lavifighter
New member
יחסי מתרגל-מרצה-אחראי קורס : שונה בין מקומות?
מישהו יודע ממקור "ראשון" או אפילו "שני"(אבל וודאי) איך זה באמת הולך מאחורי הקלעים התקשורת ביניהם?
אני אסביר מה הכוונה:
לא אחת בקורסים נראה שלמתרגל אין מושג (או שיש מושג לא מספק) לגבי מה היו בהרצאות, ולמרצים בתרגול, וגם שכן יש.
לגבי תרגילים- לפעמים למרצים יש התמצאות טובה ולפעמים נראה שאין להם שום מושג מה יש בתרגילים אלא רק המתרגלים יודעים.
בקורסי תכנות נוצר מושג חדש : "צאר" של התרגילים, שהוא האחראי הבלעדי על התרגילים וכל הקשור אליהם , ובכלל לא מעורב בשום דבר אחר בקורס באותה שנה. לא מוזר?
אבל הכי מעניין-מבחנים. מצד אחד המתרגלים טוענים בתוקף(לפחות באוניברסיטה העברית) שאין להם מושג מה יש במבחן והמרצים לא מעדכנים אותם עד לרגע האחרון. מצד שני הם צריכים מתישהו להספיק לפתור אותו ולהכיר לעומק את כל התרגילים, כדי לענות לאנשים במבחן על בעיות למיניהם. סתירה?
ולגבי בדיקת המבחנים-לא ברור מי בודק בפועל ומי אחראי להחליט כמה פקטור יהיה או כמה מורידים על כל טעות.
אז קיצר אם מישהו יודע אשמח להסבר "חלוקת אחריות" לגבי:
1. מה יש בתרגול לעומת מה יש בשיעור -מקרים של הגדרות סותרות או תיאום טוב/רע.
2. תרגילי בית-מי כותב אותם, כמה המרצים מעורבים או שזה נטו המתרגלים? מי כותב את הפתרונות שלהם?
3. מבחנים-מה ששאלתי.
ואיפה המרצה האחראי נכנס לעסק? יש בעברית מקרים שהמרצה האחראי בכלל לא מלמד באותה שנה! אז במקרה כזה נראה לי לא סביר שהוא יתערב בכתיבת המבחן שהוא לא יודע מה בדיוק הלך בהרצאות והתרגולים מקרוב.
אם התשובה שונה פר מוסד או פקולטה אז אשמח לדעת איך זה איפה שהכרתם.
מישהו יודע ממקור "ראשון" או אפילו "שני"(אבל וודאי) איך זה באמת הולך מאחורי הקלעים התקשורת ביניהם?
אני אסביר מה הכוונה:
לא אחת בקורסים נראה שלמתרגל אין מושג (או שיש מושג לא מספק) לגבי מה היו בהרצאות, ולמרצים בתרגול, וגם שכן יש.
לגבי תרגילים- לפעמים למרצים יש התמצאות טובה ולפעמים נראה שאין להם שום מושג מה יש בתרגילים אלא רק המתרגלים יודעים.
בקורסי תכנות נוצר מושג חדש : "צאר" של התרגילים, שהוא האחראי הבלעדי על התרגילים וכל הקשור אליהם , ובכלל לא מעורב בשום דבר אחר בקורס באותה שנה. לא מוזר?
אבל הכי מעניין-מבחנים. מצד אחד המתרגלים טוענים בתוקף(לפחות באוניברסיטה העברית) שאין להם מושג מה יש במבחן והמרצים לא מעדכנים אותם עד לרגע האחרון. מצד שני הם צריכים מתישהו להספיק לפתור אותו ולהכיר לעומק את כל התרגילים, כדי לענות לאנשים במבחן על בעיות למיניהם. סתירה?
ולגבי בדיקת המבחנים-לא ברור מי בודק בפועל ומי אחראי להחליט כמה פקטור יהיה או כמה מורידים על כל טעות.
אז קיצר אם מישהו יודע אשמח להסבר "חלוקת אחריות" לגבי:
1. מה יש בתרגול לעומת מה יש בשיעור -מקרים של הגדרות סותרות או תיאום טוב/רע.
2. תרגילי בית-מי כותב אותם, כמה המרצים מעורבים או שזה נטו המתרגלים? מי כותב את הפתרונות שלהם?
3. מבחנים-מה ששאלתי.
ואיפה המרצה האחראי נכנס לעסק? יש בעברית מקרים שהמרצה האחראי בכלל לא מלמד באותה שנה! אז במקרה כזה נראה לי לא סביר שהוא יתערב בכתיבת המבחן שהוא לא יודע מה בדיוק הלך בהרצאות והתרגולים מקרוב.
אם התשובה שונה פר מוסד או פקולטה אז אשמח לדעת איך זה איפה שהכרתם.