בעיה רצינית, מה לעשות עם האנגלית?

tali19

New member
בעיה רצינית, מה לעשות עם האנגלית?

היי, יש לי בעיה ממש רצינית... התעודת בגרות שלי ממש מצוינת- הכל 92-100, ויש לי כמה מקצועות שהם חמש יחידות, אבל- הבעיה היא אנגלית! עשיתי אמנם 5 יח"ל אנגלית ונבחנתי שוב ושוב (אחרי ארבע פעמים שלמדתי לבד, או עם מורה פרטית), והציון הכי גבוה שלי הוא 58 ב 5 יח"ל. (ניסיתי גם ארבע יחידות- וקיבלתי אותו ציון...) אני ממש טובה בדיבור אנגלית, אני יודעת טוב דיקדוק, אבל- האוצר מילים שלי דפוק!!! ז"א- אני לא מסתדרת עם אנסינים, קריאת ספרים, ואני לא מצליחה ללמוד שום אוצר מילים... הבעיה היא שאני חייבת ללמוד רפואה- ז"א, זה מה שאני רוצה וזה מה שאלמד! ובשביל רפואה אני חייבת לא רק לדבר אנגלית בבטחון רב לא גם לקרוא. בגלל מה שמונע ממני להצליח בבגרות, ז"א- אוצר המילים והקריאה, אני גם לא מצליחה להוציא ציון טוב בפסיכומטרי... להשוואה- קיבלתי במילולי 147 מתוך 150, ובאנגלית קיבלתי 72 או 73 (אני כבר לא זוכרת) מתוך מאה חמישים, שציון כזה באנגלית מונע ממני אפילו להיכנס לאוניברסיטה.... בקיצור- אני יודעת שאני חייבת לעשות משהו ע"מ לעבור את הבגרות באנגלית בציון טוב מאוד, ומן הסתם אם אני אצליח, אז גם אצליח בחלק האנגלית שבפסיכומטרי... - חשבתי שאולי אם אני אלך לבית ספר שעוזר להשלים בגרויות אני אצליח לעבור את הבגרות וארכוש אוצר מילים שיעזור לי בפסיכומטרי... אז השאלות שלי(אחרי כל הסיפור הארוך הזה) הן ככה: - יש לכם אולי רעיונות בשבילי איך לרכוש אוצר מילים רחב שיעזור לי? אתרים, שיטות, וכדו'? (חוץ מקריאת ספרים) -האם באמת מומלץ ללכת ללמוד בבית ספר להשלמת בגרויות? לאיזה בית ספר אתם ממליצים?(לחמן, אנקורי,וכו'..) ממש תודה, ואני מקווה שתוכלו לעזור לי כמה שיותר מהר כי זה נורא חשוב בשבילי...
נ.ב.- כולם אומרים לי לקרוא ספרים באנגלית, אבל זה ממש מעצבן לקרוא שעה עמוד שבאותה שעה אפשר לקרוא ספר שלם בעברית... אז- דלגו על הרעיון הזה..
 

שירה59

New member
את מרגישה שהבעיה היא רק אוצר

מילים? כי אי אפשר לדבר טוב באנגלית אם אין אוצר מילים בסיסי. אני דווקא חשבתי בנושא של לקום למידה מסויימת. אם באמת הולך לך כל כך הטוב בהכל חוץ מאנגלית יכול להיות שיש בעיה. (כמה קיבלת בכמותי בפסיכומטרי?) אולי כדאי לך לבדוקאת העניין הזה וגם לראותאם את מצליחה ללמוד אוצר מילים ללא קריאה או כתיבה. האם בלימוד בעל פה את מצליחה לקלוט מילים חדשות? אם כבר עשית 4 פעמים בגרות לא נראה לי שיש טעם לעשות שוב לפני שבודקים מדוע זה קורה. אולי לפנות למורה שמתמחה שיטות לימוד ללקויי למידה (גם אם את לא לקויית למידה). זה כמובן דעתי בהנחה שבאמת כל הציונים האחרים שלך גבוהים כמו שאת מספרת.
 

Blue Tooth

New member
../images/Emo45.gif לבדוק את העניין, וגם לקרוא

תקראי הרבה, תבחרי לקרוא נושאים שמעניינים אותך, ועם מילון צמוד כדי לבדוק כל מילה שאת לא מכירה
 

JaneLame

New member
ספרים - אולי. לא תמיד.

מי שצריך להיעזר בספר בשביל כל משפט, ודאי שלא יילמד כך אנגלית היטב. אם את מגיעה ללמעלה מ-10 מילים בדף שצריך לפתוח מילון עבורן, אין טעם, וכדאי להיעזר במסגרת. שפה, בניגוד למקצועות אחרים כמו היסטוריה, צריך לבנות בהדרגה ואי אפשר לקלוט ברגע האחרון. אני ממליצה על ספרים בהתאם לרמה שלך בנוסף לשיעורים פרטיים או לימוד במסגרת אחרת.
 

Blue Tooth

New member
אני במקרה לא אמרתי ספרים ../images/Emo13.gif

אמרתי לקרוא, שזה יכול להיות גם עיתונים, או כל דבר אחר (הציור של הספר התייחס למילון
). אני לפני הפסיכומטרי קראתי עיתונים (כמו שכבר הציעו כאן), אפשר לבחור עיתוני מחשבים, אופנה, טבע (נשיונל ג'אוגרפיק למשל), מה שמעניין אותך (את טלי). ככה זה גם קטעים קצרים ולא ספר שלם (שאפשר להתקע איתו, להשתעמם וכו'), ואם נתקלים בכתבה לא הכי מעניינת אפשר לבחור אחרת במהירות. אצלי השיטה הזאת שמרה על רמת עניין גבוהה ונהניתי מהקריאה. אפשר לקרוא Reader's digest, שזה מגזין עם כתבות קלילות בכל מיני נושאים (אולי יש אחרים). עזר לי גם להתרכז ולנסות לקרוא הכי מהר שאני יכולה מבלי לאבד את ההבנה של מה שאני קוראת. מידי פעם לנסות לקרוא טיפה יותר מהר (בגבול הסביר, לא להלחיץ את עצמך כמובן).
 

H20

New member
לגבי ספרים באנגלית

נכון, אמרת לא להמליץ לך על ספרים באנגלית, אבל הייתי רוצה לומר את דעתי בכל זאת. אני חושבת שאם את נתקעת שעה על עמוד, זה אומר שאת מנסה לקרוא ספרים ברמה גבוהה מדי. כשהייתי בביה"ס יסודי חייבו אותנו לקרוא עיבודים לתלמידים של כל מיני ספרים "אמיתיים". מדובר בגרסאות מקוצרות, מדורגות לפי רמות. זה היה מתסכל בהתחלה, אבל ככה אוצר המילים שלי השתפר מאוד מאוד , עד שבסוף היסודי כבר יכולתי לקרוא ספר רגיל. אם את מתעניינת באקטואליה ומעדיפה טקסטים קצרים יותר, את יכולה גם להיכנס לאתרי חדשות באנגלית (BBC,CNN) . יש כאלה שמסוגלים ללמוד מהטלוויזיה.
 

jeshu

New member
נאשיונאל ג'יאוגרפיק - מומלץ בחום קל לקריאה.רמה טובה ועם הרבה תצלומים מאירי עיניים.
 

amazone

New member
תתחילי לשמוע אנגלית

לדבר אנגלית עם הסובבים לראות טלויזיה בלי תרגון כשאת לא מבינה מילה תבדקי בכיתובית
 

gesus

New member
לקרוא ספרים-ההסבר בפנים

לפעמים מה שנראה קשה הוא בעצם הרבה יותר קל מהאלטרנטיבה שהיא עוד פסיכו' ועוד קורסים. כשאני למדתי למבחן IELTS (מבחן באנגלית של אוני' קיימברידג') הקפדתי להקדיש לקריאה שעתיים ביום ולא בגלל שהאנגלית שלי גרועה, להפך, זה רק שיפר אותה. בקריאה את קודם כל מתרגלת קריאה ומשפרת אותה, אבל גם לומדת אוצר מילים, איות וניסוח. עוד שיטה היא העתקה של ספרים. להושיב את עצמך ולהעתיק עמודים שלמים מתוך ספרים.
 

tali19

New member
אז..

אז בעצם, לפי מה שהבנתי מכל דבריכם זה שקורס לבגרות לא יעזור לי? שרק אם אני אשב ואעתיק/ אקרא ספרים זה יעזור? יש אולי איזה תוכנה שגם עובדת על אוצר מילים? תודה לכולם...
 

Sole Survivor

New member
את יכולה גם

בשילוב עם המורפיקס ליקרא מאמרים באנגלית ולסכמם למשל גם אני לא טובה באנגלית..כלומר אני קורת אנגלית והרבה אבל במבחנים (ם בתיכון וגם בשנה הזאת במכללה ) פשוט לא הצלחתי לקבל יותר מ75 אבל הכי חשוב שתמשיכי לקרא אנגלית כי אם לא תקראי בכלל אז תשכחי לגמרי ואפילו תחקרי נושא מסוים שאת אוהבת ותקראי עליו רק מאמרים באנגלית למשל על רפואה (כי זה מה שאת רוצה ללמוד) ככה גם תתרגלי אנגלית וגם תדעי למה את ניכנסת במקצוע
 

tali19

New member
בקשר לדיבור

מה שמדאיג אותי זה שלמרות הבעיה עם האוצר מילים אני כן מצליחה לדבר טוב אנגלית... אולי הבנת הנשמע שלי יותר טובה.... אין איזה אתר שמלמד אוצר מילים? ובקשר לבתי ספר? אתם לא ממליצים? אין בית ספר טוב ללימוד אנגלית לבגרות?
 

moran f

New member
אז את רוצה קיצורי דרך?

את לגמרי בטוחה ששבע שנים של לימודים ועוד לפחות 4-5 שנים של התמחות, כשבכל זה אין קיצורי דרך, יתאימו לך? אין מה לעשות, קריאה היא הדרך הכי טובה לשפר אוצר מילים. רשימת מילים לשינון פשוט לא עובדת באותה צורה. גשי לאבחון ואז שבי עם עצמך וקראי - זה נורא מתסכל בהתחלה, אבל זה הזמן ללמוד גם איך לדחות סיפוקים.
 

tali19

New member
אני לא מחפשת קיצורים...

אפשר לראות את זה כאילו אני מחפשת קיצורים, ואפשר לראות את זה כאילו אני מחפשת פתרונות מציאותיים.... אני ממש לא אדם עצלן ותוכיח התעודת בגרות שלי , אבל יש לי בעיה עם אנגלית, ואני מחפשת פתרון שיעזור לי באמת להגיע לרמה טובה... ברליץ שיפר לי את הדקדוק והביטחון בדיבור, אבל אני חייבת יותר מזה.... נזכרתי לציין שהרבה פעמים אחרי שלמדתי שעות מילים, גיליתי שמה שנשאר לי זה איך לאיית את המילה באנגלית ולא את הפירוש... (זיכרון צילומי חלקי????)
 

moran f

New member
ולכן מציעים לך ספרים

כי לשבת וללמוד רשימת מילים פשוט לא עובד טוב כמו לקרוא את המילה בתוך הקשר. ואם אין לך סבלנות לקרוא ספר (ויקח כמה שיקח בהתחלה), מה אני אגיד לך. בהצלחה עם הרשימות.
 

tali19

New member
הבנתי...

או.קיי תודה רבה לכולכם... אין ברירה מחר למרות הכל אני אתייצב בספריה ואקח לי ספרים בערימות... אולי אפילו אבקש שינעלו אותי בחדרון בלי שומדבר אחר ככה שאני אהיה מרוכזת רק בזה... לפי מיטב הבנתי אתם טוענים שפספיק זה בשביל להצליח ואין צורך לגשת דרך בי"ס לבגרות? או שעדיף את שני האופציות יחדיו?
 

jeshu

New member
כדי ללמוד מילה חדשה את צריכה להתקל בה איזה 3 פעמים עם משמעות בתוך משפט ורק אז היא באמת תתחיל להכנס לזכרון.
 

jeshu

New member
אם את יכולה - לסוע ולהתגורר בארץ שבה השפה הרשמית היא אנגלית (הודו לא נחשבת).זו סוג של קפיצת ראש וגם מסובך להשיג ויזה - אבל זה כמעט בטוח יעזור (חוץ מלאנשים שאת כל הזמן שלהם יבלו בחברת דוברי עברית).את יכולה אני חושב אפילו להרשם ללימודי אנגלעת באנגליה ולקבל ויזה למגורים (אבל בטח שלא עבודה). אני לא מאמיןשאת יכולה לדבר אנגלית שוטף ושאוצר המילים שלך יהיה דל כמו שאת מתארת.זה לא עובד בעברית ולא יעבוד באף שפה. לימוד שפה עובר דרך קריאה - זה קשה יותר מדיבור אבל אין מנוס ותחשבי טוב איך העברית שלך הייתה נשמעת אם לא היית קוראת ספרים. אישית ניסיתי ללמוד קצת ספרדית - ומה לעשות.רבע שעה של קריאה או שעתיים של שבירת שיניים ואני פשוט מרגיש שמרוב מאמץ אני נרדם.
 

SHTRUDIDI

New member
אולי מגזינים

היתרון שלהם על פני ספרים שאת באמת יכולה לקחת משהו בתחום שמעניין אותך, אם זה אופנה או מוזיקה או טבע. יש חנויות עם מגזינים רבים באנגלית שלאחר שתקראי את הכתבות הרבות שלהם הם בהחלט יכולים לשפר לך את אוצר המילים. אם את לא מעוניינת בבזבוז כסף על קניית המגזין תוכלי למצוא את הגרסה המקוונת, לאלה מהם שיש, ולקרוא שם את הכתבות.
 

shabby

New member
גם אל תשכחי

שבפסיכומטרי בחיים לא תצליחי אם לא תדעי לקרוא אנגלית טוב ומהר (25 דקות, 27-8 שאלות + 2 קטעי אנסין X בין שניים לשלושה פרקים..), כך שבכל מקרה עלייך לתרגל קריאה באנגלית. בקשר לקורס הכנה לבגרות - לדעתי האישית זה בזבוז של כסף. אל תשכחי שבקורס עליהם לכסות את כל החומר הנוגע לבחינה - אשר רובו אינו נוגע לך מאחר ואמרת כי הבעייה היחידה שלך היא אוצר מילים. כתוצאה מכך, כמובן, גם לא תהיה התמקדות בנושא הבעייתי אצלך.
 
למעלה