בקשת זיהוי

גידי פ

New member
בקשת זיהוי

ביום רביעי האחרון בנחל קטלב, בין כמויות העתק של סחלב הגליל ומינים נוספים, פגשתי שלושה פרטים של סחלב קטנטן. מכיוון שהתשובה של שיר מתעכבת ואני נורא סקרן לדעת, הנה התמונות.
 

ihtiyar

New member
"זה" התכוונת לניאוטיניאה?

לדעתי זאת ניאוטיניאה תמימה
 

גידי פ

New member
לפי המגדיר הצהוב ולפי הספר של שיפמן

זה אכן זה. אבל מומחי רת"ם שראו את התמונות בקטן במסך של המצלמה, אמרו - גליל.
 
בגדול על מסך המחשב - נאוטינאה

הקובע צר מאד, והשפית מחולקת רק בקצה. הגודל הכללי והצבע (לא לבן אלבינו) -- הכל מצביע על נאוטינאה תמימה. ברכותי
 

א.א.אפל

New member
מציאה יפה! ותלונה על שמות צמחים

לוניאה, נוניאה, נאוניטיאה. אולי נמצא שמות קצת יותר שונים לצמחים שלנו? יש למישהו "טיפ" להבדיל בין השמות הדומים האלו? שיר פעם עזר לי לזכור את השמות בוצין, בויץ וקוציץ. למישהו יש רעיון בקשר לשלישייה הזו?
 

גידי פ

New member
נאוטיניאה - מקור השם בחוקר איטלקי

בשם Tineo. כנראה שהיה חוקר סחלבים - לא יודע.
 

גידי פ

New member
המשך בקשות זיהוי

לצערי אני לא מצליח להבחין בין דבורנית גדולה ודבורנית נאה. במגדיר של פייבורן ודנין - ההבחנה על סמך גודל צבע עלי העטיף, וגודל השפית. בספר של שיפמן - דבורנית נאה יכולה להיות גם עם עלי עטיף ורודים, אבל צורת השפית שונה (משולשת לעומת מרובעת בד. גדולה). ידוע שישנם גם בני כלאיים בין המינים. גידי נאמן עשה עבודת מסטר על בני הכלאיים, ומצא שאת רוב הפרטים שנדמים לנו כבני כלאיים, ניתן להגדיר כפרט "טהור" של אחד מהמינים. בני הכלאיים האמיתיים הם נדירים. האמנם??? האם בכל התכונות שהוזכרו יש מעבר רציף בין שני המינים? מהי התכונה החשובה ביותר להבחנה בין המינים?
 

גידי פ

New member
המשך

יש סתירה נוספת: בפרטים שמצאתי היום - דווקא באלה שהיתה להם שפית משולשת ועלי עטיף ירוקים - השפית היתה גדולה באופן משמעותי מאלה שהיתה להם שפית מרובעת ועלי עטיף ורודים.
 
למעלה