שרשור היכרות - תשע"ג

GuestOfHonor

New member
שרשור היכרות - תשע"ג


אהלן אהלן!

ממש עוד מעט מתחיל הסמסטר הראשון של השנה האקדמית החדשה, ואיתו המסורת החשובה ביותר של חודש תשרי. לא, לא מדובר על תפוח בדבש. גם לא על ארבעת המינים ובטח לא על הקילוגרמים הנוספים של ארוחות החג, אלא על שרשור ההיכרות המסורתי של פורום סטודנטים!

זאת הפעם השמינית שאנחנו נותנים לכם הזדמנות להכיר את כולם - סטודנטים לעתיד, סטודנטים וותיקים וכאלה שכבר קיבלו את התעודה, משתמשים ששורצים פה מהעשור הקודם וכאלה שגילו את הפורום לפני שעתיים. ספרו לנו היכן ומה אתם לומדים, באיזו שנת לימודים אתם, איך אתם אוכלים את הקרמבו שלכם, ובעצם כל פרט אישי מביך או מסר לאומה שבא לכם לחלוק עם כולם.

כמה דברים לפני שנתחיל:
השרשור מחולק לפי מוסדות לימוד. האוניברסיטאות מופיעות ראשונות, ואחריהן שאר המוסדות בסדר אקראי.
שרשרו את הודעתכם בתגובה אל שם המוסד המתאים. אם עכשיו כבר חמישי בבוקר והוא אינו קיים ברשימה, פתחו הודעה ריקה עם שם המוסד בו אתם לומדים ושרשרו אליה.
נא לא לזבל את השרשור ולא לפתוח תתי שרשורים חברתיים ("גם את לומדת מדעי בעלי החיים? קבלי קישור לסרטון של חתול מנגן על צ'מבלו!") או לפרסם הודעות בשרשור זה מלבד הודעות ההכרות. הודעות שלא בנושא השרשור - יימחקו. אם ממש דחוף לכם, אתם יכולים בכיף לפתוח שרשור
נפרד.

תבלו!
 


אני לא יודע לאיזה תואר לקום ביום ראשון בבוקר...
לקבל החלטה זה קשה! וגם כשקיבלתי אני כל הזמן צריך לחפש חיזוקים לגביה.

לא ידעתי שאחרי כל הנאומים שלי לוותר על כלכלה יהיה כל כך קשה..
 
ולגבי הקרמבו

כיון שהביסקויט בקרמבו מתוק, אינו נאכל כטפל לקצפת, אני לוקח חתיכה קטנה מהביסקויט ומברך עליה בורא מיני מזונות, אחר כך אני מברך שהכל על הקצפת.
 

moomoy

New member
מה אתה לומד?

איזה החלטה היית צריך לקחת? (בתור אחד שלקח החלטה רצינית ולצערי ויתרתי על התואר שנרשמתי אליו השנה, כדי להירשם שנה הבאה לתואר אחר)
 
תגובה

לבחור בין כלכלה או חשבונאות כשילוב עם סטטיסטיקה. החלטתי על האופציה השניה מכמה סיבות:
א. רו"ח יכול להיות כלכלן אך לא להיפך.
ב. לאחר שיחת ייעוץ, הבנתי שזה לא מעכב לי את המוסמך שרציתי בסטטיסטיקה.
ג. תואר בכלכלה אני יכול להשלים באו"פ מקסימום אחרי הלימודים, זה רק מתוך עניין. לא בטוח שיהיה לי כח להתחיל לימודי חשבונאות אחרי התואר הראשון. זה מספיק מסלול ארוך.

על מה ויתרת? ומה נרשמת? קראתי הודעה שלך בפורום עבודה בהייטק, רק אני לא זוכר.
 

meijin007

New member
שנה ד' בסיעוד

סוף סוף שנה אחרונה.
נו אז מה אם יש לי כבר 166 נקודות זכות? עדיין יש לי עוד שנה שלמה. אוף.
קרמבו - בביס וחצי.
 

amird123

New member
מתחיל פיזיקה

*עתודאי
*סטוק של הרבה ווזלין
*לא אוהב קרמבו
 

iJיה

New member


הכותרת מתייחסת לכל שלושת הכוכביות.

אבל בכל מקרה, הרבה בהצלחה מחר, פיזיקה זה מעניין
 

DevilGirl92

New member


לא לומדת מדעים או מעריצה של מדעי המחשב, אז לא חושבת שאני אשתלב פה
 

antreprize

New member
אנחנו מקבלים בשמחה רוחניקים

שמקבלים בהבנה את מקומם בפירמידה.
 

GuestOfHonor

New member
אנחנו מקבלים בשמחה רוחניקים

נקודה.

המדמ"חניקים פה הם מיעוט קולני, זה הכל.
 

rigidid

New member
שנה ג' סיעוד

מוזר שאין את ההתרגשות של שנה ראשונה וקצת בשנה שנייה, מרגיש כמו עוד יום סתמי
 

iJיה

New member
מתחילה שנה א' במדעי התזונה

ולעניין הקרמבו:
את הקרמבו שלי אני אוכלת בסדר הבא: מקלפת ואוכלת את ציפוי השוקולד, אח"כ את הקצפת ואז את הביסקוויט (שבכלל לא טעים לי אבל בלעדיו קרמבו הוא לא קרמבו)
בעיקרון הקצפת הכי טעימה לי אז אני רוצה לשמור אותה לסוף, אבל עוד לא מצאתי ממש דרך אלגנטית לעשות את זה..

בהצלחה לכל מי שמתחיל מחר
 

PooKiPsiT

New member
אפשר לאכול עם סכו"ם!

מפרידים את הביסקוויט עם סכין ואז אוכלים את הקצפת בכפית
 

iJיה

New member
ייתכן ששכחתי להוסיף למילה אלגנטית את המילה

הגיונית

אבל יש מצב שאנסה את זה כי בסה"כ כפיות זה מצרך די נפוץ
 
לגבי מדעי התזונה

חייבת להזהיר אותך-
תחשבי טוב טוב אם את מספיק רוצה את המקצוע הזה
התואר- קריעת תחת. המון המון קורסים, חלקם הגדול קשים מאוד.
נניח ששרדת את התואר- מזל טוב. עכשיו את "רק" צריכה לעבור סטאז ומבחן רישוי של משרד הבריאות ותוכלי לעבוד כדיאטנית.
הסטאז- השיבוץ לסטאז נעשה בהגרלה. כן כן, כזו שבה שולפים פתקים מצנצנת. בגלל שיש יותר בוגרים ממקומות לסטאז- יש המתנה לסטאז. יש הרבה אנשים שצריכים לחכות לפחות שנה עד שהם מתחילים את הסטאז . כתבתי לפחות כי אני מכירה המון שמחכות גם שנתיים. לי היה מזל וחיכיתי רק 8 חודשים. מלבד מועד תחילת הסטאז, ההגרלה קובעת גם באיזה בית חולים תשובצי. כבר יצא לי לראות מקרים של ירושלמיות ששובצו בצפת וצפוניות ששובצו בירושלים. אה ואם תהיה- לא, לא משלמים נסיעות.
ואם כבר עוסקים בכסף- זה אישיו מאוד גדול בכל עניין הסטאז. משך הסטאז הוא חצי שנה. בחלק גדול מהמקצועות נהוג לשלם לסטאז'רים סכום קטן כלשהו. לא כך הדבר בעולם התזונה... את צריכה לשלם על הסטאז. כן כן, לשלם. 12 אלף ש"ח לתקופה של חצי שנה. ואת יכולה לשכוח מלעבוד בתקופת הסטאז- זה כמעט בלתי אפשרי. הסטאז משולב בלימודים (כלומר- מבחנים, בחנים, בחני פתע, עבודות להגשה ועוד שלל הפתעות) והוא מאוד מאוד מאווווווד עמוס. ונניח שאת כבר מצליחה לדחוס איזו עבודה עלובה במשמרות- באים אלייך בטענות על זה שאת לא מספיקה גמישה בשעות שלך.
נניח שבשעה טובה ומוצלחת סיימת את הסטאז- עכשיו את רק צריכה לעבור מבחן רישוי של משרד הבריאות. המבחן מתקיים רק פעמיים בשנה (כלומר עוד המתנה) וכמובן גם הוא עולה כסף. אוקי, נניח. אבל מה תגידי על זה שבאחד המועדים האחרונים אחוז הנכשלים היה כ-60% ? ולא פלא... אנשים שנבחנו אומרים שכל קשר בין הסילבוס למבחן לבין השאלות שבפועל מופיעות בו הוא מקרי בהחלט.
עד שלא עברת את המבחן את לא יכולה מבחינה חוקית לעבוד כדיאטנית/תזונאית/ווטאבר. אחרי כל אילוצי השעות והלחץ של הסטאז את נשארת רק עם אפשרות של עבודות במשמרות- כלומר מלצרות או מכירות פחות או יותר.
ועכשיו נניח ששרדת את כל זה וקיבלת רישיון עבודה כדיאטנית קלינית- את צריכה למצוא עבודה. כאן הבעיה היא לא מציאת עבודה אלא המשכורת שתקבלי. אם תעבדי בבית חולים למשל תקבלי פחות מ-25 ש"ח לשעה.
בקיצור- חשבת שאת מתחילה תואר ראשון שאפשר לעבוד איתו? את טועה ובגדול. קחי בחשבון לפחות 5 שנים של לימודים, קריעת תחת וחוסר יכולת מוחלט להתבסס כלכלית. עכשיו תחשבי שוב אם זה באמת שווה את זה.
במבט לאחור- אם הייתי יכולה הייתי בוחרת משהו אחר.

בהצלחה,
ממני, הסטאז'רית הממורמרת.
 
למעלה