אירוח הדס שכנאי - שרשור שאלות

שלום הדס שכנאי וברוכה הבאה לפורום

מפלגת הירוקים שואפת להעלות נושאי איכות סביבה למקום גבוה יותר בסדר העדיפויות הלאומי. על חשיבות העניין אין ויכוח בפורום זה. יחד עם זאת, ישנם נושאים בוערים נוספים שחשוב לתת עליהם את הדעת, ובראשם הנושא המדיני. מתוך אתרכם: "הירוקים יקדמו את תהליך השלום עם שכנינו, עם העולם הערבי כולו, ועם שאר מדינות העולם בדרך של שלום ואחווה. כולנו חיים על אותה האדמה ולחופי אותם ימים. השלום יביא לשגשוג ענפי התיירות ולפיתוח קשרי סחר ותרבות עם המרחב סביבנו." הפיסקה הזו כללית ויכולה להתאים לקשת רחבה של דרכים ורעיונות מדיניים (בדומה לפיסקה אודות איכות הסביבה במצעי מרבית המפלגות האחרות). האם יש לכם קו מדיני ברור? האם תשבו בכל ממשלה שתקום ובלבד שיקודמו נושאים סביבתיים? האם יש לכם קוים אדומים משמאל או מימין? תודה על התשובות ואירוח פורה!
 

סמיאגול

New member
אני רוצה להרחיב שאלה זו

למפלגתכם יש תדמית של מפלגת שמאל מה שמרחיק מכם מצביעים ימנים (כמוני למשל). האם לא היה נכון להציב ברשימה אנשי ימין ושמאל בפרופורציה שווה על מנת למשוך מצביעים כמוני?
 

apolo23

New member
../images/Emo31.gifנושא שלא צריך להיות רלוונטי כלל

לאג'נדה שלכם! יש לנו מספיק גנרלים ומשכיני שלום בכנסת!!! אנחנו צריכים עכשיו אנשים שיעסקו אך ורק בקידום הנושא הסביבתי! כל זליגה לעניינים מאוסים וטחונים כמו הנושא הבטחוני יוריד מהמפלגה הזאת את זכות הקיום! קיום שממילא לא מובטח לה בוודאות (ע"פ הסקרים). יש פה משהו שנראה כמו דבר טוב! בבקשה לא לקלקל!
 
שאלה חשובה מאוד!

אולי לא רלוונטית לנושא הפורום, אבל בהחלט רלוונטית למערכת הבחירות. תפיסת עולם היא כללית והוליסטית, ואינה שלמה אם היא מתייחסת רק לפן אחד (רחב וחשוב ככל שיהיה) של סדר היום הציבורי. אין ספק כי נושאי איכות הסביבה ושמירת הטבע חשובים לכולנו, וההוכחה לכך היא עצם קיומו של פורום זה. יחד עם זאת, אולי יש מקום לציין את גישתה הכללית (בלי להרחיב!) של המפלגה בנושאים שונים: יונית או נצית? קפיטליסטית או סוציאל-דמוקרטית? מה יש למפלגה לחדש בנושא זכויות אדם? צדק חברתי? חינוך? דת ומדינה? וכו'. אין זו הבמה המתאימה, מה גם שהדס לא התכוננה להתקפה כללית זו, ולכן אקבל בהבנה חוסר רצון לענות על השאלות. גם בהינתן תשובה, אסתפק במילה אחת בכל תחום שציינתי, משום שזה אינו הנושא המדובר, ואינו תחום העניין הראשי של משתתפי הפורום. ובהזדמנות זו, תודה להדס, (ומזל טוב - מעט באיחור - על הולדת הבת!
)
 
רלוונטי בהחלט.

אי אפשר להתעלם משאר בעיות המדינה ולהתעסק רק בשמירת טבע. אני מניח שבראש מרבית יושבי הפורום הזה חלפה המחשבה להצביע לירוקים. אני לא יכול להצביע למפלגה שלא מביעה את עמדתה באופן ברור לגבי בעיות קיומיות. לעומת זאת, כניסה אל תוך הויכוח הפוליטי כבר לא מענייניו של פורום זה, אלא אם זה נוגע ישירות לשמירת טבע.
 
לדעתי...

רלוונטית השאלה... האם זה רלוונטי. אני למשל, הייתי מעוניין לראות בשלב זה, דווקא מפלגה שאינה בעלת מצע "בטחוני". מפלגה המצהירה כרגע, שאינה עוסקת בכך (=נמנעת בהצבעות על החלטות בתחום זה), ועוסקת רק בתחום זה. דיון בפני עצמו. כאשר תעלה מפלגת ירוקים אמיתית לשלטון (או תהיה מועמדת), אז "נדבר".
 
שלום בר קיימא

אילן שלום, קיימות כיום 3 מפלגות מרכז, שיש בניהן הבדלים דקים, בתפיסת העולם המדינית כולן התמרכזו בשנים האחרונות כך שאין אנו רואים צורך בקווים אדומים בהיבט הזה. אנו נשב רק בממשלה שתתחייב בפנינו לקדם את נושא ההגנה על הסביבה.
 

Triceratops

New member
האם תשבו בממשלה ימנית צרה?

ביבי - ליברמן - בני אלון - שכנאי יש סיכוי לממשלה כזו (בהנחה שממשלה כזו תהיה ירוקה למהדרין)?
 
מה כוונתכם ב"יום הגנת האילן"?

התוכלי לפרט את המשמעות הנגזרת מכך מבחינתכם, לגבי- מינים פולשים? אקליפטוסים? ייעור קק"לי? וכדו' תודה וברוכה הבאה לפורום.
 

dror_me

New member
עיט הנה ההודעה שלנו

ההודעה שלנו בנושא... בחור קשה אתה. שאנחנו לא בתקשורת אתה מתלונן ושאנחנו בתקשורת אתה גם מתלונן? אבל אני יודע שזה מתוך דאגה ואיכפתיות. תעקבו מחר בצוהריים באתרי החדשות, נפרסם את הרכב הרשימה שלנו, יש הפתעות. תודה, דרור
 
חלילה.

אני רק שואל. "להגן על אילנות" היא אימרה מאוד כוללנית. אני משער שאתה יכול להבין את הקונפליקט העלול להשתמע מכך. אגב, כאחד שאפילו לא החליט עם עצמו עדיין, אני שואל על באמת (ומחפש הנהגה בנושא זה)- מה דעתכם על האקליפטוסים?
 
אבל קיוויתי שההפתעה תהיה לטובה

את צור שיזף אתה מכיר? שאלה להדס- מדוע לא הצבתם ברשימתכם אנשים בעלי דעה מבוססת (ביסוס! לא איתנה), בתחום "הירוק"? כיצד נקבעת הרשימה? איך אסמך על דעתו של מס' __ ברשימה, כאשר ידרש לייצג את עמדתי? מצטרף לשאלה שנשאלת "בפנים"- מדוע כל הרשימה ת"א-יפואית (צור...). מדוע לא להציב נציג חקלאי, נציג מתנחל, נציג מעיירת פיתוח וכדו'? מצד שני, מי יודע, גם שוורצנגר הומלך.
 
זב"ח מול אקולוגיה

הירוקים חרטו על דגלם ערכי אקולוגיה וערכי זב"ח. לעיתים קורה שערכים אלו מתנגשים. הדוגמאות רבות אך אני מעדיף לא לדון בדילמות ספציפיות ולא להתעמק בשלל מחקרים ופתרונות יצירתיים. השאלה היא עקרונית - מה חשוב בעינייך, אקולוגיה או זב"ח? טובת הפרט או טובת המערכת האקולוגית בכללותה? הערה - פוליטיקאי טוב יענה תשובה בסגנון "שני הערכים חשובים... במקרה של קונפליקט נשאף לפתרון אשר ייטיב גם עם אלה וגם עם אלה...". בפועל יש להעדיף, לעיתים, ערך אחד על פני משנהו. אשמח לתשובה כנה בעניין.
 
+התייחסות לקונפליקט ספציפי ../images/Emo54.gif

כפעיל ותיק בשלושת התחומים המדוברים (איכות סביבה, שמירת טבע וזב"ח), אני מברך על השאלה של אילן, שאכן נמצאת במקומה. אודה לך אם לצד התשובה הכללית לאילן, תתני לי תשובה ספציפית רק לגבי מקרה אחד: נושא האכלת החתולים בראשון לציון. [למי שלא בעניינים: ראש העיר מאיר ניצן, שחייב לתפוס כותרת בעיתונות הארצית על בסיס חודשי, יזם חוק עזר עירוני לפני כמה חודשים האוסר האכלת חתולי רחוב בעיר. האכלת החתולים מתבצעת, כמו בערים אחרות בארץ, על ידי מתנדבים, בפינות האכלה מוסדרות, במטרה להיטיב הן עם החתולים והן עם התושבים (היעדר לכלוך ורעש). מנגד, עומדים שיקולי בריאות הציבור (עידוד בעלי חיים משוטטים ומטרד לתושבים) ושיקולי שמירת טבע (החתולים חודרים לנישות אקולוגיות סמוכות, והתרבות בלתי מבוקרת שלהם עלולה להפעיל לחץ על שלבים במארגי המזון). אוהבי החתולים מציעים פתרונות הומאניים של עיקור וחיסון, כנהוג בערים מפותחות בעולם. חוק העזר טרם יצא אל הפועל, בגלל שיקולים טכניים (אין שר פנים שישאר אותו).]
 
פשוט בדיחה

כל פעם הנשמות ה"טובות" מכניסות את האקולוגיה בתור הצדקה לרצח חתולים. לידיעתך חתולים בערים מועילים לבני אדם בהרחקת מזיקים כגון עכברים. חתולים נזונים משאריות אדם ולא ראיתי בעיר חיות בר פרט לכמה ניאטרדלים מקומיים שהורסים כל פינת טבע ובונים בה, ולהפתעתך הם הולכים על 2.
 
מסתבר שראייתך חלקית בלבד

גם בתל אביב יש חיות בר, ויותר מהן איפה שיש פחות חתולים. למשל - קיפודים, דרור הבית, בולבול, צופית שחרור, נקר סורי, דוכיפת ומינים "עמידים" יותר כמו עורב אפור, סיקסק ואנפית הבקר.
 
חתולים בעיר

לא פוגעים בבעלי חיים וזה הוכח אפילו במחקר האחרון של אונ' ת"א (שידועה ב"חיבתה" לחתולים) חתולים נזונים משאריות אדם, לפחות הרחומים בהם (שלא מבלים פה מסתבר)
 
למעלה