רטג עושה שימוע בענין שמורת המגרסה

מרצק12

New member
רטג עושה שימוע בענין שמורת המגרסה

רטג עומדת להפוך את שמורת הבטייחה-המגרסה לשמורה בתשלום והיא עושה משאל בין חובבי הטבע בנושא זה.
 

מרצק12

New member
לצערי לא הצלחתי להכניס את המאמר

אך הוא נמצא באתר www.teva.org.il
 
ארנון, רון, מי שבמעודכנים...

מה שלום ניסיון הקינון/הקינון של העיטמים שהיה באזור? במצב של "פיתוח" שמורה (או סגירת אתר, כשם מתאים יותר..) כמות המבקרים עולה לאין שיעור. 2 שאלות: האם לקחת את הסיכון שבהגברת ההפרעה המקומית ע"י המין הפולש "הומו ספיאנס" (או "הביליס" ...יותר נפוץ בישראל!). בבית גידול לח זה? האם סגירת שטח זה, לא יגרור אחריו התפשטות של המינים הפולשים ("הביליס" ו"ארקטוס") לנישות נוספות (בעיקר מדרום לזאכי מי שמכיר- אזור השפך), ודחיקת מינים מקומיים מהאזור (או לחילופין הכנסתם לקטגוריה של נזקי חקלאות, ולפיכך דינם יגזר) ? כיום המצב בבטיחה בכי רע. השאלה אם פיתוח מאסיבי הוא הפיתרון. לגבי התשלום, בישראל של היום, המדינה מפחיתה את תמיכתה ברט"ג משנה לשנה (כיום נדמה לי, עומד התקציב על כ-20% מסך עלויות הפעלת הארגון, כל היתר מוטל על רט"ג להמציא מהכנסות עצמיות, וזהו תוצר ישיר של איחוד רשה"ט עם רג"ל ב-98'. ש.טבע עולה כסף, מה לעשות!) אגב למי שהרהר, קנס במדינת ישראל אינו "נתרם" לארגון הקונס אלא היישר לקופתם של ביבי ושרון.
 

aquila1

New member
השבת עיטמים בבטיחה לא הצליחה

לפני שנתיים שוחררו 3 עיטמים צעירים מכלוב האקלום 1 נמצא מת בירדן,1נמצא טרוף בבטיחה והאחרון נלכד חי בערב הסעודית והוא נמצא שם בכלוב. שנה שעברה שוחררו 2 עיטמים בבטיחה 1 נמצא טרוף והשני נעלם ולא ידוע מה עלה בגורלו,כנראה שלא יהיו יותר נסיונות השבה של עיטמים בבטיחה וכל נסיונות ההשבה יתמקדו בשמורת החולה.
 
מדבר סקר תרחק

ראשית,
על הדיווח. הפעם, גם אני לא הצלחתי ליצור קישור עומק (הגיע הזמן שרט"ג ישנו את המבנה הגרוע של האתר, המונע שימוש יעיל בו בקישורי עומק מאתרים אחרים). השימוע הציבורי חשוב, ועצם היוזמה לפרסם את המידע מבורכת - אך יש כאן כמה ליקויים רציניים. ולהלן הסתייגויותי: 1. בעוד שאני תומך בשימוע ציבורי מכל סוג, לא ברורה הגישה של הרשות כאן. מכרז להצבת מבנים יבילים במג'רסה (קופה ושירותים) פורסם לפני כמעט חודשיים. נדמה לי ששימוע ציבורי היה צריך להתפרסם לפנייציאה למכרז. 2. תיאור תוכניות הפיתוח, בעוד שעצם התיאור הוא חיובי, כללי מדי. לא נאמר במפורש שתהיינה הגבלות על שעות הפתיחה, או גובה דמי הכניסה שייגבו בשמורה. מדובר על שיפור הבטיחות - האם נראה קיצוץ בסבכי הפטל או מעין מעקה בטיחות למתקשים בשחייה? דברים מסוג זה יפגמו בחוויית הביקור באתר. אין בכלל נתונים על עלויות הפיתוח, ועלויות התחזוקה השוטפת. זהו אתר שעיקר הביקורים בו הם בקיץ - בין אפריל לאוקטובר. לא נאמר האם גביית התשלום תהיה רק בחודשים אלו, או שהיא תהיה כל השנה (המשמעות: אחזקה שוטפת של אתר כמעט נטוש חצי שנה, וכפועל יוצא מכך ניסיון למשוך מטיילים בחורף ע"י יצירת אטרקציות שאינן קשורות לנוף הטבעי). "תוכשר דרך הגישה, חנייה לרכבים" - מזמין פירוט נוסף. האם ייסלל כביש אספלט? האם יש בכך צורך אמיתי? 3. שאלות הסקר אותן הצגתי לעיל הן בעייתיות. א. אני תומך בפרוייקט ואבוא לבקר באתר לאחר הפיתוח ב. אני מתנגד לפרוייקט ג. הפרוייקט ישפר את חזות המקום, הנקיון והשרותים ד. לא אבוא לאתר בשל הצורך בתשלום דמי הכניסה כיוון שניתן לבחור רק תשובה אחת מתוך 4, שאלות אלו לא מאפשרות פילוח אמיתי לפלחי אוכלוסייה (נושא שלמדתי בקורס עקרונות השיווק בחורף הזה). אפשרויות ב' ו-ד' כמעט חופפות, אפשרויות א' ו-ג' כמעט חופפות גם הן. היה צריך לנסח שאלות אחרות, במספר מקבצי שאלות (בכל קבוצה אפשר לתת מספר תשובות): קבוצת שאלות א' - האם הפרוייקט יתרום לשמירה על ערכי הטבע והנוף במקום? קבוצת שאלות ב' - האם אני תומך/ת מתנגד/ת לפרוייקט? קבוצת שאלות ג' - האם אבוא לאתר אם ייגבו בו דמי כניסה בתעריף הנוכחי המקובל באתרי רט"ג? וכן להוסיף בדף טופס עם אפשרות לטקסט חופשי של הערות והשגות הציבור בנושא.
 

עוזי ק

New member
אם נחבר

שירשור זה לזה העוסק בניקיון שמורת בתשלום. ניתן לראות בוודאות שסגירת האתרים נועדה רק על מנת לנפח ולהתפיח את הגוף שחולק למי שחולק כאתנן. שהרי אם הטענה שצריך לגבות על מנת לשמור על הניקיון, אז איך יכול להיות שהניקיון לא נשמר. ואם נסגר על מנת להסדיר, אז זה באמת מתאים לגנים לאומיים, אבל אני מאד לא בטוח שמתאים לשמורות. אם נסקור את המוצע למג'רסה. אז על מנת להפעיל את האתר צריך כבישים וחניה, צריך שרותים וגם קופה. ואם כבר אז למה לא "מבנה לקליטת קהל ומזנון, ו"שרותי נוספים למבקרים"??? זה כבר אומר התנחלות (בלי היבט פוליטי) אז צריך גם מבנה לצוות. הטענה, הנכונה, שהמקום משמש להרבה טיולי בתי ספר, מראה שלמעשה הגביה באתרי הרשות היא מעיין מס על כל אזרחי המדינה, ללא הבדל. שהרי מי לא משלם עבור טיול שנתי לילדיו, תשלום הכולל בתוכו את המס לתחזוקת הרשות (בכוונה לא נרשם לתחזוקת השמורות). הוצעו בעבר אפשרויות אחרות לתחזוקת השמורות, ולאחזקת הפיקוח, הבעיה שהם יגרמו לצימצום האימפריה, סליחה הרשות.
 
איך אמר אלי אמיתי הכלבים נובחים .

איך אמר אלי אמיתי הכלבים נובחים והשיירה משלמת. אל לנו לדאוג ממיעוט צעקני. צריך לנצל את היתרון היחסי שבזריזות ובמעולות
 
למעלה