שלום לכולם אשמח לעזרה בזיהוי

גידי פ

New member
בוקר טוב אליהו!

בדיווחים מהנגב הצפוני הן מככבות כבר כמה שבועות... אבל היא יפהפיה, בייחוד מהחזית!
 

סאקרה

New member
שבועות?../images/Emo12.gif

בשפלה היו רק ניצנים סגורים ושני פרטים פתוחים.
 

איתי נ

New member
מה עם דבורנית הקטיפה?

היום בח' לובים בכרמל. ליד פורח אכסף מבריק. בהמשך הדרך הרבה סחלבים פרפרניים, וגם דינסמורית אחת.
 

גידי פ

New member
לא נשאר חייב...

הנה אחותה, היום בחניון רקית. מצאנו כעשרה פרטים, חלקים אכולים. אכסף מבריק בחורשת בית היערן, ליד עוספיה. פרפרנים לא חסר. דינסמור לא מצאנו... שמישהו יסביר לי, מה הקטע הזה עם לאכול את השפית של הדבורניות? הריח החזק שלהן הופך אותן לטעימות עבור מישהו?
 
../images/Emo207.gifראיתי היום פרג ראשון להשנה

דווקא בגן יד לבנים בת"א, המלא עתה בחרציות פורחות.
 

ע נ נ ת

New member
בשמורת קדימה כבר יש כמה וכמה פרגים

ובישוב קדימה פורחים גם פרגים וגם חרציות. אני מצרפת אירוס ארגמן מיוחד משמורת קדימה.
 
../images/Emo184.gifאירוס עם וירוס

ככה נראה אירוס שנתקף ע"י וירוס (המוזאיקה?) - הפגיעה הראשונה שנראית לעין היא איבוד צבע בכתמים בעלי העטיף העליונים. הוירוס מופץ ע"י כנימות. אולי קרבה לשטחי חקלאות הכניסה וירוס לשמורת קדימה?
 

שיר ורד

New member
גם בגבעות יקום ושמורת בני ציון

בגבעות יקום - פורחים גם זהבית שרונית, שום תל אביב, תורמוס ארץ-ישראלי,מרסיה יפהפיה, וכן מרבדים של רקפות וכלניות, מקור-חסידה תמים, רכפה לבנה, אירוס ארץ-ישראלי פרטים אחרונים . בשמורת בני-ציון - גם אזוביון דגול (3 פרטים) , זהבית שרונית, רומוליאה סגלולית, סחלב פרפרני, הרבה חנניות וכלניות, התחלה של שום תל אביב, צהרון מצוי , אירוס א"י - פרטים אחרונים, לשון אפעה קטנה - השנה האוכלוסיה די מצומצמת, וגם במקומות שמצאתי אותה, רוב הפרטים הוציאו רק עלים ללא עמודים נושאי מנבגים, רכפה לבנה, פרסיון גדול, קידה שעירה. הצד הדרומי והפסגה של הגבעה הצפונית ביקום נחרשו ולא השאירו סימנים לצומח היפה שהיה שם, עיקר אוכלוסיות אירוס הארגמן הנמאות במדרון הצפוני מזרחי והמערבי (דרומי) לא נפגעו עדיין.
 
חריש בגבעות יקום?

האם הכוונה לגבעה שנמצאת ממזרח לאגם יקום? אזור הפסגה עד כמה שאני זוכר היה פגוע בשנים האחרונות (שרידי כריית חמרה), והבנתי ממשה פרלמוטר מהחלה"ט (תושב יקום) שהמקום ישוקם. מה הכוונה ב"הצד הדרומי"? עיקר הצמחייה הטבעית בגבעה זה לאורך גבולותיה המערביים, הצפוניים והצפוניים-מזרחיים. מציע לשאול את יריב (אקולוג המחוז ברט"ג) מה קורה שם. לאתר יש חשיבות רבה ואין לעבור לסדר היום על פגיעה בו.
 

שיר ורד

New member
כן

אכן מדובר באותה גבעה והחריש הוא מהקצה הדרומי שלה כלפי צפון בחלק המרכזי שלה. לכן מרבית הצומח הייחודי והנדיר עדיין לא נפגע. שלחתי מייל לפקח האזורי, אך טרם קבלתי תגובה.
 

אורי ש

New member
פרגים ראשונים פרחו בית החולים

תל השומר ליד בנין הילדים ב - 23/1/06. דווח ברתם.
 
גם בגבעות שבין רחובות לנס ציונה

סמוך לבית הקברות של נס ציונה ראיתי כבר אתמול פריחת פרגים ותורמוסים.
 
למעלה