אירוח הדס שכנאי - שרשור שאלות

מה עמדת הירוקים ושאר חברי הפורום

לגבי התפוצצות האוכלוסין האיומה של חתולי הבית חסרי הבעלים ברחובות, חתולים שעקב האבסת יתר של אנשים חסרי אחריות מתרבים מעבר לשיעורים הזכורים לנו מדורות קודמים, הרבה מעל לכושר הנשיאה של הסביבה, חיים בצפיפות, סבל מחלות, מעבירים מחלות לחיות בר וטורפים עד סף הכחדה חיות בר קטנות בסביבה האורבנית והסב-אורבנית? אגב, החוק בראשון מתיר האכלה למי שיסדיר את הנושא ללא תשלום עם העיריה במקומות שאינם מפריעים לאדם ולסביבה [ או הפרעה מינימלית], מחסנים ומעקרים בסבסוד ניכר של העיריה ואוסר רק האכלה פיראטית תוך הפרעה לסביבה ולשכנים. צ.
 
עמדת רוב הגולשים

בעד בקרה על הנושא, הכוללת גם עיקור וסירוס - חלק מהגולשים (אינני יודע אם רוב הגולשים) תומכים גם בהריגת חתולי רחוב (אם כי מבחינת סדר עדיפויות, בעיית החתולים קריטית יותר לשמירת טבע בשולי העיר (חיפה בגבול עם פארק הכרמל, לדוגמא) וביישובים פרבריים, כמו עין גדי/מצפה רמון, מאשר במרכז תל אביב).
 

כרמית.

New member
מה עמדתכם בנושא זכויות חיות הבר

אל מול אינטרסים של החקלאים ומגדלי הבקר והעופות? במיוחד בנושא של זאבים, תנים, שועלים, אשר החקלאים מנהלים נגדם מלחמת חורמה ואף מקבלים לעיתים אישורים מהרט"ג לירות בהם? האם יש לכם הצעות מעשיות לפתרון הבעיה והתנגשות האינטרסים?
 
אזור התעשיה - מפרץ חיפה

לא שמעתי אף פעם מישהו "ירוק" מציע לפנות באופן מוחלט את איזור התעשיה של מפרץ חיפה. מדברים על טיהור הקישון, עונשים על זיהום למפעל זה או אחר, אבל לא על פינוי מוחלט. והרי זה כל-כך מתבקש. לא נראה לי שאני צריך לשכנע מישהו שמדובר באסון סביבתי בינלאומי, שהורס את האוויר, את הקרקע, את המים, את הנוף ואת הפוטנציאל התיירותי של המפרץ. ושזו הייתה טעות מלכתחילה להקים שם מפעלים. אז למה לא לתקן את הטעות אחת ולתמיד? האם מפלגת הירוקים מוכנה לאמץ תוכנית ארוכת טווח לסגירה מוחלטת של כל המפעלים שם? אני מדבר על סגירה מוחלטת, הריסה, ושיקום הקרקע והמים. זה כמובן לא אמור להיעשות ביום אחד - צריך למצוא פרנסה חדשה לכל העובדים, להעביר את המפעלים בהדרגה למקומות קצת יותר הגיוניים (נגב?), לבצע תוכנית קשה ויקרה לשיקום הקרקע והמים (וזה ייקח אולי עשרות שנים), אבל בכל מקרה להציב יעד - פינוי מוחלט של כל התעשיה משם. אה, כן - יש בדרך גם את העניין הזה של לחץ מצד התעשיינים העשירים והמקושרים שלא ממש מעוניינים לשמוע על התערבות בעסקים שלהם, גם כשהם מרעילים את האוויר שהילדים שלי ושלהם נושמים. אז האם אתם מסוגלים להרים את הכפפה הכבדה הזאת? ולא רק ללכת בצעדים קטנים? שוב - אני מבין שמדובר בעניין הדרגתי, אבל האם מסוגלים להצהיר שהיעד הוא פינוי מוחלט?
 

KOBAYASHI

New member
אפשר לשאול שאלה?

למה אתה חושב שהנגב הוא מקום הגיוני יותר לכל התעשיות?
 
תשובה על נגב

אני בכוונה כתבתי נגב עם סימן שאלה. אל תחשוב שאני תמים וחושב שחול לא מזדהם. אני גם לא חושב שצריך לקחת את כל איזור התעשיה ולהעביר אותו כמקשה אחת - הוא גדול מדי וצריך לפזר אותו למקומות שונים. אך בכל זאת - זה נראה לי קצת פחות נוראי לשים מפעלים במדבר מאשר ליד גבעות ירוקות, נחלים וים. אני לא מתיימר להיות מומחה לאיכות הסביבה, תעשיה, תכנון ערים וכיו"ב. פשוט גרתי בנשר הרבה שנים וכל בוקר התעוררתי וראיתי את הנוף המדכא של המפעלים, את האש והעשן מעל הארובות. כל כמה ימים שמעתי פיצוצים - חלקם כתוצאה מתאונות וחלקם מתוכננים, אך גם עליהם התושבים לא קיבלו שום התראה. מאות פעמים אטמתי את האף בנסיעות לעבודה דרך נחל הקישון וצומת וולקן. ולפני שמישהו שואל אותי - אני חושב שאסור לסגור שום מפעל לפני שמוצאים פרנסה חדשה לכל העובדים. אבא שלי גם עובד באחד המפעלים שם. וזה ייקח שנים ארוכות. אני מדבר על הצבת יעד לאומי.
 

KOBAYASHI

New member
מה שאני התכוונתי

זה שאין מקום הגיוני לתעשייה כבדה. לא בנגב ולא במפרץ חיפה ולא בשום מקום (אפילו לא רמת חובב). מה נעשה, ומסיבות היסטוריות התעשייה הכבדה במפרץ חיפה. שנינו מסכימים שא"א לסגור מחר בבוקר את כל המפעלים. הפיזור גם הוא לא נראה לי ריאלי במיוחד. אני חושב שהדבר היחיד שנותר זה לאכוף על המפעלים המזהמים עוד ועוד תקנות שיקטינו את הזיהומים, עד למינימום האפשרי, תוך שמירה על כך שהצעדים שהמפעלים ינקטו לא יגרמו להתמוטטותם הכלכלית.
 
שלום לכולם מהדס שכנאי

שלום, בראשית, ברצוני לברך את הפורום לרגל יום ההולדת השלישי לקיומו. וכמו כן, אץ עמית מנדלסון הפועל ללא לאות למען קידום נושאי שמירת הטבע בארץ ועל ניהול מקצועי של הפורום, ומע להכל, עמית נותן רוח גבית למפלגת הירוקים כל השנה ומסייע לנו רבות במידע. ועכשיו נצא לדרך שלכם הדס שכנאי המתמודדת כמספר 2 ברשימת הירוקים לכנסת ה- 17
 
הדס שלום.

אני קורא את תשובותייך ולצערי לא מוצא בהן עדיין ממש (צ'אנס! בכל זאת רק התחלה). לצערי, כנראה לא אוכל להמשיך כרגע, ואחזור מאוחר יותר בערב. בהצלחה וברוכה הבאה לפורום. חוזר ל"שאלת" פארק איילון ומדגיש- השאלה אינה על פארק איילון!
 
איחוד רשימות לכנסת ולרשויות מקומיות

האם תוכלי לספר למה כבר בפעם השלישית אתם לא מצליחים להתאחד עם אף מפלגה לקראת הבחירות לכנסת? אמנם עכשיו כבר מאוחר מדי, אבל למה לא להתאחד עם שינוי, עלה ירוק, תפנית, קדימה או עבודה ולהגביר את הסיכויים להיבחר? ולמה אין למפלגת הירוקים זהות כלל-ארצית ברורה בבחירות המקומיות? יש רשימות "ירוקים" בכל מיני ערים ולא ברור מי קשור למפלגה התל-אביבית ומי לא. אני למשל מכיר את חיפה ונשר - האם אבי בינמו ויונה יהב קשורים אליכם או שהם סתם קוראים לעצמם "ירוקים"? איחוד כוחות בין ערים שונות יכול להרים אתכם מעלה מעלה, ואם לא תעשו את זה תישארו מפלגה תל-אביבית קטנה ושולית.
 
הודעת סיום חלקית

תודה לכולכם על ההשתתפות הערה והשאלות המרתקות אני חייבת לדאוג מיידית לדורות הבאים ועל כן אתפנה לטפל בבתי הקטנה - ענבר!! בימים הקרובים אנסה להמשיך ולענות לשאלותיכם אפשר לפנות אלי ישרות [email protected] תהיו בטוחים שנושאים מהותיים מגיעים אלי באמצעות דרור עזרא הפורום שלכם משפיע עמוקות עלי ועל חברי למפלגה לילה טוב
 
האי-מייל לא עובד?

שלחתי שאלה, וקיבלתי תשובה אוטומטית משרת הדואר של עיריית תל-אביב (mail.tel-aviv.gov.il) שההודעה לא הגיעה.
 
תודה

כפי שציינתי, לצערי נאלצתי לפספס את האירוח. לצערי, לא מצאתי ולו תשובה אמיתית אחת לנושאים שהעליתי, וכך גם לנושאים רבים אחרים, שהועלו ע"י אחרים. דרור- אשמח אם יימשך הדו-שיח, והדס תשיב על השאלות. תודה על המאמץ
 

dror_me

New member
פרבור ושטחים פתוחים

לדעתי הדס ענתה לך תשובה אמיתית בנושא, מפלגת הירוקים נגד הפרבור, נגד הקמת ישובים חדשים. אנו מאמינים שעיקר האוכלוסייה צריכה לגור במרקמים עירוניים, ולשם כך איכות החיים בערים צריכה להיות גבוהה. כדי שאיכות החיים בערים תהיה גבוהה, דורשים בין השאר שטחים פתוחים, ניגשים ואיכותיים. אם רוצים לשמור על הטבע ולמנוע פרבור חייבים שבמרקמים העירוניים יהיו פארקים כמו בפארק איילון ופארק הירקון. לגבי פארק וטבע, להרבה אנשים דשא ודקלים הם טבע, הדרך הטובה ביותר לקרב את הטבע לאנשים היא לשלב בפאקים "טבע אמיתי". כמו שעשינו בהרצליה במרכז הפארק של 700 דונם תשמר בריכת חורף של כ100 דונם. תודה, דרור
 
תודה והמשך-

ככל הנראה כעת, לא אצביע לכם בבחירות הקרובות. איני רוצה לראות עוד פוליטיקאים חסרי תשובות בשרניות לבעיות. כפי שכבר ציינתי בעבר, מסמתמנת כאן מעין חבורה חביבה של חובבי איכ"ס, אשר מנסה לקפוץ על גל ולהצטרף לגדולים. אני חושב שבהחלט חשוב להכניס מפלגה סקטוריאלית כזו למשכן, אבל אני יותר מחושש מפוטנציאל הנזק חסר האחריות לו אתם מסוגלים (אולי הגיע השעה להקים מפלגת ירוקים, שתחליף את ...איך אמרת קוראים לכם? אולי תפנו את השם למפלגת ת"איכ"ס או משהו בסגנון). פנינות רוזנבלומיות למינהן (ושאר סלבריטיז חביבים), מקומם אינו במשכן אלא על במות הבידור. כיצד תשכילו לייצג את עמדותי כאשר אינכם "בעניינים" ואינכם בקיאים בחומר? (ככה נדמה לי לפחות). חוזר שוב- שאלות רבות לא נענו כאן (כנסו, דרור-הדס, עיינו, ותנו תשובות לעניין. תשובות "חלביות" כפי שנתתם יכול גם צחי הנגבי לתת!). עדיין אשמח לתשובות, ע"מ שנוכל לפתח דו-שיח. כרגע אין עם מי לדבר! לומר סיסמה פופוליסטית? די לזילות בית הנבחרים! לצערי זה מה שאתם עושים. אם אינכם מסוגלים לתקשר עם הסקטור "שלכם", כיצד תדברו עם סקטורים אחרים? מקווה שלא פגעתי באיש. איני אוהב "סביבונים"!
 

גל פר

New member
לעיט וליובל, ולכל השאר

ראשית, אני לא מתכוון לתקוף אף אחד מכם, ואם יצא ככה אני מתנצל - אני לא מכיר את פועלכם לעומק,ומגיב רק על סמך המועט מאוד מאוד שאני יודע מהפורום (ויכול להיות שאני טועה). אני לא הולך להצביע לירוקים ולא בגלל מה שכתבה כאן הדס (שמעתי את הדס בטלוויזיה ערב לפני, וכך החלטתי). הם עושים ועשו הרבה טעויות של טירונים (סופי צדקה??), ואני מסכים שיש סוגיות שבהם הם לא משכנעים די הצורך. אבל, ,עיט, לזרוק לפתחם את כל הצרות הסביבתיות שקיימות בישראל (בטון כתיבה קצת מתריס) ולצפות שהם יענו לך פתרונות כשיש דברים שאין עליהם פתרונות מוסכמים, זה קצת מוגזם. לגבי איכות סביבה (ודברי יובל) - אין מה לעשות. מלבד כמה מחלקות אוניברסיטאיות (שאני מאוד אוהב, שלא תבין לא נכון), כל שאר העולם רואה את העולם בגישה אנתרופוצנטרית. אז נכון שמירת שטחים פתוחים ומגוון ביולוגי זה דבר חשוב, אבל אל"ף אין לזה קהל (אין מספיק פרופסורים ומטיילים שיהוו כוח פוליטי מספיק כדי להכניס חבר מועצה לעירייה, ובטח שלא כדי להכניס חבר כנסת אחד או יותר). בי"ת - אין לזה כסף - יש מעט מאוד קרנות וגופים שיתרמו למחקרים שאין להם השפעה על האדם (הלוואי והיו). מי שתורם למחקרים כאלו כן רוצה לראות השפעה על האדם ולו עקיפה. ואיכות סביבה היא כן חשובה בעולמנו, דווקא בגלל היותה החוט המקשר בין האדם ומעשיו לבין שמורות הטבע ההולכות ומתכלות (לטווח ארוך של עשרות שנים המאבק על שטחים פתוחים הוא די אבוד.אבל לא אמרתי שאין להלחם אותו. הוא אינו מיותר), והתעסקותה בהפרדה בין שני העולמות. ודבר שלישי, כללי, לא מופנה אל אף אחד ספציפי. זה נורא קל לשבת בבית ולצעוק על אנשים שהם לא עושים דברים בצורה נכונה. אבל לפחות הם מנסים לעשות משהו.
 
../images/Emo45.gif../images/Emo31.gif

אני מבין את הרצון לקבל תשובות מלאות וכנות, ולא סיסמאות דמגוגיות. אני חש כמוך: גם אני מרגיש שסוגיות שהועלו בשיחה לא זכו למענה הולם, בטח לא לרמתם המקצועית של חברי הפורום. יחד עם זאת, יצוין שמדיונים קודמים עם דרור, ומהופעות בכנסים מקצועיים (ולא בתשקורת!) של הדס, ומהחלפות מסרים עם שניהם בשנה האחרונה, אני סבור שלמפלגת הירוקים יש תשובות אמיתיות לבעיות האלה. חבל שהן לא הוצגו כאן. אני מזכיר שעד היום נמנעתי מלהשתתף בכל דיון פוליטי שנערך כאן, ובכוונה איני חושף את דעותיי הפוליטיות. ובכל זאת, ראוי לציין שאשמח לראות את נציגי המפלגה בכנסת (עד מקום 4), הגם שהקול שלי כבר מובטח למפלגה אחרת.
 
למעלה