חזרתי!

חזרתי!

ארבעה ימים נהדרים, במרחק 6 שעות מתל אביב (כולל מעבר הגבול). קניונים קרירים, בריכות אולימפיות, מגלשות מים ומעיינות חמים. הכל מהטבע - קניוני הפרא הנהדרים של ארץ מואב. יש גם תצפיות בבעלי חיים וצמחייה מעניינת, דיווחים יבואו בקרוב, כמו גם סקירה על בעיות שמירת הטבע כפי שהתרשמתי מהן בטיול קצר זה.
 

dubaf

New member
בקיצור - היית בשמורת דאנא?

מקום נפלא לטיולים דובה
 
בפעם שעברה ../images/Emo99.gif

הפעם הייתי בעיקר בשמורת מוג'יב - נחל ארנון, ובקניונים אחרים באגן ים המלח.
 

תותח9

New member
האם היית בקלירוהי ?

האם היית בקלירוהי ובחממת מעין ?
 
עדיין לא

שישי: קניון הבזלת של ואדי הידאן, לינה בכרך. שבת: מבצר כרך, נחל זרד (קניון הגיר) ונחל עפרה עד חממת עפרה, חורבת תנור, לינה למרגלות בתיר - מול מצדה (כ- 25 ק"מ מזרחה). ראשון: ואדי איבן חמאד עד כביש חוף ים המלח, קטע קצר בקניון ואדי חודירה. לינה מעט מדרום לשפך הארנון. שני: האוכף, נחל ארנון, המעוק התחתון של ואדי הידאן
, קניון הארנון עד כביש חוף ים המלח. תצפיות בבעלי חיים כבר נמצאות בלוחות הפורום, תצפיות בצמחים תועלינה בהמשך, כמו גם סיכומים מסודרים יותר של הטיול.
 

א.א.אפל

New member
עמית

אתה נוסע לירדן לבדרך או דרך חברה של טיולים מאורגנים? אם מישהו יכול להמליץ לי על חברה שעושה טיולים מאורגנים אתגריים/בדגש על טבע אשמח מאוד לשמוע! תודה!
 
חברת איילה

כדי לא להכניס את הפרסום לפורום, פרטים נוספים יועברו במסר (מאוחר יותר).
 

urielp

New member
אתר השטח הישראלי (עופר אוגש) מוציא

טיול לירדן. כתובת - 4x4.co.il אבל רק לבעלי רכבי שטח. אוריאל
 

meir e

New member
יש משהוא (מאורגן) סוף שבוע 17-19.7

אם אתה רוצה פרטים שלך לי מסר
 
תמונות

הראשונה - של שער הקניון התחתון של נחל ארנון, בשמורת הטבע מוג'יב. לכל המקטרים על 23 הש"ח מחיר הכניסה לשמורות בארץ, גם הכניסה לשמורת מוג'יב עולה 23 אבל דינרים (דינר אחד שווה בערך 7 ש"ח), ובלי שום תשתית למטיילים בשמורה!
 
אילנית (?) בנחל זרד

או צפרדע. כל הנחלים בהם הייתי שופעים צפרדעים, פרט לנחל עפרה (בו המים חמים) וואדי חודירה (בו אין צמחייה בקניון).
 
ביצי לטאה (שממית?) בנחל עפרה

יובל של נחל זרד, ובו תופעה גיאולוגית ייחודית - נביעות מים חמים, כך שיש פלג זורם לאורך מספר קילומטרים של מים חמים ללא בעלי חיים הנראים בעין בלתי מזויינת (צמחייה דווקא צומחת היטב בגדות הנחל).
 
סיסם הודי במפגש נחל זרד ונחל עפרה

עץ הסיסם נפוץ בתרבות בארץ, אך כעץ בר הוא נדיר מאד. במשך שנים היה מוכר רק במפל שולמית בעין גדי, ולאחר הסכם השלום עם ירדן נמצא גם בנחל זרד בירדן (עשרות פרטים), אחת המציאות הבוטאניות המרשימות של השנים האחרונות.
 
האם פשטה שרועה?

מצאתי את הצמח היפהפה הזה בואדי איבן חאמד. בספר של שוקה רווק ואבי שמידע - "אל קניוני מואב ואדום" (2000), כתוב שמצאו את הפשטה עד כה רק בנחל זרד, ובארץ באזור הכינרת. אם זה עדיין כך - הרי שמדובר כאן במציאה בוטאנית (לא חדשה למואב - המין נאסף בעבר בקלירוהי).
 
אבטיח או קישוא?

לפי המגדיר, אני מתקשה להחליט. מצד אחד, עשיתי טעות חמורה וניסיתי לאכול את ה"אבטיח" המפתה, והוא מר בצורה איומה - מתאים לתיאור של אבטיח הפקועה במגדיר הצהוב ("הפרי בלתי אכיל. בשרו מר מאד ומשמש להכנת תרופות משלשלות" - לפחות לא היה לי שלשול
). מצד שני, השיכים שנראים היטב על הפירות מתאימים יותר לקישוא הנביאים. הצמח צולם בוואדי איבן חאמד במואב, שם ראיתיו גם בגדות הנחל וגם בשולי חלקות חקלאיות בקרקע החרבה מעל לנחל.
 
למעלה