לקנות לפטופ או מחשב אישי?

ashmash

New member
שוביניסט ../images/Emo151.gif

סתם (כלומר אולי כן. אני לא מכיר אותך אישית). תן קצת קרדיט לסטודנטית שהיא יכולה לסחוב 3 ק"ג (5 עם ציוד נלווה?) של מחשב נייד בתיק על הגב. תלמיד תיכון (ואף יסודי) ממוצע בישראל סוחב יותר על הגב... ושוב, הניידות של מחשב אינד דיכוטומית... זה לא מחשב בלתי נייד בעלי שרק מכונה נייד לעומת מחשב שקטן שרצים להשתובב איתו בשדות, אלא מחשב שקצת פחות מטריד ואפשר להשתמש בו זמן קצת יותר ארוך לעומת מחשב שהוא קצת יותר מגושם, אבל בהחלט אפשר להעביר אותו ממקום למקום ולהשתמש בו במקומות שונים וכל שצריך הוא לחבר אותו לחשמל. כמובן שרצוי לבדוק שעושים קנייה טובה ולא עסקה גרועה. אבל זה נראה לי עניין ברור, בדיוק כמו העובדה שמחשב נייד יקר יותר מנייח. אבל כאמור, יש לה תקציב מסוים ונראה לי שהיא תוכל למצוא מחשב נייד סביר במחיר הזה.
 

Unicorn98

New member
קודם כל, לא.

דבר שני, גם אחרוני (אחרונות) הניאו-פמיניסטיים(יות) לא עוסקים(ות)בהבדלים פיזיולוגיים כיום, עליהם מוסכם. לי היה כבד, אני מניח - במידה רבה של רציונל פשוט - שלה יהיה כבד לא פחות משלי היה, וכנראה שיותר. וזהו לוז הויכוח בינינו. אתה אומר - אפילו אם לא תסחבי אותו, עדיף נייד ע"פ נייח. אני אומר - לא. אם הנייד אינו נייד, עדיף באותו מחיר לרכוש נייח שיעשה עבודה טובה בהרבה. הניידים הכבדים והאיטיים, הם פתרון גרוע, רק עבור אנשים שרוצים להיות "בעניינים", או להשתיק את הילד שמציק בעניין. הם לא פתרון טוב. אם אין ברירה, אז אין ברירה. אבל כאן נשאלה השאלה, האם יש או אין ברירה. אם היא תקנה מחשב נייד זול, כדי שיישב על השולחן בבית, זהו הפתרון הגרוע מתוך המטריצה האפשרית. פתרון פחות גרוע הוא להוציא יותר מהמתוכנן (בהנתן שהיא באמת זקוקה להקלדה בהרצאות, נתון שעדיין לא בוסס דיו כאן במקרה הספציפי) ולקנות נייד איכותי וקל (שאכן תשתמש בניידותו). אני חושב שרב הנסתר על הגלוי כאן, מבחינת נתוני משתמש. אבל אם התחושה שלי נכונה - ייתכן ונייד זול הוא ממש לא הפתרון העדיף למקרה של השואלת.
 

ashmash

New member
חשבתי שהליצן מבהיר את חוסר הכוונות.

יכולת לחסוך את ההסבר על שוביניזם. ולעניינינו, אין לי ויכוח איתך או עם איש לגבי עדיפות לגבי נייד או נייח. אני מסתדר היטב עם מחשב נייח. יש לו יתרונות רבים, כמו היכולת לשדרג בזול (הואיל וקיימים יצרנים רבים ופחות תצורות שנוצרות בשל הארכיטקטורה של הנייד) ומחיר טוב יותר, בעבור ביצועים דומים (במיוחד לאור העובדה שניתן לבנות אותו מחלקים של יצרנים שונים). אבל, כפי שכבר אמרתי, בעבור סטודנט/ית, בהנחה שאין למשתמש יומרות להפעיל תוכנה כבדה זו או אחרת, אלא להשתמש במעבד תמלילים, גלישה, גליון אלקטרוני ומצגות, אין צורך במחשב חזק יותר "שיעשה עבודה טובה בהרבה" (כדבריך). לדעתי, אין זה משנה אם הוא יעלה גליון אחרי עשר שניות או 12 שניות עבור רוב האנשים ובכל מקרה, אם קונים גרסה מיושנת מעט של מחשב מבית טוב, אפשר למצוא במחיר הנ"ל משהו שיהיה אמין שיבצעאת העבודה טוב מאוד. לכן, אם היא החליטה שהיא רוצה להשקיע את הסכום הנ"ל (ולא לחסוך בכל מחיר, מה שגם אפשרי ואז רצוי שתרד מנייד), היא יכולה למצוא מחשב נייד, כזה שהיא תוכל לנוע איתו ממקום למקום גם אם הוא לא שוקל רק 1.4 ק"ג כמו המחשב של דפנה (שלדבריה, גם זה מציק לה יחד עם שאר הדברים, כך בהחלט מדובר בעניין סובייקטיבי למדי). בסופו של דבר, הבחירה שלה ונראה לי שהיא תחליט אם אפשרות לעבודה במספר מקומות (שאינה קיימת במחשב נייח) מספיק חשובה לה או לא. נראה לי שפחות או יותר מיצינו את הנקודות המרכזיות וכל שנותר הוא לאחל לרוכשת העתידית להתחדש, הלא כן?
 

d a p h n a

New member
זה תלוי ביכולת של כל אחד

לי יש נייד ששוקל 1.4. יחד עם תיק עם ספר או שניים, יומן, סוודר, אוכל ליום הלימודים וכו', הגב שלי די סובל בסוף יום לימודים ארוך. אמנם נכון שהגב שלי בעייתי גם בלי 5 קילו עליו, אבל אם היה לי נייד ששוקל 3 קילו, לא הייתי יכולה לקחת אותו איתי.
 

moran f

New member
אז בהחלט אפשר לפטופ

היו אצלנו כמה לפטופיסטים (אני מכירה יותר מרפואה ורפו"ש, אבל 3 השנים הראשונות מאוד דומות וראיתי גם מדה"ר עם לפטופ). בשנה א' בעיקר יש קורסים כמו פיזיקה והכימיות למיניהן בשבילן עדיף עט ונייר, ואולי גם קורסי בחירה של מדה"ר בשנה ג' שאני לא מכירה, אבל בסה"כ אפשר את הרוב לסכם על לפטופ. הגורם המגביל העיקרי לטעמי הוא מהירות ההקלדה (העיוורת עדיף). לפחות בי-ם יש למרצים נטייה לרוץ. את המהירות אפשר לבדוק גם בלי הרצאה (בטח יש אתרים שמציעים מדידת מספר מילים לדקה ואפשר גם בלי מדידה מספרית מדוייקת). לצרכי עיבוד תמלילים לדעתי גם לפטופ סביר ומטה יכולים להספיק, ואפשר להשקיע חלק קטן מהכסף ברכישת דיסק-און-קי ולחסוך על כוננים.
 

d a p h n a

New member
הבעיה עם חסכון על כוננים

הוא שאם אין כוננים בכלל, ואין מחשב נייח שאפשר "להתחבר" אליו בשביל כוננים, אז אי אפשר להתקין תוכנות (מה לעשות שתוכנות רבות לא עולות על דיסק און קי, אלא רק על דיסקים). לכן לא הייתי ממליצה לקנות נייד נטול כוננים אלא אם יש מחשב נייח נגיש בסביבה.
 

moran f

New member
צודקת

אחרי שכתבתי ראיתי את התגובה שלך ואני מסכימה עם הכל חוץ משאלת קלות הסיכום במדה"ר - אני חושבת שזה אפשרי (אם מקלידים מאוד מהר).
 

d a p h n a

New member
התכוונתי לסייג את זה...

ולהגיד שאני לא באמת יודעת איך לומדים ברפואה ומדעי החיים, ושאולי אפשר לסכם את זה בנוחות בכל זאת. כנראה שכחתי
 

ailag

New member
לדעתי

סמסטר אחד עשי בלי מחשב בכלל, תשתמשי במחשב הישן שלך אם יש לך או במחשבי האוניברסיטה. אחרי סמסטר תדעי טוב יותר מה הרגלי הלמידה *שלך*, כולל שתדעי טוב יותר אם _את_ צריכה מחשב נייד כדי לסכם. (לי, למשל, הוא היה מפריע גם אם הייתי לומדת מקצוע שאפשר וקל להשתמש בו בנייד - אנשים שונים, שיטות שונות ודרכים שונות להתמודד עם אופציית הסוליטייר) אם המחשבים במעבדה הקרובה אלייך לא שווים - תקדימי את ההחלטה. בקשר למה שאמרו על נייד, הוא נוטה להיות נוח בזמנים לא צפויים. יצא לי להביא אותו כדי לעשות דו"חות מעבדה כשרציתי שגם השותף יראה לרגע מה אני עושה או כשהיתה לי שאלה למדריכים של המעבדה על למה המספרים יצאו הפוכים לגמרי. באחת המעבדות (מעבדת ניסויים בפיזיקה) לא היו מחשבים בכלל למרות שזה די היה נחוץ, אז הבאתי לפטופ. לא ידעתי שזה יקרה לפני שהתחלתי מעבדות.. במדעי המחשב גם. יש לנו מעבדת מחשבים (=חדר מחשבים) משוכללת והכל, אבל פעם אחת כשהייתי לחוצה בזמן על תרגיל - הכנתי את התרגיל בהפסקות של השיעור, ובהזדמנות ביקשתי מאחד הסטודנטים המתמצאים לעזור לי למצוא איפה הבאג מהר. לפני אותו סמסטר הייתי אומרת "טוב, אבל יש מעבדת מחשבים טובה, אפשר לעבוד שם בחלון".. אם יש מקרים דומים ברפואה/מדעי החיים - אין לי שמץ, לך יהיה אחרי סמסטר. (אגב, לא ראיתי אחרים עושים טריקים כאלו עם לפטוף, אז גם לשאול "האם אנשים בדרך כלל.." זו לא שאלה מספיקה. אולי אנשים בדרך כלל לא אבל את כן?) נ.ב. מישהו יכול להוסיף פה ולפרט על מעבדות המחשבים ברפואה ובמדעי החיים? נ.נ.ב. בכלל זה טיפ טוב להתלבטויות של קדם שנה א' - אתם עדיין נוראאא חדשים, אחרי סמסטר תהיו הרבה יותר מאופסים. יש החלטות שצריך לדחות לאחרי תחילת הלימודים.. החלטות חשובות, כמו "עט או עיפרון"
 

d a p h n a

New member
אגב, סתם נתון מעניין...

השנה לראשונה נמכרו בארה"ב יותר מחשבים ניידים מאשר נייחים. כנראה הניידים מתחילים להיות קרובים מספיק בחוזקם לנייחים כדי לאפשר להם להיות תחליף הולם. (יחד עם זאת, מחירם של הניידים בארה"ב קצת יותר נוח מאשר בארץ).
 

גֶפילטע

New member
לפטופ זה עולם אחר,הניידות,להקליד בש

יעורים (אפילו בחלק) - חיי השתפרו ללא היכר מאז שקניתי את הלפטופ... אני יכול לפתוח אותו איפה שבא לי ולעבוד, לקרוא, לשמוע מוזיקה - כיף גדול. כמובן - שיקולי תקציב וכו' נכנסים לעניין... אם כי יש היצע גדול מאוד של לפטופים יד שניה - בגלל שלא ניתן (לא משתלם) לשדרג - אנשים מוכרים אותם וקונים חדש... כשיהיה לי זמן אולי אני אכתוב הודעה יותר רחבה, ואתייחס גם לשאר המשרשרים, שבינתיים לא קראתי אותם מקוצר זמן.
 

Unicorn98

New member
לקנות לפטופ משומש זה סיכון גדול,

ממש כמו לקנות חתול בשק.
 

גֶפילטע

New member
אני מסכים,ולא חקרתי את זה לעומק,

אבל אני רואה סביבי ים אנשים שקונים משומשים ומסתדרים איתם אחלה. אולי באמת היה ראוי שאביע הסתייגות זו. לדעתי אפשר לקחת לפטופים משומשים למעבדה ולהעביר אותם בדיקה לפני הקניה - נדמה לי שקראתי פעם איזה פרסום של חנות שעושה את זה - ממש כמו שעושים לרכב...
 

גֶפילטע

New member
חיי השתפרו ללא היכר אולי זו גוזמא,

אבל יש בזה משהו מבחינתי. שמתי לב שזה עשה את החיים שלי יותר מסודרים - כל היומן, תכתובות וכו' שלי - הכל באאוטלוק זמין איתי תמיד - כולל אופציה לחיפוש ממוחשב של נשכחות, אני לא מדפיס כלום אלא עובד עם PDF-ים וכאלה שמכילים חומרי לימוד -קורא מעל מסך המחשב (יש כאלה שאומרים שהם לא מסוגלים - לי משום מה זה ממש לא מפריע - אולי כי המסך שלי הוא איכותי - של LG... אולי במחשביחם אחרים המסך פחות נוח לקריאה ממושכת?), רושם הערות וכאלה בעזרת תוכנות ייעודיות - לא נסחב עם ניירת, לא מאבד אותה, לא מבלגן אותה... אני מאוד אוהב את הלפטופ שלי.
 

d a p h n a

New member
אין ספק שזו איכות חיים מדהימה

ואחרי שנה עם הלפטופ שלי, אני לא יכולה לדמיין שאני אסתדר בלעדיו. גם אני קוראת חומר כמעט רק ממנו, מנהלת את כל היומנאות שלי עליו וכו'. אבל הסיבה היחידה שכל כך נוח לי איתו, הוא העובדה שהוא באמת לא שוקל כלום, ולכן קל יותר מלהסתובב עם קלסר מלא חומר.
 

גֶפילטע

New member
איפה לעזאזל משיגים כזה../images/Emo35.gifוכמה הוא ע

עולה
ככה 15000? אף פעם לא ראיתי כזה דבר... נדמה לי שהכי קטן שנתקלתי בו היה זה של IBM, איך קוראים לזה-X? שהוא נדמה לי 2 קילו... לא 1 קילו...
 
למעלה