לקנות לפטופ או מחשב אישי?

mystery duck

New member
../images/Emo101.gif לקנות לפטופ או מחשב אישי?

היי כולם. אני מתחילה באוקטובר שנה ראשונה באוניברסיטת ת"א ואני בדיון מעמיק עם ההורים שלי לגבי סוג המחשב שכדאי לקנות - לפטופ או מחשב אישי. שאלתי חברים וקיבלתי מיליון תשובות שונות ואני צריכה עזרה... מה אתם אומרים??? תודה מראש mystery
 
שלושה דברים שיעזרו לנו לענות לך:

1. מה התקציב שלך? 2. מה את רוצה לעשות איתו? 3. מה את מתכוונת ללמוד?
 

d a p h n a

New member
קודם כל, תלוי מה את לומדת

אם את עומדת ללמוד מקצוע מדעי, יהיה לך קשה מאוד להשתמש במחשב נייד ללימודים. אם את עומדת ללמוד מקצוע כמו מדעי החברה או הרוח, אז תוכלי בהחלט להרוויח הרבה משימוש במחשב נייד. שיקול נוסף לקחת בחשבון הוא, שמחשב נייד המסוגל להחליף לגמרי מחשב אישי (כלומר בעל מעבד חזק, DVD+צורב, מסך בגודל סביר וכו') שוקל יחסית הרבה (כמובן תלוי בדיוק בדרישות). היום אפשר להשיג מחשבים כאלה (של IBM למשל) במשקל של 2.2 קילו, שזה משקל יחסית סביר לרוב האנשים (אם כי כדאי לך לנסות פשוט להרים אותו ולראות אם את מסתדרת עם זה. לי יש גב בעייתי ולי זה כבד מדי לסחיבה יומיומית). עם זאת, מחיר של מחשב כזה נע סביב 10,000 ש"ח. מחשב אישי סביר מאוד, שיעמוד בהצלחה בכל משימה מלבד משחקים כבדים במיוחד, עולה סביב 2,000 ש"ח היום. אפילו אם מצרפים אליו מסך דק (שהוא נוח לעבודה הרבה יותר ממסך רגיל, לדעתי), מדובר עדיין על עלות של 4,000 ש"ח או פחות (תלוי בדיוק בדיל הספציפי שמוצאים. אני גם לא ממש מעודכנת במחירים). במילים אחרות, לא שווה לקנות מחשב נייד, אם את לא מתכוונת להיות ניידת איתו. אם את לא מקלידה מספיק מהר בשביל לסכם שיעורים, או לומדת מקצוע מדעי, לדעתי חבל על ההוצאה. עדיף לקנות מחשב אישי וגמרנו. אם את כן מקלידה מהר, ומעוניינת לסכם שיעורים במחשב, וכמובן אם יש לכם כסף להשקיע בעניין, שווה לקנות מחשב נייד חזק. בנוסף, אם תגורי רחוק מהבית, ואת רוצה מחשב שתוכלי להשתמש בו גם במהלך השבוע, וגם אצל ההורים בסופ"ש (או משהו כזה), אז נייד הוא אופציה לא רעה. בכל מקרה, אם תחליטי על מחשב נייד, כדאי להשקיע בנייד טוב. לעיתים קרובות ניידים של חברות פחות אמינות יוצרים בעיות, ויוצא שמחירם הזול הוא בעצם יקר מאוד, כי צריך להשקיע בתיקונים או פשוט להחליף אותם. בנוסף, אל תזלזלי בסוגיית המשקל. אני מכירה יותר מדי אנשים שהתפתו לקנות מחשב עם כל הצעצועים (מסך 17 אינץ', למשל) , ששוקל 4.5 קילו, והיום מקללים את עצמם על העובדה שהם צריכים לסחוב את המפלצת הזו ללימודים כל יום. היכולת לראות dvd באיכות גבוהה לא שווה את כאב הגב.
 
../images/Emo45.gif כל מילה בסלע ../images/Emo13.gif

יש לציין אגב, שהיו מספר שרשורים בנושא כדאיות הלפטופ בפורום. כדאי לחפש בארכיון.
 

d a p h n a

New member
למה לא?

לפחות במעונות בהם אני ביקרתי היה שולחן כתיבה. אין שום סיבה שלא לשים את המחשב האישי מתחת לשולחן, ואת המסך עליו. (אם כי בהחלט מומלץ להשקיע במסך דק, כי הוא באמת חוסך ה-מ-ו-ן מקום).
 

abcd80

New member
יש לי את שניהם

ולכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות. לגבי הלאפטופ - יש ניידות כמובן שאפשר לקחת אותו לכל מקום בקיצור בכל זמן ובכל מקום הוא זמין. למרות שצריך לזכור להטעין אותו כי אחרי כ3-4 שעות הסוללה שלו אוזלת. מצד שני, הוא רגיש יותר ממחשב אישי כי הוא מתחמם מהר ולא מתאים לעבודה של שעות ארוכות כי זה מקצר את תוחלת החיים שלו. לגבי המחשב האישי - אין ניידות כמובן אבל הוא מחזיק הרבה יותר זמן מלאפטופ. יש לי לאפטופ מלפני 3 שנים ולקחתי אותו עימי להרצאות במכללה והוא שירת אותי מעולה למרות שהיו פה ושם באגים - סוללה שאזלה באמצע, תקלות וכו' ויש לציין שקניתי אותו חדש לגמרי מהחנות ועדיין היו פה ושם באגים כי הוא רגיש יותר. מהסיבות הנ"ל ומסיבות נוספות רכשתי מחשב אישי לפני כמעט שנה והוא מעולה כמובן עובד שעות ארוכות ואין כמעט באגים ומאז שרכשתי אותו המחשב הנייד שלי נמצא בארון ואני מוציאה אותו רק למקרי חירום(כשיש תקלה במחשב האישי או לצורך צפייה בDVD או כשאני צריכה ניידות וכו'). זה תלוי מה את לומדת, מה הצרכים שלך? ולפי זה בוחרים מחשב אישי או נייד
 

d a p h n a

New member
זה כבר עניין של תקציב

אם יש כסף, אני בהחלט ממליצה (וגם אני נוהגת כך) לקנות מחשב אישי יחסית חזק לבית, ומחשב נייד קל ונטול שטויות (לא צריך אפילו כוננים היום בעידן ה-usb stick והרשתות הביתיות) בשביל הלימודים. אבל זה רק למי שיכול להרשות לעצמו לקנות גם וגם (או למי שכמוני קודם קנה מחשב נייח, ורק אחרי שנה נזכר פתאום שבעצם הוא רצה נייד).
 

rigoletto111

New member
ריגו חובב לפטופים

אולי תמצאי שאת אוהבת לסכם במחשב וכדאי לפטופ
 

mystery duck

New member
דבר ראשון תודה לכולם, דבר שני...

התקציב שלי הוא בסביבות ה-5000 שקל (פלוס מינוס עם עדיפות למינוס), אני יודעת שזה מספיק למחשב ביתי מצויין וללפטופ סביר. לצערי מימון לשניהם הוא מעבר למה שאני יכולה להרשות לעצמי. אני הולכת ללמוד מדעי החיים והרפואה, שזה גם נושאים מדעים וגם נושאים יותר עיוניים (אם כי לא ברמה של מדעי הרוח). אני לא מכירה אף אחד שלומד את זה, ולכן אין לי גם את מי לשאול שיכול להגיד לי באופן ספציפי. אני לא יודעת איך אני מסכמת על מחשב נייד, כי מעולם לא ניסיתי. את התיכון עברתי כמו כולם עם עט ונייר (והסתדרתי מצויין). גורמים נוספים שיכולים להשפיע הם שאני מתכוונת לשכור דירה בת"א ולחזור בסופי שבוע הביתה, ואין לי נטיות לשחק במחשב יותר מידי (ככה שמעבד גרפי, והמון זיכרון לא מהווים בעיה).
 

d a p h n a

New member
במקרה הזה הייתי מוותרת על נייד

5,000 ש"ח מספיקים לנייד בינוני ויחסית כבד, שקצת יקשה על סחיבה יומיומית. בנוסף יהיה לך לדעתי די קשה לסכם רפואה ומדעי החיים על נייד. לדעתי עדיף לך להשקיע את הכסף במחשב נייח טוב ונוח לעבודה. השיקול היחיד שפועל לטובת נייד במקרה שלך הוא עניין הנסיעות הביתה. האם יש בבית ההורים שלך מחשב כלשהו שתוכלי להשתמש בו בסופי שבוע במידה ותצטרכי, או שהמחשב שיקנו לך יהיה המחשב היחיד במשפחה? אם יש אצל הורייך מחשב, אז לדעתי באמת תלכי על הנייח. הרי אם במקרה תצטרכי להקליד משהו בסוף השבוע, תוכלי תמיד להשתמש במחשב של ההורים. אבל לפני שאת מקבלת החלטה סופית, אני מציעה שתיגשי לחנות מחשבים ותבקשי לראות כמה מחשבים ניידים בטווח המחירים שלך. המוצרים והמחירים יורדים כל הזמן, ויכול להיות שתמצאי מחשב נייד סביר במשקל סביר שבכל זאת יעמוד בטווח המחירים.
 

ashmash

New member
לא לגמרי מסכים

השאלה היא איזה שימוש היא מתכוונת לעשות במחשב מעבר ללימודים... בהנחה והיא צריכה להריץ יישומים גרפיים כבדים, לערוך סרטי וידיאו ארוכים ו/או לשחק משחקי מחשב זוללי משאבים, אז בהחלט מומלץ שתקנה מחשב חזק עד כמה שניתן. בהנחה והמחשב הוא בעיקר ללימודים, מדעי החברה, הרוח, החיים וכך הלאה וגלישה באינטרנט, החשיבות של מחשב חזק במיוחד, נראית לי מוטלת בספק. במקרה הזה, שיקול של קניית מחשב נייד, גם אם הוא לא הקל או החזק ביותר בשוק, נראה מפתה, שכן הוא מאפשר עבודה במקומות שונים בבית, שימוש בבית ההורים בלי הצורך לעבור ממחשב למחשב (זה לא קשה במיוחד, אבל בהחלט יתרון אם אפשר להימנע מזה), שימוש בהרצאות בהן היא כן יכולה לסכם, שימוש בעת הצגת רפרטים, גלישה עם WIFI באוניברסיטה מבלי לחכות שמחשב זה או אחר בחוות מחשבים זו או אחרת יתפנה ועוד שלל יתרונות שמחשב נייד מציע ונייח לא. אני אגב משתמש במחשב נייח שרכשתי לפני כשנה. אבל במקרה שלי יש לי צורך במחשב המאפשר לערוך סרטי וידיאו ואין לי כמה אלפי שקלים להוציא על מחשב לפטופ חדש שיהיה חלש מהמחשב שיש לי. אם לא היה לי את השיקול הזה, סביר להניח שהייתי בוחר במחשב נייד.
 

Unicorn98

New member
לא הבנתי עם מה אתה לא מסכים...

בגדול, מה שדפנה אמרה זה שאם אין צורך במחשב חזק, כדאי להעדיף נייח. זאת מכיוון שניידים קלים הם יקרים (גם בקונפיגורציה מינימלית). אני מחזק את דבריה, מחשב נייד כבד זה אחד האוקסימורונים התעשייתיים הכי בעייתיים למשתמש. מה הטעם במחשב נייד אם מתקשים להתנייד איתו?
 

d a p h n a

New member
לא בדיוק מה שאמרתי, אבל בערך

אמרתי שלאור התקציב שלה, ולאור העובדה שהיא הולכת ללמוד משהו שיהיה לה קשה לסכם אותו בנייד, עדיף לה להשקיע את כספה בנייח טוב (לא צריך סופר חזק, אבל סביר, עם מסך טוב למשל), מאשר במחשב נייד כבד יחסית, של חברה לא הכי אמינה, שיהיה לא נוח כנייד ולא בדיוק יעשה את העבודה כנייח (כמו שאמרו כאן, הם נוטים להתחמם ולכן לא נעים לעבוד איתם אחרי פרק זמן מסויים). זה לא שאני נגד ניידים. להפך, אני מכורה לנייד שלי, ולמעשה ברגעים אלו ממש יושבת בסלון וגולשת ב-wifi במקום לשבת בחדר העבודה ליד המחשב הנייח. אם הייתי מקלידה עבודה ארוכה, הייתי בהחלט מעדיפה את הנייח, עם זאת. בשבילי הנייד מאוד חשוב ללימודים, כי יש לי כתב יד מחריד. אבל קניתי אותו כי כבר היה לי נייח, ולכן יכולתי לקנות נייד קל מאוד, חלש יחסית אבל מאוד מאוד נוח, שמאפשר לי לגלוש ולעבוד, אבל לא מחליף בשום אופן את הנייח. לו הייתי חייבת לבחור ביניהם, הייתי נשארת רק עם הנייח.
 

ashmash

New member
כתבת בדיוק עם מה אני לא מסכים...

אני חושב הפוך - שאם אין צורך במחשב חזק, אז עדיף דווקא נייד, כי יש לו יתרונות משמעותיים (בעיני. אם הייתה תשובה פשוטה ומוסכמת, לא היה מקום לדעות שונות, לא?) בכל מקרה, הואיל והיא נקבה במחיר ולא כתבה מחיר נמוך ככל שניתן (מה שהיה אומר שבכל זאת עדיף נייח, כי הוא יהיה זול יותר), אז היא יכולה לחפש משהו שיעמוד במגבלות התקציב ולא יהיה משאית כבדה... אני מצרף כאן השוואה מזאפ של מחשבים ניידים במחיר עד 5,000 ש"ח. בסופו של דבר, אני חושב שלנייד יתרונות משמעותיים מספיק, כדי שאם אין לה צורך ביכולות חישוב, עדיף לה נייד, גם אם הוא לא אולטרא דק וקל, אלא פשוט כזה שאפשר לנוע איתו ממקום למקום בנוחות יחסית.
 

Unicorn98

New member
אין לי שום בעיה עם אי-הסכמות,

פשוט לי לא היה נהיר מה מקור הויכוח. עכשיו קצת יותר קל, הלחץ על העין השטופה, הטלופה. הויכוח היחיד שיש לי איתך כעת, הוא האם יש טעם בנייד רק ע"פ שמו, ולא ע"פ טבעו. לי יש נייד כבר 6 שנים (כלומר - הנוכחי הוא השני שלי, מזה שנתיים וחצי), והראשון שקל כ-3 ק"ג, ואני לא חלשלוש - היה לי קשה לסחוב אותו כל יום לקמפוס. הדוברת היא בחורה, והניידים היום (גם הזולים) הם קלים הרבה יותר מאז, ועדיין - נייד שאינו נייד - אינו שווה את לוח האם עליו הוא מודפס. וכמובן שרף המחיר לעסקה גרועה בנייד הוא הרבה יותר גבוה מהרף המקביל לעסקה כזו בנייחים. לכן - אם לא משקיעים הרבה כסף ומקבלים נייד קל ונייד, עדיף כבר להשקיע את הדולרים בחומרי גלם להבערת מדורה נאה, בל"ג בעומר.
 
למעלה