כדאי לדעת: הוספת כ. גרפי "תותח", חיצוני, לנייד רגיל.

BitPimp

New member
כדאי לדעת: הוספת כ. גרפי "תותח", חיצוני, לנייד רגיל.

עליתי על הנ"ל לגמרי במקרה ואפשרי שזה יהווה עבורי פתרון אלגנטי לבעיה שמטרידה מנוחתי מזה כמה שבועות.

כתבה/מדריך באנגלית:
How to transform your laptop into a gaming powerhouse with an external graphics card
https://www.pcworld.com/article/298...owerhouse-with-an-external-graphics-card.html

הערות/הארות?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא כדאי, מכמה סיבות

חיבור דרך ExpressCard, או mPCIe, או USB-C לא יספק מהירות תעבורת נתונים המספיקה על מנת להוציא הכל מביצועיו של כרטיס גרפי חיצוני, גם כשיש חשמל חיצוני להפעלת ה-eGPU
צריך פס מספיק רחב לתעבורת נתוני זיכרון בגדלים ומהירויות אסטרונומיים ללא השארת זמן לתיקון שגיאות תעבורה ובקשות מחודשות של נתונים גרפיים אלו
&nbsp
מקרה של "אופס, שכחתי את הכרטיס הגרפי שלי בבית", ואם אתה ממילא לא מזיז את הנייד לשום מקום, עדיף לארוז כבר מחשב שולחני טופ והכרטיס בפנים, מאשר לשבור את הראש וכסף על פתרונות eGPU , וכשהמסך הנייד ממילא מחובר לכרטיס הפנימי בכל מקרה, ואתה מחבר מוניטור חיצוני לכרטיס הגרפי החיצוני (ואם אתה מסתדר עם אלקטרוניקה כדי לפתוח את הנייד ולהשתמש בו כשהוא פועל בתצורה פתוחה כמו במעבדה או כאיזה מוצר IoT, או כמו הוידאו המצורף, ולחבר את החומרה אחרת מאיך שהרכיב היצרן, כלומר לחבר את המסך הפנימי לכרטיס הגרפי החיצוני והממשק חיבור הכרטיס אל הלוח האם - אז בבקשה, הדגל בידך)

 

BitPimp

New member
תודה על המשוב המושקע.

אני מתכוון ללמוד את הנושא בימים הקרובים, כולל קריאה מעמיקה של המדריך עצמו.
לא "מתאים לי" לדבר כאן על היישום שאני מייעד לפתרון אפשרי כזה, אבל כן מוכן לומר שזה איננו בתחום המשחקים. מוכן גם לומר שבמידה ואחליט ללכת על הפרוייקט הזה, מלכתחילה הוא אמור להוות פתרון זמני. משהו בטווח של כ6 חודשים.
השיתוף מצידי היה יותר על בסיס של "כדאי לדעת" מאשר של "ממליץ לישם" ולא אתפלא אם קורא פסיבי בפורום ימצא לזה יישום מעניין ומאתגר. ככלל, "לדחוף ידיים" לקרביים של מחשב (כמו גם מתחת למכסה המנוע ברכב וכד') "עושה טוב למוח".
הנה כתבה שהתפרסמה לאחרונה שמאד "מזיזה לי" ומבחינתי היא "אפרופו"...
מתקנים עולם: המהנדסים שמשנים חיים של בעלי מוגבלויות
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5039134,00.html
לשלב ידע טכנולוגי ממגוון תחומים, כולל מתחום המיחשוב, כדי לספק פתרונות יצירתיים לאנשים שזקוקים לאלו "כמו לאוויר לנשימה" נופל, מבחינתי, בתחום של עבודת קודש.

סליחה אם חפרתי.
 
למעלה