ציד האירוסים הגדול הוכתר בהצלחה

שיר ורד

New member
זאת מררית שסועה

אבל יש שם עוד צהובים. שן-ארי שעירה , לוניאות, ניסנית דו-קרנית ועוד.
 

שיר ורד

New member
קחוון הנגב

עוז גולן טוען שהקחוונים האלו, נקראים דווקא קחוון זהרי. כדי לבדוק את טענתו צריך לאסוף קרקפות בשלות.
 
אל...

שמורת אירוס ירוחם איכזבה בהשוואה לשמורות הקודמות, יש פריחה אך מעט מאד אירוסים פורחים - כדאי להגיע עוד שבועיים-שלושה. דווקא בין הכביש לשמורה יש מרבד פריחה לבן ומרשים.
 
"שמורת אירוס הנגב"

במפות החדשות מופיעה שמורה כזו קצת מצפון-מזרח לשמורת אירוס ירוחם, אך כדי להגיע ברכב, צריך להגיע עד חוות הצברים ומשם לנסוע בכביש צדדי אל השטח, בו לא מצאנו אפילו עלה של אירוס אחד לרפואה. יובל - האומנם אירוס הנגב במישור ירוחם?
 

שיר ורד

New member
גם אני חפשתי שם בפורים לפני שנה

ולא מצאתי אפילו עלים של אירוס לרפואה (ואז אירוסי ירוחם בשמורת אירוס ירוחם היו כבר בשיא פריחה). מישהו אמר לי שהפריחה שם מתאחרת בחודש.
 
קצת


אתנחתא בפארק גולדה.
 
בלגאן בגבולות

התוכנית המקורית היתה למצוא את אירוס הנגב בגבולות (בעקבות סאקרה שהיתה שם רק אתמול), ולעת שקיעה לצפות בהתקבצות הדיות ללינה בין גבולות וצאלים. כמסתבר, נערך איזשהו פסטיבל במצפה גבולות, היו באזור מטיילים רבים, ואנו התקשינו לזהות את הנ"צים המופיעים במפה כריכוזי אירוס הנגב. בכל זאת הצלחנו לראות מרבד פריחה ורוד ממש מאחורי מצפה גבולות.
 

ע נ נ ת

New member
לנו דוקא היתה הצלחה בגבולות:

נפרדנו מעמית והחברה באיזור חלוצה (הילדים כבר התחילו להתעייף), ונסענו לגבולות. בדרך, בין צאלים לגבולות, על הכביש מימין - ראינו מתאבן: אירוס הנגב, עם כמה ניצנים.
 

ע נ נ ת

New member
ואז

הגענו לגבולות, וניסינו למצוא את האירוסים. לא מצאנו כלום - ואז פגשנו זוג צעיר ונחמד - והם כיוונו אותנו אל האירוסים. מהכניסה לקיבוץ מתפצלים 2 כבישים. לוקחים את הימני, ומיד אח"כ יש פניה ימינה. פונים - ואחרי כ-50 מטר מגיעים לשלט בכתב יד: "אל פריחת אירוס הנגב". שם חונים, השלט מראה את המקום במדויק. ראינו קבוצה אחת גדולה, ועוד כ-20 פרטים בודדים. התמונה מוקדשת לעמית, שתכנן, וטרח, ובדק, והכין ובזכותו הגענו עד הלום!
 

ע נ נ ת

New member
וגם את הדיות ראינו -

בשדות מדרום לגבולות, ליד "מתקן אשפה דיה" היו המוני המונים! עצרנו ליד שדה מלא ממטרות, על כל ממטרה עמדה דיה. המחזה היה מרהיב! במשקפת בכלל זה נראה טוב... ניסיתי לצלם, האיכות לא מרשימה (בגלל המרחק, וגם התאורה כבר לא היתה משהו) - זה מה שיצא:
 
למעלה