קצת, בצורה שלא ריאלית בכלל. כלומר לא דברים שניתקל בהם במחקר כי הם שגויים ואבסורדיים לחלוטין, אבל מה אם הם היו נכונים?

למשל.. זה טוב ויפה שאנחנו לומדים על קוונטים (ללא-מדעיים, ממש ממש ממש בגדול, זה נושא בו כשמסתכלים לפרטי פרטיו של דבר, התמונה נהיית מטושטשת וביזארית. משהו יכול להיות בשני מקומות בבת אחת.. בחיים הרגילים זה כל כך קטן שזה לא מורגש)
ואנחנו לומדים בקוונטים כל מיני משוואות עם קבוע בשם h-bar שהוא ממש קטן. בזכות זה שהוא קטן האפקטים של הקוונטים קטנים.
אז מה אם h-bar היה גדול מאוד?
קצת קשה לתאר עולם כזה, כי אז הכל היה נמצא בכל מקום בבת אחת, אבל אפשר ללכת משוואה-משוואה ולראות איך זה היה בא לידי ביטוי בחיים האמיתיים.

זה לא יתן לנו כלום להמשך המחקר בפיזיקה, אבל זה יעשיר את הדמיון, יעזור לאינטואיציה של תרגום משוואות למציאות וזה גם יכניס עניין ואתגר - במיוחד עם פורמט כזה של דיון, שהסטודנטים מעלים רעיונות.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'אינטואציה זה דבר בעייתי'
אינטואציה זה דבר בעייתי
04/04/2007 | 00:29
3
14
לדעתי האינטואיציה הכי טובה מגיעה דווקא מתוך הפיתרון המייגע של תרגילים, מתוך המתמטיקה והמשוואות. אני לא יכול לחשוב על שום דרך אחרת. הרי לכל אחד יש את הדרך שלו לחשוב על הדברים, הדרך שבה הוא מסדר לעצמו את הדברים הלא אינטואטיבים בראש-כי צריך לזכור שבזה מדובר. מדובר בתיאוריות שהן לא אינטואטיביות, ומעבר לתפיסה הבסיסית שלנו. כל ניסיון לתת פירוש אינטואטיבי קצת "מעקם" את הפיזיקה לטובת האינטואיציה- ורק אם מלכלכים את הידיים ועושים חישובים, אפשר להבין מה הגבולות של האינטרפטציות שלנו.

אני גם לא רואה איך אפשר ליישם את הדרך שלך ל"ללכת משוואה משוואה ולראות איך זה היה בא לידי ביטוי בחיים האמיתיים". מה זה אומר? אני אשמח לדוגמא אמיתית. כנ"ל לגבי שאלות "מה אם"- וכאלה כבר יצא לי לפגוש בכמה הזדמנויות (גבישים חד/דו מימדיים, חוק ניוטון שונה וכו').

ובכל מקרה, לדעתי, כמו בכלכלה (לדעתו של "האיש שלא היה שם") גם אצלנו צריך שיהיה קורס "פילוסופיה של המדע", ו"היסטוריה של המדע". מקום שיהיה אפשר ללמוד ולהבין את כל הרקע של הדברים, בלי המתמטיקה.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'היסטוריה של המדע קיים'
היסטוריה של המדע קיים
04/04/2007 | 11:43
2
15
אבל בתור קורס בחירה (מאפלטון עד ניוטון)
סטודנטים >>
לצפיה ב-'כן, אבל עד שיש קורס בחירה'
כן, אבל עד שיש קורס בחירה
<< ההודעה הנוכחית
04/04/2007 | 12:54
1
23
לא יודע כמה יבחרו ללמוד שוב על פיזיקה (בניגוד ל"נדידת ציפורים", נגיד)..עדיף שזה יהיה קורס חובה.. ואם כבר, לעשות את זה "מניוטון עד איזשהו מדען חשוב של התקופה האחרונה", או משהו שיקיף את הנושאים שלומדים בתואר ראשון בפיזיקה.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'מניוטון ועד aetzbar '
מניוטון ועד aetzbar
04/04/2007 | 13:39
40
לצפיה ב-'אני לא חושב שיש מה להתגאות'
אני לא חושב שיש מה להתגאות
04/04/2007 | 02:29
1
16
בחוסר ידע באיזשהו תחום, אבל אין גם מה להתבייש בחוסר ידע או חוסר עניין בתחום מסוים.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'מסכימה'
מסכימה
04/04/2007 | 04:00
4
לצפיה ב-'מה הבעיה להסביר את הלוגיקה סימבולית'
מה הבעיה להסביר את הלוגיקה סימבולית
04/04/2007 | 20:15
8
בסמלים?
יש לי מושג מה לומדים בלוגיקה של פילוסופים באוניברסיטאות, ואיכשהו אני תמיד מרגיש שמי שרוצה להיות לוגיקן, אל לא לקחת את הקורסים המוצעים בלוגיקה מהמחלקה לפילוסופיה, אלא הוא צריך לקחת מהמחלקה למתמטיקה את הקורסים תורת הקבוצות ולוגיקה או מהמחלקה של מדמ"ח.
הדרך שבה מלמדים לוגיקה אצל פילוסופים, אינה מכסה את המשפטים העיקריים בלוגיקה.
ללמוד על טבלאות אמת, לא מביא לתועלת, זה הרי הבסיס מהבסיס.
וחוץ מזה אפשר ללמוד את זה מהשפה של פרולוג במחשבים.
מה שמעניין בלוגיקה,תורת הקבוצות וקומבינטוריקה זה המשפטים.
כל שאלות היישום והפרקטיות זה רק כדי לדעת כיצד ליישם את המשפטים/נוסחאות.

נ.ב
תורת המיתרים, אינה מדד לשום דבר, כרגע זו תיאוריה מתמטית ותו לא.
סטודנטים >>
לצפיה ב-'החוג לארכיאולוגיה'
החוג לארכיאולוגיה
03/04/2007 | 16:53
8
1. "שיטות להשגת  המימון הרצוי ל-5 עונות חפירה"
2. " אינטרפרטציה של חפירות היסטוריות בראי הזמן המודרני ושיטותיו"
סטודנטים >>

הודעות אחרונות

20:07 | 13.12.19 אורחים בפורום
12:35 | 03.12.19 אורחים בפורום
13:16 | 25.11.19 kerenavihay
07:48 | 25.11.19 shahafst18
16:25 | 13.11.19 אורחים בפורום
12:45 | 07.11.19 אורחים בפורום
23:50 | 12.10.19 Aderune
23:28 | 22.07.19 אורחים בפורום
23:28 | 18.07.19 אורחים בפורום
13:00 | 15.07.19 אורחים בפורום
07:25 | 08.06.19 rifat2

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ