השתלמות רת"ם בחרמון אתמול 8/6/06

../images/Emo51.gif על התמונות ובקשה

יש די הרבה תמונות בהם רואים שהפרח נקטף או הוחזק בידיים לצורך הצילום. אמנם מדובר בהשתלמות רת"ם, ובכל זאת עדיף כמה שפחות לעודד קטיף של הצמחייה, גם אם כבר נקטף בידי מישהו אחר - מוטב להתאמץ קצת יותר, ולצלם את הפרחים בטבע (מה גם שחלק מההשתלמות עבר בתחומי שמורת החרמון).
 

אבאשלטל

New member
../images/Emo45.gif , מצטרף לבקשה מקרב לב !

ומוסיף נימוק נוסף : אמנם על טעם וריח ... וגו' , אבל נראה לי שאסתטית זה הרבה יותר יפה לצלם את הפרחים גם אם לא ניקטפו , בלי כפות ידיים ואצבעות בתוך הפריים , מה דעתכם ?
 

גיאש

New member
../images/Emo70.gif מסכים בהחלט!

בראש ובראשונה מטעמי שמירת טבע וכמובן בהיבט הצילומי - לשם האותנטיות. דרך אגב - נכון שרקע שמים כחולים הוא חלק ויפה, אבל אפשר להצטייד בחתיכת בריסטול כחול-תכלת ולהניח על רקע הצמח המצולם. יתקבל אותו אפקט מבלי לפגוע בצמח.
 

סאקרה

New member
אני משיגה שמיים כשאני שמה את המצלמה

ממש מתחת לצמח ומפנה אותה כלפי מעלה. כך אפשר להנות משני העולמות. צמח במקומו ורקע מדגיש. לכל צלמי ההשתלמות- יצרתם כאן אלבום נהדר,שנכנס ישר לתיקיית המועדפים שלי. תודה.
 

BARmag

New member
עמדתי:

לגבי יד או אצבע בפריים: לעיתים יש בכך יתרון ולעיתים זו הדרך האחרונה להשיג צילום לאחר שצילום ללא יד לא התאפשר: יד או אצבע נותנים קנה מידה. נותנים רקע עוזרים בפיקוס מקטינים את הנדנוד של הפרח ע"י הרוח כשרואים אצבע או יד כנראה שאחד מהסיבות הנ"ל תקפות באותו מקרה. לעניין קטיף: אני משער שכולם בעד הקטנת הקטיף. את מצב הקטיף בהשתלמויות כולם מכירים. צריך לבקש מפרופ' שמידע שיבהיר ויביע את עמדתו ודעתו באופן מנומק ורחב. בכל אופן בהשתלמויות הפרחים עוברים מיד ליד ומצולמים. נקודה נוספת: לא לכולם יש עדשות מאקרו מיוחדות ויקרות המאפשרות צילום ברמה הכי גבוהה. במצב זה יש רק סיכוי נמוך לקבל צילום טוב לפרח במצבו הטבעי (ואני לא מדבר על תוצאה ברמה הכי גבוהה). נשמח לשמוע עוד דעות לכאן ולכאן (ולא רק לכיוון אחד)
 

אבאשלטל

New member
חחח... ברמג אתה מנסה לרמוז משהו ?

אתה מנסה לרמוז אולי איזה דעות אתה רוצה לשמוע ? אני מקווה שלא לקחת את הערותי באופן אישי . כי אני למשל לא זוכר אפילו תמונות של מי היו עם חלקי גפיים ורק זוכר שהיו כאלה , ושלי אישית זה תמיד מפריע מההיבט האסתטי . בנוגע לקנה מידה תמיד אפשר להיעזר בסרגל קטן שמונח בשולי הפריים וניתן אחרי שמזהים את הפרח גם לגזור ולסלק מהקובץ מבלי לפגוע באובייקט . נ. ב. גם לי אין עדשות מאקרו מיוחדות ויקרות .
 

noa500

New member
../images/Emo51.gif לכל מי ששלח תמונות, ושאלה

אחת שלי - לא ראיתי את הפרח הזה בשרשור כאן, ואין לי מושג מיהו.
 

שיר ורד

New member
בקשת הזיהוי היתה כנראה לצפורני

זהו צפורן קטן. המין צפורן נקוד, משתנה בהדרגה ואוכלסיתו בגולן נקראת צפורן ענף, ובחרמון צפורן קטן.
 
למעלה