מפגש עם כריש ליויתן במפרץ אילת

מפגש עם כריש ליויתן במפרץ אילת

חזרתי מסופ"ש של צלילות בחוף הדרומי של אילת, הרבה נאמר על מצבה המתדרדר של השונית באילת, בנוסף לפגעי האדם סבלה השונית השנה מסופות דרומיות חזקות שריסקו שוניות אלמוגים רבות וקברו חלק מהן. אם זאת מגיעים לאחרונה דיווחים על מפגשים רבים עם דגים גדולים ויש תחושה שיש עלייה במספר דגי השונית, אך קשה במקביל לראות התאוששות במצב האלמוגים. למזלי הרב פגשתי וצילמתי כריש ליויתן - הדג הגדול בעולם, כריש הניזון מפלנקטון ונודד בימים אחרי מזון זה, לאילת הם מגיעים בד"כ בתקופת האביב (מרץ אפריל), הנקבה הקטנה יחסית בתמונה (4 מטר לעומת אחיה הגדולים שמגיעים ל 15 מטר ויותר) בחרה להישאר איתנו קצת יותר. אז יש לאילת עדיין מה להציע, ולאלו ממכם שמגיעים לחופי אילת, אנא המנעו מלדרוך על האלמוגים ובטח לא לגנוב אותם, כנסו למים רק בנקודות הכניסה המוסדרות ואל תאכילו את הדגים.
 

kranves

New member
כרישי לויתן באילת?

לא ידעתי... מישו בבקשה יכול להגיד לי על כל סוגי הכרישים הקיימים במפרץ אילת?
 
יש מספר רב של מינים

חלקם הגדול הם כרישים פלגיים שחיים במים הכחולים ולא בקרבת השונית, חלק אחר חי בעומקים שמחוץ לתחום הצלילה הספורטיבית. לגבי הימצאם של כרישים אלה ניתן לשמוע בד"כ בכתבות צבע בעיתוני אחר הצהריים. (לכידת כריש נמר וכריש לימוני ע"י דייגים). בדרום המפרץ (איזור ראס מוחמד) שכיח לפגוש כרישונית לבנת קצוות וכריש שחור סנפיר שהם כרישי שונית קטנים יחסית, או זנבתנים (כרישי חול). כרישי ליויתן הם מבקרים קבועים באיזור אילת בתקופת האביב. יש דיווחים רבים על כרישים שמסתובבים מתחת לחוות הדגים בחוף הצפוני, הם נמשכים לדגים הרבים שנאספים שם וניזונים מפגרי הדגים ושאריות המזון שנופלות מהכלובים. אחד המפגשים המעניינים שתועדו בחוות היא של כריש שזוהה כנראה כעמלץ לבן The Great White. קישור לסיפור המפגש. אסכם רק בכך שהכרישים למרות הדמוי הידוע לשמצה שיצא להם הם יצורים חביבים ופחדנים שיברחו מכל אדם, אדם שמאיים ומכחיד אותם. לראייה כבר עשרות שנים לא נרשם כל אירוע תקיפה באילת.
 

aquila1

New member
נהדר יופי של תמונה

שתזכה לעוד הרבה מפגשים כאלו. ליאור
 

אסנת

New member
איזה כיף לך, איפה צללת?

אני יודעת שבדרך כלל רואים אותם בסיני ולעיתים רחוקות הם מגיעים לקרבת החוף, למרות שידועים מקרים כאלו. בבקשה, תשתף אותנו באיזה אתר צללת ואיך מגיעים לשם. ושוב, איזה כיף לכך!!!, גם אני רוצה...
 
צללנו בתוך שמורה האלמוגים

נכנסנו לצלילה מהגשר הדרומי של השמורה, באותו יום (יום ששי האחרון בסביבות 16:00) היא נצפתה גם באיזור שמול מלון הנסיכה, ביום חמישי ראו אותה בחוף הצפוני (תיירים בסירת פדאלים - היא עברה מתחת). אתמול (יום ראשון) היא עברה באיזור חוף הו'ילג בכיוון קצא"א. היא מפטרלת הלוך וחזור בכל אילת, צריך מזל לקוות להיות באותה נקודה שהיא שם.
 
למעלה