השתלמות רת"ם בעקבות מבשרי הסתיו

בז שחור

New member
השתלמות רת"ם בעקבות מבשרי הסתיו

ההשתלמות התקיימה אתמול בדגש על מבשרי סתיו (או מבשרי גשם, על פי גירסה נוספת). התחלה בנחל ראש פינה, והנשך בצפון הגולן - הר שיפון ויער אודם, ולבסוף, עמק מן בחרמון. השתתפו לא מעט מחברי הפורום, שמוזמנים כמובן להוסיף מתמונותיהם. תמונה ראשונה מנחל ראש פינה.
 

בז שחור

New member
חלמונית גדולה - עשרות אלפי פרחים

כולם המדרון הצפוני (מפנה דרומי). גודל ה"כתם" כ-200 מ' אורך וכ-50 מ' רוחב.
 

בז שחור

New member
הוראות הגעה לחלמוניות

א. מדרון החלמוניות מסומן במפת סימון שבילים של האזור. ב. יש ריכוז נוסף קרוב יותר לראש פינה, גם במדרון הצפוני של הנחל, אך בגובה רב יחסית מעל הנחל וגישה לא נוחה. המדרון תלול למדיי. נ"צ של הריכוז הגדול: 19904.26443 כדי להגיע נכנסים לראש פינה בדרך המובילה לבית הקברות (בדרום המושבה) וממשיכים עם הכביש עד מגרש חניה בפתח הנחל. אפשר ליסוע בדרך רכב פנימה (4X4), אך עדיף, כמובן, ברגל. מתחילת דרך העפר, אחרי כ-300 מ' מימין נמצא הריכוז הראשון. לריכוז הגדול, שהגישה אליו נוחה יותר (גם במדרון הצפוני), ממשיכים קילומטר נוסף במעלה הדרך לאורך הנחל, ונהנים גם מפריחת כרכום גיירדו, משירת אדום-החזה, מהמעיינות ומשאר תופעות הטבע הנלוות. בילוי נעים
 
הגישה הנוחה - דווקא לריכוז הקטן

בירידה מהריכוז הגדול חזרה לאוטובוס, שוטטתי קצת מחוץ לשביל הג'יפים. ממש מעל עין כדן (הניכר בכיפה הלבנה שעליו), במטע הזיתים במדרון הצפוני, יש פריחת חלמוניות. לא יותר מדי (רוב הפריחה היא אכן במדרון תלול), אך בהחלט נגישה. כרכום גיירדו ראינו על הגג של מבנה עין פינה. גם בריכוז החלמוניות הגדול, רוב הפריחה היא במדרון תלול.
 

סאקרה

New member
הצעת נגישות קלה למדרון התלול

ממשיכים מעט מערבה,אחרי התחלת השביל התלול ופונים ימינה,לדרך עפר ומיד שוב ימינה לשביל העולה לאורך צינור מים. (הצינור קבור בחלקו),השביל עולה לרוחב המדרון. כשמגיעים לתחילת חורשת האורנים השרופה,להסתכל שמאלה ולחפש עליה נוחה מעל קו הצינור - "חלמונלה" ענקית משתוללת.
 
האם זה מה ששמידע אמר בסוף?

הייתי צנוע הרבה יותר בהערכות - הערכתי את גודל האוכלוסייה ב- 2500 פרחים (לפי הערכה של 500 גושים ו- 5 פרחים בממוצע בגוש, כמובן לא הערכה מקצועית).
 

בז שחור

New member
נראה שהגזמתי. רק אלפים.

אם הממוצע היה כ-50 פרחים ל-100 מ"ר, אזי מדובר בכ-5,000 פרחים (כ-10 דונם), עם סטייה של כ-20% לכל כיוון, כלומר - 6,000-4,000 פרחים.
 

ע נ נ ת

New member
זה דומה להערכה של הגר -

היא העריכה את הכמות באלפים, ואמרה שכל מספר בין 3000 ל10000 יתקבל על דעתה, כשהיא נוטה לכיוון ה5000.
 

שיר ורד

New member
צפורנית מצוירת בנחל ראש פינה

צמח שבדרך כלל פורח בתחילת הקיץ, אבל גשמי החורף והחום שבא בעקבותיהם "בלבלו" אותו ובחודש האחרון הוא פורח במספר אתרים בארץ.
 
למעלה