האם השילוב של כלכלה-מנהל עסקים באמת טוב? ומה עושים איתו?

danwacker

New member
האם השילוב של כלכלה-מנהל עסקים באמת טוב? ומה עושים איתו?

היי אני רוצה להתחיל ללמוד שנה הבאה (אוק 17) כלכלה מנהל עסקים ויש לי כמה שאלות למי שכרגע לומד ומי שכבר למד וכרגע בשוק העבודה:

1. באיזה אוניברסיטה הייתם ממיליצים ללמוד? מבחינת גמישות, אוירה, אנשים וחוויה סטודנטיאלית? הייתי שמח אם הייתם כותבים את החוויה האישית שלכם מאיפה שאתם לומדים מבחינת כל האספקטים

2. האם לא מדובר בתואר חרוש ומאוס שיש בו הצפה משמעותית וכבר אין באמת מה לעשות איתו אחרי הלימודים?

3. הרבה אמרו לי שמכיוון שלא לומדים ומתקמעים במשהו ספציפי מדובר בתואר מאוד כללי ולא יעיל. מהם העבודות שבסופו של דבר נכנסים אליהם אחרי התואר הזה?

4. מי שכבר סיים, במחשבה שניה הייתם לומדים אותו? או שמשלבים משהו אחר עם כלכלה (כמו חשבונאות, שמאות) על מנת להפוך את התואר ליעיל יותר גם אחרי הלימודים ושיהיה מקצוע מסוים ביד?

תודה רבה מראש וסליחה על החפירה :)
 

nofi1456

New member
שאלת הרבה שאלות כואבות

אני לומדת כלכלה ומנהל עסקים באוניברסיה העברית (מתחילה שנה ב').
1.מבחינת גמישות - אל תבוא לעברית. אף אחד לא גמיש איתך פה.
מבחינת האווירה והחוויה הסטודנטיאלית - אתה צריך ליצור את זה. אם תחליט שאתה יוצא הרבה ומטייל בעיר ומכיר הרבה אנשים ולומד בקבוצות, אז יכולה להיות אחלה אווירה. אני אישית העדפתי לחרוש את החיים שלי ובקושי לצאת, אז פחות הרגשתי את האווירה.
אבל האמת שאני ממש מרוצה מהאנשים פה. באמת איכותיים..כאלה שכיף לדבר ולהתחבר איתם.
ובכל מקרה הייתי ממליצה לך ללמוד באוניברסיטה העברית או באוניברסיטת תל אביב..רק בגלל היוקרה שהם מוסיפים לקורות חיים (יש כאלה שיטענו אחרת ממני - שיגידו שיש עוד אוניברסיטאות/מכללות טובות, אבל זו דעתי).
2-4. אכן, התואר חרוש ומאוס והשוק מוצף בכלכלנים.
ומוצף בעוד מליון מקצועות אחרים.
אם זה השיקול העיקרי שלך בבחירת מסלול הלימודים - לך ללמוד הנדסה..
אם נגיד תלמד כלכלה-חשבונאות - העברית נותנת לך המון אופציות לסגור התמחויות אז הכניסה של לשוק העבודה היא די מובטחת.
אם תלמד כלכלה-סטטיסטיקה, יש אפשרות להמשיך לתואר שני בסטטיסטיקה, ומשם יש כמה אפשרויות נחמדות (שמעתי משהו על אקטואריה, אבל זה קשה).

בכל מקרה, אני עדיין לא יודעת מה אני הולכת לעשות עם התואר הזה..אבל אני רק בתחילת הדרך, ככה שאני לא יכולה להגיד לך מה באמת קורה בשוק ומה ארגיש בדיעבד לגבי הלימודים האלה.

שיהיה בהצלחה :)
 

danwacker

New member
תודה רבה! עוד כמה שאלות ברשותך-

האונ' העיברית היא אחת האופציות שחשבתי עליהן מאוד ברצינות. שיררתי בירושלים שלוש שנים ואמרתי שאולי אני רוצה את השנים מהאונ' לעשות במקום אחר. אבל מאוד אהבתי את העיר! שיקול נוסף הוא העניין שאני גר במרכז. האם ידוע לך כמה עולה מעונות או דירה קרובה? את מכירה אנשים שעשו זאת? ועוד שאלה - כמה פעמים בשבוע את לומדת? ומהם השעות פחות או יותר?
והאם יש בכלל זמן ל"אווירה סטונדיאלית" בתואר כזה באוניברסיטה? או שזה סתם סלוגן נחמד שלא באמת משקף את המציאות מכיוון שצריך ללמוד רוב הזמן ושבזמן הפנוי שיש אתה רוצה קצת שקט?
תודה רבה!
 

nofi1456

New member
כמה תשובות


האמת שאני ממש אוהבת את האוניברסיטה אבל ממש שונאת את ירושלים, אז אם אתה אוהב את העיר יהיה לך הרבה יותר כיף ממה שלי כיף :)

בכל מקרה - לגבי מגורים -
אני גרה במעונות. השנה שילמתי 1300 ומשהו על הדירה עצמה, 70 ומשהו ארנונה ועוד חשבונות...בערך סביבות 100 ש"ח ממוצע לחודש..
יש מעונות קצת יותר יקרים ויש מעונות קצת יותר זולים - זה תלוי באופי המבנה, עם כמה שותפים אתה בחדר (אם בכלל) וכו'. אבל לדעתי מעונות לא יעלו על 1500-1600 בחודש (ההכי יקרים).
דירות - אפשר למצוא במחירים די טובים. לדעתי לא בפחות מ1500-1600 אבל אני לא כל כך בקיאה בדירות רגילות, העדפתי ישר את המעונות כי יש בהם הרבה ערך מוסף.

השעות והימים די תלויים בך - אתה זה שמרכיב את המערכת. כמעט תמיד יש אופציות בחירה בין השעות/ימים/סמסטרים/שנים (תלוי באיזה קורס) ואתה משבץ את הקורסים במערכת לפי מה שנוח לך. השנה יצא לי ללמוד בסמסטר א' 3 ימים בשבוע ובסמסטר ב' 4 ימים בשבוע..שנה הבאה העמסתי המון קורסים בכוונה, אז יוצא לי בשני הסמסטרים 5 ימים בשבוע. מישהו שלומד איתי גם כלכלה ומנהל עסקים ומתחיל גם שנה ב' כמוני, לומד השנה 3-4 ימים בשבוע בכל סמסטר, כי הוא דווקא העדיף להקל על עצמו השנה (נגיד, לדחות חלק מהקורסים לשנה ג'). הכל באמת תלוי בך.
השעות...משתנות. לפעמים מתחילים ב8 בבוקר ולפעמים מסיימים ב22:00 בערב. ולפעמים שניהם קורים באותו יום..
אבל לפעמים ייצא לך שיש חלון בין שיעור לשיעור, אז יש זמן לאכול/לנוח.
אווירה סטודנטיאלית - יש זמן. אני קצת לוקחת את הלימודים קשה מידי אז פחות השקעתי השנה בחיים חברתיים, אבל מוצאים את הזמן.
אגב..אחרי שתתחיל ללמוד, אתה תבין שהשקט שאתה רוצה בזמן הפנוי שלך הוא לא בהכרח שקט טכני..זה יותר שקט מנטלי. גם לשבת עם חברים בפאב או בים אחרי שבוע עמוס בלימודים, זה שקט..

אם יש לך עוד שאלות אז בכיף :)
 

oromer

New member
מנהל
השאלות שלך בהחלט במקום

כלכלן/ אנליסט זה מקצוע. רק שהוא באמת מוצף בכלכלנים. מה גם שהדגש הוא מאוד תיאורטי ופחות מידי פרקטי. ולכן קשה להשתלב.
אני אסביר: ללמוד מבוא למקרו זה חשוב מאוד לאנלסיט, כי הוא צריך לדעת באיזה אופן מדדים שונים משפיעים על הפירמה.
אבל בסוף, לא מספיק ללמוד את התיאוריה. צריך פרקטיקה. אז היו מספר קורסים פרקטים. היו קורסים ששילבו גם תיאורה וגם פרקטיקה.
אבל בסוף זה היה מעט מידי. קשה לי לדעת כמה קשה יהיה לך למצוא עבודה. אבל כבר כלכלה וניהול, אז הייתי בודקת את השנתונים, ומה היצע הקורסים, האם יש התמחות, האם יש התנסות במקומות תעסוקה?
יש לי מספר הצעות:
1. הרעיון לשלב עם עוד תחום יכול לעזור. אבל גם יכול שלא. ברמת העיקרון, יש הצפה של אקדמאים. אז חוץ מכמה מקצועות שחסר, זה כנראה לא יהיה פשוט. אבל זה יכול להקל. לכן תשקול מה מעניין אותך.
2. מוסד הלימודים חשוב מאוד. התפיסה שאוניברסיטה טובה יותר ממכללה, עדיין נכונה, אך הרבה פחות ממה שבעבר. יהיו מספר מעסיקים שיעדיפו בוגרי אוניברסיטאות אבל הם יחסית מעטים ממה שאני יודעת.
3. אם כבר הולכים למכללה- עדיף ללכת למכללה שמעניקה כלים פרקטים.
אני לא יודעת מספיק, אבל הבנתי שלבינתחומי יש כלים לא רעים בכלל.
לכן שווה לבדוק, את השנתון של התוכנית/ חוג שרוצים ללמוד, לדבר עם סטודנטים באותה תוכנית ולשאול. למשל יש מקומות שיש קליניקות ופרקטיקות
 

anunimi1231232

New member
אני לומד בבן גוריון

ואני לא ממליץ ללכת לשם. אני לומד תואר במדעי החברה וההווי נורא תלוי על השנתון שאתה נופל עליו. אני לומד בחוג די קטן והוא מזעזע מהבחינה החברתית. יש כאלה שמאוד מרוצים בחוגים אחרים.
אני אישית לא בטוח שאשאר בבש לתואר שני ואם כן זה יהיה נטו מסיבות כלכליות.
 

nofi1456

New member
האמת שזה די מפתיע..בן גוריון ידועה בתור אוניברסיטה חברתית

ואתה השני שאני שומעת שהוא לא מרוצה.
חבר טוב שלי לומד בבן גוריון וגם לא ממש מרוצה מהפן החברתי.
זה באמת תלוי על מי אתה נופל, אבל אפשר להגיד את זה על כל מוסד לימודים, אז למה דווקא לבן גוריון נהיה שם של חברה והווי?
 

oromer

New member
מנהל
בן גוריון ידועה ככזו

היות והרבה סטודנטים מגיעים מחוץ לעיר כדי ללמוד שם. מה גם שהבנתי שהכל די במרחק הליכה, מגורים, פאבים, אוניברסיטה.

אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל. למשל בלימודי הנדסה- אין זמן להינות מחיי חברה.
וכן יכול להיות שנתון בעייתי.
 

nofi1456

New member
צודקת..

אני חושבת שהבעיה אצל ידיד שלי היא שהוא נסע במיוחד בשביל ההווי החברתי. במשך השנה הוא זלזל באופן מובהק בלימודים רק כדי לצאת כל יום עם החברים שהוא הכיר שם.. בדיעבד גם לא כל כך היה לו כיף (כי באותה מידה הוא יכל להישאר בצפון ולצאת עם חברים שהוא באמת אוהב ולא עם אנשים שהוא לא בהכרח מחובר אליהם, ויצא רק כדי להגיד ״יש פה חיים חברתיים״), וגם הציונים שלו ממש נמוכים, והוא ממש לא לומד הנדסה, ולא משהו שקרוב לזה ברמת הקושי. יש הבדל בין ליצור אווירה חברתית למרות שבתכלס באנו בשביל התואר, לבין להפוך את זה למטרה עיקרית. לפותח השרשור- אתה נראה לי די סגור על העברית,האבל אם בכל זאת החלטת לשקול את בן גוריון, השרשור הזה לא אמור להבריח אותך משם. בטוחה שיש שם גם הרבה דברים טובים, אני לא כל כך מכירה שם את החוג לכלכלה אבל בטוחה שיש בו יתרונות וחסרונות כמו כל מוסד לימודים אחר..
 

oromer

New member
מנהל
חשוב לזכור מה המטרה של לימודים אקדמאיים

באים כדי לרכוש השכלה, כדי לקבל כלים. זו המטרה הראשונית לדעתי.
אני חושבת ששיקול חברתי הוא בהחלט שיקול חשוב שצריך לקחת בחשבון.
למשל לאוניברסיטת תל אביב יצא שם של מקום שבו כולם באים ללמוד ואז לעבודה, ולשאר העיסוקים שלהם.
יותר כיף ללמוד באווירה נעימה, יחד עם אנשים. שיש במי להיעזר. שבעתיד אפשר לעזור אחד לשני במציאת עבודה למשל.
זה מסגרת של 3 שנים לפחות. ולכן זו הזדמנות לרכוש חברים לכל החיים.
יש אנשים שיש להם מעגלי חברים, מהתיכון/ילדות, מהצבא, מהלימודים, מהעבודה. שווה להשקיע במערכות יחסים במיוחד כשלומדים באותו התחום.
אני גם שמעתי בפורום 20 פלוס, על צעירים שהשתחררו מהצבא, ולא בקשר עם חברים מהתיכון ומהצבא, והם מרגישים בודדים. מאוד. האקדמיה מעניקה מסגרת אינטנסיבית אחרונה, שבה רוב האנשים פחות או יותר בני גילך, ואפשר לצור קשרים נוספים.
מה שכן, לזלזל בלימודים, או להתחיל ללמוד לא בשביל ללמוד, זו החלטה בעייתית מאוד. מעבר לבזבוז כסף, זמן, רוב האנשים באים כדי ללמוד. קשה לי להאמין שיש הרבה אנשים שיזרמו איתו בלבלות כל הזמן.
 

danwacker

New member
ואו! תודה רבה לכולם על המענה המעולה

אני לגמרי מבין את הנקודות שאמרתן לי, חשוב לי לחדד כמה דברים:
&nbsp
1. למען האמת, אני יותר נעול על אונ' תל-אביב חח בעיקר כי נראה לי נחמד יותר לגור בתל אביב. אחת הסיבות זה גם כי אני הומו ואני חושב שההווי שם בקהילה כנראה חזק יותר (למרות שאני בטוח שגם בירושלים ות"א יש נציגות לא רעה בכלל.. אבל ת"א זאת בכל זאת ת"א...)
&nbsp
2. ברור לי שכל השוק מוצף בכמעט כל התחומים (חוץ מכל מיני הנדסות ומדעי המחשב למינהם, שגם זה אם תשאלו אותי עניין של זמן...) ולכן באמת חשוב לי ללמוד משהו שמעניין אותי. עולם הכלכלה מאז ומתמיד קרץ לי ובייחוד השילוב שלו עם פסיכולוגיה. ללמוד פסיכולוגיה זה לא ממש פרקטי עבורי בייחוד לא עם כלכלה כי אתה יוצא בלי כלום משני הצדדים לפי מה שהבנתי אבל במנהל עסקים יש המון קורסים שנוגעים גם בפסיכולוגיה שמעניינים אותי (ככה לפחות ראיתי, זה נכון?) ולכן חשבתי על השילוב עם מנהל עסקים כי אני גם מכוון בעתיד לנהל (ברור לי שייקח לי זמן עד שאגיע אם בכלל לעמדה כזו וברור לי שזה נשמע הכי חי בסרט ולא מחובר למציאות אבל זה באמת הרצון והשאיפה שלי לעתיד). וכן אני מניח שאקבל במקרה הטוב כלים בסיסיים ובמקרה הרע שום דבר. אבל את המסמך שנקרא תואר עדיין צריך...
&nbsp
3. אני כן רוצה ללמוד באוניברסיטה ולא במכללה. גם מהבחינה שאין מה לעשות זה נחשב יותר (במיוחד בתואר כל כך מוצף כמו כלכלה מנהל עסקים שאז האפקט של איפה למדת אפילו מתחזק) וגם מבחינת השכר לימוד. לא נראה לי הגיוני לשלם 38,000 שקל לשנת לימודים בבינתוחמי, עם הכל הכבוד ויש כבוד.
&nbsp
4. אני נורא מפחד שאני צריך כבר להגיע לחלטה סופית על הלימודים. מישהו יודע עד מתי ההרשמה (הרגילה, לא חריגים) ויותר חשוב, מתי מתפרסם הסכם לשנת 2017? (לפי מה שזכור לי שלי 630 בערך וזה ממש על הנקודה בקבלה לאוניברסיאטות ככה שאני לחוץ קצת מזה..)
&nbsp
ושוב תודה רבה לכולם על העזרה! זה באמת מאוד עוזר
 

nofi1456

New member
עונה לגבי מה שכתבת :)

1. אני לא יודעת למה אתה מתכוון ב"נחמד לגור בתל אביב" אבל מההודעות הקודמות שלך היה נראה שאתה מתכנן למצוא דירה במחירים די סבירים...וזה..לא ממש יקרה. אתה יודע, תל אביב..
המעונות יקרים יותר בערך ב1000 ש"ח מהמעונות בירושלים ולא מקבלים אותם בקלות. בזמנו, התלבטתי בין העברית לתל אביב וכשביררתי על המעונות שם לא נתנו לי לראות אותם ביום הפתוח (אז איך אדע איך נראית הדירה ומה יש בה?? לא מתאים) וגם - מודיעים לך אם התקבלת או לא רק חודש לפני הלימודים. זאת אומרת - יכול להיות שאתה מתחיל ללמוד עוד חודש בתל אביב ופתאום אין לך איפה לגור..לך תמצא עכשיו דירה נורמלית עם שותפים סבירים תוך חודש.
אופציה שניה -
למצוא דירה, ולא להסתמך על מעונות. אני מראש ויתרתי על האופציה הזאת כי זה נראה לי לא סביר. מצד אחד, אם אני אחפש דירה קרובה לאוניברסיטה היא תהיה ממש יקרה (בכל זאת, צפון תל אביב), ומצד שני אם אני אחפש דירה בדרום תל אביב אז יש סיכוי שאמצא דירה במחיר סביר וגם יש כל מיני מלגות מהאוניברסיטה, אבל אז זה אומר כל יום נסיעות - שזה גם תשלום על נסיעות, וגם לעמוד בפקקים האדירים של תל אביב כל יום, וזמן הוא מצרך לא פחות מבוקש מכסף עבור סטודנטים.

2.הקהילה - אני לא כל כך בקיאה בנושא אבל אני כן רואה שבעברית יש נציגות מעולה לקהילה. יש קבוצות חברתיות שפועלות ויש נציגות גם באגודת הסטודנטים (האגודה השתתפה במצעד האחרון שהיה בירושלים). מעבר לזה אין לי כל כך מושג..

3.במנהל עסקים אכן יש קורסים של פסיכולוגיה (לא המון..יש כמה) אבל די מלמדים את הבסיס. כל הקטע בתואר ראשון במנהל עסקים הוא שאתה לומד את הבסיס של המון תחומים, ואם ממשיכים לתואר שני אז יש התמקדות בתחום מסוים (בנוסף לקורסי חובה).
לפי מה שתיארת זה נשמע שהכיוון שלך הוא באמת מנהל עסקים ופחות פסיכולוגיה (סתם לשתף - גם אני חשבתי פעם על פסיכולוגיה. נראה לי שזה אחת המקצועות הכי מעניינים שיש..אבל כדי להיות פסיכולוג בעתיד עם קריירה וכו' צריך תואר שני..וזה כבר ממש קשה..מעטים מתקבלים לזה).

4.לגבי הסכם של 2017 - בכל אוניברסיטה זה קצת שונה. מאמינה שלא יהיה הבדל עד כדי כך גדול אבל אם אתה אומר שאתה ממש על הנקודה בין קבלה לדחיה אז עדיף שתברר על כל מוסד לימודים בנפרד.
בכל מקרה, אני לא חושבת שיש כבר סכם ל2017 אבל כדי לברר בעברית אתה יכול לנסות במספר 02-5882888 - זה מספר של ההרשמה לעברית..אפשר לברר שם על כל מיני דברים, ואם הם לא יודעים אז אולי יפנו אותך למקום הרלוונטי שבו תוכל לברר.

 

oromer

New member
מנהל
עונה

1. אם אתה נעול על ת"א, אז נשמע שאתה כבר קיבלת החלטה.
בנוגע לקהילה הגאה- ברור שת"א זה המקום לקהילה. אבל בעוד מקומות בארץ יש אזורים של הקהילה. גם בירושלים וגם בחיפה היה מצעד הגאווה. לגור בת"א תוכל אח"כ. האם כסטודנט זו החלטה נכונה? מבחינת עלויות? מבחינת תכנית לימודים.
2. בנוגע לבינתחומי- אתה צודק. הם יקרים מאוד. מאוד. אני כבוגרת תואר שני בכלכלה- ומחפשת המון זמן עבודה. המון. לא בהכרח שהבינתחומי זה הבחירה האידאלית. אבל חשוב לבדוק טוב.
3. האפקט של איפה למדת לא מתחזק. פעם זה היה נכון. היום, זה הרבה פחות נכון
4. אתה יכול ללמוד כלכלה ופסיכולוגיה. אתה לומד כמעט את כל קורסי החובה של שני התארים. ותכלס אני מכירה משהי שעשתה את השילוב הזה והמשיכה לתואר שני בכלכלה. ביקשו ממנה להשלים שני קורסים שהיא עשתה תוך כדי.
 

nofi1456

New member
גם לי היה קשה להאמין

לא חשבתי שיהיו הרבה אנשים שיזרמו איתו על אופי כזה של לימודים..לצאת כל יום, ללמוד מעט וכו'..
והופתעתי. דוקא הייתה כמות לא מבוטלת של אנשים שכן עשו את זה. ככה זה היה נשמע מהסיפורים שלו.
בכל מקרה, הוא סיפר לי שהרבה מהחוג שלו עברו קורס/עברו אוניברסיטה/סתם נשרו מהלימודים...כלומר איבד כמה מהאנשים היותר קרובים אליו באוניברסיטה.
זאת תוצאה ישירה להתנהלות כזאת..הוא אומנם לא נשר והצליח לסיים שנה א' ומתחיל שנה ב', אבל עם ממוצע שהוא לא יותר מ70 לפי הסיפורים שלו, ואני לא יודעת מה יקרה אם הוא לא יתאפס על עצמו בשנים הבאות.
 

oromer

New member
מנהל
יש כאלה שלא באמת באו ללמוד

שמעתי על מישהי שעשתה תואר רק כדי לרצות את הוריה. והיא סיימה בממוצע 70.
חבל מאוד שאנשים מבזבזים זמן וכסף. מצד שני מכירה אנשים שהתנהלו נכון, ויצאו כל יום וסיימו מצטיינים. כך שהכל תלוי ביכולות ובאופן שבו אדם מנצל את הזמן שעומד לרשותו.
 

danwacker

New member
על איפה אתם מדברים? ת"א?

ועומר - איפה את למדת?
&nbsp
אני לא ממש נעול על ת"א. אני עדיין מאוד מתלבט בין ת"א לירושלים. את שניהם אני מאוד אוהב. אני גם מתלבט אם באמת זו החלטה חכמה לעזוב את הבית עכשיו. מצד אחד מאוד מאוד בא לי. מצד שני, לא חכם יותר בשנה הבראשונה להשאר בבית ולהקדיש את הכל ללימודים? דירה משלך/מעונות זה מן הסתם יותר כאב ראש...
&nbsp
מצד שלישי, נראה לי חוויה שונה לגמרי לגור לבד/עם שותפים במהלך הלימודים. אבל גם תלוי מי השותפים שלך, משהו שלא תמיד יש לך שליטה עליו...
 

oromer

New member
מנהל
בנוגע לחיי חברה- דובר על בן גוריון

אין תשובה אחת נכונה. ולכל אחד נכון משהו אחר.
לימודים זה חוויה. כמו שיש הוויה צבאית, ככה יש הוויה סטודנטיאלית.
וזה בסדר לרצות לחוות.
יש אנשים שמצליחים לשלב. בצורה מוצלחת אפילו.
זה קשה מאוד, להחליט שרק לומדים ולא מתאווררים מידי פעם.
אם אתה שוכר דירה- לפעמים יש לך שליטה על השותפים. אתה יכול להחליט שאתה שוכר עם מישהו. אתה יכול להחליט שלא בא לך לגור עם מי שנמצא עכשיו.
אתה צריך לדרג, ולהחליט מה חשוב לך יותר. מה פחות. על מה לא תוותר.
בכל מקרה- ת"א יקרה יותר. אם אתה מתכוון לבוא לת"א ולהשקיע המון בלימודים המון הווי של קהילה לא יהיה לך. יהיה אבל לא בהכרח באותו מינון שאתה רוצה
 

antreprize

New member
זה שילוב מיותר ולא פרקטי ולא משנה בכלל איפה תלמד.

לא יכולה להיות הצפה בתואר שמלכחילה לא היה לו ביקוש בשוק.
 

danwacker

New member
אז מה כן פרקטי? ולמה זה מיותר?

יש לך ניסיון אישי בתחום? או רק "שמעת"?
&nbsp
אשמח לתשובה קצת יותר מעמיקה ומנומקת ,במיוחד אחרי שאת זורקת 'פצצה' כזאת.
 

antreprize

New member
זה לא פרקטי כי זה לא מקצוע.

מנהל עסקים זה דיסציפלינה אקדמית, אף אחד בחיים (חוץ מאבא שלך) לא יקח אותך לנהל עסק כי למדת מנע"ס.כנ"ל לגבי כלכלה, נכון שיש מקצוע כזה כלכלן, אבל הוא לא בדיוק קשור לתואר.
&nbsp
ולכן שילוב של שני מקצועות לא פרקטיים הוא מיותר (נכון שלכלכלה יש ביקוש מסויים, אבל לא גדל במיוחד).
 
למעלה