שאלה של עניין...

moran f

New member
זו הנקודה

הילדים של אלו שחולים היום נבדקים לפעמים כשהם מתחילים לחשוב על הבאת ילדים משל עצמם לעולם - כדי לא להעביר את המחלה לילדים שלהם (שהם הנכדים של מי שחולה). לא אמרתי כלום על אמורים. אני ממש לא יודעת מה אמורים לעשות - כמו שאמרתי, נראה לי שזה מצב נוראי בכל מקרה, וההחלטה קשה.
 

omren19

New member
../images/Emo189.gif

טוב, אני לא אמשיך להגן על הפרוייקט התאורטי הזה בגנטיקה... א. כי לשמחתנו או לצערנו דבר כזה לא יצא לפועל בקרוב. ב. יש משהו בנימוקים שלכם.כי אני בעצמי לא יודעת מה הייתי מעדיפה , לדעת או לא... מה אתם אומרים, שנסגור את הדיון הרפואי ונחזור לאקדמי?:)
 

BellA עלמה

New member
מה אם המחלה PKU

http://en.wikipedia.org/wiki/Phenylketonuria בהחלט ניתן למנוע את ההתפתחות שלה עם יודעים מספיק מוקדם ונותנים את הדיאטה הנכונה
 

moran f

New member
בשביל זה לא צריך סקר גנטי

קודם כל, כל תינוק שנולד בארץ נבדק בלידתו (בודקים ל-PKU, היפותירואידיזם ולדעתי לפחות עוד משהו אחד שפרח מזכרוני כרגע). אחר כך, חשוב לציין שלא מונעים את המחלה. מונעים את הביטוי ואת הסיבוכים שלה, אבל המחלה עדיין קיימת.
 

BellA עלמה

New member
אם תקראי את הקישור

של ויקיפדיה כתוב שם שניתן לגלות את המחלה על ידי בדיקה גנטית. שנית כתבתי שניתן למנוע את החרפת או ביטוי המחלה עם דיאטה נכונה. נדמה לי שאם עשים בדיקה גנטית להורים עוד לפני הלידה(או הבאת ילדים ) אפשר לעשות התערבות גנטית כך שהמחלה לא תבוא לביטוי בעובר
 

moran f

New member
אני לא צריכה לקרוא את הקישור

יש לי מקורות קצת יותר אמינים מוויקיפדיה, תודה. אמרת שאפשר למנוע את *התפתחות* המחלה, וזה לא נכון - זו לא מחלה שמתפתחת, ומי שנולד עם PKU ישאר עם חסר של האנזים במשך כל ימי חייו (או עד שההנדסה הגנטית תתפתח ויצליחו להשתיל לאנשים תאים שמייצרים אנזימים חסרים, מה שלא יקרה מחר - ואם על זה מדברים בוויקיפדיה, היום זה בעיקר תאורטי).
 

BellA עלמה

New member
אם נותנים דיאטה נכונה

המחלה נשארת "רדומה" היא שם אבל לא מתפתחים הסמפטומים והבן אדם (ילוד) יכול לנהל חיים רגילים לחלוטין
 
חסרים שני קורסי בסיס

בלימודי כלכלה: "פילוספיה של הכלכלה" ו"היסטוריה של הכלכלה", על מנת לתת יסוד להבנת הנחות הבסיס, ההתפתחות בתחום ולתת מושג כללי שגם מדע הכלכלה הוא חלק מרצף של התפתחות מחשבתית, וככל הנראה לא הגענו לשלב שבו לוקחים ארבע משוואות ושני גרפים ויש לנו תיאור מדויק, מהימן ולא ניתן לערעור של המציאות. החלק המפחיד, שחלק מהמרצים ממש מנסים לתת את התחושה הזאת, רק הסטודנטים מתעקשים לא לקלוט. היה לי מרצה שאמר בזמן שיעור "מה שאתם רואים כאן הוא לא נכון ואנחנו יודעים שהמציאות שונה וצריך מודל אחר, אבל זה מה שלומדים כרגע." ושיעור אחר כך רק הכיתה כבר לא זכרה את זה, כי זה לא הופיע בשיעורי בית ולא יופיע במבחן. אולי אם יתנו על זה ציון, הם יזכרו משהו.
 
אורגנית,אלא מה../images/Emo13.gif

אם היום הייתי אמור להרכיב לעצמי את תכנית הלימודים כבקשתי היא הייתה נראית כדלקמן: 60% קורסי ליבה בכימיה אורגנית(בסיסיים,מתקדמים,מאד,מתקדמים ומעבדות{3/4}). 10% קורס/שניים בכימיה כללית/פיזיקלית, כדי ש"לא יהיה יבש". 30% קורסים בספקטרוסקופיה/שאר שיטות אנליטיות,כולל קורסי מעבדה. כן,יש היום אורגנית בתכנית הלימודים אבל לא מספיק לדעתי
נ.ב. מה שאני מציע לעיל זה בעצם "תואר ראשון בכימיה אורגנית". ולמעשה, אם התכנית הנ"ל תתקבל בזכותי{בגללי
}, החיים שלי די יהיו בסכנה(רוב הסטודנטים לכימיה שאני מכיר "שונאים למדיי" עד "מתעבים מאד" כימיה אורגנית). מזל שבתואר שני אפשר ללכת לכיוון שבאמת רוצים.
 

sacrament

New member
קורס כתיבה משפטית

משהו שירחיב את אוצר המילים, ילמד לכתוב כתבי תביעה/הגנה/כתבים משפטיים אולי קצת ניתוח פסקי דין של חשין
, וצורות כתיבה שונות של משפטנים שונים וניתוח שלהם הייתי מעבירה כזה קורס בעצמי, אבל לא יתנו לי
כל הנושא של הכתיבה מאוד חסר לי במשפטים (כתיבה של עבודות זה לא כתיבה, זה צימצום מילים מ-1800 ל-300, וככה זה נראה גם אחר כך, כמו רשימת מכולת).
 

mtap18

New member
הוא תמיד כותב המישנה עם י'

או מי שכותב את השמות של השופטים
 
שתי סיבות להיעדרה של ה-י'

- אחד העוזרים המשפטיים שלי תיקן אותי ואמר לי שה-י' אין מקומה במילה "משנה", גם לא בכתיב מלא. בשל כך פסקתי לאחר פרישתי משימוש ב-י'. ברם אני מבטיח לך שהעוזר המשפטי "חטף על הראש" עקב התיקון (על אף שצדק). - באתר זה, תפוח-זהב, הגבילו את מספר התווים ולא יכולתי להוסיף אף פסיק גם לו רציתי.
 

friziblite

New member
תואר בכלכלה וזה מה שהייתי מוריד:

התנהגות אירגונית(זוועה), חשבונאות ניהולית, חשבונאות רגילה, כתיבה עסקית. הייתי מתמקד במיקרו(למראות כול מה שאומרים, זה ממש מעניין). דיני תאגידים, וזהוא בעיקרון.
 

Koyote

New member
איפה אתה לומד?

הלוואי עלי קורסים נחמדים כמו כתיבה עסקית והתנהגות ארגונית. התמקדות במיקרו? מחירים א' וב' לא מספיקים? ד.
 

pinprick

New member
משהו כזה קרה באמת אצלינו..

אני לומדת הפרעות בתקשורת וחלק מהלימודים זה אנטומיה ונוירולוגיה. כמובן שמה שהכי רלוונטי לנו הוא מבנה האוזן והגרון. המרצות (שהן מעולות לגמרי) הציעו שבסוף הסמסטר תהיה לנו הזדמנות בחדר דיסקציות לראות איך כל זה "באמת" בנוי. כשהגענו לשם סופסוף, אחרי שעה וחצי שאלתי אם אפשר לראות אוזן (כי ת'כלס זה מה שהכי רלוונטי לנו, ואנחנו אמורים להכיר שם הכל) והמרצה אמרה שהיא לא יודעת איפה היא עכשיו.. אבל העיקר שהשכלנו (אז מה אם זה לא בחומר שלנו).
 

omren19

New member
../images/Emo13.gif

במקצועות הרפואה, חלק מהסטודנטים דווקא נרתעים מהקטע של "לראות הכל(איברים פנימיים,גופות וכו) במציאות" אני, סטודנטית לסיעוד בעתיד הקרוב, דווקא בעד.
 

pinprick

New member
אבל אם כבר-שיהיה רלונטי!

אני גם בעד, וזה מעניין בלי קשר למקצוע הספציפי (מה גם שכמובן לומדים הרבה מעבר למקצוע הספציפי). אבל נראה לי קצת חלמאי לארגן שיעור מיוחד, להגיע, להקשיב שעתיים----אבל לא לדבר על הדברים הקונקרטיים... שיהיה בהצלחה!
 
למעלה