שאלה של עניין...

omren19

New member
../images/Emo140.gifשאלה של עניין...

סביר להניח, שרוב הסטודנטים כאן בפורום,ובכלל, בעולם- בחרו ללמוד בחוג מסוים כי הנושא מעניין אותם,והם היו רוצים לעסוק בו בעתיד... א-ב-ל בכל חוג, ללא יוצא מן הכלל יש קורסים ונושאים מעניינים פחות, שעליהם הייתם מעדיפים לוותר, אם היה אפשר. אבל גם נושאים מעניינים יותר- שעליהם הייתם שמחים להרחיב, או כאלה שלא מלמדים בחוג, אבל היה נחמד אם היו מלמדים... בקיצור, השאלה שלי היא: אלו קורסים הייתם באמת רוצים לראות בתוכנית הלימודים שלכם, מעבר לחומר הלימודים ה"יבש" ?? (למשל, במשפטים- קורס "תורת השקר" - שבו ילמדו כיצד לזהות מתי אדם(עד,נאשם) משקר, וכיצד להערים עליו ולהוציא את האמת לאור.. או בספרות .- קורסים כמו "אמנות הסרקזם" או " כיצד להגיב לביקורות קטלניות" או בחינוך- "הדרך לליבם של בני-נוער מרדניים"...)
 

BlackUnicorn

New member
אצלנו באת"א יש קורס כזה במשפטים

בערך.. :) יש קורס שנקרא "מציאות משפטית מול מציאות פסיכולוגית" והוא מדבר על כל מיני תעתועי מוח וזיכרון ואיך שזה מתקשר לעדים, כל מיני מקרים פליליים וכו'... מעניין בטירוף. מה שהייתי רוצה לראות - משהו שמתקשר לבע"ח, אולי איזה קורס שדן רק בסיפורים המעניינים ביותר, אולי קורס פרקטי שמדמה את החיים האמיתיים בתור עו"ד או בבימ"ש (יש משפט מבוים אמנם, אבל אני מדברת על קורס של ממש).
 

BlackUnicorn

New member
../images/Emo5.gif

1. זה שי לביא... היה לי איתו עונשין, הספיק לי לכל החיים... 2. זה סמינר כמדומני, השנה לא היה יותר את הקורס הזה... (ובכל מקרה - יש לחזור לסעיף 1...) :)
 

Scarlight

New member
זה בסדר, גם אני לא מת עליו ../images/Emo8.gif

(או על הציון שקיבלתי אצלו)
 
בדיוק אמרתי לחברה שלי שצריך קורס

היא לומדת היסטוריה, שזה בעיניי יותר משעמם מספירת פיקסלים במסך כחול. כשאנחנו יושבות ולומדו ביחד למבחנים (כל אחד למבחן שלה), היא יודעת שהרוב שם לא יעניין אותי, אבל מדי פעם היא מעלה איזה סיפור קצר ומצחיק, או מעניין, או מפתיע. כל מיני קוריוזים כאלה. אז אמרתי לה שצריך להיות קורס רק של כאלה. בלי כל השעמום מסביב. פשוט אוסף של אנקדוטות מצחיקות או מפתיעות מההיסטוריה, שגם שונאי היסטוריה כמוני יהנו לשמוע. (לא יודעת אם אני גם אהנה לזכור למבחן
)
 

omren19

New member
:)

בעולם אידאלי,היה צריך להיות ככה: שכבר בבית הספר, במקום להאביס את הילדים המסכנים בחומר משעמם עד כדי בחילה, לנסות להראות את הצדדים היפים בכל מקצוע... בשיעורי ספרות לתת להם גם להביא יצירות משל עצמם לשיעור ולנתח אותם כמו שהם מבינים, או בפיזיקה- להדגים איך החוקים השונים באמת עובדים על חפצים וכו..... יש עוד רעיונות? אני למשל הייתי רוצה שמי שלומד גנטיקה, הנדסה ביו רפואית וכאלה.. , יוכל לקחת קורס- "ניתוח גנים אישיים" שבעזרתו הוא יוכל לגלות- מאיזה מחלות הוא עתיד לסבול לעת זקנה, איך ייראו הילדים שלו ושל בת הזוג, ואיך הוא יראה אם יהיה רזה ב20 ק'ג, אם יקצר את האף ויעבוד על שרירי הידיים... מתערבת אתכם,שיהיה די מעניין לעבוד על פרוייקט סיום לקורס שדורש: "השתמש במידע הגנטי שלך ושל בת./בן .זוג לבחירתך, והצג שלוש וריאציות אפשריות (תוך שימוש בנתונים ריאליים) לצאצא משותף, תוך דגש על: 1.חיצוניות. 2. תכונות אופי 3. כישורים ." משימה לא קלה, אבל כסטודנטית בקורס כזה, לי היה יכול להיות שווה להשקיע, לא רק בשביל הציון, אלא גם בשביל העניין ומה אתם אומרים?יש עוד רעיונות?
 

closetalker

New member
כשאת אומרת עולם אידיאלי

את מתכוונת לעולם שבו: א. ילד שיעיז להביא יצירה שלו לשיעור ספרות, לא יחטוף מכות מאותו הרגע ועד סיום י"ב? ב. ילדים יראו איך חוקי פיזיקה עובדים על חפצים, ולא ינסו את זה בבית על האח הקטן? ג. בתואר ראשון ילמדו קורסים ברמה של תואר שני עם תזה? ד. פרויקט סיום לקורס ששווה ארבע נקודות זכות יהיה ברמה של דוקטורט? רעיון חמוד, אבל מאוד תמים.
 

omren19

New member
../images/Emo189.gif

יש בזה משהו.......אגב, ה"אידאלי" שלי, הוא לא בהכרח "אידאלי " גם בשבילך .... כמה חבל שאי אפשר לקלוע לטעם של כולם,נכון?*אנחה של אכזבה* אהבתי את הקטע עם הניסויים על האח הקטן...:))))
 
../images/Emo4.gif אני לא חושבת שהרעיון בגנטיקה

כ"כ טוב. לכי תדעי מה יתגלה. אנשים פתאום יגלו שהם אמורים למות מחוסר מוח בגיל צעיר או משהו כזה. לא נעים.
 

Kiru

New member
אנשים כאלה

לומדים במגמת ספורט, לא גנטיקה
 

omren19

New member
../images/Emo13.gif

טוב, לא נראה לי שהרעיון לקורס בגנטיקה ימומש בחמישים השנים הבאות , אז לסטודנטים למדעי החיים בימינו אין מה לדאוג(אלא אם כן תתגשם משאלתו של סטיב הקלידן). א-ב-ל יש לי שתי טענות בעד הרעיון שהצגתי: 1. תמיד נעים ומעניין יותר ללמוד דברים חדשים כשזה נוגע בחיים שלך אישית. 2. נראה לי שעדיף לגלות בגיל 20 שיש לך נטייה תורשתית למחלה מסויימת, (ולנסות למנוע או למזער את הנזק) מאשר להגיע לגיל 70 ולחלות בה... אם יש לך אפשרות לדעת מראש ולמנוע בעיות, לא תנצל אותן? זה בערך כמו השיקול של לעשות בדיקות גנטיות לעובר, ולמנוע את לידתו, אם יתגלה שהוא סובל ממום חמור...
 
נכון רק כאשר ניתן למנוע או למזער את

המחלה. אבל יש הרבה מחלות שלא ניתן לרפאן (עדיין). אני עצמי מאמינה שהייתי מעדיפה לחיות בכיף ובסבבה עד גיל 40 (ראי: מחלת הנטינגטון) ואז לחלות במחלה, ולא לחיות כל הזמן בהרגשה שהשעון שלי מתקתק. יש הבדל בין מצב כזה לבין הפלה של תינוק הסובל ממומים חמורים,מהסיבה הפשוטה- מדובר עלייך עצמך, את כבר יצאת לאוויר העולם ולא יכולה לשנות זאת (אפשרי אך לא מומלץ).
 

moran f

New member
בדיוק הדוגמה שרציתי לתת

אבל במקרה של הנטינגטון יש שיקול מצויין אחר לטובת הבדיקה - ילדים. הרי הגיל שבו מתגלים הסימפטומים הראשונים הוא הרבה פעמים גיל שבו כבר יש ילדים, ואז חוץ מהמחלה צריך גם לחיות עם השאלה אם העברת להם את המחלה או לא. אבל אני חייבת להודות שאני ממש לא יודעת מה הייתי עושה במצב כזה - חוץ מבדיקה שלילית, זה מצב שבו אין דרך לנצח (וגם אז - ההתלבטות לפני והציפיה לתוצאות נראים לי איומים).
 
לא יודעת

הרי אם הילדים כבר נולדו, ופתאום אצל אחד ההורים מתגלה המחלה- במה יועיל להם לדעת שבגיל 40 ( יסבלו מגורל דומה
? אם הם עדיין לא נולדו, זו שאלה אחרת.
 
תוספת שנשמטה

וזה לא אומר, כמובן, שהם לא אמורים להיבדק. סתם רציתי להצביע על המצב. <גם למחשב שלי יש בעיות נוירולוגיות>
 
למעלה