שאלת פרחים

ע נ נ ת

New member
שאלת פרחים ../images/Emo142.gif

שלום לכולם, היום יצאתי לטיול נפלא ופגשתי המוני פרחים, בעיקר סחלבים - באחו בנימינה עוד יש סחלב ביצות ושפתנים, אם כי השיא עבר בשביל היורד ממערת רקית בכרמל עוד יש סחלבנים, וגם המון שנקים (ליד החורבות), דבורנית נאה - וגם דבורנית גדולה אחת. ואפילו עצרנו בדרך לחיפה ליד האנטנה הגדולה, ומצאתי שם 4 דבורניות: גדולה, נאה, צהובה - ועוד אחת שהיא כנראה דינסמור. הן באמת היו כבר בסוף, אבל ראינו אחת יפה מכל סוג. בקיצור: היה לי יום סחלבי מאד!
ועכשיו לשאלות: באחו בנימינה פגשתי פרח זהה למרגנית, רק שהוא היה בצבע ורוד-כתום, מין ורוד-אפרסק. לא היכרתי מופע כזה של מרגנית. בספר של עזריה אלון מצאתי תיאור שמדבר על מין כחול ומין אדום של מרגנית השדה, אבל מה שראיתי בהחלט לא היה אדום. האם לזה הוא התכוון? בכל מקרה, הם היו מקסימים! עוד פרח שראיתי באחו בנימינה (ולצערי אני עדיין מאותגרת טכנית, ואין לי מצלמה דיגיטלית) ולא הצלחתי לזהות היה כזה: גובה הצמח היה כ-30 ס"מ, אם כי היו גם כאילו שעברו את ה-50 ס"מ. פרחים קטנים (כ1 ס"מ קוטר) בצבע תכלת-סגלגל, 5 עלי כותרת בכל פרח. מבחינת צורה, ברגע הראשון (לפני שראיתי כמה עלי כותרת יש) חשבתי שזה איזה מצליב - העלים עדינים, כמו של חרדל לבן - רק שהם 5 ובצבע אחר. הגבעול היה דק, וגם העלים - דקים וקטנים, שזה גם הזכיר לי מצליבים. אם יש למישהו פה רעיון, אני אשמח לדעת... תודה
 

ע נ נ ת

New member
ועוד הערה קטנה -

בשביל שיורד מרקית לכיוון חניון האגם מצאנו רימונית הלוטם - אחת, קטנה ובתחילת הפריחה (אדומה לגמרי)
 

שיר ורד

New member
מרגנית השדה ופשתה צרת-עלים

מרגנית השדה - הזן בעל הפרחים הורודים/אדומים מופיע בעיקר באחויים לחים ובשולי מעינות. הצמח בעל הפרחים התכולים שראית באחו בנימינה - הוא פשתה צרת-עלים, מין נדיר האופייני לבתי גידול לחים ונפוץ במיוחד באחו בינימינה. מין זה הוא כנראה מין המקור של הפשתה התרבותית. במידה וצמח כזה נמצא בבית גידול אחר (סלעים,בתה, שולי שדות), סביר שמדובר בפליט תרבות של הפשתה התרבותית ולא בצמח הבר פשתה צרת-עלים.
 
למעלה