ושוב עין גדי,

חרם צרכנים - מי עין גדי

קיבוץ עין גדי מגדיל את שאיבת המעינות, לטובת הבקבוקים והכיס.
 

bee eater

New member
עין גדי - תגובה נגדית

שלום לכולם, ההודעה המצורפת נשלחה לרשימת תפוצה של חוקרים וסטודנטים, אז נראה לי שניתן להפיץ אותה גם כאן בלי בעיות: - בעקבות בקשה לחתום על עצומה בעניין מפעל בקבוקי המים המינרליים בקיבוץ עין-גדי, נשלחה בקשת תגובה לאלי רז וההודעה המצורפת (קובץ word) היא תגובתו של אלי רז, איש קיבוץ עין-גדי. האם מישהו יכול לספק נתונים או אינפורמציה הסותרים את הנאמר או אשר מאירים באור אחר את התגובה הזו? תגובות יתקבלו בברכה.
 
בהמשך לדיון על מי עין גדי

שהיה כאן בפורום - אני מצרפת את דעתו של עוזי פז, שבעיני הוא מוסמך ואחראי בהחלט מבחינת הניתוח והמידע שהוא מוסר. הדעה הזו פורסמה ביום ה' האחרון בעיתון הקיבוץ.
 
כאמור הקבוץ קבל אישור

אישורי שאיבה ושימוש במים בכל דרך שהיא, ניתנים ע"י ועדת הקצאות ורשוי בו מככב בתפקיד מרכזי נציג רשות שמורות הטבע. הוא מגן ב"חירף נפש" על הטבע ועל מזעור הפגיעה בו מחד ומבטיח שחרור כמות מים לטבע על מנת לשמרו. אין מקום לחרם צרכנים על מי שפועל על פי החוק בנוסף לענין המיוחד שיש לקבוץ עין גדי בשימורה של השמורה והוא האחרון שיפגע בה. במידה וקיימות השגות יש להעלותן בפני נציגי רשות שמורות הטבע בועדה.
 
חסר כאן תאריך

בהעדר תאריך, קצת קשה להתייחס להודעה - אפשר להבין שהיא לאחר מאי 2001, והנתונים מתייחסים לשנת 2000.
 
להחרים גם את השמורה שפקחיה שותקים

רשות הטבע לא מדווחת לציבור על מגעים שלה עם הקיבוץ. על שתיקות והסכמה שבשתיקה, על פרוייקטים משותפים ודמי שתיקה, אין שקיפות ןאחך אמר הקצין אני כבר אשטח את הקובלנות אצל מבקר הרשות יש מבקר רשות? האם הדו"ח שלו התפרסם אי פעם רק חרם צרכנים יעשה את העבודה
 
הם לא מתחרים, אלא שותפים.

פעם היתה אפילו מחשבה לעשות לינקים ישירים הפורום לפורום.
 
צודק

עניין הקישורים הישירים אכן עלה בראשית ימי הפורום, ולא התאפשר בשל התחרות המובנית בין האתרים תפוז ו-YNET, אך קיים שיתוף פעולה בין גולשי הפורומים (והח"מ נפגש לפני זמן קצר עם מנהל הפורום החדש ב-YNET לשיחת היכרות).
 
1000 מכתבים ללשכת ראש הממשלה

1000 מכתבים ללשכת ראש הממשלה מכותבים ללשכת השרה, בכל שבוע אפש ציילים ובסופו של דבר משהו ישאל את השאלה. אין לצפות מהתת אלוף שברוב יהירותו לא מספיק לצאת ל"שליחויות לחו"ל" כאשר את כובד משקל החים מטילים על הקופאי. חרם צרכנים, חרם תקציבי של האוצר על הרשות, חרם תקשורתי, יעשה את העבודה. דיבורי סרק ערפיליים, רפויים, פוליטים, מנוסחים בשפת יפי נפש לא יעשו לצערנו את העבודה. חרם צרכנים העולמי הוכיח זאת יותר מפעם אחת במיוחד במדינות מתקדמות כמו תורכיה, בוסניה, דרום קוראה, מלאזיה ועוד
 
לא נסחפנו משהו??

מדיון ענייני בתפיסת מי מעיין עין גדי, עברנו לפסים אישיים, התחלנו להשמיץ את ההתיישבות בארץ כולה ואת זו של קיבוץ עין גדי בפרט. כדאי שנחזור לנושא. אני, באופן אישי, מתפעלת מאנשי עין גדי שהתיישבו במקום שבו התיישבו. כולנו באים לטייל שם, פעם, פעמיים בשנה - בעונה נוחה. הם חיים שם כל השנה בחום הנורא, בין הבולענים שהפכו למכה קשה באזור ההוא. מנסים לקיים איכות חיים סבירה. אם הם רוצים להחזיק פינת חי, כדי שילדיהם יוכלו ללטף עז או ארנבון - למה לא? אם הם טיפחו בעמל רב והרבה אהבה גן בוטני לתפארת, מי אני שאתנכל לו? הידעתם שהם איבדו חלק גדול מפרנסתם בשל הבולענים? חלק גדול מתיירות הפנים נעלם ולא חוזר, שטחים של תמרים שטופחו בתנאים לא קלים - לא מטופלים עוד בשל הבולענים. אינני בטוחה שהם "האנשים הרעים" בכל הסיפור העגום הזה. מה שבטוח הוא שכרגיל אצלנו, ניתנו אישורים בחוסר אחריות, מבלי להתייעץ עם מי שמבין בנושא, וכמובן מבלי להבטיח אכיפה מסודרת של הזרמת המים. והתוצאה לפנינו. רוב הפושעים בסיפור אינם מתגוררים בעין גדי, אלא כנראה במרכז הארץ, במקומות בהם יש כל התנאים הנוחים לחיים. אני מציעה לחזור לדיון ענייני ומסודר בנושא. לבדוק מה צריך לעשות, כדי להחזיר את העניין לסדר היום הציבורי - אולי מכתב לשרה, אולי חרם צרכנים (למרות שזה עדיין לא עבד אף פעם בארצנו הקטנטונת). ולא לחפש את אנשי עין גדי על כל מה שעשו או לא עשו.
 

שיר ורד

New member
למנ את מתכוונת?

לא הצלחתי לזהות בתוך השרשור הארוך הזה , מי בדיוק משמיץ את ההתישבות ואת המתיישבים. יש פניה להחרים את מי עין-גדי. לפי הנתונים שהוצגו, הדרישה מוצדקת. אם ציבור מספיק גדול יחרים את המים שלהם, הם ישתמשו בפחות מים ואולי תשתקם הצמחיה. (לחרם מוחלט שימוטט את המפעל , אין סיכוי בארץ). לחץ ציבורי, על הגורמים המאשרים והמעורבים, יעזור גם הוא במציאת פתרונות להצלת השמורה. מפליא הוא, שתושבי הקיבוץ, המתהדרים באהבתם לטבע ומתפרנסים בין השאר מהשמורה, נתנו יד לפגיעה כה אנושה בשמורה ולא חפשו פתרונות אחרים למפעל שלהם.
 
שיר יקירי, אפילו אתה...

"מתהדרים באהבתם" - זה ביטוי שמתאר היטב מה אתה חושב על האנשים האלה... מעבר לכך קראתי בסבלנות את הדברים שכתבו כל המשרשרים, והשמצות מהסוג שהביאו אותי לקרוא לצמצם את הדיון למשהו מדויק מצאתי למשל בדבריהם של מרצק ושל שלומית. אני מאמינה שיש לדון בכל טענה לגופה. זו גם הסיבה שדאגתי לחפש את הכתבה של עוזי פז ולהביאה לפורום. לדעתי, כתבתו עניינית ושקולה.
 

מרצק12

New member
ליעל בוגין

לא התכוונתי להשמיץ את עין גדי-רק תהיתי אם קיבוץ ששוכן ליד שמורה יש בה נמרים וטורפים אחרים יכול להתעלם מכך ולטפח פינת חי רגילה כמו קיבוץ במרכז הארץ ביודעו שזה מושך את הנמרים לחדור פנימה. לילדי הקיבוץ יש פינת חי טבעית והם יכולים לראות יעלים שפנים שועלים ואף נמרים במקום חיותם הטבעי.
 

nightjar

New member
תתפלא...

בזמנו לכדו שפנים מהסביבה בשביל פינת החי. אבסורד.
 
למעלה