השתלמות רת"ם 3.5.2007 - צפון הגולן

ע נ נ ת

New member
השתלמות רת"ם 3.5.2007 - צפון הגולן

נפגשנו בראש פינה, וגילינו לצערנו שפרופ. שמידע קצת מאותגר הליכתית... כלומר, עם גבס על הרגל. כתוצאה מכך הסיור לא היה בקצב הרגיל - ואנחנו שולחים לפרופ. שמידע איחולי החלמה מהירה! להשתלמות הגיעו 7 מגולשי הפורום (כלומר, 7 שזיהיתי . נוכחות דלה יחסית...) - אבל האוטובוס היה מלא לחלוטין. מבחינתי האישית הסיור היה מאכזב. החלק של הר קטע בוטל מפאת קוצר זמן, וביער אודם בכלל לא הגענו לאיזור הסחלבים. אחד המשתתפים, שבא ברכב משלו, עצר בדרך לא רחוק מאיפה שאנחנו עצרנו ביער אודם והביא לנו משם דגימה של מרווה כחולה. למה לא הראו לכולם את המרווה? לא הבנתי. עדיין, למדנו הרבה וראינו הרבה - במיוחד אציין לטובה את ההסברים של יוסי לב-ארי, על האיזור מבחינה גיאוגרפית-היסטורית. בתמונה: שמידע מסביר על ורד הכלב, ביער מנצוריה
 

ע נ נ ת

New member
צלמתי חרדון ש"התפלל" לו בשמש

ובבית גיליתי שבעצם צלמתי צמד.
 

אורי ש

New member
לפתית מצויה

פרופ' שמידע הצביע על השוני שבין הלפתית והבקבוקון
 

ע נ נ ת

New member
פריחת הזית

שמידע העריך את מספר הפרחים על עץ זית קטן בכ-400,000. לפי מה שהוא הסביר, בשנה שעברה הוא ותלמידיו העריכו קבוצה של עצי זית - והגיעו לממוצע של 700,000 פרחים לעץ! יחד עם זאת, עץ ממוצע נותן 50 ק"ג פרי, כלומר - כ10,000 פירות בלבד. רוב הפירות הם עקרים, והנושא מעולם לא נחקר - למרות שהזית הוא אחד העצים הנפוצים בחקלאות באיזורנו.
 

ע נ נ ת

New member
תחנה שניה: ארמון האמיר בצומת וואסט

בצומת וואסט - הוא צומת האמיר - ניצבים שרידי ארמונו של האמיר פארוק שהוא ומשפחתו שלטו בשטח בזמן השלטון העותומני. הארמון היה בנין מרשים מאד, ולפי יוסי בן ארי - גם יפהפה, עם אריחי חרסינה מיובאים מספרד ועוד שכיות חמדה. היום, בחדר הכניסה גדל רוש עקוד:
 

ע נ נ ת

New member
נורית קושטא

פרי. הנורית ה"ז'לובטית" ביותר - גובה הצמח כ70 ס"מ! בעינות סומקה ראינו אותה גם פורחת. גם פה וגם בעינות סומקה, ראינו את נורית המלל הקטנה והמבריקה.
 

סאקרה

New member
תודה עננת,יש צילום של פרח הנורית?

למרות ה"קריז-סחלבת" עושה רושם שהיה איזון מעניין בין הצמח לאדם. להקשיב ליוסי לב-ארי בגולן/חרמון, זה תענוג צרוף.
 
למעלה