אשמח לקבל ייעוץ לגבי משהו

mcroyal1

New member
אשמח לקבל ייעוץ לגבי משהו

הממ אז ככה בגדול אני נמצא כרגע בצבא קרוב לשנה, אני משרת בתפקיד מאוד חפשני ויש לי אפשר לומר המון המון זמן לעצמי.
אני בערך משעה 16:00 בבית, ובזמן שאני בבסיס אני לא עושה יותר מדי..
בגדול חברים כל הזמן ממליצים ולוחצים עלי להתחיל תואר בפתוחה ואז לעשות אפיק מעבר לת"א או טכניון נגיד...
הקטע הוא שאני מעדיף ללמוד מא' עד ת' במקום מכובד ויוקרתי מספיק ולא לעשות את השנה הראשונה בפתוחה שהיא נחשבת לאוניברסיטה סבירה מינוס...
מה גם שאני חושב שעדיף בסיס מתמטי ופיזיקלי חזק וטוב שמקבלים בשנה הראשונה..(אני בונה על הנדסה ) כי בסיס חזק הולך איתך תמיד וזה חשוב לאחר כך.. אני לא יודע עד כמה אני יוכל לרכוש בסיס חזק מהפתוחה זה קצת סיכון.

מה לדעתכם על כל הקטע הזה? האם באמת עדיף להתחיל תואר פתוחה ואז לעשות אפיק מעבר? או שהטענות שאני העלאתי גם חשובות? כי אני לא רוצה להתפשר על שטויות סתם כי יש לי מלא תש בצבא... מעדיף לעבוד כבר ולעשות פסיכומטרי בזמן הצבא וזהו.. את הלימודים להשאיר לאחר כך לעשות אותם כמו שצריך.
 

antreprize

New member
בתור אחד שעשה בדיוק את המסלול הזה

אני חושב שהלימודים בזמן הצבא גם היו מעניינים, גם ברמה סבירה (הפתוחה יותר טובה במתמטיקה ומדמ"ח, הפיסיקה סבירה שם) ונותנים בסיס טוב, וגם השירות הצבאי היה יותר נסבל ככה.
 

reload00711

New member
תגובה

אולי תעשה מכינה פשוט , אם אין לך רקע יהיה לך קשה שם
אגב , מה עם החברה בצבא יצחקו עלייך שאתה לומד ויסתכלו עלייך מוזר,
זה לא משהו שיכול להפריע לך?
 

oromer

New member
מנהל
אפיק מעבר מול אלטרנטיבות

אפיק מעבר מומלץ רק אם יש לך מספיק זמן להשקיע. אני לא יודעת כמה כוח, וזמן תוכל להשקיע. אבל אני מניחה שזה לא יותר מקורס אחד בסמסטר. מהסיבה הפשוטה שתצטרך ציונים די גבוהים כדי לעבור. תוכל לנסות סמסטר אחד ולראות איך הולך לך.
האופציה השנייה של לחסוך כסף ולעשות פסיכומטרי גם טובה.
שתי האלטרנטיבות יכולות לחסוך לך זמן.
כמה זמן נשאר לך עד השחרור? כמה קורסים תוכל להספיק?
האם הממוצע בגרויות שלך מספיק גבוה?
האם אתה חושב שתוכל להתקבל יחסית בקלות לאקדמיה או שתדרש לשיפורים?
 

DanK212

New member
אפיק מעבר

קודם כל, זה שנסגר פורום האוניברסיטה הפתוחה לא אומר שניתן להתחיל ללכלך עליה.
עכשיו תגיד: אתה לומד שם ועל כן מסנגר על המוסד.
זה נכון, אבל בוא נסתכל על העובדות היבשות.
בבסיס מתמטי ופיסיקלי איתן חשקה נפשך, נכון?
אז מעיון קצר ברשימות אפיקי המעבר לפקולטות להנדסה בטכניון ובאת"א תגלה שבכל המסלולים ניתן לעשות את הקורסים המקבילים לשנה א (בווריאציות כאלה ואחרות) באפיק המעבר. מכיוון שכל פקולטה/חוג קובעת במדוייק ובאופן בלתי תלוי את דרישות הקבלה על סמך אפיקי המעבר אז הדבר מהווה גושפנקא לכך שרמת הקורסים הספציפיים האלו באו"פ מהווים את אותו בסיס איתן, כלומר שאינם נופלים ברמת מהקורסים במוסדות האחרים.
זאת ועוד, אם תדקדק בפרטים ותבדוק סילבוסים של קורסים, תגלה שבכל הנוגע לאפיקי מעבר, המוסדות נוהגים כדרך בית שמאי. זאת אומרת שבהינתן האפשרות לכמה קורסים בנושא דומה, אך שונים בהיקפם/רמתם וכו' תמיד תלמד את הקורס הקשה יותר, גם אם במוסד אליו אתה שואף להתקבל הוא נלמד ברמה נמוכה יותר (ההבדל בין קורס למתמטיקה לקורס להנדסה ומדעים למשל).
לא זו אף זו, באפיקי המעבר יש מגבלה של ציון לכל קורס וציון ממוצע, זאת כדי שמוסד הלימודים אליו אתה שואף לעבור ידע מעבר לכל ספק שרכשת את הידע הנדרש. לעומת זאת ידוע הדבר שבקורסים קשים של שנה א רבים הסטודנטים שמתקשים ולעיתים עוברים את הקורסים הנ"ל רק בכמה נקודות. בעוד שכאמור באפיקי המעבר תדרש לציון של מעל 75 או 80.
לסיכום, בפסקה האחרונה טמון הכלב, זה אומר שבלימוד הקורסים לאפיק המעבר יש סיכון בכך שלא תגיע לציון הסף. ואז הפסדת זמן וכסף (רק זמן במקרה שלך, כי בכל מקרה אתה עדיין בשרות צבאי), למרות שיתכן כי תקבל פטור על קורסים מסויימים ובכך לצמצם את הנזק.
בהצלחה בכל אשר תבחר.
 

oromer

New member
מנהל
לא ברור לי מי לכלך על הפתוחה?

ואיך זה קשור לפעילותו של הפורום?
את עובדת בפתוחה? יש לך אינטרס? אולי את מנסה לעשות פרסום סמוי?

הבעיה באפיק מעבר- שחייבים לקבל ציון מסוים כדי לעבור.

לפותח השרשור- אתה יכול להתחיל ללמוד- לפי הזמן שעומד לרשותך קורסים בפתוחה. אחר כך גם היא לא תקבל מספיק, אם תעשה פסיכומטרי ותתקבל תוכל לקבל עליהם פטור ולחסוך זמן.
 

DanK212

New member
תגובה

"...לא לעשות את השנה הראשונה בפתוחה שהיא נחשבת לאוניברסיטה סבירה מינוס..."
&nbsp
ראשית אני גבר ואני רק סטודנט. שנית הציטוט הנ"ל מהווה לכלוך לכל דבר ועניין.
שלישית הוכחתי בהודעה הראשונה שלי שגם אם נניח שהרמה הכללית באו"פ נמוכה, עדיין הרמה של הקורסים באפיקי המעבר אינה נופלת במאום מרמתם באוניברסיטאות אחרות, כך שהשואל יקבל "בסיס מתמטי ופיזיקלי חזק וטוב שמקבלים בשנה הראשונה".
לגבי הצורך לקבל ציון מסויים כדי לעבור (שהוא הרבה מעל לציון עובר בקורס) גם התייחסתי.
איני רואה בזה בעיה כלל וכלל, אדרבה, הצורך בציון די גבוה מעלה את היוקרה של אפיק המעבר. ובצד המעשי, אם נניח שיש קורלציה בין ציון בקורס לידיעתו אז גם מבטיח שמי שיתקבל ידע את החומר בצורה מניחה על הדעת, מה שיחזק את ה"בסיס מתמטי ופיזיקלי" שלו.
 

oromer

New member
מנהל
חלק מהרעיון של פורום הוא שיש מגוון דעות

מי שמחליט ליטול חלק בפורום צריך לדעת להכיל דברים מנוגדים ממה שהוא חושב.
הדבר מאפשר ללמוד, להחישף לדעות נוספות שיאפשרו לקבל החלטה מושכלת יותר
 

rot333

New member
הגישה שלך

ראשית אני חייב לומר שאני לא לומד באוניברסיטה הפתוחה, אך נחשפתי למספיק חומרים שלהם (כולל הרצאות באינטרנט) כדי לחוות את דעתי (אני לומד הנדסת חשמל באוניברסיטה "מובילה" בארץ).
קצת מוזר לי שאתה אומר שהרמה בפתוחה לא גבוה במקצועות מתמטיים מבלי שפתחת ספר לימוד ומבלי שאתה יודע כלום ושום דבר על מתמטיקה אקדמית.

במקומך, הייתי שואל את השאלה כך:

"האם הרמה בקורסים X Y Z באוניברסיטה הפתוחה שקולה לרמה באונברסיטאות מובילות אחרות בארץ?"

לשאלה כזו ראוי להתייחס.
התשובה לכך היא שלרוב המוחלט כן.
 
למעלה