אירוח בפורום שמירת טבע

אירוח בפורום שמירת טבע

ביום שני, ט"ו בשבט, תתארח בפורום (ב- 18:00) גב' הדס שכנאי, מזכ"ל מפלגת הירוקים וחברת מועצת העיר תל אביב - יפו (מועמדת במקום מס' 2 ברשימת מפלגת הירוקים לכנסת ה- 17). שרשור שאלות ייפתח ביום ראשון בבוקר (בדגש על מפלגת הירוקים).
לדרור שסייע בתיאום האירוח המתוכנן.
 
../images/Emo127.gif../images/Emo45.gifבהצלחה.

לנשום עמוק. לטעמי, ממליץ לפתוח כבר היום פתח לנושאים, ע"מ לאפשר לה להתכונן. אולי יעברו אלו אליה אפילו, בעזרתו האדיבה של דרור. רק דגשון קטן (שאשמח אם יעבור אליה, ע"מ שתוכל להכין עצמה). בפורום גולשים מס' לא מבוטל של אנשים הבקיאים במהלכים, בתכנים וכן הלאה. איני מכיר את הדס, אבל- חדל קשקשת ברשת...
 
ראשונות, שלא אשכח...

אשמח אם שאלותי יעברו אליה מבעוד מועד, ע"מ לעסוק בכך בצורה כנה ואמיתית (דרור...?). הדס, כל הכבוד על הנכונות! - כיצד תקדמו את נושא השמירה על השטחים הפתוחים? פרדוקס משונה מצביע דווקא על פיזור היישוב (להבדיל מבניה לגובה למשל), ע"מ לשפר את איכות החיים והסביבה. המשונה כאן הוא דווקא הצורך לצופף בניה "כלפי פנים", ע"מ להימנע כמה שניתן מ"בריחה" החוצה. כאשר מביטים לטווח הארוך, פארק איילון למשל, הוא למעשה ביזבוז עתודת שטח חשובה לבניה, והאלטרנטיבה לכך היא גלישה "כלפי חוץ" של העיר "דן" (השאלה אינה על פארק איילון!!!). - האם תוכלי לתת סקירה קצרה על פועלכם ונקודת מבטכם בכל הנוגע לפיתוח הנגב בזמן הקרוב (דרומה עידן הנגב וכדו')? השתלבותכם בחלוקת עוגת התקציב, הכרותכם עם מובילי המהלכים וכו'. - האם תוכלי לפרט כיצד תקדמו את הטיפול בבעיות הממשק בין אוכלוסיות הדרוזים (למשל) לשמירה על השטחים הפתוחים (גליל עליון, צייד ועוד). - מי הם האקולוגים "בני ביתכם", עליהם נשענות חוות דעתכם בנושאים הסביבתיים? - כיצד תעצרו את העברת חירייה לנגב? - מהי עמדתכם בנושא הענקת סמכויות "רשות נחל" לרשויות הניקוז? - מהי עמדתכם ופועלכם בנושא חוק ארץ המכתשים? - שאלה מכשילה מעט אך מעניינת אותי התשובה- האם תפעלו לסגירת/העברת רמת חובב? - כיצד תקדמו את IUCN ישראל "של" פרנקנברג ותכשירו את השטח לכניסתם ארצה? - מהו חזונכם/תוכנית הפעולה שלכם בנושא השמירה על הניקיון בשטחים הפתוחים? כיצד תקדמו את נושא "הבעיה הבדואית"? המזבלות הלא חוקיות וכדו' - ג'יפאים רבים פעילים לקידום נושאים סביבתיים (רבים מאוד!!!). לאחרונה יצאתם בקמפיין כנגדם. כיצד בכוונתכם להציל את הכוח האלקטורלי החשוב הזה? - מהי עמדתכם בנושא הבאת מיליון וחצי תושבים נוספים לנגב (ע"פ התוכניות המדוברות?). זהו לבינתיים. הרבה תודה על המאמץ, ומקווה לתשובות אמיתיות. אם לא תהיה ברירה, אאלץ לשחק פינגפונג...
 

dror_me

New member
להזכירכם ../images/Emo17.gif

אירוח בפורום הוא דו-שיח ולא בחינת סוף סמסטר שנה ד בחוג לפילוסופיה. תודה, דרור
 
ללא ספק!

רק חשוב לציין, שטבילת אש כזאת היא חשובה למפלגה הנקראת "הירוקים", בפני ציבור בוחריה הפוטנציאלים. דרור- אני יותר ממאמין במפלגה שתספק את הסחורה! (במידה כמובן שתעשה כן). אגב, אמנם דו-שיח, אבל בהחלט מעין מבחן. הייתי מצפה לבקיאות ממנהיג. אין כאן שחיטת פרה, אלא קפיצת מדרגה בכל הקשור מהמעבר מת"א לישראל. את עזרתי הצעתי מס' פעמים ואני עדיין מציע, אבל אין בכוונתי להיות רכז תליית שלטים ומודעות (אולי בנוסף...). שוב- בהצלחה להדס. רוצה לקוות שאנו מאחורייך!
 
למה לא בחינה?

יש לכם מצע. יש (או אמורה להיות) לכם אידיאולוגיה. אתם מבקשים את קולות המצביעים- אז הגיע הזמן שתבחנו אם כדאי להצביע בשבילכם.
 
פארק איילון כמייצג לשטחים פתוחים

חשיבות של שטחים פתוחים במרכז הארץ היא הנגישות שלהם לתושבי המדינה. על כן, פארקים כגון פארק איילון הם חיוניים לשיפור איכות החיים וההרגשה הפנימית של כל האנשים הגרים מסביב להם. כמו כן, קיומם של פארקים מעין אלו יאפשרו לאנשים רבים לגור בערים הגדולות בבתי קומות, ובמקביל להנות מטבע במרחק נגיעה, אך זהו טבע ששייך לכולם, ולא פיסות טבע ששיכות רק לפלח מצומצם של אנשים. לעומת זאת, תופעת הפירבור , הינה תמונת הראי של המגמה שהצגתי לעיל.
 

Ayana KimRon

New member
חשבתי שכל אחד ישאל שאלה

הנה שלי: אני מבקשת לדעת איזו תכנית יש לכם לטיפול בסוגית הג'יפים. זו לא אותה שאלה כמו של אקילה. אני רוצה לדעת על תכניות שטח ולא על איך תצילו כוח אלקטורלי. - - - - - - - זהו. נשאיר מקום לשאלות של אחרים.
 
ג'יפים, טרקטורונים בשטחים הפתוחים

עיינה שלום עניין נסיעת הג'יפים ושאר רכבי השטח בשטחים הפתוחים הנה סוגייה כואבת, בה מנסה מפלגת הירוקים לטפל בכל הכח האפשרי. לידיעתך, רק בשבוות האחרונים, פנינו למשטרה ולרשות הטבע והגנים בעניין רכבי הדגמה של bmw שרצו להדגים עבירות בשטח פתוח , המהווה שמורת טבע מאושרת ולזכותנו יאמר כי הצלחנו למנוע מהם לבצע זאת. כך, גםפעלנו לאחרונה בחוף געש. אלו הן דוגמאות לפועלנו האפקטיבי בשבועות האחרונים. כך, אנו פועלים ללא לאות החל משנת 1997 , השנה בה נוסדנו. ראי גם לינק למצע שלנו
 

Ayana KimRon

New member
תודה אבל משהו עדיין לא ברור לי

תבקשי מדרור עזרא עידכון מפורט אודות הדיונים שהיו פה איתו בנושא. בקצרה - הרבה ג'יפאים הם שומרי טבע ומאבק רוחבי נגד 4X4 בשיטות שדרור העלה ישניאו אתכם על ציבור שבעצם יש לו מכנה משותף עמכם. ולכן שאלתי לגבי התכנית שלכם. מתשובתך אני מבינה שבאופיה היא לשון של מאבק. תקני אותי אם אני טועה, ואם אני טועה - הראי לי בבקשה היכן במצע זה מוגדר. תודה.
 
אנסה להרחיב קצת את שאלת השפם:

המפלגה עוסקת הרבה בשאלות של איכות הסביבה - בעיקר בתחום המצומצם של גוש דן רבתי. מה עמדת המפלגה במקרים בהם איכות הסביבה מתנגשת עם שמירת טבע? למשל: הגדלת שטחים ציבוריים בתוך ערים, כאשר התוצאה היא פירבור ופגיעה בשטחים פתוחים? או הרחקת מזבלות מאזורי מגורים לשטחים פתוחים (קשור גם לענין הNIMBY). בהעברת חיריה לנגב תושבי גוש דן קיבלו איכות סביבה, והנגב קיבל ערמת אשפה. והיבט יותר נרחב: מפלגה "ירוקה" צריכה (לדעתי, ואני לא לבד) לעסוק בירוק האמיתי, כלומר - בטבע. איכות סביבה זה נחמד, אבל מאד אנתרופוצנטרי (מעמיד את האדם במרכז). מבין אנשי הטבע וציבור המטיילים בארץ יש פוטנציאל מצביעים גדול לירוקים - ובלבד שיעסקו בשמירת טבע ופחות באיכות הסביבה, שאלו שני נושאים שונים.
 
יובל, יש סיבה שלא הרחבתי.

פוליטיקאים שאמורים להיות "ירוקים" אמורים גם להבין מה שכתבתי בלי הסבר. לא צריך גם להסביר להם, וגם להתחיל כאן דיון שיגיד להם מה עמדת המשתתפים בפורום- מה שיגיד להם גם איזה תשובה רצויה לנו. שיגששו בחשכה, יגידו את עמדתם האמיתית- ולפי זה יחליט כל אחד מאיתנו אם יצביע בשבילם או לא.
 
אז אשאל בשם עצמי:

מה עמדתכם לגבי שאלות בהן "איכות הסביבה" או רווחת האדם מתנגשת בשמירת הטבע והשטחים הפתוחים?
 
מכתש רמון

שפם שלום במקרה דנן שמורה ביוספרית הינה הפתרון הנאות , שיצליח לחבר בין כל הצדדים. מקום בו יחיו זה לצד זה אנשים בכמות מסויימת, יעסקו כמה שיותר בפעילויות שהולמות את המקום כמו תיירות ויעסקו בשימור הטבע מסביבם.
 

oferweisglass

New member
הזרמת הביוב והשפכים לים בתל אביב

הדס שלום רציתי לדעת מה דעתך ומה הפעילות שלכם בתור הירוקים על מנת להפסיק את הזרמת השפכים והביוב בתל אביב האם את חושבת שבעיריית תל אביב מושקעים כל המאמצים על מנת שחופי הים לא יסגרו במשך רוב השנה והרחצה תהייה אסורה לציבור? מה דעתך על הפתרונות שהשפדן מצא של שירפת הבוצה לאחר התחייבות פומבית להוציא את הבוצה מהים עד 2006, השפד"ן החליט להקים משרפה מזהמת לשרפת הבוצה. הפרוייקט יעלה כמיליארד שקל וכנראה יסתיים בשנת 2009 במקרה הטוב ביותר (אם בכלל יצא לפועל). הם מעדיפים פרוייקט גדול ובזבזני במקום להוציא את הבוצה מהים מיד, באמצעים פשוטים וזולים, ולאפשר לנו לרחוץ בים נקי יותר כבר בסוף השנה הבאה בחודשים האחרונים ישנה פעילות גדולה מאוד של גולשים ואוהבי ים לשינוי המצב - אשמח לקבל עוד מידע (הרבה מידע מוסתר מהציבור) ולראות אותך משתתפת בפעילות תודה עופר
 
למעלה