שרשור אדמיניסטרציה ב'

Mיקי_

New member
מערכת שעות ועצות מאנשי תאטרון/ספרות

כל האמור מתייחס לאת"א. טוב... אחרי חרישה ת של סיליבוסים ושאר עניינים אני מציגה בפניכם את מערכת השעות שלי... הייתי רוצה לשמוע מה אתם חושבים עליה, קלה קשה?, בנויה נכון? למתעניינים בספרות עלי לקחת 16 ש"ס לימודי ליבה-חובה ועוד 8-10 ש"ס מלימודי בחירה, סה"כ בין 24-26 ש"ס. (אני לקחתי 24) בתאטרון עלי לקחת 8 ש"ס שעורי יסוד-חובה, 7-8 ש"ס שיעורי בחירה ו5-6 שיעורי מעבדה. סה"כ בין 20-22 ש"ס (אני לקחתי 22) הוספתי את הקורסים שבחרתי מתוכם (זאת אומרת מה שמצא חן בעיני ונופה מכלל ההצעות של החוגים שלי) לתלמידי תאטרון / ספרות האם הקורסים שבחרתי מומלצים? מה עם המרצים? האם יש דברים מתוך הרשימה המנופה שלי שלא בחרתי שיותר כדאי לי לבחור? האוריינטציה שלי בספרות היא בעיקר סביב שירה וספרות עברית, ובתאטרון סביב משחק ותאטרון קהילתי. מחר אני נרשמת סופית לקורסים בספרות ככה שיותר דחוף לי המלצות על ספרות. ועכשיו לכמה שאלות אדמינסטרטיביות: האם אני יכולה לבחור מחטיבת שיעורי בחירה הכלל פקולטטיים, גם אם לא צויין לי כך? אני רוצה לקחת קורס מהחוג שלי (תאטרון) שלא מופיע לי כשיעור בחירה בתוך מערך שיעורי הבחירה של החוג, אך כן מופיע כשיעור בחירה לכל תלמידי הפקולטה. האם זה אפשרי? האם עבור שיעור מעבדה יש סיכוי שחוג לסיפרות יתגמש מולי? השיעור מעבדה במשחק לצערי נופל לי בשני הסמסטרים על שעה מתוך שיעור חובה בספרות, וזה בערך השיעור שהכי חשוב לי לקחת בכל הלימודים ואם לא אלמד אאת רמה א' שלו בשנה א' לא אוכל להתקדם למתקדמים בשנה ב'... איפה מוצאים את רשימת הקריאה הביבליוגרפית לכל קורס, לא מצאתי את זה באף סיליבוס? ולגבי אנגלית אני ברמה בינונית איך אני יודעת מתי יש לי קורסים לרמתי? מצאתי רק שעות של הקורסים למתקדמים... האם איבחון לקות למידה אוניברסיטאי (שאעשה באוקטובר יש לי כבר תאריך שילמתי ונרשמתי) יכול להשפיע בדרך כלשהי על החובה לשיפור האנגלית? המון
מראש התשובות פה פעם קודמת עזרו לי מאד!!!
 
בנוגע לביבליוגרפיה

לרב זה מתפרסם או ממש לפני תחילת השנה או בשבוע הראשון ללימודים. וגם אז דרך הוירטואל שבכל מקרה עדיין לא פתוח לקורסים שלא נרשמת אליהם.
 

Mיקי_

New member
אז למה אני לא יכולה לראות/מוצאת את

הביבילוגרפיה של שנה שעברה?
 
בוירצ'ואל את יכולה לראות רק את

הקורסים שאת רשומה אליהם. אין לי מושג איפה עוד מפרסים את הפרטים האלה.
 

zippa

New member
בנוגע לספרות

מבחינת מתרגלים - אני לא מכירה את שאול סתר, נראה לי שהוא חדש (או שהיה בשנת חופש בשנה שעברה). אני הייתי מאד מרוצה מיערה שחורי כמתרגלת, ושמעתי דברים טובים על יונתן שגיב ועל עודד מנדה-לוי (שמתאים בעיקר לתלמידים שמסוגלים לזרום עם החומר ושלא לחוצים על להתעכב על כל פיפס קטן). את תמי עמיאל, באופן אישי, אני לא כ"כ אהבתי. לקח לי המון זמן להתרגל אליה ובזמן ההתכוננות למבחן היא די עצבנה אותי בתשובות שלה לשאלות שלנו. אני אהבתי את רן הכהן בתרגול סמסטר א', אבל היו הרבה אנשים שלא הסכימו איתי. חוץ מזה - שמעתי חוות דעת מצוינת על איריס מילנר, ובעיקר על השיעור שלה על פסיכואנליזה (שראיתי שבחרת). אני ממליצה גם על השיעורים של תמר מרין ("עין תחת עין" היה אחד מהאהובים עלי, אני לוקחת השנה את "כתיבה מחדש"). ומבחינת דחיית שיעורי חובה - לא אמורה להיות עם זה יותר מדי בעיה, רק תאשרי קודם דרך המזכירות. ידוע ששיעורים מתנגשים. בהצלחה!
 

Mיקי_

New member
../images/Emo7.gif בסוף לא לקחתי את תמר עמיאל ../images/Emo6.gif

לצערי חלק משעורי הבחירה שונו לי כי נגמרו המקומות בהם... אבל כן לקחתי את תמר מרין שהמלצת עליה במקום... וקיבלתי אישור לעשות שנה הבאה את הסיפורת העברית במאתיים השנים האחרונות של אבנר הולצמן, ככה שהתפנו לי קורסים שרציתי לקחת בתאטרון (זה מה שדיברתי עליו עם ההתנגשות של המעבדה) ולקחתי עוד שני קורסים מגניבים אחרים בספרות כדי להשלים את השעות החסרות של הולצמן... ככה שלטעמי יצאה לי מערכת עוד יותר טובה... מה דעתכם עכשיו? זה תקף גם מבחינת השיעורים גם לאנשי תאטרון... השיעור בסמסטר ב' "ההיסטוריה על במות המאה ה-20" בתאטרון חורג לי מסה"כ השעות ואני רוצה לנסות לקבל אישור לחריגה הזו כי הוא נראה לי ממש מעניין! אבל אפשר להתייחס מערכת גם בלעדיו... אשמח לקבל הערות ובעיקר מה דעתכם על אופן השיבוץ של המערכת, האם שיבצתי נכון ובחוכמה? האם היא נחשבת קשה או קלה? ושוב, תודה מראש!
 

טלי רבן

New member
תהייה קטנה

זה רק נדמה לי, או ששכחת לגבי קורסי חובה, כמו התרגילים ושני קורסי המבוא בתולדות התיאטרון (סמ' א+ב)? ועוד דבר: בשנה א' בד"כ לוקחים בעיקר קורסי חובה, עם מעט בחירה. אצלך המצב הוא הפוך- לקחת כמעט ורק קורסי בחירה. זו בעיה, כי בעצם קורסי החובה נותנים רקע הכרחי, שבלעדיו קורסי הבחירה בעצם קצת בלתי-אפשריים (חלקם).
 

Mיקי_

New member
אין לי ברירה

מותר לי לקחת רק 8 שעות חובה... ככה שלא שכחתי כלום... אפילו כתבתי לך על זה במייל... אני מצטטת לך: "שנה א' ללא מסלולים 40 ש"ס תכנית חד-חוגית ודו-חוגית*** התכנית הדו-חוגית מחצית ממספר השעות*** עיוני 30 ש"ס: 16 ש"ס שעורי חובה,14 ש"ס שעורי בחירה 10 שעות מעבדה" משמע 8 חובה 7 בחירה ו5 מעבדה. זה מה יש ועם זה אני מסתדרת או לפחות מנסה
 

טלי רבן

New member
זה נשמע לי כמו טעות

מעולם לא שמעתי על מקרה שבו אסור לקחת שיעורי חובה!גם בדו חוגי. חובה זו חובה. שווה להרים טלפון לליאורה או מיכל המזכירות.
 

Mיקי_

New member
דווקא הלכתי בעצמי לליאורה

ואלו אכן הפרטים, הסבירו לי גם שכיוון ש7 ו5 הן שעות לא זוגיות אוכל להוריד שעה ולהשלים שנה הבאה או להוסיף שעה (שזה מה שבחרתי לעשות). דווקא עם שיעורי החובה אין לי בעיה.. יותר מעצבן אותי עניין השעות המצומצמות באופן כללי שהדו חוגי מקבל בתאטרון. ראית את הלינקים שהוספתי פה? זה כתוב שם כחול על לבן, באופן די ברור.. ככה שאני לא יודעת אם יש טעם שאני בכלל אתווכח עם מישהו.
 

טלי רבן

New member
את יכולה להוסיף כמה שעות שבא לך

הן פשוט לא יכנסו למניין הש"ס בתואר, אלא ילכו למסגרת שנקראת "מסגרת שעות עודפות". בנוסף, כמו שכבר אמרתי, זה יעלה לך תוספת תשלום שכ"ל.
 

1נרקיס

New member
תמי עמיאל כמתרגלת ../images/Emo45.gif

תמי היא בחירה נבונה. היא היתה המתרגלת שלי לפני 4 שנים ואני זוכרת אותה כמקסימה ועניינית. את פרי וגלוזמן את חייבת לקחת גם ככה. את המרצים של ספרות עברית אני לא מכירה. ולשאר השאלות - לא צריכה להיות בעיה לדחות קורסי חובה בספרות, לפחות לא את זה של גלוזמן. את פרי אולי לא ייתנו לך לדחות (כך אני מהמרת) אבל ייתכן. רשימת קריאה מקבלים בשיעור הראשון של כל קורס (או מורידים מאתר הקורס בתחילת השנה). אם יש עוד שאלות לגבי ספרות (כללית) אני אשמח לענות.
 

טלי רבן

New member
לגבי חלק מהשאלות שלחתי מייל

ולגבי הנוספות: לפי מיטב ידיעתי, חטיבת שעורי הבחירה מיועדת רק לתלמידי חד-חוגי מורחב וסטודנטים בדו-חוגי פטורים ממנה. אבל יכול להיות שהמידע שלי כבר לא רלוונטי ואני טועה. באנגלית, לצערי, אני לא יכולה לעזור. יחד עם זאת, אבחון של ליקוי למידה עשוי לסייע לך לקבל אקסטרה זמן בבחינות ובבחינות בית (אם כי פקטור הציונים לא משתנה לטובתך. רק ההתחשבות בזמנים) אגב, דרור הררי (אמנות המופע) הוא מרצה בחסד עליון. מומלץ בחום, ואם לא השנה אז בשנים הבאות. הפיכה של קורס כלשהו לקורס בחירה, גם אם לא הופיע לך כאופציה, היא בדרך כלל אפשרית, אך מותנית באישור של יועץ המסלול שלך.במקרה הזה אני מציעה לך לפנות למזכירות החוג.
 

להג

New member
שאלה קטנה

שלום. אינני יודע אם זה המקום הנכון. בכל זאת אולי מישהו פה יודע אם הged האמריקאי (התחליף לתיכון) מתקבל באוניברסיטאות ישראליות כתעודת בגרות. אם כן, האם גם לאזרחים ישראלים? תודה.
 

zippa

New member
לא יודעת אם על זה אתה מדבר

יש לי חברה שלמדה בתיכון האמריקאי בטוקיו וקיבלה את התעודות שמקבלים בד"כ תלמידים אמריקאיים, ואת זה האוניברסיטאות לא מכירות. היא תצטרך ללמוד במכללה או לעשות מכינה. אבל שווה לך לבדוק עם המרכז למרשם - רק ככה תוכל להיות בטוח.
 

ginny me

New member
שלום,שאלה..

מישהו יודע כמה צריך להוציא מינימום במבחן אמי"ר כדי לקבל פטור מאנגלית? תודה מראש
 

ashmash

New member
234

זה כמו החלק האנגלי בפסיכומטרי בדיוק, רק עם קידומת 2 במקום 1 בהתחלה.
 

ST

New member
באוני' העברית,

נדמה לי שיש אפשרות גם עם 230. בקישור למטה יש טבלה שמראה באיזה רמה אתה מסווג לפי איזה ציון. ועל 230-234 יש כוכבית שאומרת ש"תלמידים שיש להם מעל 650 בפסיכומטרי, ובפרק של האנגלית הציון שלהם הוא 133-130 (או 233-230 במבחן אמי"ר) - פטורים מלימודי אנגלית. http://www.snunit.k12.il/sachlav/huji/malkat/upload/.kabala/english.html בהצלחה!
 
למעלה