ושוב עין גדי,

אולי לא שמת לב כי לא הדגשתי מספיק

את הסיבות לכך שציינתם את מצבם. ומה שלא הדגשתי מספיק זה את ההיבט הזה, שהוספתי לטיעונים שלי בהודעה נפרדת. אבל בעיקרון, אני יודעת שאתה צודק...
 
אם משה צודק בעקרו-העמות מיותר

השלוב בין הטבע-איכות הסביבה-כלכלה וחברה הוא זה שיצעיד אותנו קדימה תוך כדי מזעור הפגיעה בטבע. כאשר נלחמים אך ורק על מרכיב אחד הטבע והסבעבה תמיד יצאו ניזוקים וזאת איננה כוונתנו.
 

amichai58

New member
אם יש לך ידע מבוסס לגבי גופים

שמן הראוי להחרים אותם - נא תכתוב. ושוב - קל יותר לגייס ציבור לחרם כזה, כאשר יש לו עוד אפשרויות טובות יותר ונגישות. מקרים כאלה - אני ואחרים נשמח לדעת. אם יש מקרה כזה, ויש לך מידע מבוסס (תמונות, ידיעות בעיתונות וכו') - נא סבר אוזננו. בהחלט יש מקום להמשיך ולפעול כך.
 

amichai58

New member
מכתב מתחמק

יפה כבר עלו על כך שהוא ללא תאריך, וללא אובייקטיביות. אך מעבר לזה - הוא מסובב את הקוראים עם נתונים מספריים שאת רובם הקרוא הממוצע לא מבין, והוא מתחמק מהנקודה המרכזית עליה אנו דנים שמירת הטבע במקום. המכתב אינו אומר שאין פגיעה בטבע בגלל. הטענה המרכזית (שלנו) "עובדה שיש". לא משנה המספרים. העיניים רואות פגיעה ממשית. ועם טענה זו אין הטקסט מנסה להתמודד. נראה שהוא בא במקום "לזרות חול בעיניים", "לזרות נתונים שנראים מלומדים" בעיניים, בעוד המציאות מדברת בעד עצמה.
 

j u n k

New member
אוי באמת..

הפגיעה בשמורה היא כמעט ובלתי הפיכה..., הזיהום גדל,בקושי זורמים שם מים, השמורה נראת רע. יש ועוד איזה מקום לחרם צרכנים.
 
האמנם אין מקום לחרם?

מדובר במצב שהוא "כשר אבל מסריח". האם אין לציבור זכות למחות על פעילות שאינה מוצאת חן בעיניו? מעבר לכך, יש לזכור שלא תמיד הנציגים בוועדות הם עצמאיים וחסרי תלות בבעלי אינטרסים. בשנים עברו, חלק מצוות שמורת עין גדי בא מהקיבוץ עצמו - איך בדיוק הם יכולים לייצג עמדה חסרת פניות? (אינני יודע מה המצב כיום).
 

Golan Oz

New member
מים מינרלים מעין גדי

המים המינרלים מקורם במעיין עין גדי אשר כידוע התיבש לחלוטין בעקבות כך לפני כשלוש שנים. המים אינם נאספים בנחל דוד או בנחל ערוגות, אך לבטח משפיעים על האקוויפר שמתחת להרים. הבעיה היא מורכבת יותר ונעקבה על ידיבמשך שנים רבות- הקיבוץ התחייב להותיר טפטפות פעילות במטעי הדקלים בכדי לאפשר לצמחים ולבעלי החיים לחיות כתחליף למעיין. לפני כשנתיים הקיבוץ הפסיק את הזרמת המים ומרבית עולם הטבע נעלם. במדרון עין גדי (כך מכונה השפך שבין נחל דוד לערוגות כשבתווך מעיין עין גדי), קיימים מרבית הצמחים הנדירים וכבר כתבתי על כך כתבה מפורטת בעבר אשר הופצה לגורמי שמירת הטבע וחינוך באזור עין גדי. הכתבה התרכזה בחיי הדבורים המאביקות (בעיקר דבורת נגרים ואמיג'ילה) אשר קיננו בגזעי הדקלים והסתמכו על צמחי פרחי אבקה טרופיים כדוגמאת אבוטילון קהה וכסיה מדברית. בשנה האחרונה הכחדו מרבית פרחי האבקה אשר גרמו להיעלמותם של הדבורים. הדבורים הללו אחראים להאבקתם של מרבית הצמחים בתוך שמורת עין גדי שהינם צמחי צוף ולא צמחי אבקה. בקרוב אעביר לפורום את הכתבה במלואה ואז תבינו איזו שואה אקולוגית טומן המפעל של המים המינרליים של עין גדי! כצפוי, רשה"ט והחלה"ט, לא הבינו מה הקשר בין הדבורים לצמחי עין גדי ולכן לא התייחסו ברצינות למכתבי אליהם. עוז
 
תודה על הפירוט, אשמח לראות עוד

הכתבה נשמעת מעניינת מאד, ומהווה אחת הדוגמאות למורכבות השיקולים הסביבתיים. באופן דומה, אחד הנימוקים בהתנגדותי לבנייה בגבעה ממערב למערות אפקה, היה שזהו שטח המחיה העיקרי של החרקים המאביקים את הצומח בשטח המגודר של המערות עצמן.
 
להחרים - פעולה אזרחית במקום הממסד

מאחר שהמימסד (כולל את רט"ג) אטום לנזקים האדירים שגורם מפעל המים של עין גדי ותבורי לטבע, אין ברירה לאזרחים אלא לנקוט את הפעולה היחידה שהם יכולים לנקוט: חרם על המוצרים שגרמו במישרין להתישבות הנאה. רט"ג לא מעונינת לנהל שיח פתוח עם הציבור ולכן אין טעם לדבר איתה. אישורי השאיבה ניתנו בגניבה, בלי שנציג רט"ג הבין על מה מדברים איתו. מכתבות שהתפרסמו ב"הארץ" עולה תמונה מזעזעת של הזנחה (מכוונת?) של ערכי טבע בידי פקחי רט"ג והפקרתם בידיים החמדניות של חברי עין גדי. מי שרוצה שיהיה לו טבע בעוד דור, אסור לו לסמוך על פקחים שנרדמים על משמרתם ועל רשות אטומה לטבע ולציבור. כן, להחרים! צריך לשקול מהלכים יותר קיצוניים כלפי תבורי-עין גדי.
 

Golan Oz

New member
עין גדי

מזה שלוש שנים אנו מחרימים את המים המינרליים של עין גדי. יתרה מכך, בכל השתלמות שאני מעביר ובטיולים שונים אנו מעלים את החרמת המים המינרליים שוב ושוב.... אך הנושא מורכב יותר ולכאורה קיימות גם חשדות לשחיתות כאשר כספים עברו מהמפעל אל...(גוף ירוק כלשהו) בתמורה לשאיבת המים. את הנושא העברתי לממ"י לפני כשלוש שנים אך הם דאגו להשתקת הפרשה...
 

meir e

New member
לצערי הרב

המודעות לנושא נמוכה מאוד. מי ע(א)ין גדי הם הזולים ביותר ונקנים בכמויות, יש להמשיך ולהציף את הנושא הזה.
 

amichai58

New member
למה חרם צרכנים

אם הקיבוץ קיבל אישור חוקי (אבל מסחריח) - אז המאבק לא צריך להיות במישור המשפטי, אלא במישור הציבורי. כלומר ה"עמך" - שֶימחֶה על זה. ואז אולי גם הפוליטיקאים יעשו משהו - שאיתו יהיה אפשר לפנות לבית המשפט במקרה צורך. לידיעתך, פנו כבר לרשות, ולקיבוץ, אך ללא הועיל. על כן, שוב הכיוון המסתמן הוא פעילות מחאתית. אל תאמין לעסקנים
 

amichai58

New member
חומר נוסף בעניין אפשר לראות

בכתובת: http://www.pinat-hay.com/ain_gedi.htm בין היתר אפשר לקרוא שם, ולהוסיף לצרכן הממוצע (שלא תמיד שמירת הטבע בראש מעייניו) - שלפי "אובייקטבי" - המיים המינרלים של עין גדי היו באיכות הגרועה ביותר מבין כל סוגי המיים שנבדקו.
 
מדוע להשתמש בכנוי קיבוצניק כשם גנאי

אל תיתממי שלומית העירונית (?) הבאה כפי הניראה לבקר בחמדות הטבע אחת ל... ומפקפקת באמינותם של אנשים, החיים בתוך הטבע, האומרים את האמת בהקשר ל"ניצול" אוצרות הטבע על ידיהם. מי מאיתנו איננו מנצל את אוצרות הטבע ? מי איננו שותה מים ומיבש את הנחלים, המעינות ומדרדר את איכותם של מי התהום? מי מאיתנו איננו מפריש פרש המזהם את סביבתו? מי מאיתנו איננו משתמש בצורה זו או אחרת בתחבורה מוטורית הזקוקה לכבישים והיוצרת זהום אויר? כל אחד והחטא הקטן שלו המצטרף לחטא גדול של האנושות כלפי הטבע. אני נותן את מלוא האמון באמיתות כן אמיתות המוצגות בכתבה. לא רק אני נותן את האמון אלא גם הועדה להקצאות מים בהם שותפים פעילים אנשי רשות שמורות הטבע והמשרד לאיכות הסביבה. האם גם עליהם אינך סומכת ? אז אנא נגיע?
 
../images/Emo13.gif

מי אמר שקיבוצניק זה שם גנאי, דן?! - לא אני! הסיבה שהשתמשתי בכינוי, ידידי, היא להסב את תשומת הלב לעובדה, שבעל האתר קיבוצניק - ומי יודע - אולי יש שם אינטרס של אחוות אחים.
ועכשיו תגיד לי, דן, ד"ר עוזי פז לא אמין בעיניך?
 
ד"ר עוזי פז אמין בעיני בהחלט

זה אינו אומר שלא ניתן לחלוק על דבריו. תזמני מספר מדענים מומחים בתחום מסויים ותראי כמה אפשרויות וכמה הסברים יכול לתת כל אחד מהם לתופעה זהה.
 
למעלה