תוכנה לחיפוש קבצים במחשב

Eldad S

New member
תוכנה לחיפוש קבצים במחשב

לפני כמה ימים שאלתי על תוכנה מומלצת לחיפוש מילים במחשב.

קיבלתי שתי הצעות מחברים כאן, האחת, מ-BitPimp, תוכנת Ransack. היא יחסית די פרימיטיבית, אבל מבצעת את העבודה. הקושי בשימוש בה הוא שהחיפוש בכל המחשב נמשך זמן רב יחסית, אולי רב מדי. עדיף לציין בחיפוש תיקייה מסוימת מראש, ואז היא מוצאת את המילים די מהר בקבצים שבתיקייה. דא עקא שלא תמיד זכור לי באיזו תיקייה הקבצים היו, ואז צריך להמתין לביצוע החיפוש בכל המחשב...

הצעה שנייה היתה של דרור064. דרור הציע לי להוריד Everything, ולהתקין את גרסת Portable.
כרגע אני צריך לחפש דווקא שמות קבצים על המחשב (ולאו דווקא מילים בתוך קבצים), אז ניסיתי אתמול להתקין את התוכנה, והסתבכתי. לא ברור מה צריך להתקין, אילו אופציות צריך לסמן בהתקנה (כלומר, טרום ההתקנה) וכו'. כרגע אין לי מושג איך להתקין.

לצורך בדיקה ומעקב, אני מדי פעם מקבל עכשיו שמות של קבצים שאני צריך לדעת איפה הם נמצאים על המחשב שלי (באיזו תיקייה). מה הדרך המומלצת לבצע חיפוש מהיר של שמות הקבצים האלה? בעיקר חשוב לי לאתר קבצים שאני יודע את שמותיהם. לא מדובר בקובצי טקסט, אלא קובצי מערכת או קבצים של תוכנות מסוימות, שאני לא יודע בדיוק איפה הן מותקנות אצלי על המחשב.

אולי תוכנת Everything מתאימה לצורך החיפוש, אבל, כאמור, היא מסובכת מדי להתקנה (לפחות למשתמש ההדיוט שלא מכיר אותה). אולי אפשר גם לחפש את הקבצים האלה באמצעות חלונות, אבל זה משהו שעוד לא ניסיתי.

הצעות?
אם Everything תתאים מאוד לצורך החיפוש הפשוט הזה, אשמח להוראות התקנה פשוטות (חלונות 7 באנגלית, 64 ביט).
 

Avis1964

Member
היי אלדד - כאמור, כיווונתי אותך לכלי ללא צורך בהתקנה....

תפתח תיקייה חדשה בשולחן העבודה ותקרא לה בשם Everything Search Engine. תכנס לכאן והורד את הכלי שסימנתי לך (בתמונת ההמחשה שהכנתי בשבילך) אל תוך התיקייה שפתחת. תחלץ את קובץ ה- Zip ותפעיל משם את הכלי.
נורא פשוט
בהצלחה
חזור לדווח

 

Eldad S

New member
תודה
-- אתה לא

תאמין, אבל בדיוק את זה עשיתי אתמול

ניגשתי דווקא לשורה הזאת, הורדתי את קובץ ה-zip, ניסיתי לפתוח אותו, אבל אז לא ידעתי מה לעשות (או שמשהו לא עבד, אני כבר לא זוכר מה הייתה בדיוק הבעיה אתמול, כשניסיתי בלילה להתקין את התוכנה הזאת).

אם תוכל להסביר בשתי שורות מה עושים אחרי הורדת קובץ ה-ZIP לתיקיית ה-Downloads, אנסה לפעול צעד צעד כדי להתקין את זה על המחשב לפי ההוראות שלך. המון המון
מראש.
 

Eldad S

New member
אנסה לפתוח תיקייה, נגיד, בדיסק D

שאקרא לה Everything Search Engine, כמו שהצעת, ואעתיק לשם את קובץ הזיפ מתיקיית ההורדות. אנסה לפתוח עוד מעט, ולראות אם זה יעבוד לי (אולי אתמול לא עשיתי משהו כמו שצריך).
 

Eldad S

New member
אתמול לא ניסיתי להוריד

את ה-Portable מגרסת בטא, אלא מהשורה שלמעלה. אנסה עכשיו להוריד את הבטא, לפי המלצתך.
 

Eldad S

New member
אוקיי, נזכרתי (עבר שינוי עריכה)

התקנתי עכשיו מחדש, ואני נזכר מה לא היה ברור אתמול:

להריץ בתור Administrator, או להריץ באופן אחר - יש שם צורך לסמן איך להריץ, אחת מתוך שלוש אופציות, ולא היה לי מושג למה הכוונה בכל אופציה.

האופציות הן בערך כך:

Run as administrator
Install the Everything service
Do not index NTFS

מה אני צריך לבחור?
ולאחר שבחרתי, מה צריך לעשות? המסך מאוד לא ברור. במה בוחרים, או מה הצעד הראשון שעושים? אם הבנתי נכון, התוכנה בונה לעצמה אינדקס של כל (כל!) הקבצים שנמצאים על המחשב. אבל איך מביאים אותה ליצור את האינדקס הזה, אין לי מושג...
 

Avis1964

Member
תבחר באופציה Run as administrator

לא צריך לבנות אינדקס. אתה תופתע מהמהירות בה הכלי מוצא מידע.
לנוחותך הייתי מוסיף גם מסננים. בחר באופציה תצוגה וסמן את האפשרות הראשונה מסננים (כמובן באנגלית) אצלי התוכנה בעברית. מצד ימין תופיע לך התכונה שתעזור לך לברור יותר את המידע שאתה רוצה לקבל בחתך של... אודיו, וידאו, מסמכים, תיקיות, תמונות, קבצי מערכת או הכל.
בהצלחה
 

Eldad S

New member
אוקיי, יופי.

בחרתי באפשרות הראשונה (הרצה כאדמיניסטרטור).
איך מחפשים קובץ?

וואו, מעולה. לא מחכים בכלל: זה נותן מיד תמונה של כל הקבצים במחשב, ומציג כל קובץ שמכיל את רצף האותיות שביקשתי. זה פשוט מעולה.

נושא המסננים:
ניגשתי ל-View, בחרתי ב-Filters, ביקשתי רק Documents - וזה נותן רק את הקבצים שעונים על הקריטריון של קובץ וורד ומכילים את ארבע או חמש האותיות שכתבתי שם.

מצוין. תודה רבה, דרור!
 
למעלה