במחשב נייד ASUS-ZenBook-Flip-15-UX563FD

במחשב נייד ASUS-ZenBook-Flip-15-UX563FD

אודה למי שיענה על השאלות:
1. איך מגביהים את המקלדת כדי שתהיה יותר גבוהה מכיוון המסך ?
2. אני מחובר לסיבים אופטיים לפרטנר במהירות 1000. מה עלי לעשות והאם אפשר שיהיה לי חיבור Wi-Fi 6 שיגביר את המהירות ?

 

blzvi

Active member
אני מניח שיש לו דרגת חופש של מעלה /מטה

לא קבועה.
בתמונה שלך זה המקסימום.
WI-FI 6 ?לא מכיר דבר כזה
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
הגבהה ו WI FI 6

1 להגביה פיזית פשוט להניח משהו לוח או משהו מתחת לציר..בל לחסום את פתחי האיוורור..דרך אחרת אם תמצא זה מעמד מאוורר לקירור הנייד עם הגבהה משלו..
דוגמא
https://ksp.co.il/index.php?uin=76748&select=&txt_search=קירור למחשב נייד

2 זה תלוי אם יש במכשיר שלך ( בדוק מפרט ) ווי-פיי 6 וגם בראוטר חייב בשניהם כמובן ..ממה שאני מכיר יש רק ראוטר אחד זמין והעלות שלו כ1900 ש"ח ...האפשרות היותר ריאלית היא חיבור קווי מתאים עם הכבל המתאים לדעתי זה CAT 6 שוב צריך ראוטר תומך כמובן...זה לא קיים בצורה נרחבת עדיין.
זה הקישור לראוטר אם יש לך תקציב לזה, תמיכה מהתשתית ספק לא תהיה הם לא מכירים בראוטרים שאינם מספקים.
https://ksp.co.il/?ref=mobileToDesktop&uin=86843
 
תודה על הניסיון לעזור - מצורפים צילומי דף

הגבהה יש בציר שאני מפחד לשבור וזה אחרי סיבוב 135 מעלות - לסובב אני יודע אבל לא להגביה. יש לי הרבה כבלי קאט 7 שהפעם מיותרים כי המחשב לא נועד למקום קבוע
 

HelpSupport

Active member
פעולת ההגבהה היא אוטומטית החל מ- 135 מעלות ...

אתה לא אמור לעשות פעולה מיוחדת.
&nbsp
חיבור רשת הינו רק בחיבור אלחוטי לנתב.
לנתב שקבלת יש רשת אלחוטית בתקן AC מתקדם עם 2 תדרים 2.4 ו- 5 ג'יגה הרץ.
תדר 5 ג'יגה הרץ מאפשר תקשורת במהירות גבוהה יותר כשהמחשב קרוב לנתב וככל שהמרחק בין הציודים גדול יותר המהירות קטנה משמעותית ואז עדיף להתחבר לתדר 2.4 עם מהירות נמוכה אבל יציבה.
&nbsp
תתחדש.
&nbsp
 
תודה - כך אני פועל 2.4 בשביל המדפסת ו-5 למהירות הגבוהה אבל

המהירות הגבוהה היא לא יותר מ-580 כשהלפטופ קרוב במטר לראוטר.
בלפטופ הישן שיש לי עם כבל רשת קאט 7 יש לי מהירות של עד 940.
בלפטופ החדש כתוב מהקישור שלהלן:
https://www.asus.com/il/2-in-1-PCs/ASUS-ZenBook-Flip-15-UX563FD/
אינטרנט אלחוטי מובנה Intel Wi-Fi 6 עם Gig+ (802.11ax) מספק מהירות ברמה של חיבור קווי – רק בלי הכבלים!
מזה אני הבנתי שבלי כבל רשת תהיה לי מהירות הורדה של מעל 900. השאלה
שלי מה עלי לעשות עבור זה - מפרטנר יש לי ראוטר Technicolor DGA2232PTN IL
 

HelpSupport

Active member
גם כתוב בסוף בקישור שנתת ...

"כל ההצהרות בנוגע לביצועיי Wi-Fi מתבססות על ביצועים תיאורטיים, אלא אם כן נאמר אחרת. הביצועים בפועל עלולים להשתנות בהתאם לתנאיי הסביבה".
&nbsp
ד"א - בשביל מה אתה צריך מהירות הורדה של 1000 ?
 
יש מהירות העלאה של יותר מ-100 וזה מה שהכי חשוב לי

אסתפק במהירות הורדה של מעל 500 - נראה שאת ה-Wi fi 6 נראה רק בעוד שנה בארץ...
אז נשארתי רק עם ההגבהה - סיבוב של מעל 135 מעלות לא עזר ובימים האחרונים לא הצלחתי לדבר עם התמיכה של אסוס בכל תדר אפשרי - אנסה שוב. אני חושב שצריך להזיז את מה שסימנתי בתמונה שלהלן אבל אני חושש לעשות זאת ללא אישור מהתמיכה של אסוס.

 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
כפי שאמרתי קווית

&nbsp
זה הכי הגיוני הם לא רושמים את מהירות ה WI-FI שם..כי בפועל המקסימלי זה תיאורתי
&nbsp
אין מה לעשות חוץ מחיבור קווי...עם מתאם מתאם USB Type C לכניסת רשת RJ45 כבלים יש לך כבר...והסתפקות במהירות האלחוטית .
 
לירון המון תודות - אני מניח שהתכוונת שאחבר לכניסה שיש כמו ב-

סמסונג S10e שיש לי ואני צריך לקנות מתאם שצידו האחד נכנס במקום המסומן בתמונה ואז תהיה לי מהירות של כבל רשת

 
Wi Fi 6 - מאמר בנושא

https://www.y4pc.co.il/09-19-guides/wifi-6-explained.html

מהיר, יציב וחסכוני יותר בסוללה: כל מה שצריך לדעת על WiFi 6
נוצר ב חמישי, 26 ספטמבר 2019 04:01 | נכתב על ידי אור קורץ
WiFi 6 הוא הדור החדש של התקנים האלחוטיים. הוא גם מהיר יותר מהתקן שהיה לפניו - 802.11ac, ומעבר לכך שהוא מהיר יותר ממנו ומתקנים קודמים, הוא גם מספק ביצועים טובים יותר וגם חסכוני יותר בסוללה. אז לפני שנעבור על שאר היתרונות שיש ל- WiFi 6, קודם נסביר למה בכלל החליטו לקרוא לו ככה, והיכן כל האותיות המסובכות שהכרנו כל השנים.
ארגון WiFi Alliance, האחראי על תקינת ה- WiFi העולמית, החליט יום אחד שנמאס לו משמות מסובכים, כמו b,g,n,ac ,והפך את השמות של כל התקנים לפשוטים יותר. גם את של התקנים הישנים וגם את של אלה שייצאו בעתיד. כלומר, התקן החדש שבעבר נקרא IEEE 802.11ax יקרא מעתה WiFi 6, והתקנים הישנים יותר יקראו כך:


- תקן ac ישתנה ל- WiFi 5
- תקן g ישתנה ל- WiFi 4.
- תקן n ישתנה ל- WiFi 3 וכו..
נקודות גישה אשר תומכות בתקן החדש יקבלו את תו התקן Wi-Fi Certified 6, והמשמעות של כך היא שנקודת הגישה תתמוך בכל התכונות של WiFi 6. שימו לב, רק מוצרים שמגיעים עם תו תקן רשמי עומדים בסטנדרטים התקניים של WiFi 6.
האם זה אומר שמעכשיו נראה בשוק רק מספרים כמו 4,5,6 במקום האותיות המבלבלות של פעם ? כן ולא. בעוד הארגון ממליץ ליצרניות להשתמש במונחים החדשים, הוא אינו מחייב אותן, כך שמדובר בהחלטת היצרן בלבד. ישנן יצרניות אשר יראו זאת בתור יתרון מפני שהשם החדש יכול להקל על הלקוח וכך הוא יבין מה הוא קונה, ויש כאלה שלא ירצו לחשוף את התקנים הישנים, ויסתתרו מאחורי האותיות המבלבלות.
היתרונות של WiFi 6
אז בואו נעבור על כמה מהיתרונות הבולטים של WiFi 6.
מהירויות גבוהות יותר - עד 40% מהר יותר מהתקן הקודם
כמו בכל תקן חדש, גם כאן המהירות עולה. WiFi 6 או בשמו הקודם 802.11ax, יכול להגיע למהירויות גבוהות במיוחד. בתנאי מעבדה וללא הפרעות למשל, ניתן להגיע למהירות גבוהה יותר ב- 40% מתקן WiFi 5.
התקן חדש משיג זאת באמצעות קידוד נתונים יעיל יותר, וכתוצאה מכך הוא מספק תפוקה גבוהה יותר. ניתן להגיע לכך גם על ידי שליחת נתונים נוספים הפועלים על אותם גלי רדיו. השבבים המקודדים ממשיכים להתחזק ומסוגלים להתמודד עם העבודה הנוספת.
WiFi 6 משפר גם מהירויות של רשתות 2.4GHz הנחשבות למיושנות יותר ועמוסות בתדרים. בעוד שהתעשייה פועלת במרץ לעבור לרשתות 5GHz, רשתות 2.4GHz עדיין יעילות יותר במעבר דרך חפצים. עם התקדמות הטכנולוגיה, מכשירים שהפריעו בעבר לתדר 2.4 ג'יגה הרץ, כמו טלפונים אלחוטיים ביתיים, מתחילים לאט לאט להיעלם מהעולם ולפנות קצת את התדר.
חיי סוללה ארוכים יותר
תכונה חדשה של WiFi 6 בשם Target Wake Time או בקיצור TWT, מאפשרת להאריך את חיי הסוללה של המכשירים המשתמשים בתקן, שזה אומר: סוללה חזקה יותר לטלפונים ניידים, מחשבים ניידים, טאבלטים, מכשירי Internet of Things (IOT) ועוד. דרך אגב, סדרת האייפונים החדשה אשר כוללת את האייפון 11, אייפון 11 פרו, אייפון 11 פרו מקס, וגם הגלקסי נוט 10 החדש, תומכים ב- WiFi 6.


התכונה החדשה מאפשרת לנקודות גישה או לראוטרים, לדבר עם ציוד הקצה (טלפונים, ניידים, טאבלטים) ולבחון מתי הוא צריך לקבל תשדורת ומתי לא. ברגע שהוא לא מקבל תשדורת, הוא נכנס למצב שינה מבחינת הרשת, וכך הוא חוסך בסוללה. ככל שמכשיר הקצה "ישן" יותר זמן, כך גם הסוללה שלו תחזיק יותר. התכונה החכמה אמורה לאפשר לציוד הקצה להתעורר בדיוק מתי שהוא צריך, והיא עשויה להיות יעילה מאוד למכשירי IoT בעלי מתח נמוך המתחברים ל- WiFi.
תמיכה טובה יותר במקומות עמוסים
אז מתי אנחנו משתמשים ב- WiFi ? לרשתות ה- WiFi אנו מתחברים בדרך כלל במקומות הומי אדם, כמו קניונים, מלונות או שדות תעופה. במקומות אלה, WiFi 6 עשוי לתת תמיכה טובה יותר, מפני ששם אנשים רבים מתחברים לאותה רשת אלחוטית. אבל לא חייב לקחת כדוגמא מקומות עמוסים, גם בבתים פרטיים הרשת נוטה להיות עמוסה מאוד והדבר ישפיע גם על בנייני דירות, כאשר היום, בכל דירה ניתן למצוא ראוטר אלחוטי.
טכנולוגיות רבות ומגוונות נמצאות ב- WiFi 6 בשביל להקל על העומסים הללו. אינטל, אשר מעורבת מאוד בפיתוח של התקן החדש, מסבירה ש- WiFi 6 ישפר את המהירויות של המשתמש הממוצע ב- "לפחות פי 4" במקומות עמוסים.
אלו הן רק חלק מהטכנולוגיות המתקדמות שנמצאות בתקן החדש:
- Orthogonal Frequency Division Multiple Access או בקיצור OFDMA, טכנולוגיה שמבצעת חלוקה של ערוץ אלחוטי למספר גדול של ערוצי משנה. כלומר, כל אחד מערוצי המשנה יכול לשאת נתונים המיועדים למכשירים שונים, וכך אין התנגשות והתעבורה זורמת בצורה חלקה גם כאשר מדובר על מספר גדול של מכשירים.
- שיפור טכניקת MIMO, שיטת ה- Multiple In/Multiple Out אחראית על תשדורת בין נקודת גישה אחת למספר מכשירים. ב- WiFi 5, נקודת הגישה, או הראוטר יכלו לדבר עם מספר מכשירים בו זמנית אך המכשירים לא יכלו לענות להם באותו הזמן. ב- MIMO החדש, המכונה גם MU-MIMO, Multi-user MIMO, מספר מכשירים יכולים לענות לנקודת הגישה באותו הזמן, מה שמקל על העומסים ברשת.
- שינוי דינמי של ה- Basic Service Set או בקיצור BBS, מאפשר לנקודות גישה שונות המשדרות על אותו תדר להתאים את תדר הבסיס שלהן כך שלא יתנגש עם תדרים דומים. נקודת גישה אשר מזהה ערוץ עם אות חלש, תשדר בכל מקרה מבלי לחכות, מה שעשוי לשפר את הקליטה במקומות עמוסים.
מתי הוא יגיע ? האם העתיד כבר כאן ?
טוב, לא בדיוק. כדי להתחיל לעבוד באופן מלא עם WiFi 6, אנחנו צריכים נקודות גישה תומכות, כמו ראוטרים, וגם ציוד קצה תומך, כמו טלפונים ניידים או מחשבים ניידים.


נכון לעכשיו, יש מעט מאוד מכשירי קצה אשר תומכים בתקן החדש וגם אם יש לכם את ה- iPhone 11 או ה- Galaxy Note 10, זה לא אומר שתוכלו להתחיל לגלוש עם WiFi 6. כיום, יש מעט מאוד ראוטרים שעל האריזה שלהם כתוב "תומך ב- WiFi 6" או "Wi-Fi CERTIFIED 6", ויש לבדוק אם באמת יש לו את תו התקן "Wi-Fi Certified 6", כי רק במקרה של תקינה רשמית, תוכלו ליהנות מגלישה אלחוטית עם כל התכונות אשר הזכרנו לעיל, ועוד כמה שלא.
העתיד כן נראה ורוד, אבל כרגע רק עם שני מכשירי דגל התומכים בתקן. אנחנו מהמרים על שנת 2020, כשנה שבה תתחיל המהפיכה, ונוכל לראות יותר ויותר מכשירים וציוד קצה שתומכים בתקן. אין ספק שייקח עוד זמן עד שנראה את התקן WiFi 6 במלונות ובשדות התעופה, ועם כל היתרונות שהוא מביא עימו לרשת האלחוטית, נותר לנו רק לקוות שהיום הזה יגיע במהרה.

https://www.y4pc.co.il/09-19-guides/wifi-6-explained.html
 
למעלה