איך ניצבים מול ההורים?....

אני מאד נגד

אנשים שאומרים לאנשים אחרים מה הם צריכים ללמוד, ובנימה של ידענות. (זה היה לפרוטוקול) והצעה פרקטית לסדר היום - את יכולה לשלב בין שני התחומים העומדים על הפרק. ללמוד תקשורת ומדעי המחשב. אני לא יודעת אם זה שילוב שכיח, אבל נודעו שילובים מוזרים מזה. זה במידה וההורים מממנים את הלימודים. במידה שלא - הייתי מציעה לך לעשות ככל העולה על רוחך. אני יודעת שלא קל להתקוטט עם ההורים על נושא מהותי כבחירת קריירה, אבל אני חושבת שעדיף להתקוטט וללכת עם נטיית הלב, מאשר ללמוד מה שההורים רוצים, לא להצליח או לא להנות, ולהתמרמר על עצמך ועל ההורים.
 

JaneLame

New member
קומי וצאי מהבית.

יש שני תרחישים אפשריים - שתלמדי מה שההורים שלך רצו, ואולי אפילו תהיי מאושרת, אבל כל הזמן תחשבי מה היה קורה אם... אפשרות שנייה זה שתישארי בבית של ההורים והם ירעילו אותך כל יום קצת, ויגרמו לך לשנוא את ההחלטה שלך בכל אופן. כדי להחליט בצורה אובייקטיבית את חייבת לבצע התנתקות מההורים.
 

tayenka

New member
למרות שזה לא בדיוק מה ששאלת --->

אני חייבת להגיד: זה מאוד חשוב ללמוד את מה שאוהבים. מאוד. מנסיון, אין מה להשוות את ההשקעה שהאדם מוכן להשקיע במקצוע שהוא אוהב לעומת המקצוע שנכפה עליו. ואני מדברת מנסיון אישי - ובמקרה שלי, אני זאת שכפיתי על עצמי פעם משהו שלא באמת התאים לי. אני יכולה לתאר לעצמי שגם אם היה אי פעם סיכוי שתיהני ממחשבים, אם תלכי ללמוד את זה במחשבה שזה נכפה עלייך, תשנאי את זה. עכשיו לפן הפרקטי: אם את הולכת ללמוד באונ' העברית, הרי שממילא את חייבת ללמוד דו-חוגי. מה חשבת לקחת בתור החוג השני? אולי משהו יותר "פרקטי" שירצה את ההורים לפחות במידה כזאת שתוריד את מועקת הריבים מהגב שלך? אולי אפילו מחשבים? מישהו אמר פה, שבעל המאה הוא בעל הדעה. אני ממש לא מסכימה. ברור שההורים שלך לא חייבים לממן משהו שהם לא תומכים בו, אבל את מצדך לא חייבת להסכים ללמוד את מה שהם רוצים. שוב מנסיון אישי: "חינוך מחדש" של ההורים הוא תהליך ארוך, וקשה להאמין שיצליח פתאום עכשיו, בויכוח כ"כ קריטי. מצד שני, זה אפשרי. נסי לדבר איתם בהגיון. נסי לחשוב על פשרה. במקרה הכי גרוע, תחשבי מה יותר חשוב לך - השקט הנפשי או הלימודים שאת רוצה. לעניות דעתי, אין מה לעשות - הורים וילדים לא מסכימים הרבה פעמים. אלה החיים שלך, על כל המשתמע מכך, ולעמוד מול ההורים הוא חלק מתהליך ההתבגרות (וכן, אני יודעת שאנחנו חושבים שעברנו את זה כבר בשנות העשרה, אבל לדעתי חלק קריטי מההתנתקות מההורים ודעותיהם נעשה דווקא בשנות העשרים לחיינו). המון בהצלחה!!
 
מה את רוצה ללמוד?

ומה הבעיה? פשוט אומרים להם שיקפצו פעמיים בזיגזג - הם את הבחירות שלהם כבר עשו.
 
מבהירים להם שהם יכולים לצעוק

עד מחר, אבל את תלכי ותלמדי עם זה, ושזה לא נושא לדיון ולא לויכוח (ועמדי במילה זו ואל תתווכחי איתם על העניין, לכל היותר הטיחי בהם כמה שהם לא תומכים בך).
 
תגידי להם ששינית את דעתך

והחלטת ללמוד... וכאן כבר תחשבי על מקצוע שבכלל יגרום להם להתפלץ. אחרי כמה זמן שהם יחיו במחשבה שלבת שלהם אין עתיד תחזרי לאופציה הראשונה והם כבר יהיו מוכנים לממן לך גם מגורים בירושלים.
 

niruzu

New member
תקשיבי טוב

תלכי ללמוד מה שאת רוצה זה החיים שלך. אם בעקבות זה שאת הולכת ללמוד משהו שאת רוצה ההורים שלך יסרבו לעזור לך, אז וואלה תמצאי עבודה ואת תסתדרי בעצמך. שלא תעשי את הטעות של ללכת ללמוד משהו שאחרים אומרים שהוא טוב וכל זה.... זה יוביל אותך לתסכול של שלוש/ארבע שנים. תעשי את השיקולים של אני רוצה ללמוד משהו שייתן לי כסף או אני רוצה ללמוד משהוש אני אוהבת.... זה השיקולים שלך, לא של ההורים שלך. ונכון, זכותם של ההורים שלך לא לשלם לך את הלימודים, אבל יש מספיק סטודנטים שמצליחים להסתדר לבד.... זה קשה, אך אפשרי....
 

gesus

New member
יש משהו במה שההורים שלך אומרים

גם אני מיעד את עצמי לעבוד כעיתונאי,אבל נראה שחוץ מזה שלמצוא עבודה בתחום זה קשה מאין כמותו,תואר בתקשורת לא בדיוק הכרחי לכך. הייתי בכמה ראיונות והשאלה האם למדת תקשורת לא עלתה בכלל. היום בראיה לאחור,הייתי מוותר על פסיכולוגיה ותקשורת והולך ללמוד ראיית חשבון, כי הדבר הכי מתסכל זה לגלות שבאמת בזבזת 3 שנים ויצאת מהאוני' בלי כלום.
 

הדס100

New member
../images/Emo24.gif

אני אמנם לא מכירה את זה (אצלנו זה די להפך- ההורים שלי ממש "מרחפים" ואני עם שתי רגליים על הקרקע) אבל אני חושבת שעם שכר לימוד או בלי שכר לימוד, את צריכה ללמוד מה שאת אוהבת. זאת נק' מוצא. אמנם אני חושבת שבהרבה מיקרים ההורים צודקים... אבל לא תמיד ;) אז אחרי שהחלטת שזה מה שאת רוצה את צריכה לשבת איתם יפה ולהסביר להם את זה, מה גם שעיתונאות זה לא כזה נורא... ואז אם הם לא יקבלו את זה אז באמת תהיה להם בעיה, את לא תינוקת שאפשר לומר לה מה ללמוד. חוץ מזה שאם הם לא משלמים לך, אז פשוט תעבדי כמה זמן ותממני לעצמך... העיקר שתלמדי מה שאת אוהבת. ותמיד אפשר להתפשר- את התואר השני תעשי במחשבים...
 

בן100

New member
זה דווקא פשוט!

אם תעבדי 1-2 שנים לפני הלימודים ותחסכי כסף, תוכלי לממן את עצמך, לפחות בשנה-שתיים הראשונות. אם אין תלות כספית, אין מי שיגיד לך מה לעשות. פשוט, לא?
 

בן100

New member
נ.ב.

לפני שהתחלתי ללמוד, עבדתי בחברת היי טק. ההורים שלי התנגדו בתוקף שאעזוב אותה, הם לא הבינו למה אדם שמרוויח טוב צריך ללמוד, אבל אני התעקשתי ובזכות הסיבה שציינתי (חופש כלכלי), אני גם זה שהחליט.
 

מיצי21

New member
הפעלת מניפולציה

תראי , נקודת המוצא הינה שלבסוף "תשיגי את שלך" ותלמדי מה שאת אוהבת. את אדם בוגר אשר מסוגל לקחת אחריות על החלטותיו.חבל ללמוד משהו מבלי שיש לך מוטיבציה לכך. לכן נסי לומר להם שהינך מתכוונת לעבוד שנתיים ורק אח"כ להתחיל ללמוד, או שהבנת שלימודים אקדמאייים הם "לא בשבילך". במידה ותעשי זאת בצורה אמינה הם יבהלו וישקלו את עמדתם מחדש.
 

T i k t a k i t

New member
וזאת התנהלות של אדם בוגר?

אני חוששת שהשיטות הלא עלולות רק להראות כמה שהיא עודנה ילדה קטנה....
 

M o n a L i s a

New member
אני ניצבתי מול ההורים - וזה עבד.

אני בחרתי ללמוד כימיה במקום רחוק יחסית ולא נוח ושהמעונות עולים הרבה כסף. ההורים שלי התנגדו בכל תוקף, היו הרבה ריבים, הם שיכנעו אותי בהתחלה להירשם לעוד מקום קרוב לבית ובטענה "המקצוע הזה יותר טוב בשילך, את מוכשרת ואת תוכלי להצליח" וטענו שלא צריך לנסוע רחוק בשביל מקצוע שלא ברור מה עושים איתו. אבל, זה אמנם לקח לי כמה חודשים טובים - אבל הנה אני מתחילה ללמוד מה שרציתי ואיפה שרציתי וההורים שלי יותר מתרגשים ממני! הם באמת היו קשים לשכנוע, אבל לחצתי חזק והם הבינו שזה מה שאני באמת רוצה. - והם אלו שישלמו.
 

CrazyGirl22

New member
טוב קיבלת מספיק נקודות לחשוב עליהם אבל

הנה כמה שלדעתי התייחסו פחות: הראשונה היא האם את רואה את העתיד שלך ועד כמה את בטוחה בו? האם תכננת מה את עושה - אחרי שאת מסיימת לימודי תקשורת? איך ואיפה את מסחפשת עבודה? השניה היא האם את מוכנה לעצמאות כלכלית ואישית במידה, ותחליטי ללכת נגד עיצת ההורים שלך? שוב, ביטחון בעצמך ובמה שאת עושה תמיד חשוב, אבל הוא הכרחי בתחום זה, בו להשכלה בתחום אין כמעט חשיבות. אלא קשרים, ניסיון, אישיות וכישרון הם הקובעים במציאת תעסוקה! לסיום, אני חושבת שאת צריכה למצוא תחום שאת אוהבת, טובה בו ויכולה ליישם אותו פרקטית גם בעבודה עיתונאית. ומחשבים לא נראה לי שבשבילך. אני בטוחה שאביך לא יתנגד אם תלמדי משהו שונה ממחשבים, העיקר שיהיה אפשר ליישם אותו בפועל - ולשנים שלמדת ולכסף ששילמת יהיה תוקף
בהצלחה.
 
למעלה