ענף הפסיכומטרי פרוץ לחלוטין,שווה קריאה

כרגע הם המדד הכי טוב שיש, כפי הנראה

כולנו נשמח אם ימצא מדד יותר טוב, ואנחנו מייחלים לרגע הזה.
 
איך אתה יודע?

יש לך נתונים שמשווים מתאם בין שילוב של בגרויות + פסיכומטרי וההצלחה באקדמיה למתאם של מבחני כניסה מותאמים לתחום ספציפי לבין ההצלחה באקדמיה? המרכז הארצי טוען שיש מתאם של 0.65 בין שילוב של פסיכומטרי + בגרויות לבין הצלחה באקדמיה. זה לא נראה לך קצת נמוך מדי? ובנוסף, באב"ג כנראה לא מסכימים איתך. ע"ע סכם הנדסה.
 
נדמה לי שהמרכז הארצי טוען לפחות מכך

המרכז הארצי טוען שהמתאם בין ציוני שנה א' לבין ציוני סוף התואר הוא רק 0.75, אם אני זוכר נכון. ושהמתאם של הפסיכומטרי והבגרויות עומד על משהו כמו 0.55, אם אני זוכר נכון ולא 0.65 כפי שציינת. אם אנחנו מסכימים ש 0.75 הוא הסף העליון האפשרי למתאם הזה, אז 0.55 זה מתאם מצוין. אם באב"ג עלו על שיטה שנותנת חיזוי טוב יותר, ולו במעט, אז יש לאמץ אותה בכל המוסדות. אגב, בנוגע למבחני כניסה מותאמים לתחום ספציפי נזנחו בעבר בגלל סירבול יתר וכד'. (השיקול של העלות, ביחס הידוע של עלות/תועלת)
 
אף אחד לא אמר

שהציונים בסוף שנה א' מהווים את החיזוי הטוב ביותר האפשרי. אני לא מסכים לחלוטין עם הטענה הזאת. בתור בוגר תואר ראשון במדעי המחשב, אני לא חושב שיש קשר כל כך הדוק בין ההצלחה שלי בקורסי חדו"א ואלגברה למינהים, אותם לומדים בשנה א', לבין ההצלחה שלי בקורסים המתקדמים יותר. אני אפילו חושב שהמתאם הוא די נמוך.
 
אני לא מסכים איתך

אבל אם תציע הצעה, ויתברר שהמתאם שלה מוצלח יותר מהפסיכומטרי או אפילו מממוצע שנה א', אז אני בשמחה אאמץ אותה.
 
כמו שאמרתי,

בחינת כניסה שונה לכל תחום לימודים. זה נהוג במדינות רבות בעולם וזה עובד. עם כל חוסר הנוחות שבעשיית מספר בחינות אם אני רוצה לנסות להתקבל למספר מקצועות בעדיפויות שונות, אני מעדיף את המצב הזה על פני בחינה אחת שמתיימרת לנבא הכל. אני היחיד פה שבחינה אחת שמתיימרת לנבא סיכויי הצלחה באקדמיה ללא תלות במקצוע נשמעת לו מופרכת לחלוטין?
 

הייבי

New member
זה לא מסכל את מטרת השוויון?

כרגע יש כאן שרשור ענק שמדבר על אוזלת היד של הפסיכומטרי, איך הוא מפלה אנשים ממצב סוציואקונומי נמוך והנה אתם באים ומציעים להרבות במבחנים? יצירת מבחנים אינדיבידואלים לכל חוג רק תוסיף לפריחת מכוני ההכנה (כבר היום, להכין תיק עבודות לקבלה לחוגי אומנות, עיצוב וכו' היא תעשייה שמגלגלת הרבה מאוד כסף), למעשה, אדם שלא בטוח שהוא עומד ברף הקבלה במקום היום לעשות מבחן אחד ולקנות ערכת הרשמה יאלץ לקנות ערכת הרשמה ולהתחיל לשלם למספר רב של מבחנים ולקורס הכנה מתאים עבור כל מבחן ובסופו של דבר, ייקור העלויות עבור המרכז הארצי או המוסדות עצמם יגולגל על התלמיד- הלחץ שהבחינה עולה כסף, תדחוף את התלמיד לעשות קורס הכנה (בדיוק כמו שאנשים עושים קורס הכנה לפסיכומטרי מהחשש שלא יצליחו בבחינה מבלי לנסות פעם אחת ללמוד לבד) ובסופו של יום, התלמיד המסכן שלנו הוציא יותר כסף. איפה השיפור כאן?
 
המטרה היא

קודם כל לקבל את האנשים המתאימים ביותר, ורק אחר כך לדבר על איך עושים את זה בצורה שוויונית.
 

C H 4

New member
אבל איך אפשר לקבל את האנשים המתאימים ביותר

רגע שאתה מגדיל עוד יותר את הפערים בין מי שיש לו כסף למי שאין לו? זה רק יקבע יותר את ההצלחה של מי שמסוגל לממן מכוני לימוד לעומת אלו שבקושי מסוגלים לקנות ספר פסיכומטרי אחד וללמוד בבית.
 
ומצד שני,

היינו רוצים להעדיף אנשים שטובים בחשיבה כמותית וידע באנגלית בקבלה להנדסה ומדעים מדוייקים על פני אנשים שטובים בחשיבה מילולית ולא חזקים במיוחד בחשיבה כמותית. וזה כמובן לא מה שקורה בפסיכומטרי, לפחות לא במתכונתו היום.
 

d a p h n a

New member
אני אישית חושבת שכל אחד

צריך להיות בעל אוצר מילים עשיר ככל הניתן, בלי קשר למה שהוא לומד באוניברסיטה, אבל זה כמובן לא תפקידו של הפסיכומטרי.
 
ולדעתי

כל אחד צריך לדעת לוגיקה, סטטיסטיקה, הסתברות וקומבינטוריקה ברמה כמה שיותר גבוהה. אז מה?
 

the new L

New member
אתה יכול להסביר למה?

במיוחד למה כל אחד צריך לדעת קומבינטוריקה ברמה כמה שיותר גבוהה?
 

H20

New member
לי נראה שאתה סתם אומר את זה בשביל הויכוח

 
אני לא

אני אומר את זה בשביל להבהיר נקודה. לכולם רצוי שיהיה אוצר מילים סביר, ולכולם רצוי שיהיה ידע בסיסי בלוגיקה, קומבינטוריקה, סטטיסטיקה והסתברות (את יודעת, בשביל שכשהוא יקרא בעיתון שבממוצע לכל אדם שלישי יש X שידע שזה חסר משמעות). אין צורך להגזים ולומר שצריך לדעת כמה שיותר, אלא אם כן זה תחום שמעניין אותו והוא רוצה להתמקצע בו. אין שום סיבה בעולם שהיסטוריון יידע מה זה פונקציה יוצרת מומנטים, ואין שום סיבה בעולם שמתמטיקאי יבין את משמעות הביטוי 'אני טוען בחיטים ואתה משיב בשעורים'.
 

C H 4

New member
יש סיבה שמתמטיקאי ישראלי

יבין את משמעות המילים בשפת האם שלו. אני מסכימה עם דפנה בנקודה הזו.
 

C H 4

New member
דוגמה ל-למה זה חשוב

"שיער שחור מקשט את מצחך/ אינני זוכר אם כתבו כך בשיר/ מצחך ועיניך מלאי אור/ אינני זוכר אם חרזו כך בשיר/ מי שיזכה בך חייו יתמלאו שיר/ החלוק שלך עשוי מצמר ורוד ורך/ ואת עוטפת בו את עצמך בשעות הלילה/ אני לא רוצה להיות אחיך/ אני לא רוצה להיות נזיר שמתפלל/ וחולם חלומות עצובים על קדושה/ כשאת מולי". העניין המלא מופיע בסעיף 3 כאן.
 
למעלה