התלבטות קשה: מדמ"ח בטכניון VS את"א

  • פותח הנושא AMT
  • פורסם בתאריך

AMT

New member
התלבטות קשה: מדמ"ח בטכניון VS את"א

עד עכשיו הייתי די נעול על ללמוד בטכניון אבל עקב עליית הסכם למתמטיקה+מדמ"ח ושינוי שיטת חישוב הסכם (שהורידה את הסכם שלי) הסיכויים שלי לא מזהירים, ולכן אני שוקל להרשם לאת"א מבין הסטודנטים שלומדים מאחת האוניברסיטאות(או סתם אנשים שיש לה ם ידע שקשור) מה ההבדלים בין שני המוסדות ובין הפקולטות בפרט? התלבטות נוספת היא אולי להתפשר על "מתמטיקה עם מדעי המחשב" בטכניון שהסכם לשם נמוך משמעותית (84-86)... עד כמה התואר עוסק במדמ"ח? לאיזה פקולטה הוא שייך? כל מידע יעזור... תודה!!!
 

ArchiParchi

New member
המסלול מתמטיקה עם מדעי המחשב

בניגוד לתואר הכפול שעליו דיברת הוא מסלול בפקולטה למתטיקה. כלומר אתה מקבל תואר במטיקה בו מצוין שלקחת מסלול מדעי המחשב במתמטיקה.
 

AMT

New member
עד כמה התואר הזה קרוב לתחום של

מדמ"ח? האם זה בעייתי להשתלב איתו לעבודה בהייטק? לאיזה עיסוקים הוא מתאים? בקיצור עד כמה התואר הזה הוא "מדמ"חניקי" והאם הוא יכול להיות פשרה טובה למי שרצה ללמוד מדמ"ח, אך הסכם שלו מנע ממנו?
 

ArchiParchi

New member
רוב מי שבמסלול הזה

הם אנשים שלא הצליחו להתקבל למדעי המחשב או כאלו שרצו מתמטיקה אבל פחדו שלא יהיה להם מה לעשות עם זה אז לקחו את המסלול הזה. יהיה לך בעיות להרשם לחלק מהקורסים של מדמח ובקיצור אם אתה רוצה מדמ"ח תרשם למדעי המחשב (רגיל או תואר כפול). תלוי איך אתה מגדיר פשרה טובה... אני לא הייתי מרוצה שם נראה לי אבל כל אחד שונה.
 

AMT

New member
אני ארשם למדמ"ח

ולתואר הכפול אבל לא בטוח שאתקבל, בגלל זה אני חושב על אופציות אחרות... השאלה עד כמה התואר הזה קרוב למדמ"ח? ועד כמה הוא מאפשר להשתלב בעבודה בתחום הזה (ולא בתחום המתמטיקה נטו) התלבטות נוספת: מדמ"ח מורחב באת"א או מתמטיקה ומדמ"ח בטכניון?
 

ArchiParchi

New member
ואם לא התואר הכפול?

זה קריטי לך להיות דווקא בתואר הכפול? מדעי המחשב לבד לא מספיק לך?
 

AMT

New member
מספיק

התכוונתי שאני ארשם לשניהם, אבל לא בטוח שאתקבל לאחד מהם לכן האופציות שיוותרו לי(אם אכן לא אתקבל, חס וחלילה) הם -מתמטיקה עם מדמ"ח בטכניון -מדמ"ח באת"א
 

ArchiParchi

New member
תיקון טעות

מתברר שהמצב שונה. בעבר אנשים מהמסלול מתמטיקה עם מדעי המחשב נדרשו לצבור כמות מסוימת של נקודות כתנאי להרשם לכל מיני מקצועות של מדעי המחשב. כיום המצב שונה ולאנשים מהמסלול מתמטיקה עם מדעי המחשב אין כל הגבלות.
 

AMT

New member
ידוע לך אולי מה ההבדל

בחומר הלימוד בין שלושת המסלולים הבאים בטכניון: -מדמ"ח -מתמט' ומדמ"ח תואר כפול -מתמט' עם מדמ"ח? שוב, תודה!!!
 

ArchiParchi

New member
ככה

מדעי המחשב - יש כמה מסלולים: 1. מדעי המחשב כללי 3 שנתי. 2. מדעי המחשב כללי 4 שנתי. 3. הנדסת מחשבים - 4 שנים. 4. הנדסת תוכנה - 4 שנים. 5. מערכות מידע - 4 שנים. 6. ביואינפומטיקה - 4 שנים. ב-1 אתה מקבל תואר B.A ב-2 אתה מקבל B.Sc ההבדל הוא בתכלס רק בכמות הקורסים שאתה עושה. 3. מסלול משותף עם הנדסת חשמל - עושים קורסים של הנדסת חשמל וקורסים של מדעי המחשב. טוב למי שמתענין בשילוב של חומרה ותוכנה. 4. כמו 4 שנתי כללי רק שיש לך הרבה יותר קורסי חובה (פחות בחירה פקולטית). לדעתי התואר הזה לא ממש שווה. אפשר לעשות 4 שנתי כללי ולקחת איזה קורסים שרוצים מהחובה של הנדסת תוכנה. 5. מסלול משולב עם תעשיה וניהול (כמו 3). 6. מדעי המחשב עם התמחות בביואינפומטיקה. עושים כמה קורסי בסיס בביולוגיה ומתמקדים בשימושי מדעי המחשב בתחום הביואינפומטיקה. בנוסף יש: תואר כפול מדעי המחשב + מתמטיקה - אתה מקבל 2 תארים תלת שנתיים (שני תארי B.A) אחד במדעי המחשב והשני במתמטיקה. כמות הבחירה קטנה משמעותית כי צריך לקחת עוד קורסי חובה של מתמטיקה. מסלול מתמטיקה עם מדעי המחשב: אתה עושה תואר במתמטיקה כאשר בנוסף אתה יכול לבחור חלק מהקורסים ממדעי המחשב (וחלק קטן חובה).
 

1234aaa

New member
אני חושב שזה שווה טאגליין.

תמיד יש שאלות על מסלולי הלימוד השונים הקשורים למחשבים. ההודעה שלו מסבירה מצוין את ההבדלים בין המסלולים בטכניון.
 

Unicorn98

New member
../images/Emo45.gifטוגלן!

תודה על הסבת תשומת הלב, בפעם הבאה נשמח לקבל מסרון קטן עם קישור להודעה המתאימה לטיגלון, רק על מנת לוודא שלא נפספס. תודה
 
למעלה