בעיה רצינית, מה לעשות עם האנגלית?

אני לא מבין

איך את בכלל חושבת על ללכת ללמוד רפואה עם גישה כמו שלך. המצב הוא שאת חייבת ללמוד ולדעת אנגלית בצורה מעולה על מנת ללמוד רפואה (וכמובן גם מקצועות אחרים). וכמו שאחרים כאן אמרו - מבלי שיש לך אוצר מילים נאה את לא יכולה, בכלל, לקיים שיחה נאותה באנגלית (אני ממש טובה בדיבור...). הדרך הכי טובה היא, פשוט, ללכת ולגור במדינה דוברת אנגלית. (ככה אני למדתי את הספרדית שלי - הלכתי לגור שנה בארנגטינה, ולמדתי ספרדית בצורה רשמית באוניבריסטה שמה. החיים במדינה עזרו לי ליישם ולהפנים את השפה) זה, כמובן, קצת לא ריאלי, אז הדרך השנייה היא, מה לעשות, טלי - קריאת ספרים. לשנן מילים לא יעזור לך בשיט כי את לא תדעי איפה ואיך ומתי "להשחיל" אותן למשפטים. חוץ מזה שאת רק בת 20, אז מה הלחץ בכלל?
 

KOBAYASHI

New member
עוד דרך היא

לקרוא ספר באנגלית שכבר קראת בעברית, ואת יודעת למה לצפות (כמו הארי פוטר). זה הופך את הקריאה לקלה יותר...
 

בן100

New member
ברליץ

אם יש לך את הכסף, לכי לבית הספר לשפות ברליץ. נכון, ביה"ס מתמקד בעיקר בהוראת שפה דבורה ולא כתובה (כלומר, יותר בדיבור מאשר קריאה וכתיבה), אבל לאחר שיהיה לך בסיס חזק בשפה דבורה, תוכלי לחזק את אותר המילים שלך.
 

תיקתקית

New member
מה התקציב שלך?

רעיון מצויין ללימוד אוצר מילים (ואני לגמרי רצינית בעניין) היא לנסוע לסאמר סקול. עדיף על פניו מחנה קיץ אמיתי, כדי שלא תוכלי לדבר בעברית עם אחרים. יש מחנות קיץ שבחו"ל שמיועדים ליהודים בלבד, זה פותר בעיות כשרות, ואת לומדת מילים מהניסיון (אני נסעתי ולמדתי איך אורמים גלגלון, גומיה לשיער וכ'ו). בכל מקרה זה כמובן פתרון יקר מאוד. כדי להקל על קריאת ספרים אני ממליצה לך לקנות את הקוויקשנרי וזה יעזור לך במהירות ואולי תהיה לך יותר סבלנות. קני ספרים מרתקים: הארי פוטר הוא מצוין, ואין אנגלית קשה. תרגומים למילים המיוחדות את יכולה למצוא בכל הפורומים או באתר של גילי בר הלל. רעיון אחרון שלי מאוד עזר, זה לצ'וטט באינטרנט באנגלית בלבד. כנסי לMIRC (מורידים את התוכנה מwww.mirc.com) ותתחברי לדלנט. כנסי לאחד הערוצים בהם מותרת שיחה רק באנגלית (לדוגמה: israel) או סתם ערוץ של דוברי אנגלית, ותתחילי לצ'וטט. יש המון סלנג אבל יש גם מילים שיעזרו לך וזה יחזק לך את הביטחון. כדי להחזיק מעמד בשיחות כאלה כדאי שתורידי בבילון (תוכנת תרגום) שתעזור לך להבין. ומי יודע, אולי תצא לך מזה יותר משפה..
 

d a p h n a

New member
אמנם אמרת לא

אבל השיטה מס' 1 לשיפור אוצר מילים באנגלית היא לקרוא ולקרוא ולקרוא. אם קשה לך, תתחילי מספרי ילדים. אין מה לעשות. זו הדרך הטובה ביותר לשפר אוצר מילים בכל שפה. דרך נוספת, אם כי לטעמי פחות יעילה, היא לגשת לספריית הוידאו, ולקחת סרטי די-וי-די ללא תרגום לעברית אבל עם כתוביות באנגלית. תראי את הסרטים עם הכתוביות באנגלית, והן יעזרו לך להתמודד עם השמיעה באנגלית, ישפרו את אוצר המילים, וגם את כושר הקריאה שלך.
 

gil levi

New member
אם תקחי ספר יחסית קל

לא תתקעי שעה באותו העמוד. אם אי אפשר להתחיל מספרים באנגלית לדוברי אנגלית אז מתחילים מספרים באנגלית ללא דוברי אנגלית. עד כמה שאני זוכר יש דירוג לפי שלבים (stages) של הרמה, בפורום אנגלית יוכלו לספק מידע נוסף.
 

tali19

New member
איך אני מדברת טוב אנגלית?

או.קיי, כמה חברה שאלו/תמהו/ירדו עלי איך יכול להיות שאני מדברת טוב אנגלית אבל טוענת שאין לי אוצר מילים...? אז ככה- לפני שנה למדתי בברליץ- אתם בטח יודעים מה זה. אומנם שילמתי 6000 שקל, אבל זה עזר לי- היום אני מדברת אנגלית עם ביטחון רב- כאילו אני דוברת מבטן ולידה, והדקדוק שלי מצויין! אבל- שימו לב, אפשר לדבר אנגלית עם אוצר מילים, לדבר טוב, לדבר נכון, ועדיין להיות בלי אוצר מילים. ז"א- יש לי פשוט שיטות עקיפה, אני מסבירה את מה שאני רוצה לפעמים יותר באריכות או כל מיני דברים כאלה, בגלל שאין לי מספיק אוצר מילים. אז עם כל הכבוד לברליץ, חוץ מבטחון עצמי ודקדוק מצויין אין לי כלום מהם. - אה, בעצם, כשהייתי מלצרית זכרתי כל מיני משפטי מפתח מהקורס..וואו... בכולופן, בקורס שלהם אתה לא רוכש אר מילים בשביל בגרות ופסיכומטרי. אני לא צריכה אוצר מילים לכתיבת חיבור על ילד וילדה שהלכו לגן. עכשיו הבנתם? ______________ ולגבי אלה שירדו עלי - איך אני רוצה ללמוד רפואה, אם אני ככה מתעצלת- תלמדו כלל בחיים- לא תמיד כשמחפשים פתרון מהיר וקל יותר, זה נובע מתוך עצלנות... לפעמים זה מתוך רצון שלטווח ארוך יותר תהיה לי שיטה אפקטיבית!!!!!!!
 

tali19

New member
אז? שוב....

הבנתי.... אין לי שום ברירה, מחר למרות הכל אני אתייצב בספריה ואקח לי ספרים בערימות... לפי מיטב הבנתי אתם טוענים שמספיק זה בשביל להצליח ואין צורך לגשת דרך בי"ס לבגרות? או שעדיף את שני האופציות יחדיו?
 

jeshu

New member
לא צריך ערמות....זה סתם מבאס להחזיק ערמות של ספרים לא קרואים.ספר אחד ומאגזין אחד יספיקו.אולי תנסי לקרוא את הג'רוזלם פוסט.
 

Kiru

New member
אל תקחי ספרים ארוכים מדי בהתחלה

קחי ספרים קצרים יחסית ומתחום שאת אוהב (הארי פוטר זה אחלה אם את אוהבת את הסגנון). אפשר גם לקחת ספרים שקראת כבר בעברית. וכמובן – אפשר גם מגזינים שמעניינים אותך.
 

תיקתקית

New member
שוב אני אומרת:צ'טים באינטרנט

וכדאי שתיעזרי בבבילון כדי למצוא את המילה המתאימה במקום לומר את כוונתך בעשרה משפטים ארוכים ומפותלים ... אני ממליצה בחום, מניסיון.
 

moran f

New member
לצ'אטים יש בעיה אחת

יש הרבה אנשים עם נטייה לאנגלית לא משובחת במיוחד (מבחינת תחביר, איות ו/או אוצר מילים).
 

תיקתקית

New member
יותר טוב מכלום

לפחות היא תדע את המילה, מקסימום היא לא תדע לאיית אותה ויתקנו אותה כמה פעמים. עדיף לפחות לדעת כיוון של נראה. wuzup?
 

jeshu

New member
נראה לי שזו דרך לא רעה כדי לשפר את מימנות השיחה שלה - אבל עם זה אין לה בעייה לדבריה.בניגוד לכך זה עשוי להטמיע טעויות צורמות בראש.עדיף ללמוד ממקור מסודר כמו עיתון או ספר שעוברים עריכה ויש בהם משפטים תקינים ומובנים עם אוצר מילים עשיר נטול סלנג (שגם ככה מתחדש משנה לשנה).
 

Kiru

New member
לאו דווקא

צ'אטים תורמים יכולת ניסוח והבנה מהירות, ואלה דברים שטקסטים כתובים לא יכולים לתת. נכון שהאנגלית שם היא לא אקדמית, אבל זה עדיין נותן המון.
 

LGH

New member
No Pain No Gain

אין בררה טלי חייבים לקרוא ספרים והרבה תחשבי על זה בתור אימון תחשבי על עצמך בתוך אדם חסר כושר שמתחיל לשפר אותו על ידי ריצה קצרה כל יום ולאט לאט מגביר קצב ומרחק כל ההתחלות קשות רק צריך לעבור את המכשור הראשוני אחרי זה הרבה יותר קל. תקחי ספרים על נושאים שאת אוהבת אולם שעדיין לא יהיו יותר מדי עבורך (כלומר לא ניראה לי שרעיון טוב זה להתחיל בלקרוא את מלחמה ושלום הגרסא המלאה גם אם את מאוד אוהבת את הרומן הרומנטי) תשכחי מתרגום בסרטים ותראי שהשיפור הוא פשוט אדיר.
 
למעלה